Met de Essen Motor Show voor deur presenteert TechArt hun aero-package voor de nieuwe Porsche Boxster. Kort na de bekende tuningshow gaan de verfraaiingen, die tevens ook daadwerkelijk nut hebben, in de verkoop.
<
TechArts aerodynamische bodykit voor de nieuwe Porsche Boxster kan in afzonderlijke onderdelen besteld worden maar komt uiteraard het beste tot zijn recht wanneer het in zn geheel gemonteerd wordt. Volgens de doorgewinterde Porsche-tuner klieft de Boxster ermee nog beter door de lucht, al was bij de ontwikkeling van het aero-pakket het visuele aspect de voornaamste speerpunt. Allerhande technische aanpassingen ten gunste van de prestaties zoals stijvere dempers en veren of meer vermogen voor de boxer-motoren is er niet. Vooralsnog althans, want dat dit eraan zit te komen staat als een paal boven water. We kennen TechArt intussen wel.
Porsche presenteert nieuwe Cayman waarschijnlijk in L.A.
De Porsche
Boxster is volwassen geworden, tijd dat de Cayman die
gedaanteverwisseling ook ondergaat. Porsche maakt in een persbericht
bekend een nieuwe compacte sportwagen te zullen voorstellen op de L.A.
Motor Show, op 28 november.
En
dan is de weg naar de nieuwe Cayman vrij kort, aangezien we niet
dadelijk weet hebben van andere compacte sportwagens, Porsche een
nieuwe SUV in de pijplijn heeft zitten en de plannen voor een
sportwagen die de basis met Volkswagen deelt van de baan werden
geveegd. Naast de compacte sportwagen beleeft de Porsche 911 Carrera 4
zijn Amerikaanse debuut in Los Angeles.
Porsche stelt Carrera 4 voor op Autosalon in parijs
De eerste afbeeldingen en informatie van de Porsche 911 Carrera met
vierwielaandrijving zijn gemeengoed. Het eerste officiële uitje van het
model zal op 27 september zijn, wanneer hij op het Autosalon van Parijs
wordt onthuld.
Het recept is al gekend: zowel de 350 pk en 390 Nm sterke 3.4 liter
zescilinder boxer van de Carrera als de 3.8 liter met 400 pk en 440 Nm
van de Carrera S laten zich koppelen aan vierwielaandrijving. Om plaats
te maken voor het extra differentieel zitten ook nu weer de
achterwielen wat verder uit elkaar, onder wielkasten die enkele
centimeters meer vastgoed voor zich opeisen. Een betere tractie, vooral
in slechte omstandigheden en nog voorspelbaarder weggedrag zijn in te
schrijven bij de voordelen van de technologie, terwijl wat extra kilo's
op de keerzijde te boeken zijn.
Waar Porsche zich inmiddels
vooral druk om maakt, zijn de stijldetails. De Carrera krijgt twee
breed uitgesmeerde ovalen uitlaatpijpen terwijl de S z'n klank via vier
ronde spruitstukken verspreidt. En dan is er nog een nieuwe lichtstrip
die beide units met elkaar verbindt. Een beetje zoals op de Targa van
de vorige generatie.
Frans bedrijf brengt replica Porsche 550 Prototype Coupé uit
De 550 Spyder geldt nog steeds als een gewilde klassieker binnen de
Porsche-familie, al is de gesloten variant nog een pak exclusiever. Van
de 550 Prototype Coupé werden in 1953 amper twee exemplaren gebouwd. De
eerste, met chassis 550-01, bevindt zich in de Collier Collection, de
andere (550-03) staat te blinken in de garage van de Amerikaanse komiek
Jerry Seinfeld.
En nu is er hoop voor ons allemaal, want de
Franse firma Group D stelt op 17 augustus hun Vintech P550 Tribute
voor. Het gaat om een replica van de 550 Prototype Coupé, maar dan op
basis van moderne materialen en techniek. Het koetswerk is vervaardigd
uit koolstofvezel (voor het origineel werd aluminium gebruikt) en
achterin ligt een 3.0 liter viercilinder boxermotor die wellicht 260 pk
naar de wielen stuurt. En dat in een auto die slechts 550 kg op de
weegschaal zet
Het bekende Duitse tuningbedrijf Hamann toonde interesse voor de Porsche Panamera. Het resultaat is verrassend.
Hamann Cyrano: een mijlpaal
Een mijlpaal voor de Duitse tuner Hamann, deze heeft heeft zich eindelijk toegelegd op de berline van Porsche, de Panamera. Hij kreeg de naam Cyrano omwille van de lengte van zijn neus, als verwijzing naar het beroemde personage Rostand.
Hamann heeft niet bespaard op de facelift en gaf de Cyrano grote luchtinlaten, een nieuw uitgetekende motorkap, grotere bumpers, spoilers en diffusor en verduisterde lampen achteraan.
Stijgende prestaties
Naast de carrosseriekit, waarover de meningen verdeeld zijn, heeft Hamann het talent van zijn motormonteurs ook op de motor van de Panamera Turbo en Turbo S losgelaten. Het resultaat is een vermogen van 603 pk, een koppel van 870 Nm beschikbaar van 2250 tot 4500 toeren per minuut en een topsnelheid van 315 km/uur. Het nieuwe motorbeheer en de nieuwe uitlaat zorgen voor een winst van 80 pk en 120 Nm koppel.
De motor beschikt bovendien over een specifieke ophanging, die het zwaartepunt van de wagen met 30 mm verlaagt en een volledig opnieuw uitgedacht interieur dat 5 personen kan vervoeren. Zoals gewoonlijk biedt Hamann ook een groot assortiment personaliseringen.
Met de voltooing van het prototype is de ontwikkeling van de hybride supercar Porsche 918 Spyder een nieuwe fase ingegaan. Deze nieuwe Porsche levert 770 pk met een verbruik van 3 l/100 km en verschijnt in het najaar van 2013 op de markt.
Porsche lanceert de sportieve hybride
Tijdens het autosalon van Genève in 2010 stelde Porsche de 918 Spyder voor. Twee jaar later wordt de hybride Porsche al volop getest op de weg. De prototypes zijn voltooid en de langverwachte sportieve superwagen scheurt voortaan over het asfalt met maximale prestaties en een minimaal verbruik als kers op de taart. De Porsche 918 Spyder belichaamt de ervaring en het innovatieve vermogen van het prestigieuze Duitse merk.
Porsche 918 Spyder: tussen erfgoed van de autoraces en wagens van de toekomst
De Porsche 918 Spyder, opvolger van de Porsche 917 en winnaar van de 24 Uur van Le Mans in 1970 en 1971, haalt maar liefst 770 pk. De plug-in hybride Porsche wordt aangedreven door een V8 en twee elektrische motoren, die samen garant staan voor een verbruik van 3 l/100 km. Deze plug-in hybride sportwagen is uitgerust met een carrosserie die volledig is vervaardigd uit PRFC (Carbon Fiber Reinforced Polymer) en bestaat uit aerodynamische elementen die zich aanpassen aan de rijomstandigheden.
De start van de serieproductie is gepland voor september 2013, samen met de wereldwijde onthulling tijdens het autosalon van Frankfurt. De eerste klanten zullen bijna 800 000 euro neertellen en ontvangen hun auto nog voor het eind van dat jaar.
Porsche maakt gebruik van het Salon van Peking (Auto China, van 23 april tot 2 mei 2012) om een nieuwe Cayenne voor te stellen; de Porsche Cayenne GTS, dewelke zich tussen de S en de Turbo situeert, ontwikkelt 420 pk en is uitgerust met een straffer afgesteld onderstel in combinatie met een verlaagd koetswerk en een uitgesproken sportieve uitrusting.
Nieuwe Cayenne: de alsmaar sneller Porsche SUV
De Porsche Cayenne GTS beschikt over een V8 van 4,8 liter die 420 pk (309 kW) ontwikkelt tegenover 400 pk voor de Cayenne S en 300 pk voor de gewone Cayenne. Hij heeft slechts 5,7 seconden nodig om de 100 km/uur te bereiken, tegenover 5,9 seconden voor de Cayenne S en 7,5 seconden voor de klassieke Cayenne. De nieuwe Porsche bereikt de 160 km/uur in 13,3 seconden, voor een maximale snelheid van 260 km/uur. De automatische versnellingsbak met 8 versnellingen is uitgerust met een automatische Start&Stop. Porsche belooft een verbruik van 10,7 l/100 km.
De laatste aanwinst van Porsche is niet alleen krachtiger en sneller, maar ook wendbaarder; de Porsche Cayenne GTS is uitgerust met het Porsche Active Suspension Management en legt het koetswerk 24 mm lager dan bij de Cayenne S.
Uitgesproken sportiviteit in het koetswerk.
Op visueel vlak ontleent de Cayenne GTS elementen zoals de van de Cayenne Turbo overgenomen voorzijde, de omlijstingen en sierlijsten in hoogglanzend zwart, geprononceerde drempelbekledingen, bredere wielkasten en een karakteristieke dubbele dakspoiler.
De commercialisering van de Porsche Cayenne GTS is voorzien voor de zomer van 2012.