A.s. zaterdag 21 maart organiseert het OC van De kleine prins een werkdag. Op het programma staan het monteren en oliën van de speelhuisjes* van de kinderen, het plaatsen van nieuwe basketringen, en allerhande kleine herstellingen buiten en binnen (bij slecht weer).
De werkdag start om 9.30 u en eindigt omstreeks 18.00 u. U bent de hele dag welkom, maar ook voor een paar uren wordt u met open armen ontvangen! Spijs en drank worden voorzien! Breng gerust de kindjes mee, ze zullen niet alleen zijn.
Wil je een handje toesteken (je moet echt geen super-handy-man of -vrouw zijn), geef ons een seintje:
op 09/282 52 78 (bij Mario) , of via mail mario.thienpont@scarlet.be, of op de lijsten die in de overdekte speelzaal en in het kleuterblok zullen hangen. Materialen als ladders,schroevendraaiers, borstels, vodden, verfrollen, zijn ook welkom!
Alvast bedankt! Het team en het oudercomité van de kleine prins
*de speelhuisjes en basketringen werden aangekocht met de opbrengst van het feest: Meet the parents again and again van vorig jaar.
Binnen enkele dagen is het weer zover .....onze 2de wafelbak! De bestellingen zijn weer massaal binnengekomen, we zitten nu aan 500 pakjes. Als er nog bestellingen zijn, gelieve deze mij zo snel mogelijk per mail door te geven.
Nog een aantal praktische puntjes: - we hebben nog een tekort aan wafelijzers, dus als je mensen kent die hun wafelijzer willen uitlenen voor zaterdag. - kan iedereen zoveel mogelijk eigen materiaal (boterborsteltje, rooster, mengkom,..) meebrengen - iedereen kan op zaterdag hun eigen bestelling al meenemen (vergeet jullie doos of plooibox niet)
Nieuwjaarsreceptie en etentje op vrijdag 16 januari 2009
Beste ouders en vrienden,
Om het nieuwe jaar feestelijk verder in te zetten, worden de leden van het oudercomité van De kleine prins uitgenodigd door de directie en het team van De kleine prins op de nieuwjaarsreceptie op vrijdag 16 januari 2009 vanaf 18 uur in de refter van De kleine prins.
Traditiegetrouw spreken we na de nieuwjaarsreceptie af met onze partners om samen te gaan eten.
Dit om 20u15-20u30 in het zaaltje boven in het Kasteel Viteux, Kerkplein 8, 9840 De Pinte.
Gelieve aan Valerie je menukeuze door te mailen op het volgende emailadres: fa913424@skynet.be
Dit tegen ten laatste maandag 12 januari 2008.
Aperitief en een hapje ********
Gebakken zeebaars met pasta en seizoengroenten of Salade met drie soorten warme geitenkaas of Stoofpotje met varkenswangetjes en boontjes *********
Koffie
Dit voor 32 euro per persoon met aangepaste wijn en frisdranken.
Onder frisdranken worden er ook pintjes verstaan maar geen sterkere bieren zoals leffe,
Indien je sterkere bieren of sterke drank wenst, kan je deze bestellen en cash betalen aan de bar.
Via het oudercontact hebben we jullie een voorproefje aangeboden van onze volgende actie?
In navolging van het succes van vorig jaar, organiseert het oudercomité opnieuw een WAFELBAKDAG op zaterdag 7 februari 2009 en we zien het groots:
· Lekkere, verse zelfgebakken wafels, een tikkeltje meer gelijkvormig en iets minder aangebakken (we willen leren uit onze fouten J)
· Verkoop via bestelbriefjes zodat familie en vrienden ook kunnen genieten
Op die manier hopen we een mooi bedrag op te halen om de projecten en uitstappen van onze kinderen te steunen.
Maar om dit te realiseren hebben we jullie hulp nodig:
· De eetzaal wordt omgetoverd tot 1 grote bakzaal zodat iedereen samen kan staan bakken (en ondertussen een beetje babbelen).
· Het bakken gaat van start zaterdagvoormiddag 7 februari om 9h30 .
· en duurt tot het laatst bestelde wafeltje in het pakje ligt.
· Er worden broodjes en verse soep voorzien voor de naarstige bakkers op zaterdagmiddag.
· We zijn nog op zoek naar veel wafelijzers (gewone rechthoekige zodat alle wafels gelijkvormig zijn), roosters, verlengkabels, kookborsteltjes, mengkommen dat vanaf woensdag 4/2 ter beschikking kan staan.
Hou dus alvast zaterdag 7 februari vrij in jullie agenda en vul bijgevoegde strook in om ons te laten weten hoe u kan helpen ! Om organisatorische redenen weten we graag op voorhand wie wanneer en hoe kan helpen
Alvast bedankt voor uw bestelling,
Het oudercomité van De Kleine Prins
DEELNEMINGSFORMULIER : af te geven tegen maandag 26 januari of laat ons iets weten per mail via wafelbak@scarlet.be
Ik, , ouder van .. uit klas ..
wil graag meewerken en
□ kom wafels bakken zaterdagvoormiddag
□ kom wafels bakken zaterdagnamiddag
□ kan het volgende materiaal ter beschikking stellen (liefst genaamtekend) :
- wafelijzer
- rooster
- verlengkabel
- ..
Indien mogelijk zouden we willen vragen aan de mensen die bereid zijn te komen bakken, om zelf zoveel mogelijk bak-gereedschap mee te brengen zodat iedereen met zijn eigen gerief kan werken. Let wel : ook zonder hulpgerief ben je méér dan welkom!
Op deze bestellijst kan u zelf bijhouden wie er hoeveel pakjes wenst. In elk pakje zitten er 6 wafels. Per pakje vragen we 3 euro. Gelieve de onderstaande strook in te dienen uiterlijk vrijdag 30 januari.
NAAM
AANTAL PAKJES
BEDRAG
Gelieve dit bestelstrookje af te geven, in een gesloten envelop, ten laatste op vrijdag 30 januari.
Ik, , ouder van uit
klas heb . pakjes verkocht aan 3 / pakje en voeg hierbij de som van ..
Nu vrijdag 19 december van 15 tot 18 uur organiseert het team en het oudercomité voor de ouders van onze kleuters en toekomstige ouders KERSTONTMOETING IN DE KLEUTERBLOK.
Met het bezoek van de kerstman waarmee iedereen samen op de foto kan Deze foto wordt nadien digitaal verstuurd naar huis. Je kan deze dan gebruiken voor je kerstkaarten of kerstwensen
Er is warme chocomelk, glühwhein en een lekkere pannenkoek voor alle bezoekers...
Het is de bedoeling dat met deze kerstontmoeting de ouders van de kleuters elkaar beter leren kennen alsook het oudercomité... Het is ook het ogenblik om ouders die hun kinderen ophalen in het zonneke kennis te laten maken met onze school...
Daarom stuur ik deze warme kerstoproep: * naar alle ouders van kleuters om eens langs te komen * naar alle ouders die wensen een handje te helpen bij het uitschenken en uitdelen van het lekkers graag een mailtje terug wanneer je kan/wil helpen. * naar ouders die ouders kennen met kleuters om hen uit te nodigen om eens langs te komen
Met vriendelijke bijna kerstgroeten, Anne Dassonville in naam van het OC De kleine prins Winkelstraat 2 9800 Astene- Deinze 09 386 29 64 0479 655 200 anne.dassonville@telenet.be
Werkgroepen OC: Wafelbak en Pers en Communicatie op dinsdag 9 december 2008
Beste ouders
Op dinsdag 9 december 2008 komen er twee werkgroepen van het OC samen. Namelijk de werkgroep wafelbak en de werkgroep communicatie. Dit om de komende acties te bespreken en bijhorende briefwisseling op te stellen en te bespreken.
Alle ouders die zin hebben om aan te sluiten bij één van deze werkgroepen zijn welkom om 20u15 in De kleine prins.
met vriendelijke groeten
Anne Dassonville in naam van het OC Winkelstraat 2 9800 Astene- Deinze 09 386 29 64 0479 655 200 anne.dassonville@telenet.be
Met genoegen nodigen we u uit voor een evenement dat stilaan traditie wordt: een bijzondere voordracht, georganiseerd door De Gezinsbond en de oudercomités van alle basisscholen van De Pinte-Zevergem
op donderdag 20 november om 20u, in het OCP, Polderbos
Geen kinderspel !?
Over kinderen en opvoeding
in een wereld vol games en rages
Dr Bruno Vanobbergen
Het is niet eenvoudig om als ouder of opvoeder op te treden of standpunten in te nemen tegenover de commerciële druk van het multimediale speelgoed dat tegenwoordig aangeboden wordt.
Moeten ouders hieraan toegeven of moeten ze daarentegen zeer selectief zijn in de keuze ervan ?
Welke invloed hebben niet alleen deze nieuwe media zoals games, internet en gsms, maar ook de nieuwe tendensen in literatuur en theater op de leefwereld van het kind ?
Kortom een hedendaags probleem waar Dr Bruno Vanobbergen zich in verdiept heeft en waar ook de pers heel wat aandacht schonk aan zijn visie hierover.
Ouders, grootouders, leerkrachten, opvoeders, kortom al wie betrokken of bekommerd is om de opvoeding van onze kinderen in deze moderne samenleving mag deze uiteenzetting niet missen! Zorg dus dat je er bij bent!
Hierbij nodigen we jullie uit op de 1e vergadering van de werkgroepen van het Oudercomité die zal plaatsvinden nu dinsdag 14 oktober 2008 om 20.15 uur in de Kleine Prins.
* 20u15-20u20: Inleiding voor iedereen * 20u20-21u00: Werkgroep Pers & Communicatie en Werkgroep Werkdagen * 21u00-21u40: Werkgroep T-shirts en Werkgroep Wafelbak * 21u40-21u45: Afsluiten
Interesse in 1 of meerdere werkgroepen? Meer dan welkom! Later op het schooljaar starten we de andere werkgroepen op.
met vriendelijke groeten in naam van het OC van de kleine prins
Hierbij stuur ik jullie de agendapunten voor de vergadering van morgenavond.
Agenda oudercomité dinsdag 16 september 2008
1. Toelichting Kleine Prins 2008-2009(aantal leerlingen...) 2. Werking en activiteiten OC 2008-2009 3. Kalender 2008-2009 de kleine prins en OC 4. Financiën 5. T-shirts 6. Evaluatie speelstraat 7. varia
Wie zijn wij? Het oudercomité van De kleine prins. Het oudercomité is het dagelijks bestuur van de oudervereniging van de school, waar alle ouders met schoolgaande kinderen op deze school automatisch deel van uitmaken.
Wat doen we?
Daar waar nodig in nauwe samenwerking met de directie en het team meehelpen om de werking van de school te bevorderen. Deze vlag dekt natuurlijk vele ladingen, een overzicht van een aantal van onze activiteiten maken het vast concreter:
· Organiseren van werkdagen om in samenspraak met het team de school mooier te maken voor onze kinderen. Een paar van onze realisaties: de tekeningen van De kleine prins in de overdekte speelzaal, het kleurrijk speeltuig op de kleuterspeelplaats, de kronen aan de hekken, de vogels op de speelplaats, de krijtborden van koning, koningin en nar, schilderwerken in bepaalde klassen,
· Inrichten van voordrachten over themas die ouders met jonge kinderen aanbelangen of waar de kinderen rond gewerkt hebben: opvoeden in een verwenmaatschappij, verdriet bij kinderen, rugschool,
· Geven van logistieke steun bij activiteiten die door de school worden georganiseerd: opendeurdagen, Christmas special, Halloweentocht, .
· Bevorderen van de contacten tussen de ouders: jaarlijkse lentewandeling, Meet the parents-dinner: dit jaar Ritme de la Noche op 4 oktober,
· Inzamelen van fondsen om alles te kunnen realiseren: koekjesactie, wijnverkoop, t-shirt-verkoop, wafeltjesverkoop; Meet the parents-dinner,
·
Oproep
Onze kinderen voelen zich goed op school. Het team zet zich daar elke dag opnieuw voor in. Draag als ouder ook een steentje bij en
· word lid van het oudercomité en/of een werkgroep en /of
· kom helpen op werkdagen en activiteiten en/of
· steun de school door aanwezig te zijn op Meet the parents Ritme de la Noche en/of deel te nemen aan onze acties en/of
· laat ons weten welke ideeën u geeft om onze kinderen verder het geluk van een leuke school te gunnen, waar ze allemaal thuis zijn
Beste ouders,
Graag nodigen wij u van harte uit op de startvergadering van het oudercomité. Deze gaat door op dinsdag 16 september om 20.15u in de kleine prins.
Wij hopen dat u erbij wil zijn om er dit jaar, samen met het team, weer een fantastisch schooljaar van te maken voor onze kinderen.
Tijdens de 1e vergadering willen we o.a. een aantal werkgroepen samenstellen, die zullen zorgen voor:
· lentewandeling
· promotie-acties zoals onze wafeltjesbak
· opendeurdag
· werkdagen
· pers en communicatie
Wil je graag meewerken aan één van deze werkgroepen en kan je niet naar de 1e vergadering van het oudercomité komen, laat het ons weten.
Indien u als ouder een agendapunt wenst aan te brengen, laat het ons weten.
Indien u als ouder op de hoogte wenst te blijven van de werking van het oudercomité van de kleine prins en de uitnodigingen van de vergaderingen wenst te ontvangen, laat het ons weten
Met de start van het nieuwe schooljaar nodigen wij U ook uit op de eerste vergadering van het oudercomité van dit schooljaar op dinsdag 16 september 2008 om 20u15 in De kleine prins.
Indien jullie een agendapunt willen aanbrengen, gelieve mij dit door te mailen. De agenda wordt dit weekend nog verstuurd. Indien jullie geen mails meer wensen te ontvangen van het oudercomité, gelieve mij dit door te mailen. Indien jullie nieuwe ouders kennen die deze mails wensen te ontvangen, gelieve mij hun emailadres te bezorgen. Indien jullie ouders kennen die interesse hebben in het oudercomité, gelieve hen mijn mail te bezorgen of geef mij hun emailadres door.
Vergeet deze week niet op zoek te gaan in de boekentas van je kinderen naar iets rood en geel ...
Anne Dassonville Secretaris In naam van het Oudercomité van de Kleine Prins
Info-avond 9 september 2008: Woordje van de voorzitter
Beste ouders,
Mijn naam is Dennis Vandendaele, ik ben papa van Robin in het 6de leerjaar en Simon in het 2de leerjaar.
Sinds 1 september is er een nieuw oudercomité bestuur.
Ik stel ze graag aan jullie voor :
Mario Thienpondt als ondervoorszitter
Ann Dassonville als secretaris
Els Brisau als penningmeester
en mezelf als voorzitter.
Wat is het oudercomité? Wat doet het oudercomité?
Het oudercomité van de de kleine prins is een VZW die bestaat uit een groot aantal personen die zich allemaal op een belangeloze wijze inzetten, met maar 1 doel: het ondersteunen van de school in al haar facetten, zonder dat wij ons inlaten met de inhoud van het onderwijzen.
Dat laatste is immers de taak van het team.
Wij zoeken ieder jaar helpende handen om ons te ondersteunen in al onze activiteiten.
Hoe kan je ons bereiken?
Spreek ons gewoon aan. Bij iedere activiteit zullen we ons herkenbaar opstellen.
Wij hebben ook een kurkbord aan de ingang van de overdekte speelplaats.
Sinds vorig jaar hebben we een blog. Dit is een verzamelplaats op het internet, waarop we alles zetten wat we kwijt willen. (uitnodigingen, resultaten, weetjes, ). Via een link vanop de website van de school kan je op onze blog terechtkomen.
Onze eerste oudercomité-vergadering is volgende dinsdag, 16 september om 20u15, hier op de school. Wij hopen dat jullie erbij willen zijn omdat we er dit jaar, samen met het team, weer een fantastisch schooljaar van willen maken voor alle kinderen.
Los daarvan zijn we reeds volop bezig met onze jaarlijkse diner/fuif, in het kader van meet the parents.
Dit jaar hebben we het Ritmo de la noche gedoopt. Een dankbaar thema om er een geweldige avond van te maken.
Deze diner- fuif zal doorgaan op zaterdag 4 oktober om 19u in onze schoolrefter.
Als promotie van "ritmo de la noche", bieden wij jullie graag na de infos een glaasje cava aan.