Inhoud blog
  • Heeft uw website een lek?
  • Hoe huur je een expert voor het optimaliseren van je website?
  • Websites uit indexen van Google door verborgen tekst
  • Succesvol omgaan met internet marketing
  • 10 tips voor topposities bij Google
    Zoeken in blog

    Categorieën
  • Email Marketing (1)
  • Google Adwords (0)
  • Scoren bij Google (5)
  • Internet Marketing
    Succesvol ondernemen met uw website
    30-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Succesvol omgaan met internet marketing
    1. Zorg dat je bezoekers krijgt op jouw website
    • Optimaliseer je website op de juiste trefwoorden om goed te scoren in Google.
    • Zorg voor goede inhoudelijke teksten op je website.
    • Gebruik eventueel een blog om je naambekendheid te vergroten en je als specialist te profileren.
    • Gebruik sociale netwerken (bvb. forums) om je op te werpen als specialist op jouw domein.
    • Gebruik eventueel Google Adwords voor tijdelijke campagnes op moeilijke trefwoorden (met de nadruk op tijdelijk). Google Adwords is een stuk duurder dan een goede optimalisatie en je bent sterk beknot in het aantal trefwoorden als je het betaalbaar wil houden.


    2. Contactgegevens van potentiële klanten verzamelen

    • Kan je iets gratis aanbieden (gratis uittesten, gratis stalen, gratis voorstudie, ...)?
    • Gebruik aangepaste landingspagina's op je website.
    • Test verschillende paginatitels.
    • Laat bezoekers inschrijven op je nieuwsbrief (en er dan ook iets mee doen!).
    • Informatieaanvraag laten invullen op je website (en het dan ook goed en tijdig opvolgen!).
    • Gebruik eventueel multimedia (bedrijfsfilmpje).

    3. Opvolgen en relaties opbouwen is belangrijk
    • Contacteer klanten als ze informatie of een offerte aanvragen.
    • Volg offertes op! Wie van jullie maakt offertes en volgt ze niet op als er niet meteen besteld wordt?
    • Gebruik een nieuwsbrief, niet alleen voor jouw klanten, maar voor iedereen wie ooit contact met jouw bedrijf heeft opgenomen en voor wie je al dan niet een offerte gemaakt hebt. Het is een feit dat sommige mensen pas tot aankopen overgaan nadat je ze 6 à 7 keer hebt aangeschreven. Hou je naam levendig bij die mensen!

    4. Verkopen afsluiten
    • Gebruik promoties op de juiste manier (beperken in de tijd, concreet aanbod en meerwaarde voor de klant, zet klant NU aan tot actie).
    • Bied garanties welke twijfels bij je klanten wegnemen.
    • Bied een bonus aan of maak een dubbele offerte. De klant kiest dan niet tussen kopen of niet kopen, maar welke van de twee koop ik (een techniek welke zeer goed werkt).
    • Zorg dat verkopen vlot en op een commerciële manier afgehandeld worden. Ik heb al meerdere keren in winkels gestaan waar een klant iets wou kopen en waar hij een brochure in de hand gestopt kreeg met de melding "Bekijk het thuis eens op uw gemak meneer".
    • Zorg dat je referenties / getuigenissen verzamelt. Het schept vertrouwen en ondersteunt je verkoopsgesprek. Ook op de website levert dit een grote meerwaarde op.

    5. De levensduur van jouw klanten maximaliseren
    • Wie contacteert nog regelmatig zijn bestaande klanten met acties, voordelen, promoties?
    • Wie hanteert cross-selling en up-selling marketing technieken?
    • Wie biedt zijn klant een terugkerend service- of  onderhoudscontract aan (of een andere vorm van klantenbinding)?
    • Bestaande klanten zijn vaak een verwaarloosde groep potentiële klanten. Ze hebben reeds bij jou gekocht. Ze kennen je en vertrouwen je. Het is de gemakkelijkste groep om opnieuw iets aan te verkopen!

    6. Automatiseren van jouw bedrijf
    • Meten, analyseren en bijsturen: van de bezoekersaantallen op je website, tot de impact van titels en campagnes, zowel op de website als bij andere vormen van publiciteit. Meten is weten, maar vaak werken we blind waardoor we allemaal dingen doen zonder te weten hoe efficiënt we werken en zonder kans op het verbeteren van ons rendement.
    • Probeer andere mensen of bedrijven aan te zetten om jouw producten of diensten te promoten of te verkopen in ruil voor een gulle commissie. Laat hen een deel van het commerciële werk doen en zorg voor hefboomwerking.
    • Productiviteit: krijg meer gedaan in minder tijd.
    • Stel een processchema van je bedrijf op en zoek naar knelpunten op het vlak van rendement, tijd- en geldverspilling, kwaliteit. Plan kleine, betaalbare en meetbare veranderingen per pijnpunt en voer ze door. Meet en stuur bij. Is een punt weggewerkt of tot een aanvaardbaar niveau teruggebracht, pak dan het volgende punt aan.
    • Automatiseer tijdrovende handelingen. Soms met professionele software. Maar soms volstaat een handig Excel-tabelletje al.
    • Automatiseer verkopen via het internet. Heb je producten of diensten welke zich lenen om op het internet te verkopen? Denk dan eens aan een webshop. Als je het goed aanpakt is het soms wel echt geld verdienen terwijl je slaapt!

    30-09-2009 om 14:48 geschreven door Christian Pické (www.seosites.eu)  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Scoren bij Google

    Archief per week
  • 29/03-04/04 2010
  • 30/11-06/12 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 31/08-06/09 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • webdesign & seo


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs