Inhoud blog
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Porsche
    Porsche info en meer
    31-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-10-2012 om 16:51 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    02-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De beste Luxe auto van 2012 is….

    Ruim 100.000 Auto motorsport lezers uit Duitsland hebben de beste luxe auto’s van 2012 gekozen. De winnaar, met 22,4 procent van de stemmen, komt uit Leipzig en draagt de naam Porsche Panamera.

    Als tweede eindigde Audi A8, met 20,1 procent van de stemmen, de derde plaats wordt ingenomen door de Mercedes S-Klasse met 16,5 procent van de stemmen. Het vermelden waard is de vierde plek. Die is voor het sportieve automerk uit zuid Duitsland BMW (de BMW 7) met 12,6 procent van de stemmen.

    Omdat het hier om een waardering gaat die niet gegeven is door een jury maar door de lezers van een toonaangevend autoblad uit Duitsland is deze lezersprijs zeer begeerd door de automobielfabrikanten. Het is alweer de 36e editie van deze leuke verkiezing.

    02-11-2012 om 17:33 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Alle lichten op groen voor de nieuwe Porsche Boxster


    Porsche produceert vanaf vandaag de Boxster gedeeltelijk bij Volkswagen Osnabrück GmbH. Deze stap was noodzakelijk omdat de fabriek in Stuttgart onvoldoende capaciteit heeft om aan de vraag naar de nieuwe sportauto te voldoen. Porsche bouwt in Stuttgart-Zuffenhausen de nieuwe Boxster én de nieuwe 911 op dezelfde productielijn.

    De eerste auto die van de band rolde, was een Boxster S in de kleur Indian Red en voorzien van een zwarte softtop. Hij is bestemd voor een klant in Beieren. Minister-president David McAllister van Nedersaksen, burgemeester Boris Pistorius van Osnabrück, prof. dr. Martin Winterkorn, voorzitter van de raad van bestuur van Volkswagen AG, en Matthias Müller, CEO van Porsche AG, waren getuige van de productiestart van de Boxster.

    Hoge kwaliteit
    “Het feit dat we hier in Osnabrück de Boxster produceren, laat zien dat deze fabriek zich binnen de Volkswagen Groep heeft bewezen als een kwalitatief uitstekende faciliteit voor de productie van cabriolets en kleine aantallen auto´s. Ik ben blij met het feit dat hier in Nedersaksen vanaf vandaag Porsches van de band rollen die voor de hele wereld een voorbeeld zijn van de hoge kwaliteit die wij in Duitsland afleveren”, benadrukte minister-president McAllister.
    Burgemeester Pistorius sprak zijn waardering uit voor de productie van Porsche in zijn stad: “De productie van de Boxster stimuleert de economie in Osnabrück, doordat het banen veiligstelt en de kwaliteit van ons personeel onderstreept in de stad waar we al meer dan honderd jaar auto´s produceren.”
    Prof. dr. Martin Winterkorn, voorzitter van de raad van bestuur van Volkswagen AG: “De start van de productie van de Boxster in Osnabrück illustreert de snelle samensmelting van Volkswagen en Porsche. Hiermee creëren we synergie waarvan zowel de consument, als het personeel en de stad profiteren.” Matthias Müller, CEO van Porsche, voegde daaraan toe: “Vanwege de situatie in Stuttgart kunnen we daar de capaciteit moeilijk uitbreiden. De komende jaren gebruiken we onze productiecapaciteit volledig ten behoeve van de nieuwe 911. Daarom zochten we een partner voor de productie van de Boxster. De kwaliteit van het personeel bij Volkswagen in Osnabrück gaf de doorslag. Onze sportauto´s zijn hier in hele goede handen. We hebben allemaal dezelfde kijk op kwaliteit. Osnabrück wordt een onderdeel van ons succesverhaal.”

    Lange band met Nedersaksen
    Het is niet de eerste keer dat er Porsches van de band rollen in Nedersaksen. Bijvoorbeeld in de jaren zestig en in de jaren negentig zijn de carrosserieën voor de 356 coupé en de 968 hier gemaakt. Verder zijn hier van 1969 tot en met 1975 115.000 exemplaren van de Porsche 914 geproduceerd. En hoewel de Boxster eerst volledig in Stuttgart werd geproduceerd, leverde de fabriek in Osnabrück al vanaf het begin onderdelen voor de achterkant en beide zijkanten van de auto.

    02-11-2012 om 17:16 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Porsche Museum toont werk van Hanns Lohrer

    Een elegante handschoen, een poedel, een jachtgeweer: van 4 september tot en met 4 november 2012 stelt het Porsche Museum het werk van de veelzijdige schilder en grafisch ontwerper Hanns Lohrer (1912 – 1995) uit Stuttgart tentoon.

    Lohrers werk gaat veel verder dan auto´s alleen. In de jaren vijftig en zestig speelde Lohrer een hoofdrol in de visuele identiteit van het merk Porsche. Deze speciale tentoonstelling in het Porsche Museum is een eerbetoon aan de tijdloze kwaliteit van Lohrers werk, dat een blijvende bijdrage leverde aan het positieve imago van de toen nog jonge sportautofabrikant. Tijdens de tentoonstelling is onder meer een selectie te zien van de posters die Lohrer aan het einde van elk jaar maakte en waarop hij de sportieve successen van Porsche visualiseerde.

    Hoogtepunt
    Een hoogtepunt in de Porsche-reclame is onder meer de serie posters die Lohrer in 1961 maakte van de Porsche 356, waarop het model te zien is in de sfeer van sporten als golf, jagen en paardrijden. De felle kleuren van de sportuitrusting domineren steeds de op kleine schaal afgebeelde sportauto, wat kenmerkend is voor de prestigieuze Porsche-reclames uit die tijd.

    Brochures
    Behalve veertig posters is tijdens de tentoonstelling in het Porsche Museum ook artwork van Hanns Lohrer voor brochures te zien. Bijvoorbeeld de rode cover van de 356A-catalogus uit 1958, met daarop een vrouwenhand in een elegante handschoen, die schijnbaar moeiteloos de versnellingspook van een Porsche bedient. Daarbij ontbreekt ook de poedel niet: het tweede beeldelement rechtsonder in de hoek toont een chique jonge vrouw met een aangelijnde poedel. Dit beeld geeft de slogan “Krachtige elegantie, met zachte hand te leiden” een dubbele betekenis.

    De poedel is een terugkerend element in het werk van Hanns Lohrer. Het is zelfs het hoofdonderwerp op een Porsche-poster uit 1960, met de Engelse titel “I too, prefer Porsche”. Verder zijn nóg zo´n dertig originele schetsen en foto´s tentoongesteld, waarmee duidelijk wordt hoe veelzijdig het werk van Hanns Lohrer is. Hij heeft het publiek altijd gefascineerd met zijn werk. Ook vandaag de dag is de kunstenaar uit Stuttgart nog een inspiratiebron voor reclameprofessionals. Het werk dat Hanns Lohrer voor Porsche maakte, combineert de merkboodschap prachtig met de artistieke stijl van de grafisch ontwerper. Ter gelegenheid van deze bijzondere tentoonstelling breidt de winkel van het Porsche Museum zijn assortiment uit met ansichtkaarten, canvasdoeken, labels en koelkastmagneten voorzien van grafische prints van Lohrer.

    Het Porsche Museum is geopend van dinsdag tot en met zondag, van 9.00 uur tot 18.00 uur. Volwassenen betalen 8 euro entree. Kinderen tot 14 jaar mogen onder begeleiding van een volwassene gratis naar binnen. Zie voor meer informatie www.porsche.nl.

    02-11-2012 om 17:15 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Porsche 918 Spyder, het prototype scheurt spectaculaire rondetijden


    Het prototype van de Porsche 918 Spyder heeft tijdens tests op de Nürburgring een spectaculaire rondetijd van zeven minuten en veertien seconden laten noteren. Met deze prestatie op het 20,6 kilometer lange circuit geeft de plug-inhybride sportauto ruim een jaar vóór de start van de serieproductie al een indrukwekkend visitekaartje af.

    Met de fabelachtig snelle rondetijd overtreft het prototype van de Porsche 918 Spyder alle verwachtingen. Dr. Frank Walliser, projectleider van de 918 Spyder: “Met deze droomtijd van 07:14 minuten levert het prototype van de 918 Spyder al binnen enkele maanden van dynamische tests het overtuigende bewijs dat het concept klopt.”

    Slechts één ronde
    De rondetijd van de 918 Spyder is een van de beste die ooit met een voor de openbare weg toegelaten auto op normale banden zijn gemeten. Daarbij komt dat het ontwikkelingsteam slechts één ronde de tijd had, waarbij bovendien ook nog eens vanuit stilstand moest worden gestart. De meer dan 585 kW (795 pk) sterke plug-inhybride sportauto was uitgerust met banden van ontwikkelingspartner Michelin. Porsche had de 918 Spyder verder voorzien van het optionele ‘Weissach’-pakket, dat een aantal elementen bevat die de rijdynamiek nog verder verhogen.

    02-11-2012 om 17:12 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Porsche presenteert de nieuwe Cayenne Turbo S

    Porsche presenteert de nieuwe Cayenne Turbo S. Deze maakt met zijn vermogen van 405 kW (550 pk) aanspraak op de toppositie in de SUV-reeks van Porsche. En met succes. Bovendien overtreft de Porsche Cayenne Turbo S door zijn sportief afgestelde onderstel de rijdynamiek van menige sportauto. Zónder hierbij de voor de Cayenne typerende eigenschappen als de uitstekende terreincapaciteiten, het buitengewoon hoge rijcomfort en de ongeëvenaarde trekkracht uit het oog te verliezen. De nieuwe Porsche Cayenne Turbo S staat vanaf januari 2013 bij de officiële Porsche-dealers.

    De Porsche Cayenne Turbo S levert 37 kW (50 pk) meer vermogen dan de Cayenne Turbo, de huidige topversie die zijn toppositie in de rangorde aan de nieuwkomer afstaat. Ook het maximumkoppel van de Cayenne Turbo S is hoger dan dat van de Turbo: 750 Nm in vergelijking tot 700 Nm. Dit resulteert in een snellere acceleratie van 0 tot 100 km/uur in 4,5 seconden (min 0,2 seconden) en een hogere topsnelheid van 283 km/uur (plus 5 km/uur). Ondanks deze nóg betere cijfers ligt het brandstofverbruik van 11,5 l/100 km gemiddeld op hetzelfde niveau als dat van de Cayenne Turbo.

    Ongekende rijdynamiek
    Tijdens de ontwikkeling van de Cayenne Turbo S had Porsche één doel voor ogen: ongekende rijdynamiek. Daarom besloot Porsche de Cayenne Turbo S in ieder geval uit te rusten met de luchtvering en het schokdempersysteem Porsche Active Suspension Management (PASM) van de Cayenne Turbo.
    Bovendien levert Porsche de Cayenne Turbo S standaard met het onderstelregelsysteem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Dit beperkt het overhellen van de auto in bochten tot het uiterste minimum en verbetert hiermee gelijktijdig het rijcomfort en de dynamiek. Het eveneens standaard aanwezige Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zorgt op zijn beurt voor meer tractie en ongekende stabiliteit, onder alle omstandigheden. Het werkt met een variabele koppelverdeling op de achterwielen en een elektronisch geregeld sperdifferentieel achter.
    Ook standaard op de nieuwe Porsche Cayenne Turbo S is het Sport Chrono Pakket, dat onder meer een stopwatch met een analoge en digitale weergave in het midden van het dashboard omvat.

    Exclusieve lederuitrustingen
    Het exterieur van de Cayenne Turbo S is een topmodel waardig. De standaard lichtmetalen 21-inchwielen van het model ‘911 Turbo II’ zijn exclusief voor de Cayenne Turbo S met zwarte details uitgevoerd. Bovendien prijkt op de naafdop ervan het Porsche embleem in kleur. Verder zijn de buitenspiegels en de luchtinlaten vóór voorzien van glimmend zwarte accenten, waarmee de Cayenne Turbo S zich duidelijk onderscheidt van de overige uitvoeringen.

    Voor het interieur van de Cayenne Turbo S zijn nieuwe, exclusieve bi-colour lederuitrustingen (zwart/Carrerarood en zwart/Luxorbeige) voorhanden. Hierbij worden de siernaden in een contrasterende kleur (Carrerarood of Luxorbeige) uitgevoerd. Het carbon interieurpakket sluit hier perfect op aan en geeft bovendien een extra dimensie aan het verfijnde interieur van de Cayenne Turbo S.

    De Porsche Cayenne Turbo S is vanaf nu te bestellen bij de officiële Porsche-dealerorganisatie voor prijzen vanaf 200.800 euro inclusief BPM en BTW. Vanaf januari 2013 staat de auto in de showroom.

    Meer informatie over de Porsche Cayenne Turbo S is te vinden op www.porsche.nl/cayenne.

    02-11-2012 om 17:10 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Porsche Boxster proefrit met 360 graden video

    ‘Een proefrit thuis op de bank.’ Met deze woorden omschrijft regisseur Joël van den Hoogen doeltreffend de nieuwe Boxster-video, die Porsche heeft toegevoegd aan de Porsche 360°-app. De film biedt een bijna levensechte rijervaring, waarbij de kijker de camerarichting via iPad of iPhone zelf bepaalt. Bijzonder is ook de auditieronde die aan de video voorafging en die vijf Porsche-liefhebbers een rol in de film opleverde.

    Om de 30.000e download van de Porsche 360°-app extra luister bij te zetten, organiseerde Porsche een auditieronde voor de nieuwe Boxster-video. Deelnemers die het gevoel van onafhankelijkheid – het thema van de nieuwe Porsche Boxster – het beste onder woorden konden brengen, maakten kans op een rol in de film. Uit alle inzendingen koos Porsche uiteindelijk vijf winnaars: Dennis van Aalst, Martijn van den Broek, Judith de Hoop, Joost Vlek en Martin Woodward.

    The making of
    De winnaars mochten tijdens de opnamen van de 360°-film in de nieuwe Porsche Boxster rijden. Op hetzelfde moment moesten zij hun gevoel van onafhankelijkheid delen met de camera. Het resultaat én the making of van de video is te zien op het officiële YouTube-kanaal van Porsche Nederland (directe link: http://youtu.be/54lrYDDBZAk).

    Gratis download
    De nieuwe Boxster-video maakt deel uit van de Porsche 360°-app, die beschikbaar is voor iPad, iPhone en iPod Touch. De applicatie is gratis te downloaden via www.porsche.nl/360.

    02-11-2012 om 17:09 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche-coureursselectie, twee nederlanders zijn erbij!



    Dezer dagen vindt op het circuit van Vallelunga nabij Rome de selectie plaats voor het Porsche-Junior-programma in 2013. Zes talentvolle autocoureurs, in leeftijd uiteenlopend van 18 tot 20 jaar, nemen het in de finale van de internationale selectie tegen elkaar op om uit te maken wie er in aanmerking gaat komen voor de uitgebreide ondersteuning als Porsche-Junior-coureur in de Duitse Porsche Carrera Cup van volgend jaar. Bij de zes kandidaten zitten ook twee Nederlanders: Dennis van de Laar (18) en Pieter Schothorst (20). Hun concurrenten zijn de Zwitsers Levin Amweg (18) en Jeffrey Schmidt (18), de Spanjaard Alex Riberas Bou (18) en de Amerikaan Connor de Philippi (19). Met de 450 pk sterke Porsche 911 GT3 Cup-auto werken ze een intensief testprogramma af.

    In de aanloop naar de finale was er een omvangrijk selectieprogramma, waaraan tal van talenten uit de hele wereld op uitnodiging deelnamen. Aspecten die daarbij werden beoordeeld waren fitness, mentale vaardigheden, gedrag en technische kennis. Bij de finale moeten de junior-rijders, die allemaal succesvol waren in diverse nationale en internationale formulewagenklassen, samen met engineers op het circuit aan het werk. Daarbij wordt gekeken naar de constantheid van rondetijden over een raceafstand en worden ook kwalificatieronden gesimuleerd. Daarnaast moeten de deelnemers hun vaardigheden in de omgang met de pers aantonen tijdens televisie-interviews en fotosessies.

    Dennis van de Laar uit Zandvoort kwam het afgelopen seizoen met het Nederlandse team Van Amersfoort Racing uit in de Duitse ATS Formule 3 Cup. Daarnaast nam hij deel aan de prestigieuze Masters of Formula 3 op Circuit Park Zandvoort en startte hij met Van Amersfoort Racing ook tijdens het laatste raceweekeinde van de Formule 3 Euro Serie. Zijn vader Ronald van de Laar racete ondermeer met een Porsche 911 GT3 in de Duitse ADAC GT Masters-serie. Pieter Schothorst, afkomstig uit Amsterdam, leerde het racen in de Formido Swift Cup onder de vleugels van Tim en Tom Coronel. In 2009 werd hij kampioen in deze klasse. Via de Formule Ford groeide hij daarna door naar de Formule Renault, waarin hij de afgelopen twee seizoenen in actie kwam, zowel in de Northern European Cup als in de Eurocup.

    In de weken die volgen na de selectie worden er na zorgvuldige analyse van alle data twee coureurs uitgekozen, die als officiële Porsche-Junior-rijders mogen deelnemen aan de Duitse Porsche Carrera Cup 2013. Porsche zorgt daarbij voor een groot deel van het budget, waarbij de rijders aan de hand van diverse criteria vanuit Porsche Motorsport zelf hun team mogen uitkiezen. Naast de financiële ondersteuning zorgt Porsche ook voor een ervaren coach die de junioren zowel op als naast de baan begeleidt. Ook fitnesstests met constant aangepaste trainingsprogramma´s, mediatrainingen, technische seminars en sponsoractiviteiten maken deel uit van het programma.

    Het lopende project werd in eerste instantie opgezet voor de duur van vier jaar. Afgelopen seizoen waren de Deen Michael Christensen en de Oostenrijker Klaus Bachler de eerste twee Porsche Junior-coureurs. Porsche ondersteunt jonge talenten in de autosport al sinds 1997. Zo komen de huidige Porsche-fabrieksrijders Timo Bernhard, Marc Lieb, Patrick Long en Marco Holzer allemaal uit een vroeger Porsche-Juniorproject voort. Ook andere succesvolle coureurs als Dirk Müller, Lucas Luhr en Mike Rockenfeller waren vroeger ooit Porsche-Junior.

    02-11-2012 om 17:06 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche
    geniet maar 

    Bijlagen:
    http://www.youtube.com/v/HTLpHo0nwyI&feature=youtube_gdata_player&autoplay=0&rel=0&fs=0&hd=1   

    02-11-2012 om 17:02 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



    Porsche presenteert een bijzonder exclusieve uitvoering van de Panamera: de Platinum Edition. Deze is leverbaar als Panamera, Panamera 4 en Panamera Diesel en onderscheidt zich door subtiele, originele designfeatures in platinum silver metallic. Bovendien is de standaarduitrusting completer. De nieuwe Porsche Panamera Platinum Edition staat vanaf eind november bij de officiële Porsche dealers. De prijzen beginnen bij 105.200 euro (incl. BTW en BPM).

    De Porsche Panamera Platinum Edition is te herkennen aan de in platinum silver metallic gespoten details. Behalve de onderste helft van de buitenspiegelkappen, de lamellen in de grille en de luchtinlaten aan de zijkant, zijn ook de sierstrip op de achterklep en de diffuser achter uitgevoerd in deze kleur. Porsche levert de Panamera Platinum Edition in de unikleuren zwart en wit en de metallickleuren basaltzwart metallic, carbongrijs metallic en mahonie metallic. De sierlijsten rond de zijruiten zijn bij de Panamera Platinum Edition uitgevoerd in zwarte hoogglanslak.
    Standaard rust Porsche de Panamera Platinum Edition uit met bi-xenonkoplampen en parkeersensoren voor. Zowel de buitenspiegels als de binnenspiegel zijn zelfdimmend. Verder is elke Panamera Platinum Edition voorzien van lichtmetalen 19-inch ‘Panamera Turbo’-wielen met daarop het Porsche logo in kleur.

    Bi-colour lederen bekleding
    Het interieur van de Panamera Platinum Edition krijgt extra glans door de gedeeltelijke bi-colour lederen bekleding in de kleurcombinatie zwart/luxorbeige. Volledige bi-colour lederen bekleding is optioneel leverbaar. De lederen bekleding kent een nieuwe kleurindeling. De bovenzijde van het dashboard, de deurpanelen, de beenruimte van bestuurder en voorste passagier, de achterzijde van de voorstoelen en de bagageafdekking zijn zwart. De rest van het interieur is uitgevoerd in de kleur luxorbeige. Andere opvallende kenmerken in het interieur zijn het ‘Sport Design’-stuurwiel, het Porsche logo in de hoofdsteunen van de voorstoelen en de dorpellijsten met de inscriptie ‘Platinum Edition’.

    Verder levert Porsche elke Panamera Platinum Edition met Power Steering Plus en verwarmbare voorstoelen. Ook standaard is het PCM (Porsche Communication Management) met navigatiesysteem, een hogeresolutie TFT-touchscreen van 7-inch en elf speakers (235 watt).

    Prijzen
    De prijzen van de Porsche Panamera Platinum Edition inclusief BTW en BPM zijn:
    Panamera € 106.000,-
    Panamera 4 € 111.300,-
    Panamera Diesel € 105.200,-

    Meer informatie op speciale website: www.porsche.nl/panamera

    02-11-2012 om 16:59 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 968
    Bouwjaren 1991 tot 1994
    Aantal cilinders Vier
    Cilinderinhoud 2990 cc
    Motorvorm Lijn
    Vermogen 240 pk
    Versnellingen Zes
    Wielbasis Onbekend
    Topsnelheid 252 km/h
    Compressieverhouding 11,0 : 1
    Gewicht 1370 kg
    Aantal gebouwd n.b.
    Bijzonderheden Geen

    01-11-2012 om 14:48 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Bouwjaren 1955 tot 1957
    Aantal cilinders Vier
    Cilinderinhoud 1290 cc
    Motorvorm Boxer
    Vermogen 60 pk
    Versnellingen Vier
    Wielbasis Onbekend
    Topsnelheid 160 km/h
    Compressieverhouding 8,2 : 1
    Gewicht 820 kg
    Aantal gebouwd 2.191
    Bijzonderheden Gewicht cabriolet 880 kg

    01-11-2012 om 14:46 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 356 1300
    Bouwjaren1951 tot 1955
    Aantal cilindersVier
    Cilinderinhoud1286 cc
    Motorvorm Boxer
    Vermogen44 pk
    VersnellingenVier
    WielbasisOnbekend
    Topsnelheid145 km/h
    Compressieverhouding6,5 : 1
    Gewicht780 kg
    Aantal gebouwd7.085
    Bijzonderheden geen 
    Gewicht cabriolet 800 kg

    01-11-2012 om 14:44 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 356 1100
    Bouwjaren1950 tot 1955
    Aantal cilindersVier
    Cilinderinhoud1086 cc
    MotorvormBoxerVermogen40 pk
    VersnellingenVier
    WielbasisOnbekend
    Topsnelheid140 km/h
    Compressieverhouding7,0 : 1
    Gewicht780 kgAantal gebouwd4.670
    Bijzonderheden geen 
    Gewicht cabriolet 800 kg

    01-11-2012 om 14:42 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 356/02
    Bouwjaren1948 tot 1950
    Aantal cilindersVier
    Cilinderinhoud1086 cc
    Motorvorm Boxer
    Vermogen40 pk
    VersnellingenVier
    WielbasisOnbekend
    Topsnelheid140 km/h
    Compressieverhouding7,0 : 1
    Gewicht650 kg
    Aantal gebouwd 45
    Bijzonderheden geen
    Gewicht cabriolet 680 kg

    01-11-2012 om 14:39 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 356/01
    Bouwjaren1948 tot 1948
    Aantal cilindersVier
    Cilinderinhoud1134 cc
    Motorvorm Boxer
    Vermogen35 pk
    VersnellingenVier
    WielbasisOnbekend
    Topsnelheid135 km/h
    Compressieverhouding7,0 : 1
    Gewicht 609 kg
    Aantal gebouwd 1
    Bijzonderheden Geen

    01-11-2012 om 14:35 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    31-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.playstation
    Porshe is de meest gebruikte auto merk in racegames.
    Dat onderzoek verrichte topgear .De britse presentators lieten 100 tieners 3 verschillende racegames spelen.
    Maar liefst 52 procent koos voor porsche.




    31-10-2012 om 19:35 geschreven door Ghafer4  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:games
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modellen
    Enkele modellen 









    31-10-2012 om 17:28 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-10-2012 om 17:08 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geschiedenis

    Geschiedenis

    Porsche Type 64
    Porsche 356 Nr. 1
    Porsche 912
    van voren naar achteren: Porsche 718 RSK Spyder, Porsche 718 RSK F1, Porsche 904, en Porsche 356B Abarth Carrera GTL

    Voor de eerste Porsche, de Porsche 64 uit 1938, werden veel onderdelen van de KdF-Wagen gebruikt. De tweede, de Porsche 356 uit 1948, werd in eerste instantie gebouwd in GmündOostenrijk, waar het bedrijf naar toe was gevlucht tijdens de oorlog. Na de productie van 49 auto's, verhuisde het bedrijf terug naar Zuffenhausen. Veel mensen beschouwen de 356 als de eerste echte Porsche, eenvoudigweg omdat het het eerste model was dat werd verkocht door het jonge bedrijf. Ferdinand Porsche werkte met zijn zoon Ferry samen aan het ontwerp van de 356 maar overleed kort nadat het eerste prototype was gebouwd. Net als bij de 64 gebruikte de 356 veel onderdelen van de Kever, waaronder de ophangingversnellingsbak en deverbrandingsmotor. Gedurende de productie evolueerde het model en werden veel VW-onderdelen vervangen door eigen Porsche onderdelen. De laatste modellen werden voorzien van 100% Porsche ontworpen motorblokken. Het koetswerk werd ontworpen door Erwin Komenda, die ook het ontwerp van de Kever op zijn naam heeft staan.

    In 1963, na successen in de autosport, lanceerde het bedrijf de Porsche 911. Weer een luchtgekoelde auto, met de motor achterin. De motor was dit keer een 6 cilinderboxermotor. Deze auto, die nog steeds in productie is, is het meest bekende model van Porsche. Het is succesvol op het circuit, bij rally's en ook in de verkoopstatistieken. Een goedkoper alternatief, zelfde carrosserie met de 4 cilinder motor van de 356, werd verkocht als de Porsche 912. Opmerkelijk detail is het publieke geheim dat de Porsche 911 en 912 oorspronkelijk de naam 901 respectievelijk 902 hadden gekregen.Deze namen waren gekozen omdat Porsche in die dagen nauw samenwerkte met Volkswagen en Porsche een naam wilde die aansloot bij de nummering van Volkswagen. Toen een van de Porsche protoypes in 1963 op de autosalon van Parijs verscheen, werd Porsche gebeld door de juridische afdeling vanPeugeot, met de mededeling dat Peugeot al sinds 1929 drie cijfers met een nul in het midden gebruikte als type-aanuiding. Als Porsche in Frankrijk auto's wilde verkopen, moest zij de naam aanpassen. Gezien de grootte van de Franse markt voor Porsche, heeft zij de naam toen aangepast. Wel waren er toen al 49 auto's gebouwd van het type 901. De officiële naamsverandering kwam op 10 november 1964 met chassisnummer 300 049. Opmerkelijk genoeg bleef Porsche de nul in het midden wel gebruiken voor de race versies, zonder dat Peugeot hier bezwaar tegen maakte.

    Porsche heeft altijd nauwe banden gehad met Volkswagen. Dit kwam doordat Ferdinand Porsche voor Kraft durch Freude de KdF-Wagen (de latere Volkswagen Kever) had ontwikkeld. De eerste Porsches gebruikten veel VW-onderdelen, zoals hierboven vermeld. In 1969 werkten de twee bedrijven samen om de VW-Porsche 914 te bouwen. Er kwamen twee motor-types uit. De 914/4 en de 914/6, waarbij de toevoeging het aantal cilinders aangaf. De 4-cilinder werd door VW aangeboden en de 6 cilinder door Porsche. In 1976 ging de samenwerking verder bij de Porsche 924. De 924 was eigenlijk bedoeld als VW's top-model sport coupe. VW vroeg Porsche de auto te ontwerpen op basis van een bestaande Audi 4 cilinder. (Audi is een onderdeel van de van Volkswagen Group.) Het ontwerp bestond dus ook uit veel VW en Audi onderdelen, doch was wel een echt Porsche-ontwerp. VW besloot echter het project te stoppen vanwege bezorgdheid over de opkomende olie-crisis. Porsche zag het model echter wel zitten, en kocht het ontwerp voor 100 miljoen DM, maar besteedde de productie uit aan de VW-fabriek in Neckarsulm, op beperkte afstand van Porsche's eigen Stuttgart. Porsche zou dus eigenaar worden van het ontwerp, maar VW zou hem bouwen. Uiteindelijk bleek Porsche de zaak goed ingeschat te hebben, want de auto werd een enorm verkoopsucces en redde Porsche van de financiële ondergang.

    Maar de samenwerking ging verder. De Porsche 944, bedoeld als opvolger van de 924 was een 100% Porsche-ontwerp, maar de productie werd vanwege kostenefficiëntie uitbesteed aan Audi. Uitzondering daarop was het motorblok dat kant-en-klaar afgeleverd werd door Porsche en alleen in de Audi-fabriek gemonteerd hoeft te worden. Voor de 944 Turboen Cabriolet, maakte Porsche echter een uitzondering. Deze had een iets ander chassis en werd daarom volledig in eigen beheer geproduceerd. Maar ook vandaag is de goede band nog steeds aanwezig. De Porsche Cayenne, verschenen in 2002, maakt gebruik van hetzelfde chassis als de VW Touareg. Dit chassis wordt gebouwd in de Škoda fabriek in Bratislava. (Naast Audi is ook Škoda in het bezit van Volkswagen.)

    Een van de meest opvallende auto's van Porsche is wellicht de 928. Nog voor de 924 was Porsche echter al van plan af te stappen van het concept van een luchtgekoelde motor die achterin zou liggen. In 1971 begon Porsche daarom aan het ontwerp van een luxe maar daardoor zeer zware Grand Turismo met een krachtige watergekoelde V8 motor die bovendien voorin lag. Het was oorspronkelijk zelfs de bedoeling dat het zelfs de 911 zou moeten vervangen. Toen in 1977, na vertraging door de opkomende olie-crisis, de eerste 928 gepresenteerd werd (als 1978 model) kreeg hij zelfs de titel 'Auto van het Jaar', hetgeen ongehoord was voor een sportwagen. Uiteindelijk werd de productie van de 928 pas in 1995 gestopt, waardoor het na de 911 het langst geproduceerde Porsche model ooit geworden was.

    In 2004 werd begonnen met de productie van de Porsche Carrera GT. In 1996 is de Porsche 911 GT1 in een oplage van 25 stuks geproduceerd, deze kosten toen EUR 790.000 excl. BPM. Dit is tot aan vandaag de duurste straatversie van Porsche.

    In het najaar van 2009 werd de Porsche Panamera op de markt gebracht. De auto is een vierdeurscoupé met een lengte van 4,97 meter. Met de komst van de Panamera blijkt de onderneming een trend af te geven op het gebied van auto's produceren buiten het gewoonlijke marktsegment om, immers de Porsche Cayenne zorgde bij zijn komst in de markt ook voor wat opschudding.







    31-10-2012 om 17:07 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Porsche (Porsche Automobil Holding SE) is een Duits fabrikant van sportauto's, opgericht in 1931 door Ferdinand Porsche, tevens de ontwerper van de eersteVolkswagen. Het bedrijf is gevestigd in Zuffenhausen, onder de rook van Stuttgart.

    Er is nog een ander bedrijf genaamd Porsche Consulting GmbH. Dit bedrijf heeft vele jaren haar diensten aangeboden aan andere autoproducenten. StudebakerSeatLada,Daewoo en Subaru hebben allen gebruikgemaakt van de kennis van Porsche voor het ontwikkelen van hun auto's.

    Het hoofdkantoor en de fabriek zijn gevestigd in Zuffenhausen, maar voor de Cayenneen Carrera GT is een nieuwe fabriek gebouwd in Leipzig. Een gedeelte van de Boxsterproductie wordt bij Valmet Automotive in Finland gedaan.Cool

    31-10-2012 om 16:53 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 29/10-04/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • nER1fTULp98q
  • 0jmBMfDgLz
  • feWHldWa
  • nSBdcM65jo
  • StFnzvoIiu

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs