Maandag voelde Jules zich helemaal niet lekker. Hij moest hoesten en niezen en zijn keeltje deed pijn. Dus maakten we van onze poppenhoek een ziekenhoek en de winkel werd een apotheek. We hadden ook een pilletjesfabriek (maïs) waar we medicijnendoosjes mochten vullen.
We leerden dit versje en dansten op het lied hatsjie hatsjoe:
Één
in mijn jas
En
nog één in mijn tas
Eentje
in mijn broek
Ra
ra ra
Weet
je wat ik zoek?
Mijn
zakdoek!
Dokter Briek.
Hij had heel wat materiaal mee over de dokter want zijn mama verzorgt de zieke diertjes.
We leerden hard door ons neusje blazen door een stukje papier weg te blazen met onze neus.
Daarna leerden we via een stappenplan onze neus snuiten.
Dinsdag was Jules terug en de dokter kwam langs om hem te onderzoeken. Hij gaf ons een doktersvoorschrift en wij gingen op stap naar de appeltheek of was het de bibliotheek ;-)
Woensdag keken we wat er allemaal in een dokterstas zit en mochten we dit uitproberen.
We gaven ons doktersvoorschrift af aan de apotheek en zij wist meteen wat Jules nodig had om terug beter te worden.
Een kijkje nemen in de medicijnenkast.
Vitamientje mocht met ons mee naar de klas en leerde ons dat we veel vitamientjes moeten eten om gezond te zijn.
Wie heeft al eens rode vlekjes gehad?
Een kijkje nemen waar de medicijntjes worden gemaakt.
En dan nog betalen aan de kassa.
Zelf medicijntjes (maïs) nemen met een pincet. Niet gemakkelijk maar heel leuk! En onze kleutertjes kunnen dit al heel goed.
Bij deze oefening met het pincet, leren de kapoentjes een juiste potloodgreep.
We deden ook een telspel met de pillendoosjes + dobbelsteen kls rollen met een dobbelsteen en dat aantal leggen ze in het doosje.
Ook al wil het deze winter maar niet
sneeuwen, toch hadden we het deze week over het winterweer. Sneeuw kwam er niet
aan te pas maar wel winterkleren, regenweer, koude
We begonnen maandag met een poppenspel van Jules. Jules
had zijn dikke muts en sjaal aan want hij had het koud.
We mochten een muts versieren met stukjes
glanspapier die we zelf knipten. We gingen ook wandelen in de schooltuin en merkten dat nu alle blaadjes
van de bomen zijn.
We deden een doe-lied: warme kleertjes en hebben onze jassen waargenomen en
proberen alleen aan te doen. Dikke bravo voor alle kleutertjes want ze konden het allemaal zelfstandig.
Woensdag had Jules
zijn wanten mee. We hebben allerlei handschoenen en wanten waargenomen en
gesorteerd. Als wiskundig spel mochten we de paren
(handschoenen) bij elkaar zoeken. De juf had ook een gezelschapsspel mee i.v.m
handschoenen.
Donderdag
waren de mutsen en sjaals aan de beurt. Ondertussen leerden we de begrippen
lang en kort (lange sjaal, korte sjaal).
We
deden een heel leuk vingerversje waarbij we leerden hoe we onze handschoenen moeten
aandoen.
In het eerste huisje duikt duimelot
in het tweede huisje schiet likkepot
in het derde huisje gaat langejan
in het vierde huisje glijdt ringeling
in het vijfde huisje kruipt t kleine ding.
Je kunt ze er zelf allemaal erin doen want het is je eigen handschoen.
Wanneer het deze week regende, maakten we er gebruik van om met onze
parapluutjes naar buiten te gaan. Dat vonden we superleuk!!
Thema van
volgende week: Ziek zijn.
Xander was deze week jarig en had een reuze groot cadeau mee. Lekkere cupcakes en een boek met cd van kapitein Winokio vol winterliedjes en versje.
Schrijfdans ging over sneeuwballen. Met scheerschuim maakten we leuke tekeningen op de schrijfdanstafel.
Jarig zijn is voor kinderen een echt hoogtepunt, het thema Het is feest! zorgde dan ook voor heel wat feestvreugde.
Als een kleuter jarig is, dan wordt dat gevierd, thuis en in de klas!
Deze week was het feest voor Jules. Samen keken we uit naar zijn verjaardagsfeest op vrijdag. Maar voor het zover was, moesten we nog héél wat voorbereiden om een leuk feest in elkaar te draaien.
Natuurlijk werd er niet alleen gefeest, we hebben ook hard gewerkt deze week en vooral het tellen geoefend.
We oefenden ook het rangschikken van klein naar groot.
We telden de feestversiering: 3 toeters, 5 ballonnen, 2 kaarsjes,
Maandag kregen we ook een nieuw vriendje erbij in onze klas. Welkom Xander. We zijn nu met 24 deugnietjes.
Kijk hieronder om te beleven wat we allemaal gedaan hebben deze week. Geniet ervan!
Op de schrijftafel had de juf een grote verjaardagstaart getekend met krijt. Deze werd versierd met verschillende vormen in allerlei kleuren. We rolden met de dobbelsteen en legden dit op de juiste plaats op de taart.
We maakten ook leuke foptaartjes.
We maakten muziek met onze trommels op het liedje "het is feest vandaag". Op het einde van het lied mochten we de kaarsjes uitblazen.
De juffen speelden poppenkast met Jules en Nellie en Cézar. Jules was op zoek naar een gepast hoedje voor zijn verjaardag.
De gekste dingen haalde hij uit de kast (een bekertje, leeuwenmuts, onderbroek, muizenoren,...)
Tot Nellie op het idee kwam om een kroon te maken van papier. De kleuters genoten ten volle van het poppenkastverhaal.
Onze kleutertjes brachten een bezoek aan de grote
kerststal aan de kerk. Ze herkenden heel wat figuren.
Voor we terug vertrokken zongen we ons
adventsliedje "er brandt een kaarsje"
Bij kerstmis horen natuurlijk cadeautjes. In de
klas mochten de kleuters oefenen met inpakken.
En dat lukt al heel goed! De rolletjes kleefband
vlogen in het rond
Op vrijdag was er een kerstfeestje. Maar dit was
nog een verrassing voor de kleuters.
Er werd eerst een cadeautje rond gegeven op
muziek. Telkens wanneer de muziek stopte, mocht een kleuter een laagje papier
wegdoen.
Maar wat zat er op het einde in de doos??...
Lekkere wafeltjes mmmmm...
Samen met de andere kleuters proefden we van de
wafels en dronken we lekkere warme chocolademelk. Enkele foto's van ons
kerstfeestje vind je op de algemene blog van onze school.
Deze week werkten we rond de Sint. De sint komt immers op vrijdag 6 december naar onze school. We begonnen de week met een leuke stoombootkroon te maken. Zo zijn we klaar om te feesten wanneer de sint op bezoek komt.
We leerden ook een liedje aan met hele leuke bewegingen. Sinterklaas komt bij mij'. In ons verkleedhoek lag er een sintenmantel, mijter, handschoenen en een pietenpak. De kleuters speelden om de beurt sint en piet. Sinterklaas en zijn pieten gingen de klas rond om te zien wie er flink aan het werken was.
Hieronder nog heel wat activiteiten die we deze week deden:
Godsdienst: Sint is op komst
Boekaanbieding Sinterklaasje
stoombootkroon maken
Waarnemen en beleven: kledij van Sinterklaas
Dramatiseren: ik ben Sint en jij bent Piet
Verhaal de mijter van Jules
Zintuiglijk spel: wat is er veranderd aan de kledij
boekaanbieding: spiekpietjes
Boekaanbieding: Pietje Pedro helpt de sint
Aanleren versje
Kleurenspel + voorbereidend schrijven: ik ben zwarte Piet (de kls. moesten stappen op de lijnen die op de grond getekend waren. Zo kwamen ze bij de juiste speelgoedzak waarin het speelgoed moest gegooid worden.
Kleefoefening: snoepjesronde
Telspel: koekjes tellen
Verhaal met prenten: het paard heeft het koud
Waarnemen: eten voor het paard
vingerversje: stippe stappe stippe stap
Tiktakmoment: sinterklaas en zwarte piet
Onze hoekjes in de klas zijn allemaal aangepast aan het thema van de Sint. We hebben een Sinthoek met kledij en andere attributen. Er zijn puzzels rond Sinterklaas. In de tekenhoek maakten we een mooie tekening voor de Sint en in de computerhoek deden we een memoryspel: zoek dezelfde zwarte piet.
Misschien komt de Sint dit weekend al eens langs in de klas??
Thema van volgende week: Sinterklaas komt naar ons klasje
Indien er kleutertjes zijn die volgende week vrijdag hun tuutje aan de Sint willen meegeven kan dat zeker. Gelieve dan de tuutjes aan de buitenkant van hun boekentas te hangen op vrijdag 6/12.
vingerversje:
stippe stappe stippe stap
zwarte piet stapt op de trap
met zijn pak en met zijn zak
stapt hij boven op de trap
oeps, nu glijdt hij weer terug
langs jouw kriebel kriebelrug
koekjes tellen en er daarna eentje opeten ;-)
Ruimtelijk spel: stap op de lijn tot aan de juiste speelgoedzak
De Sint is in het land en dat is aan de kleuters zeker niet voorbij gegaan.
Ze waren allemaal volop hun lijstje aan het opnoemen wat ze allemaal aan de Sint willen vragen. Een ideale gelegenheid om heel wat activiteiten rond speelgoed te doen. Hier een opsomming van wat we deze week allemaal deden:
Kringactiviteiten:
§Muzikaal mimespel: naar de speelgoedwinkel (juf had een speelgoedkoffer mee. Wat zat daar allemaal in?)
§Boekaanbieding Uk en poes maken alles stuk
§Boekaanbieding: helemaal alleen
§Sorteerspel: speelgoed sorteren per soort (blokken bij elkaar, puzzels bij elkaar, )
§Waarneming: speelgoed op wielen
§Kennismakingsspel: ik rijd de auto naar
§Wiskundig spel: speelgoed sorteren per kleur
§Spelen met een versje: speelgoed
§Experimenteren met ballen en blokken
§Godsdienst: samen spelen samen delen
§Muziekspel: zoek maar in de ronde (luisteren naar het kleur dat gezongen wordt. Speelgoed in deze kleur gaan zoeken)
§Raadselspel: bv. Het is rond en je kan er mee rollen, op schoppen, een bal!
§Voelspel: speelgoed
§Wiskundig spel met beertjes
§Classificatiespel: wat hoort er niet bij.
Groepsactiviteiten:
§Een toren kleven op een blad volgens opdrachten (bv. Neem een rode blok en kleef dit op het blad. Neem nu een blauw blok, )
§ Associatiespel: welk speelgoed hoort bij elkaar? (trein bij de treinbaan)
§Werkblad: teken het snoer vol met kraaltjes
§Werkblad: in de autohoek
§Kleuroefening: een blokkenkasteel
§ stempelen: speelgoedzak van zwarte piet + speelgoedprentjes opkleven
De kinderen van het 4de leerjaar kwamen voorlezen aan onze kleutertjes.
speelgoed sorteren volgens soort
Wat wil ik vragen aan de Sint? De kleuters kleefden heel wat prentjes op hun zak.
De Sint is in het land en dat is aan de kleuters zeker niet
voorbij gegaan.
Ze waren allemaal volop hun lijstje aan het opnoemen wat
ze allemaal aan de Sint willen vragen. Een ideale gelegenheid om heel wat
activiteiten rond speelgoed te doen. Hier een opsomming van wat we deze week
allemaal deden:
Kringactiviteiten:
§Muzikaal
mimespel: naar de speelgoedwinkel (juf had een speelgoedkoffer mee. Wat zat
daar allemaal in?)
§Boekaanbieding
Uk en poes maken alles stuk
§Boekaanbieding:
helemaal alleen
§Sorteerspel:
speelgoed sorteren per soort (blokken bij elkaar, puzzels bij elkaar, )
§Waarneming:
speelgoed op wielen
§Kennismakingsspel:
ik rijd de auto naar
§Wiskundig
spel: speelgoed sorteren per kleur
§Spelen
met een versje: speelgoed
§Experimenteren
met ballen en blokken
§Godsdienst:
samen spelen samen delen
§Muziekspel:
zoek maar in de ronde (luisteren naar het kleur dat gezongen wordt. Speelgoed
in deze kleur gaan zoeken)
§Raadselspel:
bv. Het is rond en je kan er mee rollen, op schoppen, een bal!
§Voelspel:
speelgoed
§Wiskundig
spel met beertjes
§Classificatiespel:
wat hoort er niet bij.
Groepsactiviteiten:
§Een
toren kleven op een blad volgens opdrachten (bv. Neem een rode blok en kleef
dit op het blad. Neem nu een blauw blok, )
§
Associatiespel: welk speelgoed hoort bij elkaar? (trein bij de treinbaan)
§Werkblad:
teken het snoer vol met kraaltjes
§Werkblad:
in de autohoek
§Kleuroefening:
een blokkenkasteel
§ stempelen: speelgoedzak van zwarte piet + speelgoedprentjes opkleven
Pompoen, pompoen, wat zal ik met je doen..........?? Met pompoenen kunnen we heel wat leuke dingen doen en dat deden we ook deze week. Er stond een hele grote pompoen in onze klas. Die had Jules bij zijn opa gevonden in de tuin. Ook enkele kleuters hebben pompoenen in de tuin en ze konden er heel wat over vertellen: hoe zien ze eruit, waar groeien ze, wat kan je ermee maken,...
We sneden de pompoen in stukken en keken wat er binnenin allemaal inzit. Enkele kleuters mochten de pompoenpitten eruit nemen. Deze lieten we dan drogen om later op de week een muziekspelletjes mee te doen.
We maakten pompoenen van zoutdeeg waarin we een theelichtje kunnen zetten. We kleefden pompoenen van klein naar groot. Dit hadden we eerst gedaan met de echte pompoenen. Tijdens een muziekspel mochten we een pompoen doorgeven op muziek. Wanneer de muziek stopte, mocht de kleuter een opdracht uitvoeren bv. over de pompoen springen, rond de pompoen stappen, de pompoen rollen naar een andere kleuter,... Tellen oefenden we ook met pompoenen en tijdens schrijfdans deden we kringeli krangeli bewegingen. Vrijdag maakten we dan lekkere pompoensoep en we hielpen allen mee.
Versje:
Pompoen, pompoen Wat zal ik met je doen? Zal ik van jou een soepje maken mmm, dat zal lekker smaken!!
Groot was onze verbazing
toen we maandagmorgen een klein briefje vonden. Zo klein dat de juf het zelf
niet kon lezen. Maar we vonden een oplossing.
We namen het vergrootglas
erbij en de juf las voor. Het was van kabouter puntmuts.
Hij was in ons klasje langs geweest maar was ergens zijn
gele kaboutermuts verloren. Dus we gingen op zoek en ja hoor, de muts was
verstopt in een doosje. We zetten de muts op onze herfsttafel en dan was het
afwachten tot wanneer kabouter puntmuts er terug
achterkwam.
Ondertussen leerden we hoe de kabouters eruit zien en waar ze wonen en we
gingen ook op paddenstoelenzoektocht. De kleuters waren wel een beetje
ontgoocheld dat ze geen rode paddenstoel met witte stippen hadden gevonden in
de tuin.
Paulus de boskabouter en Eekje de eekhoorn kwamen ook langs. (poppenspel) Eekje
dacht dat alle bomen in het bos ziek waren dus kleefde hij alle blaadjes met
plakband terug aan de takken. Gelukkig kwam Paulus de boskabouter uitleggen dat
het herfst was.
Bijna Elke dag vonden we een klein briefje van kabouter
puntmuts. Hij liet ons verschillende spelletjes doen zoals:
dobbelsteenspel: leg evenveel stippen op de paddenstoel
zintuiglijk spel: onder welke muts zit de kabouter verstopt?
kleurenspel met kabouters en paddenstoelen
Verder deden we ook nog deze activiteiten:
·Versje
leren: paddenstoeltjes
·Lied:
op een grote paddenstoel
·Visueel
spel: zoek dezelfde kabouter
·paddenstoel
knutselen
·logisch
rangschikken op een grote paddenstoel
·associatiespel:
welke kabouter hoort bij welke paddenstoel?
·digitaal
verhaal: een herfst vol kleuren
Elke dag keken de kleuters ernaar uit om nieuws te
vernemen van de kabouter.
Vrijdagnamiddag was het zover. Er stond een kleine
verrassing te wachten toen we terug kwamen van de speeltijd. Kabouter puntmuts
had een doosje onder de kaboutermuts gestopt en daarin zaten lekkere snoepjes.
Versje:
Paddenstoeltjes, paddenstoeltjes,
met je rode hoed.
Deze week konden we de herfst opsnuiven in ons klasje. Want we hadden heel wat herfstmateriaal meegebracht van onze herfstwandeling vorige week vrijdag.
We hebben de verschillende blaadjes waargenomen (kleur, vorm, grootte, ). We mochten ze laten draaien en naar beneden laten dwarrelen. Bij een kleurenspel moesten we alle rode, bruine, oranje blaadjes bij de juiste boom leggen.
De juf speelde Dinsdag een poppenspel over katrientje en prikkel de egel. We mochten ook blaadjes opkleven en afdrukken op een kale boom. Tijdens een muziekspel kregen we flesjes en doosjes waarmee we de gekste geluiden maakten en we dansten mee met het ritme van het herfstmateriaal in de doosjes. Ook tijdens schrijfdans hadden we het over kriebelbladeren.
Donderdag en vrijdag ging het vooral over herfstvruchten. We hebben ze waargenomen en mogen proeven. We moesten ook het juiste jasje bij de juiste noot leggen. We leerden tijdens een wiskundig spel ook de vruchten volgens een patroon te leggen (bv. Eikel-okkernoot-eikel of toon de eerste/laatste noot)
De juf vertelde nog verschillende verhaaltjes rond het thema herfst: Jules in het bos Godsdienstig verhaal: de blaadjes die niet wilden vallen Karel in de herfst
We hadden een leuke herfsttafel in de klas, een memoryspel rond het thema herfst en een ontdektafel met noten, zaadjes en potjes erin.
Prettige herfstvakantie aan iedereen!
Themanadevakantie: paddenstoelen en kabouters (indien jullie thuis materiaal hebben i.v.m het thema mag je kleuter dit zeker meebrengen naar de klas
Aan het werk op de speelplaats. Hopen blaadjes hebben we verzameld.
En dan alles uitgieten in de compostbak
We boetseerden heel wat figuurtjes met onze noten: paddenstoelen, egels, mannetjes,... jaja onze sloebertjes hebben veel fantasie
We verstoppen de egeltjes onder de herfstblaadjes
Nootjes sorteren en tellen
eens voelen aan de bolster, auw!
Schilderen met kastanjes en proberen dat ze niet op de grond vallen
Juf Isabel kwam met ons puzzelen. Als we een puzzel gemaakt hebben, zet de juf een stempel op onze puzzelkaart. Onze kleuters zijn echte puzzelkampioenen.
Stiekem proeven van de okkernoot.........mmmmmmmm!
Deze week werd onze klasje een beetje een sprookjesbos. En wie woont er in het bos.....natuurlijk de drie beren. We luisterden naar het verhaal, mochten het naspelen en deden heel wat andere leuke activiteiten. Vrijdag gingen we zelf een wandeling maken in het bos maar jammer genoeg hebben we daar geen beren gezien.
Deze week kriebelde het van de kriebeldiertjes in onze klas. Jules had maandag een kriebelspinnetje mee naar de klas. We keken van heel dichtbij wat het spinnetje allemaal deed.
We besloten om buiten eens te gaan zoeken naar nog meer spinnetjes en andere kriebeldieren. We trokken onze jassen aan en namen enkele potjes met deksels mee. We deden er gras in en gingen op speurtocht. We vonden heel wat spinnen en spinnenwebben. Onder een steen vonden we pissebedden en ook een regenworm. Liam was niet bang op deze te pakken en in ons doosje te doen om mee te nemen naar de klas. We mochten een strook karton schilderen met verf. Dit wordt onze spinnenkroon.
Plotseling werden onze handjes spinnen. Ze kropen overal. Op ons hoofd, onze knie, (Elke kleuter had 2 spinnetjes op zijn/haar hand). Van een dopje van een eierdoos maakten we ook een kriebelspinnetje.
Samen met de peuterklas konden we genieten van het poppenspel "oei, oei, een spin" die juf Wendy en juf Joyce voor ons speelde. Woensdag vertelde de juf het verhaal over Ineke de spin die verhuist. Donderdag en vrijdag was het een trage, glibberige dag want we leerden over de slakken: slakken waarnemen, slakken boetseren, bewegen zoals een slak. En we deden een reactiespel met de triangel. We kregen 2 tikstokjes die de hoorntjes van de slak voorstelden. Wanneer de juf 2 tikjes op de triangel gaf, moesten we 2 stokjes uitsteken. Op het geluid van de trom= slak kruipt terug in haar huisje en op het geluid van de bellenkrans: slak kruipt rond. Op het einde van de week deden we ook nog een muziekspel: Op een traag muziekje sleepten we ons door de klas als een slak. Maar wanneer we kriebel-renmuziek hoorden, mochten we een spin zijn. We deden ook nog een rijmspelletje wat rijmt op slak en een schaduwspel diertjes in het donker. De juf speelde een tiktakmoment rond kriebeldiertjes om de week leuk af te sluiten. En we deden vrijdagnamiddag terug schrijfdans.
Thema van volgende week: goudlokje en de drie beren
Volgende week vrijdag gaan we met alle kleuters een herfstwandeling maken. (bij droog weer) Willen jullie hiervoor tegen vrijdag laarsjes meegeven aan jullie kleuter? Gelieve de naam van jullie kleuter op elk laarsje te schrijven en in een plastic zak mee te geven.
Op zoek naar kriebeldiertjes in de tuin.
Spinnen boetseren
Onze spinnetje van dichtbij bekijken.
Lins bracht een heel leuk gezelschapsspelletje mee over kriebeldiertjes.
Samen een spinnenweb maken en er proberen over te stappen. Wat was dat moeilijk zeg!
Slakjes waarnemen en we hebben ook een slakkenrace gehouden.
De kleuters durfden een slakje op hun hand laten kruipen. Wat was dat koud en glibberig
Deze week kwam er ook een nieuw kindje onze klas vergezellen. Welkom Leticia!
Maandagmorgen had Jules een stuk fruit in zijn rugzakje zitten. We mochten eerst voelen en proberen te raden wat het was. Een appel? Een banaan, Neen, het was een peer. Jules had deze gevonden in de schooltuin. Zouden er nog meer peren hangen aan de boom? We gingen op exploratietocht en ja hoor er hingen er nog enkele aan. Ook aan de appelboom hingen er veel appels. Enkele kleuters hadden het idee om een ladder te nemen want de appels hingen héééél hoog in de boom. We hebben ze meegebracht naar onze klas en mochten ze waarnemen en proeven natuurlijk. We zongen een lied "mooie appels heb ik bij" terwijl iemand met een mand vol appels rondstapte in de kring. Aan het eind van het lied mocht een kleuter er 1,2 of 3 appels uitnemen.
Dinsdag had de juf een grote fruitmand mee met verschillende soorten fruit erin. We keken naar de vorm, de kleur,de geur...van het fruit en mochten ervan proeven.
We deden een scheuroefening waarbij we een stuk fruit mochten versieren. Met vingerverf mochten we alle appels en peren inkleuren. De juf deed ook een tiktakmoment rond fruit en in de namiddag speelden we het gezelschapsspel "appeltje pluk". Tijdens een kleurenspel moesten we afbeeldingen van fruit op de juiste kleurenkaart leggen.
Vrijdag was het fruitfestijn en maakten we samen met de juf fruitbrochettes. Het snijden van de kiwi en de meloen lukte goed maar de appel en de peer waren toch wat moeilijker. Iedereen vond het heel lekker. In de namiddag deden we schrijfdans. De juf zong over een appel en wij maakten rondjes in lijm en verf. Nadien maakten we een tovertekening door er een afdruk van te nemen. Hieruit gaat de juf een appel knippen.
Thema van volgende week: kleine kriebeltuinbeestjes (spinnen, slakken) wie leuke spulletjes heeft rond dit thema mag dit zeker meebrengen naar de klas: boeken, knuffels, handpoppen,...
Versje:
Fruit aan de bomen fruit op de grond fruit in mijn mandje fruit in mijn mond hap, krak, slabber, slik mandje leeg en buikje dik.
Maandag = fruitdag ( geen koek !!!) Elk kind brengt op die dag een stuk fruit mee (een appel, banaan… of een handvol druiven of nootjes liefst geen sinaasappel (plakhandjes). Het fruit het liefst geschild in een potje meegeven. Denk eraan geen overrijp fruit mee te geven. Uw kleuter kan hier enkel mee knoeien.
Turnen met juf Hilde en juf Vicky gaat door op: donderdagvoormiddag en vrijdagvoormiddag. Gelieve uw kleuter gemakkelijke sportkledij aan te doen en sportschoentjes. Het is niet nodig om turnpantoffels te kopen. En Jules doet natuurlijk ook mee!!