Inhoud blog
  • de laatste dag en nog zoveel te doen
  • naar de finish
  • naar Monique
  • Togo nog mooier
  • schitterend Togo
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Touareg Trail 2011

    13-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    dag 8 up to Leo

    met oorstoppen goed geslapen maar wakker bij de eerste ochtendgloren
    Na het ontbijt hebben we alles ingeladen klaar om te vertrekken maar eerst nog naar de Hippo's gaan zien.
    boottochtje samen met Maartje, Leo en Brigitte, mooi prachtig meer waar op verschillende plaatsen netten voor visvangst voor de locals.
    na een 10min varen klopt de gids met z'n peddel op de romp van de boot en direct komen er een paar Hippo's naar boven, prachtig schouwspel nu de zon net is opgekomen, er is een baby bij die heel nieuwsgierig is, flappert met z'n oren en terug kop onder. er zouden er een 20 hier zitten maar deze famillie is 6 koppen groot.
    op de terug vaart krijgen de dames nog wat waterlelies rond hun nek gehangen door de gids ( de charmeur  )
    Deze dag komen we langs een locale markt waar we even tijd nemen om eens rond te zien.
    We zijn er de plaatselijke attractie want er volgt werkelijk een hele horde in ons kielzog, we kopen een paar rollen stof waar iedereen daar hun kleren van maken. Wij zijn ervan overtuigd dat dit een locale stof is, niets is minder waar als we zien dat het "made in Engeland" is dat op de etiketten staat
    Na een paar kliometers komen we aan een brug waar we toch enkele foto's van nemen als onze geit er boven op staat, een 30 tal boomstammen die verticaal in het water staan hoeden deze brug recht.......
    We houden die middag nog halt om ne ferme watermeloen op te eten die we voor 300cfa's gekocht hebben op het marktje
    Aankomst in Leo, yep Leo komt aan in Leo, we tanken hier nog en doen een jerrycan ekstra mee want morgen gaan we op safari........

    13-12-2011 om 00:40 geschreven door seppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Dag  7 Burkina here we come

    Na een "rustige nacht" oorstopjes in om de airco te dimmen, kregen we een ontbijt om u tegen te zeggen, toch wat de thermos betrof want de rest was zoals gewoonlijk op z'n koloniaals frans, brood met confituur..........
    We zaten buiten ophet "terras" wanneer we binnen in de eetzaal lang zal je leven hoorden Didier was 50 geworden!
    Na het ontbijt reden we richting grens maar eerst nog langs Bruno en Alex die de nacht doorgebracht hadden aan de watervallen van Karako.
    Bij aankomst daar even rondgekeken en wat foto's genomen, Sammy en Norbert reden tot in't water om mooie foto's te nemen.
    Door deze inspanningen moest de Sammy even naar de grote koer, hij nam de toiletstoel van Norbertom zich even af te zonderen. We hadden het kunnen weten want hij bleef wel heel lang weg, hij was erdoor gezakt en natuurlijk in zijne eigen str...gevallen. Hilariteit alom, bij deze inspanning had hij zich dan nog goed bezeerd aan zijn voet.
    Bij aankomst aan de grens, die me trouwens bekend voorkwam hier zijn Luc en ik in 2007 langs terug gekomen en de nacht doorgebracht op de stoep van het nieuwe douane kantoor.
    4 jaar later is dat dan in gebruik en al goed onderkomen. Na wat gepalaver kwam alles in orde en mochten we door.
    Brigitte heeft dan nog het franse team uit de nood geholpen want ze reden met een gehuurde auto en daar was niet het juiste papier voor bij, buiten hebben ze dat dan geschreven en ondertekend, afgegeven aan de dienstdoende ambtenaar en iedereen kon verder.
    We verlaten de asfalt en doen nog een ferm stuk off road die er goed bij ligt.
    Aankomst aan een groot meer waar we te laat zijn om nog naar de hippoptamuses te gaan zien, dus morgen staat dit op het programma om te starten.
    locale muziek en dans, tentje opzetten, african douche genomen en bed in

    12-12-2011 om 00:00 geschreven door seppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 6 Bamako Police

    Dag 6

     

     

    Een dagje Bamako om nooit meer te vergeten…..

    Lekker kunnen uitslapen, douche genomen en ontbijt genomen, vandaag zou een extra rustdag zijn voor heel de groep, doch vele wilden op eigen houtje toch doorrijden.

    We wilden nog naar de markt om wat souvenirs en een Afrikaans kleed voor Maartje.

    Vlak na het ontbijt roept Sammy dat er iemand in m’n auto heeft gezeten die geparkeerd stond in de straat van het hotel. Ik dacht dat ze spullen uit de auto hadden genomen maar dat was verkeerd begrepen, er was dus iemand met z’n wagen voor op de geit gereden bij het parkeren, resultaat voorste verstraler afgebroken. Ik maan de persoon die de aanrijding deed aan om uit te stappen en de schade te aanzien, maar z’n blik sprak boekdelen zo van ike ik heb niks gedaan…au revoir monsieur…… ik ram is goed op de koffer van z’n Mercedes en toen kon hij ineens wel uit de wagen komen, en eigenlijk bleef hij komen, kop en nek groter dan ik zei hij dat hij dit niet gedaan had maar hij had buiten Sammy gerekend die getuige was.

    Hele discutie, wel niet wel niet, de man van het hotel ( een fransman) komt erbij, hele ram ram en tam tam, de tegenpartij zegt “maar mijnheer laat dat plakken en ’t is in orde”, nee nee niks in orde, een andere lamp of…..betalen. Hij zou een andere lamp gaan zoeken en dan terug komen, het leek ons toen beter om z’n sleutels van zijne auto te nemen.

    Dan vertelde hij dat hij helemaal geen geld had, terwijl ik in heel Afrika geen betere geklede man was tegen gekomen,proper hemd, nieuwe jeans en ferme schoenen

    Even dreigen met de politie dan, nee nee geen politie dan via de verzekering, weer een hele Afrikaanse discussie, de man van het hotel ging tegen hem in wie stukken maakt moet betalen en verzekerde mij dat het goed zou komen, geef z’n sleutels terug hij gaat een andere lamp zoeken en zal dan terug komen.

    Na een uurtje wachten en vele malen gehoord te hebben “seppe die zie je nooit meer terug” was hij daar, geen andere lamp gevonden maar de plastiek geplakt (is waar de lamp mee vaststaat op de wagen, plakken scheurt terug) hotel man erbij, weer hele discussie dat dit in europa niet kon wel hier in Mali maar niet in europa waar auto’s naar de controle moesten, als hij geen andere lamp vond moest hij het mij vergoeden, discussie gesloten of de hotel man belde te politie.

    “maar hij had z’n best toch gedaan bla bla bla…..” hotel man belt de politie, ze zullen hier binnen 5 min zijn.

    Nu stond er al een hele tijd een andere afrikaan van op afstand de hele zaak te bekijken, kleine man  en die kwam onze richting uit terwijl de aanrijder maar stond te discuteren met de hotel man, hij vertelde ons dat we groot gelijk hadden om dit niet zo maar te laten gebeuren, deze man bleek een verzekeringsagent te zijn uit ivoorkust en zei dat als het andersom zou zijn stond de politie hier al direct en zou je fiks mogen betalen.

    Volgens Maartje ging m’n Frans er met rassenschreden op vooruit J

    Ik was toch wel tevreden dat Brigitte als tolk bijsprong, het zou nog leuker worden.

    Politie arriveert, man en vrouw, bekijken het zaakje, vragen wat er is gebeurt, hotel man legt uit, vrouw kijkt aanrijder een beetje boos aan, wij zijn gewoon vriendelijk en vragen wat er nu zal gebeuren. Afrikaanse schets gemaakt en we mogen hun volgen naar het politie bureel, Maartje blijft bij de touareg hoop en Brigitte en ik achter de politie wagen naar het bureel wat maar 5 min rijden is.

    Bureeltje binnen ga maar zitten aub, papieren van de aanrijder alles wordt in een hele grote boek geschreven,hij geeft vervallen verzekeringspapieren en moet naar de juiste zoeken, die hij dan ook vind, blijkt de wagen van z’n vader te zijn en die woont 80 km van Bamako hij is hier als stagére….de dame zegt ons wanneer zijn papieren niet in orde waren hij nu al in de gevangenis zou zitten!

    Mijn papieren worden nagezien en genoteerd, wij bieden iedereen een pepermuntje aan, het ijs is een beetje gebroken. De feiten worden genoteerd en dan roept men een man binnen die geen politie is maar expert die de schade moet vaststellen. Daarna moeten we dan naar de verzekering rijden om verder alles af te handelen, dat dit niet direct gaat in orde komen spreekt voor zich zeggen ze maar je zal betaald worden, ooit.

    De expert stelt zich voor en zegt tegen de aanrijder en mij dat hij van ons beiden 10.000 cfa’s moet hebben om de expertise uit te voeren, wij geloven onze oren niet en vragen aan de politie dame of dit zo maar kan??? Ze kijkt ons even aan en zegt dan dat we haar moeten volgen naar haar chef commissaris

    Daar mogen we ons verhaal weer doen, wat gebrabbel tussen verschillende aanwezige in het bureel nog wat discuteren tegen de aanrijder en dan wordt de chef niet boos maar heel boos en de woorden tribunaal vallen, ik kijk Brigitte aan en we denken samen hier zijn we nog niet weg. Hij gaat nu een pv opstellen en dan moet de rechter beslissen of de aanrijder of de verzekering moet betalen…de aanrijder krijgt alle kleuren en begint stevig te transpireren, daarna belt hij iemand op waarna weer wat later er iemand het bureel binnen komt en tegen de chef zegt leg het mij maar even uit wat er scheelt want jij moet de wet kennen, blijk dat deze man de nonkel van de aanrijder is en na wat bla bla bla ons 32.000cfa betaald, wat hun betreft is de zaak daarmee gesloten, weer woorden tussen de chef en de anderen want die blijft maar over tribunaal doordrammen,  wij nemen het geld verbaasd aan danken de chef en gaan naar buiten.

    Nog even de politie dame bedanken en ik vraag haar ook meteen waar we traditionele kledij kunnen kopen voor Maartje, ze zegt ons waar we moeten zijn maar haar uitleg doet ons onwetend kijken waarna ze zegt kom binnen een half uur terug en dan kan ik misschien wel even meegaan. Verbaasd lachen we en zeggen ok misschien tot subiet, terug naar het hotel waar we Leo tegen komen en snel ons verhaal doen, we willen ook nog een 340km gaan rijden naar de volgende slaapplaats. Snel terug naar’t politie bureel waar de dame na kennis te hebben gemaakt met Maartje achter op een brommer springt van een collega en ons voorrijdt, we zien onze aanrijder daar nog steeds rond hangen voor hem is de zaak duidelijk  nog niet in orde.

    Het hele drukke kruispunt aan het politiebureel wordt plat gelegd zodat wij onder politie begeleiding naar de winkel kunnen, we geloven onze eigen ogen niet, auto’s naast de drukke weg gezet, laat ze hier maar staan zegt de Damen en we gaan met z’n alle een artisanale winkel binnen, de dames beginnen echt zoals ze het bij ons doen te passen te lachen het gaat er gemoedelijk aan toe, ik vind hier ook zelfs m’n keuze, als er moet afgerekend worden begint de politiedame dan voor ons nog van de prijs af te pingelen, dit geloofd niemand maar ’t is toch waar.

    We nemen afscheid en er worden zelfs telefoon nummers uitgewisseld. Terug naar onze wagens en we vertrekken voor onze rit van 340 km, een groot deel nog in het donker maar rond half elf komen we aan in ons hotel, snel kamer boeken zelf wat eten maken en dan onder de wol, this was a day in bamako

    30-11-2011 om 21:20 geschreven door seppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



















    16-11-2011 om 01:56 geschreven door seppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Dag 5 De rit naar Bamako begon met veel ontluchten van de remmen bij Leo, regelmatig stoppen voor eten en vooral drinken. Het remprobleem geraakte maar niet opgelost en er werd besloten om vanavond een nieuwe hoofdremcilinder te steken bij de wagen van Leo. Even nog kregen we van een politieagent een boze vinger omdat we een stop genegeerd hadden maar een glimlach en euh ik versta u niet was voldoende om te mogen verder rijden. Bamako is nog steeds die “mooie” chaotische drukke luchtvervuilde stad waar verkeer zich zelf een weg baant. Aangekomen bij hotel Tamana kregen we een kamer met z’n tweetjes, eindelijk nog eens een deftige douche en dan op zoek om dit te plaatsen

    16-11-2011 om 01:18 geschreven door seppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    DAG 4 De ochtendmist trekt weg over de rivier en de waterval wordt zo aan ons getoond, gewoon een schitterende aanblik! Mocht dit in België staan stond het hier al vol hotels en cafés, terrassen waar 400 man mosselen zaten te eten maar nee al een geluk is dit nog Afrika. Na een warm bad hoorden we tegen negen uur de eerste geiten aankomen. Iedereen nam menig foto en vervolgden dan hun weg. We zijn eigenlijk tot allerlaatste gebleven……. misschien komen we hier ooit nog eens terug……. Na een uurtje rijden kwamen we aan de rotspartij waar iedereen een beetje de schrik van had, het eerste deel lukte me net niet, enkele handen om te duwen en ik stond met den DYMO Duck op de eerste tussenstop. Nu was het aan Leo, een fikse aanloop en hij geraakte er wel op al hoorden we vreemde geluiden aan de wagen, er was niet direct iets te zien en hij kon verder, Norbert en Sammy deden dit stuk ook probleemloos. Verderop stond al een behoorlijke file om tweede en derde helling te nemen, regelmatig duwen en ook gewoon genieten hoe sommige echte berggeiten hadden en het helemaal tot boven schopten. Ok here we go, enkele stenen herleggen en niet teveel”l gas dat de stenen niet in’t rondvlogen en ook met onze geit lukte het om in één keer te top te behalen, Sammy en Norbert lukte het ook maar Leo lukte het eerste stuk nog net maar het geluid deed ons het ergste vermoeden de versnellingsbak was kapot, Frank had er geen bij dus die moest dan vanuit het kamp naar daar worden gebracht, dit zou uren en uren duren dus werd er besloten dat ze op sleep werden genomen door Sammy tot in het kamp waar we dan een andere versnellingsbak zouden steken. Een helse rit van 100km hing hen boven het hoofd op roodstoffige zandpistes, al een geluk dat we cb hadden, DYMO Duck deed de kop en gaf door waar de grootste putten waren, regelmatig stopte we zodat het stof kon worden doorgespoeld, ze zagen er echt niet uit toen we in het kamp aankwamen. Nog voor het eten hadden we de motor en versnellingsbak al uit de wagen gehaald en na het eten er alles terug in, enkel een probleem met de remmen was er maar na het ontluchten zou het wel in orde komen dachten we, de volgende ochtend zou het tegendeel bewijzen. Douche en dan bed in, een Franse douche wc waar enkel een tuinslag redelijk deftig werkte ……

    16-11-2011 om 01:17 geschreven door seppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    DAG 3 Een dag met douane, het fatigue spook doemde al voor onze ogen op, het was niet veel minder maar toch, na een paar uurtjes in de warmte te hebben gewacht en na het betalen van 15000 cfa mogen we verder, normaal kost het maar 5000 cfa behalve op weekend dat ingaat op vrijdag 16u en ’s middags tussen 12 en 15u…. De track eindigt vandaag op 15 km van de watervallen waar we 2 jaar geleden in de donker aankwamen en ’s ochtends een prachtig zicht hadden om u tegen te zeggen, dit wilde ik Maartje ook laten zien in de ochtend, van Gert kom het mits we hem dat ook melde, als laatste in het kamp aangekomen hoorden we dat ons vake en den Bruce naar de watervallen waren gereden dus wijle ook naar daar. Een nachtelijke rit die al bij al meeviel buiten een vastrijdende eend namelijk de onze  Met z’n 6 wat duwen en trekken en we waren weer weg, en ja vake en den Bruce zaten op ons te wachten, wat eten, tent opzetten, en met Ismael Lo Africa op de achtergrond denken we terug aan TT 2009 toen we hier ook met een kleine groep lekkere hotdogs aten die Brigitte Tedesco voor ons toen had klaargemaakt, een traantje weggepinkt wetende dat ze ons boven in’t oog houd…

    16-11-2011 om 01:16 geschreven door seppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    DAG 2 Ontbijt en dan de hort op want er stonden immers een 480km op, met een stuk off road maar het merendeel asfalt. Niet veel te vermelden buiten dat de remmen super warm worden en enkele maal moeten gekoeld worden met water om terug remgevoel te hebben. Aankomst in een logde waar we een kamer nemen want vorige nacht heb ik eigenlijk ni geslapen, discobar in het laatste dorp en de generator hielden mij uit m’n slaap. De motor had veel last van pingelen en dat heeft Flip van VGS dan proberen te verhelpen, na m’n oude ontsteking te hebben geplaatst is het euvel zo goed als verhopen.

    16-11-2011 om 01:11 geschreven door seppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Dag 1

    Vandaag het vertrek met de grote ijzeren vogel van Brussel Naar Dakar, het avontuur waar we zo naar uit hebben gekeken is begonnen. De stress begon een beetje al toen we eigenlijk nog maar net weg waren, in Zoersel stonden we al in de file 
    Een kwartier te laat komen we aan in Grimbergen waar mijne sjoe klaar stond om ons naar zaventem te doen en dan met de auto terug te komen zodat die daar geen 17 dagen moest staan wachten. En net voor het instappen merken we op haren auto nen platten band…..als oefening voor den Touareg heb ik die dan maar snel vervangen en na 10 min zijn we dan eindelijk vertrokken.
    Aangekomen op de luchthaven zien we al direct waar een massa zwarte T-shirts rondlopen met het TT logo, daar moeten we zijn!
    Nadat we onze satelliet telefoon hebben gekregen van Jane en de aanwezigheden zijn gecontroleerd gaan we onze valiezen afgeven waar het eerste probleem zich al stelt “mag ik uw paspoort en incheck documenten” lap waar hebben we die gestoken… enkele tiretten verder kunne we onze bagage achterlaten,we nemen afscheid van de achterblijvers die onze zijn komen uitwaaien, door de controle, nog is zwaaien en nu is er geen weg meer terug.
    Voor ons vake van Westerlo moest ik een fles Gie Bie meebrengen, da was een bekend *wiskie * merk en ik denk dat de voorraad frengolie er al bijna door was “het” codewoord voor die mannen voor hun wodka….. Na onze inkopen nog snel een pizzahut gedaan en ik krijg het warm als ik zie dat het al 14u15 is, direct het andere deel van onze bende opzoeken want ik dacht dat we om 14u20 opstegen………… Mor nee seppe we hebben nog tijd zeggen ze we stijgen pas om 14u45 op en ze hadden dus nog tijd genoeg om hun tappas verder op te eten, de vrouwen moesten nog snel een sanitaire stop doen en dan gebeurde het ….ze riepen ons af dat we snel moesten komen dat Dakar dringend moest instappen, de spurt tegen de tijd begon langs alle kanten stonden ze te roepen en de platinnekes waren dan nog achter ons .
    Na enkele boze blikken van het grond personeel kwamen we terecht in onze vlieger, en ’t was Ne grote, ’t was nen hele groooooote met 300 man konden we dan eindelijk vertrekken, lift off en Dakar here we come.

    Over de vlucht geen details alles is goe meegevallen, buiten oordruk problemen.

    De aankomst was op z’n Afrikaans, met z’n allen uit de vlieger en in een bus om welgeteld 75m terug uit te stappen…. Valiezen van de lopende band en dan stond buiten Elisabeth ons al op te wachten met een ijskoud flesje bier of cola als verwelkoming, alle valiezen in da man-cat en wij met z’n 75 in 5 trucks die klaar stonden en ons na een nachtelijke rit uit Dakar smokkelden en afzetten in een prachtige logde aan Lac Rose. Een verwelkoming door Gert, z’n crew en onze wagens want die hadden zij op 4 dagen uit de haven gehaald.

    Kamers gekregen, ne lekkere frit nog en slapen nadat ik aan ons vake van westerlo z’n fles Gie Bie heb gegeven. De volgende morgen auto’s ingeladen en daarna vertrokken voor onze eerste rit , vertrekkend langs Lac-Rose. Op weg naar het baobab camp. Alle zintuigen op scherp, de geur, de warmte, de geluiden, Afrika we are back!!!
    Een leuke off-road waar we zelfs onderweg door mensen van de automobiel federatie van Senegal werden gevold en gefotografeerd. Een prachtige locatie aan een baobab boom om u tegen te zeggen, na het lekkere avondmaal de wagen achteraan nog omhoog gezet en dan onder de wol, nog te vermelden dat pinnekens kamp II hier was…

    16-11-2011 om 01:09 geschreven door seppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.we zijn klaar om te vertrekken
    Het is zover, net hebben we de laatste zaken in de valiezen gestoken, nu bed in en morgen vertrekken we.

    Heb net van Alex gehoord dat onze geit al uit de haven is en voor het hotel staat dus zal het morgen niet stressen zijn in Dakar.
    Rustig auto inladen en alles nazien, de verstralers er nog op monteren zodat we klaar zijn om vrijdag van start te gaan
    voor onze TOUAREG TRAIL 2011

    tot in Dakar

    10-11-2011 om 01:33 geschreven door seppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.speech

    Naar jaarlijkse gewoonte "speech"

    Touarge Trail 2011
    Alles gaat niet vanzelf

    Den DYMO duck moest dringend gerestaureerd
    Het heeft me menig druppels zweet getranspireerd

    Samen met de Leo als carrossier en doe al
    Was't vele avonden sleutelen in z'n hal

    Lassen, slijpen, slissen
    'T was soms zoeken naar compromissen

    Regelmatig met ne crème gelas
    Tot de geit helemaal af was

    Voor m'n 4° editie
    Neem ik Maartje mee op expeditie

    Wij beide zijn nu uit de puberteit
    Dus 17 dagen tesamen in de geit

    Wordt dat oorlog of vrede
    We kiezen samen voor dat tweede

    Dus samen naar zwart Afrika
    Waar het warmer is dan op Antarctica

    Het wordt een avontuur
    Naar een andere wereldcultuur



    Satuuuuut

    10-11-2011 om 01:28 geschreven door seppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    26-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Na maanden van slijpen, lassen, schuren, spuiten, slissen en terug spuiten is eindelijk onze wagen klaar om het avontuur van dit jaar aan te vangen.

    Samen met m'n dochter Maartje gaan we op 10 november vertrekken naar Dakar om dan met de geit die daar dan is aangekomen via schip een tocht van ongeveer 3900km doen naar Grand Popo in Benin.

    Voor mij is het al de vierde keer dat ik aan dit event deelneem, het is de eerste keer dat Maartje meegaat, wegens haar school en later het werk kon dit nog niet eerder.

    De vorige edities was Luc mijne compagnon op deze missies, steun en toeverlaat, steeds klaar met een of andere one liner, zorgend dat we onze pillen pakten, een streepje alcoholgel in de pollen kneep enz enz maar het allerbelangrijkste zorgen dat we de juiste weg reden.
    Hij kon er wel ni goe tegen dat de zandstuivers uit westerlo mij witte bonen in tomatensaus te eten gaven.....

    We kunnen ook dit jaar weer rekenen op de steun van DYMO, de wagen staat terug in hun kleuren na de restauratie van de geit, het was echt nodig want de vorige edities van Touareg Trail heeft onzen duck serieus afgezien.

    Eerste jaar hebben we ne ferme put gepakt waardoor de rechter voorarm helemaal geplooid was en een nachtelijke herstelling ons pas rond 0200u in het kamp deden aankomen. ( we hebben de put ongeveer rond 1500u gepakt)

    Tweede jaar heb ik wat last van de warmte gehad in Mauritanie en heb ik een duintje genomen met als resultaat 5m de hoogte in en 22m verder geland. Brokken om u tegen te zeggen en veel geluk gehad. Dankzij de hulp van Bart, Gene, David, Sven, en de Luc plus de mentale steun van de andere deelnemers hebben we de geit om 4u 's morgens terug in orde gekregen.

    Derde jaar was de hard core edition, daar we de vorige jaren ongeveer 20% off road hebben gereden en de rest asfalt was het bij deze editie andersom. We zullen het geweten hebben maar we hebben het overleefd.
    Wat van de wagen niet gezegd kon worden, motor geen problemen maar de carroserie had haar breekpunt bereikt.

    Samen met Leo hebben we dan de grove borstel door de geit gehaald en ze volledig gerestaureerd, nieuwe dorpels, bodemplaten, voorste en achterste dwarsbalken(voetenbak) vervagen en eigenlijk een beetje te zwaar gemaakt, voor beide balken heb ik plaat van 2.5mm gebruikt ivm origineel deze een dikte hebben van 0.7mm incluis verf

    We gaan proberen om op regelmatige basis hier het vervolg van onze reis neer te pennen.







    26-10-2011 om 21:04 geschreven door seppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    25-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/seppes

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    25-10-2011 om 23:11 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs