Via onderstaande bestelbon kan u de nieuwe school t-shirts bestellen. Ze zijn geel (apricot) gekleurd met het vernieuwde schoollogo in turkoois en paars.
De kinderen kunnen het t-shirt dragen tijdens sportlessen, sportdagen, uitstappen,
De opbrengst van de t-shirtsverkoop is volledig ten voordele van de leerlingen!
Eenmalig en enkel op bestelling bieden wij ook schorten aan.
Deze zijn zwart gekleurd met gele opdruk van het schoollogo. U kan deze schorten, alsook de
Eveneens hangt een t-shirt uit aan het prikbord van het oudercomité in de overdekte speelzaal van de lagere school.
Geef de ingevulde bestelbon mee met uw kind tegen uiterlijk woensdag 17 juni.
Indien achteraf zou blijken dat u de verkeerde maat bestelde, kan u zonder problemen uw t-shirt(s) omruilen. Contacteer hiervoor Verdonck Valérie via email paya@skynet.be of op tel. 0472/56 84 31
Op zaterdag 16 mei is er het schoolfeest/opendeurdag met als thema Afrika". De kinderen en het team zijn volop bezig met de voorbereidingen om opnieuw een fantastisch spektakel te brengen.
Bij dergelijke evenementen komt er heel wat werk kijken en het team en de kinderen kunnen dit niet alleen. Daarom richten we een warme oproep tot jullie.
Wie wil voor het schoolfeest ook zijn handen uit de mouwen steken door
· Een taart te bakken en deze op zaterdag 16 mei tegen 14.30u naar de refter te brengen
· Op zaterdag 16 mei van 10 12u te helpen bij het klaarzetten van de tafels en stoelen buiten
· In de namiddag of avond een shift van anderhalf uur op zich te nemen aan het taartenbuffet, de t-shirt-stand, of voor het ophalen van glazen,
De kinderen, het team en het oudercomité van De kleine prins danken u alvast voor uw aanwezigheid en voor uw hulp._______________________________________________________________________
Ik, ouder van Klas
wil helpen op 16 mei en zal
* Een taart/dessert maken, nl. voor . personen.
* Op zaterdagmorgen helpen bij de voorbereiding
* Op zaterdag of avond helpen. Mijn voorkeur gaat uit naar
o 14u30 - 16u00
o 16u00 17u30
o 17u30 19u00
o 19u00 20u30
Gelieve aan te kruisen wat van toepassing is en dit strookje zo spoedig mogelijk mee te geven met uw kind of te mailen naar Inge.delrue@telenet.be
Net als de vorige jaren organiseert het Oudercomité van De Kleine Prins een Lentewandeling.
Dit jaar kozen we voor een wandeling in de Vlaamse Ardennen met als vertrekpunt Mullem. Op zondag 26 april om 14u30 aan Café De Kroon.
Mullem is een schilderachtig dorp zoals we het ons de dag van vandaag niet meer kunnen voorstellen. De Rooigemsebeekroute,route van 7km ,loopt langs 2 kasteeldomeinen, 2 windmolens en mooie dorpspleintjes. De wandeling is ook voor buggys en jonge stappers geen enkel probleem. Er is een tussenstop voorzien met frisdrank en versnaperingen om even te bekomen.
Wij hopen op mooi weer en op jullie talrijke opkomst ! Alvast tot dan !
Morgenavond komt de werkgroep werkdag samen bij Mario Thienpont rond 20.00 uur, Leliestraat 35, De Pinte. De andere werkgroepen komen morgen niet samen.
De werkgroep opendeur zal binnen een week à twee weken vergaderen. Wie interesse heeft voor deze werkgroep gelieve mij een seintje te geven.
met vriendelijke groeten Anne Dassonville Winkelstraat 2 9800 Astene- Deinze 09 386 29 64 0479 655 200 anne.dassonville@telenet.be
A.s. zaterdag 21 maart organiseert het OC van De kleine prins een werkdag. Op het programma staan het monteren en oliën van de speelhuisjes* van de kinderen, het plaatsen van nieuwe basketringen, en allerhande kleine herstellingen buiten en binnen (bij slecht weer).
De werkdag start om 9.30 u en eindigt omstreeks 18.00 u. U bent de hele dag welkom, maar ook voor een paar uren wordt u met open armen ontvangen! Spijs en drank worden voorzien! Breng gerust de kindjes mee, ze zullen niet alleen zijn.
Wil je een handje toesteken (je moet echt geen super-handy-man of -vrouw zijn), geef ons een seintje:
op 09/282 52 78 (bij Mario) , of via mail mario.thienpont@scarlet.be, of op de lijsten die in de overdekte speelzaal en in het kleuterblok zullen hangen. Materialen als ladders,schroevendraaiers, borstels, vodden, verfrollen, zijn ook welkom!
Alvast bedankt! Het team en het oudercomité van de kleine prins
*de speelhuisjes en basketringen werden aangekocht met de opbrengst van het feest: Meet the parents again and again van vorig jaar.
Binnen enkele dagen is het weer zover .....onze 2de wafelbak! De bestellingen zijn weer massaal binnengekomen, we zitten nu aan 500 pakjes. Als er nog bestellingen zijn, gelieve deze mij zo snel mogelijk per mail door te geven.
Nog een aantal praktische puntjes: - we hebben nog een tekort aan wafelijzers, dus als je mensen kent die hun wafelijzer willen uitlenen voor zaterdag. - kan iedereen zoveel mogelijk eigen materiaal (boterborsteltje, rooster, mengkom,..) meebrengen - iedereen kan op zaterdag hun eigen bestelling al meenemen (vergeet jullie doos of plooibox niet)
Nieuwjaarsreceptie en etentje op vrijdag 16 januari 2009
Beste ouders en vrienden,
Om het nieuwe jaar feestelijk verder in te zetten, worden de leden van het oudercomité van De kleine prins uitgenodigd door de directie en het team van De kleine prins op de nieuwjaarsreceptie op vrijdag 16 januari 2009 vanaf 18 uur in de refter van De kleine prins.
Traditiegetrouw spreken we na de nieuwjaarsreceptie af met onze partners om samen te gaan eten.
Dit om 20u15-20u30 in het zaaltje boven in het Kasteel Viteux, Kerkplein 8, 9840 De Pinte.
Gelieve aan Valerie je menukeuze door te mailen op het volgende emailadres: fa913424@skynet.be
Dit tegen ten laatste maandag 12 januari 2008.
Aperitief en een hapje ********
Gebakken zeebaars met pasta en seizoengroenten of Salade met drie soorten warme geitenkaas of Stoofpotje met varkenswangetjes en boontjes *********
Koffie
Dit voor 32 euro per persoon met aangepaste wijn en frisdranken.
Onder frisdranken worden er ook pintjes verstaan maar geen sterkere bieren zoals leffe,
Indien je sterkere bieren of sterke drank wenst, kan je deze bestellen en cash betalen aan de bar.
Via het oudercontact hebben we jullie een voorproefje aangeboden van onze volgende actie?
In navolging van het succes van vorig jaar, organiseert het oudercomité opnieuw een WAFELBAKDAG op zaterdag 7 februari 2009 en we zien het groots:
· Lekkere, verse zelfgebakken wafels, een tikkeltje meer gelijkvormig en iets minder aangebakken (we willen leren uit onze fouten J)
· Verkoop via bestelbriefjes zodat familie en vrienden ook kunnen genieten
Op die manier hopen we een mooi bedrag op te halen om de projecten en uitstappen van onze kinderen te steunen.
Maar om dit te realiseren hebben we jullie hulp nodig:
· De eetzaal wordt omgetoverd tot 1 grote bakzaal zodat iedereen samen kan staan bakken (en ondertussen een beetje babbelen).
· Het bakken gaat van start zaterdagvoormiddag 7 februari om 9h30 .
· en duurt tot het laatst bestelde wafeltje in het pakje ligt.
· Er worden broodjes en verse soep voorzien voor de naarstige bakkers op zaterdagmiddag.
· We zijn nog op zoek naar veel wafelijzers (gewone rechthoekige zodat alle wafels gelijkvormig zijn), roosters, verlengkabels, kookborsteltjes, mengkommen dat vanaf woensdag 4/2 ter beschikking kan staan.
Hou dus alvast zaterdag 7 februari vrij in jullie agenda en vul bijgevoegde strook in om ons te laten weten hoe u kan helpen ! Om organisatorische redenen weten we graag op voorhand wie wanneer en hoe kan helpen
Alvast bedankt voor uw bestelling,
Het oudercomité van De Kleine Prins
DEELNEMINGSFORMULIER : af te geven tegen maandag 26 januari of laat ons iets weten per mail via wafelbak@scarlet.be
Ik, , ouder van .. uit klas ..
wil graag meewerken en
□ kom wafels bakken zaterdagvoormiddag
□ kom wafels bakken zaterdagnamiddag
□ kan het volgende materiaal ter beschikking stellen (liefst genaamtekend) :
- wafelijzer
- rooster
- verlengkabel
- ..
Indien mogelijk zouden we willen vragen aan de mensen die bereid zijn te komen bakken, om zelf zoveel mogelijk bak-gereedschap mee te brengen zodat iedereen met zijn eigen gerief kan werken. Let wel : ook zonder hulpgerief ben je méér dan welkom!
Op deze bestellijst kan u zelf bijhouden wie er hoeveel pakjes wenst. In elk pakje zitten er 6 wafels. Per pakje vragen we 3 euro. Gelieve de onderstaande strook in te dienen uiterlijk vrijdag 30 januari.
NAAM
AANTAL PAKJES
BEDRAG
Gelieve dit bestelstrookje af te geven, in een gesloten envelop, ten laatste op vrijdag 30 januari.
Ik, , ouder van uit
klas heb . pakjes verkocht aan 3 / pakje en voeg hierbij de som van ..
Nu vrijdag 19 december van 15 tot 18 uur organiseert het team en het oudercomité voor de ouders van onze kleuters en toekomstige ouders KERSTONTMOETING IN DE KLEUTERBLOK.
Met het bezoek van de kerstman waarmee iedereen samen op de foto kan Deze foto wordt nadien digitaal verstuurd naar huis. Je kan deze dan gebruiken voor je kerstkaarten of kerstwensen
Er is warme chocomelk, glühwhein en een lekkere pannenkoek voor alle bezoekers...
Het is de bedoeling dat met deze kerstontmoeting de ouders van de kleuters elkaar beter leren kennen alsook het oudercomité... Het is ook het ogenblik om ouders die hun kinderen ophalen in het zonneke kennis te laten maken met onze school...
Daarom stuur ik deze warme kerstoproep: * naar alle ouders van kleuters om eens langs te komen * naar alle ouders die wensen een handje te helpen bij het uitschenken en uitdelen van het lekkers graag een mailtje terug wanneer je kan/wil helpen. * naar ouders die ouders kennen met kleuters om hen uit te nodigen om eens langs te komen
Met vriendelijke bijna kerstgroeten, Anne Dassonville in naam van het OC De kleine prins Winkelstraat 2 9800 Astene- Deinze 09 386 29 64 0479 655 200 anne.dassonville@telenet.be
Werkgroepen OC: Wafelbak en Pers en Communicatie op dinsdag 9 december 2008
Beste ouders
Op dinsdag 9 december 2008 komen er twee werkgroepen van het OC samen. Namelijk de werkgroep wafelbak en de werkgroep communicatie. Dit om de komende acties te bespreken en bijhorende briefwisseling op te stellen en te bespreken.
Alle ouders die zin hebben om aan te sluiten bij één van deze werkgroepen zijn welkom om 20u15 in De kleine prins.
met vriendelijke groeten
Anne Dassonville in naam van het OC Winkelstraat 2 9800 Astene- Deinze 09 386 29 64 0479 655 200 anne.dassonville@telenet.be
Met genoegen nodigen we u uit voor een evenement dat stilaan traditie wordt: een bijzondere voordracht, georganiseerd door De Gezinsbond en de oudercomités van alle basisscholen van De Pinte-Zevergem
op donderdag 20 november om 20u, in het OCP, Polderbos
Geen kinderspel !?
Over kinderen en opvoeding
in een wereld vol games en rages
Dr Bruno Vanobbergen
Het is niet eenvoudig om als ouder of opvoeder op te treden of standpunten in te nemen tegenover de commerciële druk van het multimediale speelgoed dat tegenwoordig aangeboden wordt.
Moeten ouders hieraan toegeven of moeten ze daarentegen zeer selectief zijn in de keuze ervan ?
Welke invloed hebben niet alleen deze nieuwe media zoals games, internet en gsms, maar ook de nieuwe tendensen in literatuur en theater op de leefwereld van het kind ?
Kortom een hedendaags probleem waar Dr Bruno Vanobbergen zich in verdiept heeft en waar ook de pers heel wat aandacht schonk aan zijn visie hierover.
Ouders, grootouders, leerkrachten, opvoeders, kortom al wie betrokken of bekommerd is om de opvoeding van onze kinderen in deze moderne samenleving mag deze uiteenzetting niet missen! Zorg dus dat je er bij bent!
Hierbij nodigen we jullie uit op de 1e vergadering van de werkgroepen van het Oudercomité die zal plaatsvinden nu dinsdag 14 oktober 2008 om 20.15 uur in de Kleine Prins.
* 20u15-20u20: Inleiding voor iedereen * 20u20-21u00: Werkgroep Pers & Communicatie en Werkgroep Werkdagen * 21u00-21u40: Werkgroep T-shirts en Werkgroep Wafelbak * 21u40-21u45: Afsluiten
Interesse in 1 of meerdere werkgroepen? Meer dan welkom! Later op het schooljaar starten we de andere werkgroepen op.
met vriendelijke groeten in naam van het OC van de kleine prins