Foto
Categorieën
  • Antibes (4)
  • Ardeche (3)
  • Biot (1)
  • Bormes-les-Mimosas (1)
  • Camargue (0)
  • Cannes (5)
  • Cavalaire sur Mer (3)
  • CHAMPAGNE STREEK (3)
  • Chansons françaises (10)
  • De zee (La mer) (0)
  • Èze (2)
  • Franse moppen (7)
  • Fréjus (5)
  • Grasse (1)
  • Languedoc roussillon (5)
  • Mandelieu-La Napoule (1)
  • Marseille & omgeving (4)
  • monaco (5)
  • Mont Ventoux (1)
  • Nice (1)
  • NIEUWS (7)
  • PARIJS (3)
  • Saint Tropez & omgeving (13)
  • TGV (4)
  • Verkeer en Weer (9)
  • Viaduc de millau (2)
  • Webcams Zuid Frankrijk (5)
  • VRAGEN OF OPMERKINGEN? Vous avez des questions ou des commentaires?

    Druk op de knop "contact". Pressez le bouton "contact".


    Satellietbeelden Frankrijk
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    Gastenboek - le livre d'or
  • ik zoek een mooi tekstje over vriendschap c;
  • bezoek aan je pagina
  • Mooie blog
  • ferm gedaan
  • Golfe-Juan Frankrijk

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.- pressez sur le bouton ci-dessous pour laisser un message dans mon livre d'or

    Google
    Foto
    Foto

    Foto

    Free counter and web stats
    28-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 dagen Parijs
    3 Dagen in Parijs



    Categorie:PARIJS

    03-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.koninklijke serres van Laken
    Koninklijke serres van Laken




    26-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.France gall
    Ella ella



    Categorie:Chansons françaises

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.France gall
    France gall

    Categorie:Chansons françaises

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Une belle histoire

    michel fugain





    Categorie:Chansons françaises

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tu es foutu
    In-grid



    Categorie:Chansons françaises

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.je suis venu te dire
    Serge Gainsbourg



    Categorie:Chansons françaises

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je t'aime... moi non plus
    Serge Gainsbourg



    Categorie:Chansons françaises

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Douce France
    Charles Trenet



    Categorie:Chansons françaises

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nationale 7
    Charles Trénet



    Categorie:Chansons françaises

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La mer
    Charles Trénet



    Categorie:Chansons françaises

    30-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TGV
    Reportage over de TGV Deel3:



    Categorie:TGV

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TGV
    Reportage over de TGV Deel2:



    Categorie:TGV

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TGV
    Reportage over de TGV Deel1:



    Categorie:TGV

    26-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brochure "ZORGELOOS MET VAKANTIE"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Via de website van VAB kan je een brochure downloaden (zorgeloos met vakantie). Hierin vind je alle info over jou vakantie, de actuele brandstofprijzen, de meest volledige druktekalender, alternatieve wegen naar de zon....
    Je vindt deze brochure ook via deze link:
    http://www.vab.be/nl/uitmagazine/pdf/UitZorgeloos.web.pdf

    Categorie:Verkeer en Weer

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.veilig met de wagen op reis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Veilig met de wagen op reis


     

     

    De auto is nog steeds de koning van het vakantievervoer.

     

    Met de eigen auto er op uit trekken heeft dan ook vele voordelen. Onze auto is zo vertrouwd dat hij een beetje aanvoelt als een huiskamer op wielen.

     

    Hier alvast enkele tips om veilig met de wagen op vakantie te trekken.


    Niet te zwaar

    Op reis met de auto heeft alvast een voordeel op een vliegtuigtrip. Je kan veel meenemen, maar ook dat is relatief. Een auto mag immers niet te zwaar geladen zijn. Het laadvermogen van een gewone gezinswagen is ongeveer 500 kg. Voor een breakauto mag je er 50 of 100 kg bijtellen. De “Samson” onder de auto’s zijn de monovolume wagens. Zij kunnen 700 kg aan. Al deze gewichten zijn uiteraard passagiers inbegrepen. Neem je ook een caravan of aanhangwagen mee op reis? Dan moet je ook hun gewicht in de gaten houden, net als het maximum gewicht die de trekhaak aankan.

     

    Hoe je de koffer inlaadt, is belangrijk

    Maar er is meer dan het maximumgewicht. Ook hoe je de koffer inlaadt, is belangrijk. In geval van nood - bijvoorbeeld bij een lekke band op de snelweg - moet je snel en veilig de koffer kunnen uitladen. Daarom is het aangewezen om grote koffers mee te nemen en geen verzameling van kleine tassen. Laad de zwaarste koffer in het midden van de autokoffer. Zo respecteer je het evenwicht van de auto.

     

    Waarom al deze aandacht voor het inladen?

    Elke geroutineerde chauffeur weet waarom. De wegligging, vooral in de bochten, en de remafstand van een auto verandert wanneer die zwaar geladen is. Het zwaarste gewicht zit achteraan in de auto. En daardoor komt de voorkant wat omhoog met als gevolg minder grip op de weg. Bij regenachtig weer kan dit problemen geven in bochten of bij het remmen. Een te zwaar geladen auto raakt ook sneller verhit, vooral bij stilstaand of langzaam rijden.

     

    Leg niks op de hoedenplank van de auto. Spullen die daar liggen worden een echte boemerang bij een ongeval. Bij een ongeval bij 50 km per uur worden ze met 40 maal hun eigen gewicht vooruit geslingerd. Daarom moet er in een breakauto ook absoluut een bagagenet zitten tussen koffer en passagierruimte.

     

    Kortom, het is het waard om even stil te staan bij het inladen van de auto. Ook bij de start van de lange autorit moet de chauffeur daarom even de tijd nemen om te wennen aan de nieuwe situatie. Defensief rijden is de boodschap, vermijd plotse manoeuvres.

     

    Wanneer vertrekken?
    De zomermaanden staan synoniem voor verkeerschaos. Probeer daarom de ergste verkeersdrukte te vermijden door te vertrekken wanneer het minder druk is. Vooral de weekends zijn “zwarte vlekken” met veel files. We bekijken even wat je kan verwachten op een weekend in juli en augustus.

    • Vrijdag: probeer de ochtend en avondsspits te vermijden, zeker in grote steden en belangrijke verkeerknooppunten. In sommige landen is er een rijverbod in het weekend. Daardoor kan vrijdagavond heel druk zijn voor het vrachtvervoer.
    • Zaterdag is meestal het moeilijkste moment om te vertrekken of terug te keren. Wil je toch vertrekken op zaterdag dan is na 14 uur het meest geschikte moment. De grootste files zijn dan meestal voorbij. Bereken vooraf waar je ongeveer wanneer zal zijn, op die manier kan je toch nog proberen de files wat te vermijden.
    • Zondag is een goed moment om te vertrekken. Voor wie terugkeert van vakantie kan het wel wat drukker zijn.

    ’s Nachts rijden?
    Mensen rijden meestal ’s nachts omdat het dan rustiger is op de weg en omdat ze zo een dag van hun vakantie winnen. Onderzoek toont aan dat de rijvaardigheid en alertheid ’s nachts een pak slechter is dan overdag. Ook de ongevalquota zouden zo’n driemaal hoger liggen dan overdag.

    Vooral van 2 tot 6 uur in de vroege ochtend is er een sterke achteruitgang van alertheid en rijgedrag. Chauffeurs krijgen het dan moeilijk bij het aanhouden van een goede wegpositie en constante snelheid. Ook zwenken over de weg gebeurt dan meer.

     

    Hou dan rekening met deze tips:

    • Probeer met twee personen te rijden, dan kunnen jullie elkaar aflossen en elkaars vermoeidheid in de gaten houden. De passagier naast de chauffeur moet wakker blijven. Wanneer de passagier vooraan slaapt, is het immers extra moeilijk zich te concentreren.
    • Hou de auto fris, zet de verwarming niet aan.
    • Rij niet wanneer je moe bent, dat is meestal tussen 2 en 4 uur ’s nachts.
    • Koffie, cola, een raam opzetten kan even een opkikker geven maar het opwekkend effect is snel weer voorbij.
    • Stop onmiddellijk met rijden wanneer je moeite hebt om je ogen open te houden of te fixeren en begint te knikkebollen. Kortom, wanneer je je aandacht er niet meer kan bijhouden.

    Verplicht nummer

    Een lange rit is een zware last, niet alleen voor de mens maar ook voor de machine. Volgens pechdiensten is vooral de heenreis een zware dobber voor de auto. De heenrit zit buitenverhouding hoog in hun statistieken. Ga dus voor u op vakantie vertrekt, nog even langs bij de garagist. Vooral voor het nakijken van de banden is dit noodzakelijk. Wanneer de bandenspanning onvoldoende is, riskeert u immers sneller een klapband.

     

    Wegeninfo

    Voor meer info over het verkeer, ook in het buitenland zijn deze sites aanraders.



    Categorie:Verkeer en Weer

    25-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Radio in frankrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wanneer je op de snelweg rijdt ben je graag op de hoogte van de situatie op de weg. In dat geval kan je het best afstemmen op Traffic FM. Deze zender is doorgaans te beluisteren in de péage zone op 107.7 Mhz. Kwa muziek keuze is het wel een beetje saai, althans wanneer je veel luisterd naar MNM in België. Wil je de hedendaagse hits graag horen, dan kan je in heel Frankrijk afstemmen op NRJ. Deze zender is ook gericht op het meer jongere publiek, de Franse MNM kun je wel stellen. Je kan hem ook via volgende link beluisteren langs het internet. Veel luisterplezier.
    http://player.nrj.fr/V4/nrj/webradios/player_V2.html?webradio=nrj&version=maxi#


    Categorie:Verkeer en Weer

    23-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom zegt men in het Frans ....

    Pourquoi en France, dit-on "aller aux toilettes", alors qu'en Belgique, on dit: "je vais à la toilette" ??
    Parce que dans ce beau pays qu'est la France, il faut en visiter plusieurs avant d'en trouver une propre !!

    (Waarom zegt men in Frankrijk "naar de toiletten gaan", terwijl men in België zegt "ik ga naar het toilet"?
    Omdat in het mooie land dat Frankrijk is, men meerdere wc's moet bezoeken voordat men een schone vindt!)



    Categorie:Franse moppen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom houden Fransen van Belgische verhalen?

    Pourquoi les Français aiment-ils tant les histoires belges ?
    Parce qu'elles les font rire trois fois :
    La première quand on les leur raconte
    La deuxième quand on les leur explique,
    et la troisième quand ils les comprennent

    (Waarom houden Franse van Belgische verhalen?
    Omdat ze er drie keer om moeten lachen:
    De eerste keer als een Belg een Fransman het verhaal vertelt;
    De tweede keer als een Belg een Fransman het verhaal uitlegt;
    De derde keer als een Fransman het verhaal begrijpt!)



    Categorie:Franse moppen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Zweedse kampioene in Frankrijk
    Een Zweedse kampioene, die in Frankrijk in een restaurant kalkoen- borst wil eten, maar de taal niet verstaat, probeert het bij de bestel- ling met gebaren te redden. De ober knikt vriendelijk en brengt haar even later een groot glas melk.

    Categorie:Franse moppen

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs