Inhoud blog
  • 35 jaar bestaan van VVS werd gevierd in Senegal!
  • dinsdag dag tien 30 dec 2014
  • maandag dag negen 29 dec2014
  • zondag dag negen 28 dec 2014
  • zaterdag dag acht 27 dec 14
  • vrijdag dag zeven 26dec14
  • donderdag dag zes 25 dec 2014
  • dag vijf woensdag 24 dec 2014
  • dag vier dinsdag 25 dec 2014
  • dag drie maandag 22 dec 2014
  • dag twee zondag 21 dec! 2014
  • 20 dec 2014! eerste dag van onze reis!
  • een terugblik op voorbije evenementen regio Kortrijk!
  • info!
  • Lolita, Rita en ik samen met onze metekindjes!
    Laatste commentaren
  • dankjewel Petra! (marleen)
        op zondag 13 maart dag acht
  • Mevr. (Petra)
        op zondag 13 maart dag acht
  • tof gedaan (p0ppeke)
        op Lolita, Rita en ik samen met onze metekindjes!
  • hartverscheurend (Sandra)
        op woensdag 9 maart dag vier
  • Foto
    Welkom op mijn Blog

    benieuwd naar onze reiservaringen? scrol dan naar beneden daar kan je alles meebeleven van onze afgelopen reis naar Senegal 2011! en onze recente reis dec. 2014 eveneens kan je de foto's bekijken!
    09-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 11 maart dag zes

    Even uitslapen vandaag, we vertrekken pas rond 10u15, ver rijden is het niet deze keer, we gaan met het busje de markt en de vishaven bezoeken in M’bour.
    Het is heel warm vandaag, alweer staat een gids paraat om ons alles piekfijn uit te leggen, wat een drukte in de vishaven, we weten echt niet waar eerst te kijken, we zien bootjes aankomen, de vis wordt uitgeladen, het strand is propvol , ze zijn de vis proper aan het maken en aan het schrobben, we zien allerlei soorten, vooral soorten die we nog nooit eerder zagen, meer nog we wisten nog niet dat die bestonden! Allerlei soorten groot , klein en enorm groot!
    Rita heeft haar petje vergeten en de zon brandt enorm, ik vraag aan onze gids of hij ons straks op de markt kan tonen waar men petjes verkoopt, maar….dat is al helemaal geen enkel probleem… Rita krijgt direct zijn pet op haar kop gezet haha, toch lief he! En ja Rita had liever een nieuw petje gehad maar je kan dat ventje toch niet afronteren he ! ach ja weet je wat we zijn in Senegal he en dat hoort er bij gewoon!
    Van de vis gaan we naar de afdeling kruiden, allerlei soorten zien we daar, dan de winkeltjes die zijn overdekt, daar wil lolita zo een puntige schoenen, even kijken naar de maat en zo en dan gaan we gezellig iets gaan drinken, ondertussen gaat de gids op stap en haalt hij soorten schoenen, die
    brengt hij bij Lolita ze moet enkel passen en kiezen, wat een luxe zeg!
    Daarna gaan we naar Nianing want Sophie en haar zus gaan lolita haar haren invlechten, maar eerst gaan wij kijken om wat te eten! We zijn wel aan de late kant, rijst is er nog te verkrijgen maar verder niks geen vis geen kip, Paul stelt voor om naar het restaurant te gaan beetje verder “een europees restaurant” wanneer we daar binnen stappen merkt men het ook meteen, het doet zelfs een beetje raar om wat luxe te ondervinden, maar goed we hebben gewoon honger, we bestellen iets kleins, want savonds hebben we ons eten in ons hotel, een hamburger vinden we prima met frietjes, mmm dat is superlekker er zit zowat van alles tussen groentjes, zelfs een eitje, en ook de frietjes zitten ertussen! Dat smaakt echt! Terwijl daarna lolita bij Sophie gaat gaan Rita en ik te voet naar het huis van ons Fatouke, want vandaag moesten we langs gaan voor mijn jurk!
    Even alleen op stap zeg! Maar niet voor lang…Marleeeeeeeeeeeen….we kijken om en ja hoor daar is onze bodygard om ons te vergezellen en te beschermen!
    Dar komen we aan bij Fatou, ze herkennen ons nu al meteen, De papa komt ons meteen de hand schudden en zegt dat mijn kleed af is, en nog een surprise hij maakte in dezelfde stof een hemd voor Eddy, dat doet me weer wat…vind ik zo erg lief, ook onze tafelnapjes zijn gedaan!
    Ik zie hem nu ook voor het eerst na het sterfgeval van zijn baby, ik weet niet zo goed wat ik erover moet zeggen, ik wens veel beterschap voor zijn vrouw, en misschien is het voor hem een troost wanneer ik hem zeg dat ik ook het meterschap neem van zen jongste zoontje Assane die vier jaar wordt in augustus dit jaar,ik hoop dat dit even iets positiefs mag zijn na de moelijke periode die hij doormaakte de laatste dagen.
    Hij vraagt me of we Thee willen drinken, ik weet niet meteen wat ik moet zeggen ik weet dat ze het heel erg moeilijk hebben, en aan de andere kant wil ik hem ook niet teleurstellen!
    Ik zeg dat hij echt geen moeite moet doen, maar dat is geen moeite zegt hij , ok dan maar!
    We krijgen een stoel aangeboden, en we zitten allen gezellig in de schaduw van een grote boom
    We voelen ons weer goed bij de kleintjes, we nemen fotos van de kleine Assane en natuurlijk ook van fatou en de andere kleintjes.
    Het duurt een tijdje vooraleer we de thee te zien krijgen, maar al vlug weten we waarom, hij was die moeten gaan halen in de winkel, we krijgen elk nog 2 kleine zakjes nootjes ook zijn kinderen krijgen een klein zakje, die eten ze gretig op, nu en dan valt er eentje in het zand wat helemaal geen probleem blijkt te zijn, ze rapen die op en hop in de mond ermee, even later gaan ze drinken aan een keteltje(een moor) die langs het muurtje staat in de felle zon, elk om beurt drinken ze aan het teutje, en daar is hij met onze thee, wat voelen wij ons schuldig, nadat wij die leeg hebben, komt hij de glaasjes halen en even later krijgen bakary(onze bodygard) en de tante van de kindjes ook elk een thee, waarschijnlijk hebben ze maar gepast glazen denken wij.
    Dan is het stillaan tijd om onze weg terug te gaan we gaan nog even het winkeltje binnen bij Bacary en kopen nog enige souveniertjes , aangezien onze keel vrij droog staat door het warme weer besluiten we van nog ergens iets te drinken, we willen ergens binnengaan maar Bacary zegt nenee we gaan ergens anders binnen daar is het veel goedkoper, voor ons maakt het niet uit als we maar kunnen drinken, we gaan daar een soort terrasje op Rita en ik kijken elkaar aan, we waren weer ergens beland hoor! Tja tis zo moeilijk uit te leggen, maar het is weer een belevenis op zen eigen,
    we drinken er een cola uit de fles, en hebben bepaald moment de slappe lach als we rond ons heen kijken en beseffen en denken waar zitten wij weer! Haha
    Onze dorst is gelaaft en we zetten onze tocht verder tot bij Sophie, daar zijn ze bezig aan de laatste lokken van Lolita, het is even wennen als we haar zien, maar wel mooi gedaan.
    En de avond komt er aan tijd om naar het hotel te gaan!
    Weer is een dag voorbij, vandaag gaan we vroeg naar onze kamer op tijd het bed in…. Toch alweer 00:06 wanneer ik het licht uitdoe, ik ben namelijk stiekem iets aan het schrijven in dichtvorm als afscheid voor de groep en daar komt denkwerk aan te pas…slaapwel!



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)





    Welkom op mijn gastenboek!
  • NBJJ
  • Een goede lente zondag groet
  • Nuenyndo yendou
  • fantastisch
  • dag VVS/ADS Kortrijk

    Wil je ook een berichtje achterlaten! druk dan op onderstaande knop


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Archief per jaar
  • 2017
  • 2015
  • 2014
  • 2012
  • 2011


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs