van voren naar achteren: Porsche 718 RSK Spyder, Porsche 718 RSK F1, Porsche 904, en Porsche 356B Abarth Carrera GTL
Voor de eerste Porsche, de Porsche 64 uit 1938, werden veel onderdelen van de KdF-Wagen gebruikt. De tweede, de Porsche 356 uit 1948, werd in eerste instantie gebouwd in Gmünd, Oostenrijk, waar het bedrijf naar toe was gevlucht tijdens de oorlog. Na de productie van 49 auto's, verhuisde het bedrijf terug naar Zuffenhausen. Veel mensen beschouwen de 356 als de eerste echte Porsche, eenvoudigweg omdat het het eerste model was dat werd verkocht door het jonge bedrijf. Ferdinand Porsche werkte met zijn zoon Ferry samen aan het ontwerp van de 356 maar overleed kort nadat het eerste prototype was gebouwd. Net als bij de 64 gebruikte de 356 veel onderdelen van de Kever, waaronder de ophanging, versnellingsbak en deverbrandingsmotor. Gedurende de productie evolueerde het model en werden veel VW-onderdelen vervangen door eigen Porsche onderdelen. De laatste modellen werden voorzien van 100% Porsche ontworpen motorblokken. Het koetswerk werd ontworpen door Erwin Komenda, die ook het ontwerp van de Kever op zijn naam heeft staan.
In 1963, na successen in de autosport, lanceerde het bedrijf de Porsche 911. Weer een luchtgekoelde auto, met de motor achterin. De motor was dit keer een 6 cilinderboxermotor. Deze auto, die nog steeds in productie is, is het meest bekende model van Porsche. Het is succesvol op het circuit, bij rally's en ook in de verkoopstatistieken. Een goedkoper alternatief, zelfde carrosserie met de 4 cilinder motor van de 356, werd verkocht als de Porsche 912. Opmerkelijk detail is het publieke geheim dat de Porsche 911 en 912 oorspronkelijk de naam 901 respectievelijk 902 hadden gekregen.Deze namen waren gekozen omdat Porsche in die dagen nauw samenwerkte met Volkswagen en Porsche een naam wilde die aansloot bij de nummering van Volkswagen. Toen een van de Porsche protoypes in 1963 op de autosalon van Parijs verscheen, werd Porsche gebeld door de juridische afdeling vanPeugeot, met de mededeling dat Peugeot al sinds 1929 drie cijfers met een nul in het midden gebruikte als type-aanuiding. Als Porsche in Frankrijk auto's wilde verkopen, moest zij de naam aanpassen. Gezien de grootte van de Franse markt voor Porsche, heeft zij de naam toen aangepast. Wel waren er toen al 49 auto's gebouwd van het type 901. De officiële naamsverandering kwam op 10 november 1964 met chassisnummer 300 049. Opmerkelijk genoeg bleef Porsche de nul in het midden wel gebruiken voor de race versies, zonder dat Peugeot hier bezwaar tegen maakte.
Porsche heeft altijd nauwe banden gehad met Volkswagen. Dit kwam doordat Ferdinand Porsche voor Kraft durch Freude de KdF-Wagen (de latere Volkswagen Kever) had ontwikkeld. De eerste Porsches gebruikten veel VW-onderdelen, zoals hierboven vermeld. In 1969 werkten de twee bedrijven samen om de VW-Porsche 914 te bouwen. Er kwamen twee motor-types uit. De 914/4 en de 914/6, waarbij de toevoeging het aantal cilinders aangaf. De 4-cilinder werd door VW aangeboden en de 6 cilinder door Porsche. In 1976 ging de samenwerking verder bij de Porsche 924. De 924 was eigenlijk bedoeld als VW's top-model sport coupe. VW vroeg Porsche de auto te ontwerpen op basis van een bestaande Audi 4 cilinder. (Audi is een onderdeel van de van Volkswagen Group.) Het ontwerp bestond dus ook uit veel VW en Audi onderdelen, doch was wel een echt Porsche-ontwerp. VW besloot echter het project te stoppen vanwege bezorgdheid over de opkomende olie-crisis. Porsche zag het model echter wel zitten, en kocht het ontwerp voor 100 miljoen DM, maar besteedde de productie uit aan de VW-fabriek in Neckarsulm, op beperkte afstand van Porsche's eigen Stuttgart. Porsche zou dus eigenaar worden van het ontwerp, maar VW zou hem bouwen. Uiteindelijk bleek Porsche de zaak goed ingeschat te hebben, want de auto werd een enorm verkoopsucces en redde Porsche van de financiële ondergang.
