Inhoud blog
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Porsche
    Porsche info en meer
    24-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Porsche Cayenne S Diesel: extra peper

    photo porsche  cayenne s diesel

    Vind je een Cayenne met V6-diesel te min? Vanaf januari 2013 is de imposante Porsche-SUV ook beschikbaar met een V8-diesel.

    Net als de zescilinder komt de V8 uit de schappen van de Volkswagen-groep. Het gaat om de 4.2 V8 biturbo bekend van de Audi Q7 en A8. In de Cayenne S Diesel is hij goed voor maar liefst 382 pk vermogen en 850 Nm koppel. De prestaties zijn een sportwagen waardig: 0 tot 100 km/u in 5,7 seconden en een topsnelheid van 252 km/u. Door zijn krachtoverschot is deze Porsche zeer geschikt om een boot of een paardentrailer te trekken.

    De Cayenne S Diesel kan ook langere afstanden afleggen dan zijn benzinebroers: zo’n 1.000 km met de gewone brandstoftank en maximaal 1.200 km met de optionele grote tank van 100 liter. Het gemiddelde verbruik bedraagt 8,3 l/100 km.

    Uiterlijk heeft hij ongeveer dezelfde kenmerken als de Cayenne S benzine, met onder meer zilverkleurige remzadels en zwarte lamellen aan de voorzijde. Je herkent deze diesel aan de diesellogo’s op de voorvleugels. En misschien ook aan de klank van de motor? Volgens Porsche zeker niet, de loopcultuur en de klank zou op hetzelfde niveau staan als de V8-benzines. 

    De prijs is even gepeperd als de motor: 80.223 euro.

    photo porsche  cayenne s diesel

    photo porsche  cayenne s diesel

    photo porsche  cayenne s diesel

    24-11-2012 om 17:14 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    23-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Porsche ‘Silver Bullet’ 356 hotrod is bizar

    Porsche 356 Outlaw

    Tijd voor het Automotive WTF-momentje van de dag. Is dit de vreemdste of wreedste Porsche klassieker ooit?

    Zie hier het resultaat als je traditionele hot-rod bouwkunsten en een overdosis creativiteit los laat op een Porsche 356. Het is een samenraapsel van allerlei verschillende Porsches, overgoten met een futuristisch retro/outlaw-sausje. Het chroom, de uitlaten, wielen en het afgezaagde dak zouden 1:1 op een jaren ’50 concept passen. Niets is echter minder waar. Deze 356 is in 1992 door een Australiër gemaakt.

    De ingrediënten voor deze exotische Porsche? Een 356-body, 914-6 chassis, luchtgekoelde 3.0 zescilinder boxer uit een 911, een stapeltje Weber-carburateurs en een Porsche 915 versnellingsbak.

    Elke vorm van isolatie is achterwege gebleven. De 914-bodemplaat is versterkt met een buizenframe. De 911SC 3-liter boxer is opgebouwd volgens ‘RS specificatie‘ en schopt het tot 280 pk. Een niet kinderachtige set remmen van een 911/934 racer vertragen de ‘Outlaw 356′ waar nodig.

    Hoewel puristen slecht zullen slapen na het zien van dit project, is het een prachtige verzameling Porsche-techniek. Een extra dikke motor vóór de achteras, gestroomlijnd plaatwerk, geen demping tussen de piloot en de zescilinder. Een standaard 356 is een leuke klassieker maar eigenlijk een weinig bijzondere auto. Dit is een Porsche supercar zoals ze hem zelf in de jaren ’50 niet konden bedenken.

    major

    major

    major

    major

    major

    major

    major

    major

    23-11-2012 om 18:40 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    19-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nieuwe Porsche Cayman naakt!


    Enkele dagen voor de wereldpremière op het Autosalon van Los Angeles heeft de nieuwe Porsche Cayman zich al een eerste keer laten zien. Nu al de auto van 2013?

    Leve Instagram en leve ene Frod1966, de maker van deze beelden. Ze tonen de nieuwe Cayman, zoals hij op 28 november onthuld wordt op het Autosalon van Los Angeles. Het is en blijft een gesloten versie van de Boxster, met hetzelfde chassis, een betere koetswerkrigiditeit en licht opgekittelde boxermotoren.

    De boxermotoren liggen centraal achterin en drijven de achterwielen aan via of een manuele zesbak of een gerobotiseerde PDK-zevenbak met dubbele koppeling. De Cayman doet het met een 2.7 van zo’n 275 pk, de S-variant vertrouwt op een 3.4 van zowat 325 pk. In een later stadium volgt er een wellicht een straffere R-afgeleide.

    CAYMAN1 PIEP: Porsche Cayman

    19-11-2012 om 19:00 geschreven door Porsche  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 29/10-04/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • nER1fTULp98q
  • 0jmBMfDgLz
  • feWHldWa
  • nSBdcM65jo
  • StFnzvoIiu

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs