Hierbij stuur ik jullie de agendapunten voor de vergadering van morgenavond.
Agenda oudercomité dinsdag 16 september 2008
1. Toelichting Kleine Prins 2008-2009(aantal leerlingen...) 2. Werking en activiteiten OC 2008-2009 3. Kalender 2008-2009 de kleine prins en OC 4. Financiën 5. T-shirts 6. Evaluatie speelstraat 7. varia
Wie zijn wij? Het oudercomité van De kleine prins. Het oudercomité is het dagelijks bestuur van de oudervereniging van de school, waar alle ouders met schoolgaande kinderen op deze school automatisch deel van uitmaken.
Wat doen we?
Daar waar nodig in nauwe samenwerking met de directie en het team meehelpen om de werking van de school te bevorderen. Deze vlag dekt natuurlijk vele ladingen, een overzicht van een aantal van onze activiteiten maken het vast concreter:
· Organiseren van werkdagen om in samenspraak met het team de school mooier te maken voor onze kinderen. Een paar van onze realisaties: de tekeningen van De kleine prins in de overdekte speelzaal, het kleurrijk speeltuig op de kleuterspeelplaats, de kronen aan de hekken, de vogels op de speelplaats, de krijtborden van koning, koningin en nar, schilderwerken in bepaalde klassen,
· Inrichten van voordrachten over themas die ouders met jonge kinderen aanbelangen of waar de kinderen rond gewerkt hebben: opvoeden in een verwenmaatschappij, verdriet bij kinderen, rugschool,
· Geven van logistieke steun bij activiteiten die door de school worden georganiseerd: opendeurdagen, Christmas special, Halloweentocht, .
· Bevorderen van de contacten tussen de ouders: jaarlijkse lentewandeling, Meet the parents-dinner: dit jaar Ritme de la Noche op 4 oktober,
· Inzamelen van fondsen om alles te kunnen realiseren: koekjesactie, wijnverkoop, t-shirt-verkoop, wafeltjesverkoop; Meet the parents-dinner,
·
Oproep
Onze kinderen voelen zich goed op school. Het team zet zich daar elke dag opnieuw voor in. Draag als ouder ook een steentje bij en
· word lid van het oudercomité en/of een werkgroep en /of
· kom helpen op werkdagen en activiteiten en/of
· steun de school door aanwezig te zijn op Meet the parents Ritme de la Noche en/of deel te nemen aan onze acties en/of
· laat ons weten welke ideeën u geeft om onze kinderen verder het geluk van een leuke school te gunnen, waar ze allemaal thuis zijn
Beste ouders,
Graag nodigen wij u van harte uit op de startvergadering van het oudercomité. Deze gaat door op dinsdag 16 september om 20.15u in de kleine prins.
Wij hopen dat u erbij wil zijn om er dit jaar, samen met het team, weer een fantastisch schooljaar van te maken voor onze kinderen.
Tijdens de 1e vergadering willen we o.a. een aantal werkgroepen samenstellen, die zullen zorgen voor:
· lentewandeling
· promotie-acties zoals onze wafeltjesbak
· opendeurdag
· werkdagen
· pers en communicatie
Wil je graag meewerken aan één van deze werkgroepen en kan je niet naar de 1e vergadering van het oudercomité komen, laat het ons weten.
Indien u als ouder een agendapunt wenst aan te brengen, laat het ons weten.
Indien u als ouder op de hoogte wenst te blijven van de werking van het oudercomité van de kleine prins en de uitnodigingen van de vergaderingen wenst te ontvangen, laat het ons weten
Met de start van het nieuwe schooljaar nodigen wij U ook uit op de eerste vergadering van het oudercomité van dit schooljaar op dinsdag 16 september 2008 om 20u15 in De kleine prins.
Indien jullie een agendapunt willen aanbrengen, gelieve mij dit door te mailen. De agenda wordt dit weekend nog verstuurd. Indien jullie geen mails meer wensen te ontvangen van het oudercomité, gelieve mij dit door te mailen. Indien jullie nieuwe ouders kennen die deze mails wensen te ontvangen, gelieve mij hun emailadres te bezorgen. Indien jullie ouders kennen die interesse hebben in het oudercomité, gelieve hen mijn mail te bezorgen of geef mij hun emailadres door.
Vergeet deze week niet op zoek te gaan in de boekentas van je kinderen naar iets rood en geel ...
Anne Dassonville Secretaris In naam van het Oudercomité van de Kleine Prins
Info-avond 9 september 2008: Woordje van de voorzitter
Beste ouders,
Mijn naam is Dennis Vandendaele, ik ben papa van Robin in het 6de leerjaar en Simon in het 2de leerjaar.
Sinds 1 september is er een nieuw oudercomité bestuur.
Ik stel ze graag aan jullie voor :
Mario Thienpondt als ondervoorszitter
Ann Dassonville als secretaris
Els Brisau als penningmeester
en mezelf als voorzitter.
Wat is het oudercomité? Wat doet het oudercomité?
Het oudercomité van de de kleine prins is een VZW die bestaat uit een groot aantal personen die zich allemaal op een belangeloze wijze inzetten, met maar 1 doel: het ondersteunen van de school in al haar facetten, zonder dat wij ons inlaten met de inhoud van het onderwijzen.
Dat laatste is immers de taak van het team.
Wij zoeken ieder jaar helpende handen om ons te ondersteunen in al onze activiteiten.
Hoe kan je ons bereiken?
Spreek ons gewoon aan. Bij iedere activiteit zullen we ons herkenbaar opstellen.
Wij hebben ook een kurkbord aan de ingang van de overdekte speelplaats.
Sinds vorig jaar hebben we een blog. Dit is een verzamelplaats op het internet, waarop we alles zetten wat we kwijt willen. (uitnodigingen, resultaten, weetjes, ). Via een link vanop de website van de school kan je op onze blog terechtkomen.
Onze eerste oudercomité-vergadering is volgende dinsdag, 16 september om 20u15, hier op de school. Wij hopen dat jullie erbij willen zijn omdat we er dit jaar, samen met het team, weer een fantastisch schooljaar van willen maken voor alle kinderen.
Los daarvan zijn we reeds volop bezig met onze jaarlijkse diner/fuif, in het kader van meet the parents.
Dit jaar hebben we het Ritmo de la noche gedoopt. Een dankbaar thema om er een geweldige avond van te maken.
Deze diner- fuif zal doorgaan op zaterdag 4 oktober om 19u in onze schoolrefter.
Als promotie van "ritmo de la noche", bieden wij jullie graag na de infos een glaasje cava aan.
Hierbij wordt u vriendelijk uitgenodigd tot het bijwonen van de info-ouderavond die doorgaat op:
Dinsdag 9 september 2008.
Graag zou ik aan alle ouders het schoolteam en de ouderactiviteiten voorstellen.
Deze voorstelling vindt plaats om 19.45u in de mediatheek.
U vindt de leerkrachten in hun klaslokaal.
De leerkrachten geven een uiteenzetting over de didactische aanpak.
Huiswerk, lessen, methodes, didactisch materieel, leerstof, .: alles komt ruim aan bod.
Het team dringt sterk op uw aanwezigheid aan, dit zowel in de kleuterafdeling als in de lagere school: de ervaring leert dat dit eerste contact eventuele problemen kan voorkomen, en vooral nuttig is om het gedrag en de prestatie van uw kind in te schatten.
Voor een informele babbel kan U terecht in onze bar vanaf 19.30u. We hopen u zeker te mogen ontmoeten.
HEKKEN VREDESTRAAT: Aan het hekken ingang Vredestraat hebben we een extra beveiliging laten bevestigen. Voor de veiligheid van u kind en alle andere kinderen, vragen wij met aandrang,om het hekken correct te sluiten !
Om de vakantie al rollend te starten en het schooljaar 2007-2008 af te sluiten met een strike !! Nodigen we jullie uit op de afsluitende activiteit van het oudercomité: een avondje bowling.
Afspraak in de bowling Real, Kortrijksesteenweg 209, 9830 Sint-Martens-Latem. Op woensdag 2 juli 2008 om 20.30 uur
Graag een seintje als je komt via een mailtje terug.
met vriendelijke groeten in naam van het OC van De boomhut en de kleine prins.
BIJEENROEPING VAN DE BUITENGEWONE ALGEMENE VERGADERING
De tijd vliegt, altijd en voor iedereen, , zo ook voor het oudercomité.
De huidige bestuursploeg is al weer 3 jaar actief en volgens de statuten loopt de bestuursperiode na 3 jaar af voor de voorzitter, ondervoorzitter en secretaris.
Daar er 2 kandidaten zijn om het mandaat van voorzitter op te nemen, nodigen we u graag uit tot Buitengewone algemene vergadering voor de verkiezing van een nieuwe voorzitter opdinsdag 17 juni om 20.15 u in de kleine prins. Voor de functie van ondervoorzitter en secretaris is er telkens één kandidaat waardoor, mits akkoord van de buitengewone algemene vergadering, deze kandidaat de functie zal invullen.
Agenda:
1.Verkiezing van de nieuwe voorzitter
2.Bevestiging van de mandaten van ondervoorzitter en secretaris
Wij hopen u dan te mogen begroeten en wensen u een fantastische zomer toe,
Op zondag 1 juni is er het schoolfeest/opendeurdag met als thema een muzikale wereldreis". De kinderen en het team zijn volop bezig met de voorbereidingen om opnieuw een fantastisch spektakel te brengen.
Bij dergelijke evenementen komt er heel wat werk kijken en het team en de kinderen kunnen dit niet alleen. Daarom richten we een warme oproep tot jullie.
Wie wil voor het schoolfeest ook zijn handen uit de mouwen steken door
Een taart te bakken en deze op zondag 1 juni tegen 14.30u naar de refter te brengen
Op zondag 1 juni van 10 12u te helpen bij het klaarzetten van de tafels en stoelen buiten
In de namiddag of avond een shift van anderhalf uur op zich te nemen aan het taartenbuffet, de t-shirt-stand, of voor het ophalen van glazen,
De kinderen, het team en het oudercomité van De kleine prins danken u alvast voor uw aanwezigheid en voor uw hulp._______________________________________________________________________
Ik, ouder van Klas
wil helpen op 1 juni en zal
Een taart/dessert maken, nl. voor . personen.
Op zondagmorgen helpen bij de voorbereiding
Op zondagmiddag of avond helpen. Mijn voorkeur gaat uit naar
o 14u30 - 16u00 o 16u00 17u30 o 17u30 19u00 o 19u00 20u30 o 20u30 22u00
Gelieve aan te kruisen wat van toepassing is en dit strookje zo spoedig mogelijk mee te geven met uw kind of te mailen naar Inge.delrue@euphonynet.be
Het mandaat van de voorzitter, ondervoorzitter en de secretaris loopt af op het einde van dit schooljaar..
Nieuwe kandidaten als bestuurlid van het OC van de gemeenschapsschool moeten hun kandidatuur officieel indienen per brief of per mail aan de voorzitter, Mario Thienpont (kunstatelier.thienpont@scarlet.be).
Ook wie zijn mandaat wil vernieuwen, moet dit officieel melden.
De enige voorwaarde waaraan voldaan moet worden, is dat men kinderen heeft die schoollopen op De kleine prins.
Hierbij de agenda van het OC van donderdag 8 mei 2008. -------------------------------------------------------------------------------------------------
Agenda oudercomité donderdag 8 mei 2008
1. Evaluatie werkdag 2. Evaluatie Lentewandeling 3. Schilderen en terughangen kronen 4. Opendeurdag De kleine prins 1 juni 2008 5. Einde- schooljaaractiviteit OC 6. Bestuur volgend jaar: periode van 3 jaar loopt af. Oproep naar nieuwe kandidaten. Afspreken wanneer de kandidaturen binnen moeten zijn. 7. Planning volgend jaar: activiteiten, afstemmen op schoolactiviteiten, vergaderingen, ... 8. Speelstraat 2008 9. Ann S. over de veranderingen naar volgend jaar toe 10. Briefwisseling en varia
Om de vergadering vlot te laten voorlopen mogen alle leuke, originele ideeën voor een einde- schooljaaractiviteit voor het OC worden doorgestuurd naar Inge.Delrue@euphonynet.be Alsook alle tips, ideeën, voorstellen rond en voor de planning van volgend schooljaar.
Aanstaande zondag is er onze traditionele lentewandeling.
We verkennen dit jaar de Scheldevallei, met de Slag bij Gavere-wandeling .
We wandelen aan rustig tempo over verharde paadjes en rustige wegen. Het parcours is overal toegankelijk voor buggys en de afstand is ook voor de kleuters haalbaar.
Dus trek je stapschoenen aan en kom mee wandelen op 13 april. Het oudercomité zorgt voor een versnapering achteraf.
Hopelijk laat de zon zich van haar beste kant zien en kunnen we eindelijk genieten van een stralend lenteweertje.
Afspraak vanaf 14.15u op de parking van de school Egmont en Hoorn in de Broeckstraat 37, in Gavere.
Nu we de zomerkleren stilaan uit de kast mogen halen, voorzien wij een nieuwe verkoopdag op school voor de t-shirts van De kleine prins en de boomhut[1], op:
woensdag 16 april van 11.15 u tot 12.00 u in de overdekte speelzaal.
Kan u niet komen en wenst u toch een t-shirt voor uw kind, geef dan geld mee in een envelop met vermelding van de gewenste maten. Wij passen voor u.
Vriendelijke groeten
Het oudercomité van De kleine prins en de boomhut
PRIJS T-SHIRTS KINDEREN
8 EUR
PRIJS T-shirt volwassene
12 EUR
Klas KP
Leefgroep BH
Aanbevolen maat
1e kleuterklas
Leefgroep 1
5-6
2e kleuterklas
Leefgroep 2
7-8
3e kleuterklas
Leefgroep 2
7-8
1e- 2e leerjaar
Leefgroep 3
9-10
3e - 4e leerjaar
Leefgroep 4
11-12
5e 6e leerjaar
Leefgroep 5
12-12
[1] Het dragen van het t-shirt bij (dag)uitstappen is niet verplicht maar verhoogt de herkenbaarheid en beklemtoont het bij elkaar horen van de groep.