Maar de samenwerking ging verder. De Porsche 944, bedoeld als opvolger van de 924 was een 100% Porsche-ontwerp, maar de productie werd vanwege kostenefficiëntie uitbesteed aan Audi. Uitzondering daarop was het motorblok dat kant-en-klaar afgeleverd werd door Porsche en alleen in de Audi-fabriek gemonteerd hoeft te worden. Voor de 944 Turboen Cabriolet, maakte Porsche echter een uitzondering. Deze had een iets ander chassis en werd daarom volledig in eigen beheer geproduceerd. Maar ook vandaag is de goede band nog steeds aanwezig. De Porsche Cayenne, verschenen in 2002, maakt gebruik van hetzelfde chassis als de VW Touareg. Dit chassis wordt gebouwd in de koda fabriek in Bratislava. (Naast Audi is ook koda in het bezit van Volkswagen.)
Een van de meest opvallende auto's van Porsche is wellicht de 928. Nog voor de 924 was Porsche echter al van plan af te stappen van het concept van een luchtgekoelde motor die achterin zou liggen. In 1971 begon Porsche daarom aan het ontwerp van een luxe maar daardoor zeer zware Grand Turismo met een krachtige watergekoelde V8 motor die bovendien voorin lag. Het was oorspronkelijk zelfs de bedoeling dat het zelfs de 911 zou moeten vervangen. Toen in 1977, na vertraging door de opkomende olie-crisis, de eerste 928 gepresenteerd werd (als 1978 model) kreeg hij zelfs de titel 'Auto van het Jaar', hetgeen ongehoord was voor een sportwagen. Uiteindelijk werd de productie van de 928 pas in 1995 gestopt, waardoor het na de 911 het langst geproduceerde Porsche model ooit geworden was.
In 2004 werd begonnen met de productie van de Porsche Carrera GT. In 1996 is de Porsche 911 GT1 in een oplage van 25 stuks geproduceerd, deze kosten toen EUR 790.000 excl. BPM. Dit is tot aan vandaag de duurste straatversie van Porsche.
In het najaar van 2009 werd de Porsche Panamera op de markt gebracht. De auto is een vierdeurscoupé met een lengte van 4,97 meter. Met de komst van de Panamera blijkt de onderneming een trend af te geven op het gebied van auto's produceren buiten het gewoonlijke marktsegment om, immers de Porsche Cayenne zorgde bij zijn komst in de markt ook voor wat opschudding.
Porsche (Porsche Automobil Holding SE) is een Duits fabrikant van sportauto's, opgericht in 1931 door Ferdinand Porsche, tevens de ontwerper van de eersteVolkswagen. Het bedrijf is gevestigd in Zuffenhausen, onder de rook van Stuttgart.
Er is nog een ander bedrijf genaamd Porsche Consulting GmbH. Dit bedrijf heeft vele jaren haar diensten aangeboden aan andere autoproducenten. Studebaker, Seat, Lada,Daewoo en Subaru hebben allen gebruikgemaakt van de kennis van Porsche voor het ontwikkelen van hun auto's.
Het hoofdkantoor en de fabriek zijn gevestigd in Zuffenhausen, maar voor de Cayenneen Carrera GT is een nieuwe fabriek gebouwd in Leipzig. Een gedeelte van de Boxsterproductie wordt bij Valmet Automotive in Finland gedaan.