MMM , media=money meeting
Een paar dingen op een rijtje in navolging van meeting juni 2011 met Luc, Michel & Christel
1. Belang media
· Naambekendheid
· Wakker schudden potentiële sponsors
· Return bestaande sponsors
2. Wat hebben we nu al?
· Facebook
à goed maar beperkt tot vrienden die Flame al kennen
· Blog
à breder toegankelijk dan facebook
è vooral voor mensen die Flame kennen en up to date willen blijven
è ideaal voor berichtgeving aan thuisblijvers tijdens missies
è doelstelling: 1 bericht per week, hoger tempo niet nodig tenzij tijdens missies
· www.ngoflame.be, zie verder
· Pers: sinds Dichter bij de Hemel (dec 2011) echter alleen kleinschalige plaatselijke pers (Knokke-Heist begint Flame te kennen)
3. Give me more! Wat kunnen we doen.
· Anno 2011 is het absoluut noodzakelijk op het net aanwezig te zijn
à mogelijkheden: linkln, twitter,
è De site: de naam is er, nu nog de heropstart, Michel&Luc zoeken een sitebuilder. Doel: site die we zelf up to date kunnen houden met blog, fotos & filmmateriaal in combinatie met vaste structuur waarin Flame, medewerkers, geschiedenis, doelstelling en sponsors worden voorgesteld. De site moet het visitekaartje worden van Flame dat bij elk nieuw en bestaand contact als referentie kan worden meegegeven.
è Naast het weinig hip klinkende ngoflame zou het ook handig zijn een alias te hebben die in het hoofd van de mensen blijft hangen (www.flame-en-vuur.be , www.brandjehart.be, www.blusmetflame.be,... Graag veel en betere suggesties
)
· Media winnen
à Door medewerking van een BV zoals Elodie
è Door op geregelde tijdstippen persberichten te verspreiden, maar daarbij niet altijd naar buiten te komen met hetzelfde verhaal
è Door nieuws te creëren: creëer een hype: verhalen die de mensen graag lezen, gebruiken (let op niet misbruiken , de lezer moet een goed gevoel hebben, anders krijg je ze niet mee). Wat bijvoorbeeld goed zou lopen: Flame recycleert hotel in Zeebrugge als onderkomen voor families brandwondenpatiënten in Burkina. Daar haal je de nationale pers mee (toch tijdens komkommertijd)
· Wat kan nog?
è een event te organiseren of op events aanwezig zijn is echter zeer tijdrovend, en bovendien is return niet gegarandeerd
è een bestaand event laten werken voor Flame vraagt weinig moeite en geeft veel return. Voorbeeld: Op de opening zandsculptuur Blankenberge moest iedere gast 5 euro geven voor kinderkankerfonds. Een event vinden die dat wil en kan doen is echter niet simpel. De medewerking van een BV, zoals hoger vermeld, kan helpen.
4. Besluit
Prioriteit: Tegen dit najaar leven blazen in www.ngoflame.be. Van zodra Michel/Luc iemand gevonden hebben, kunnen we opnieuw samen zitten om daarna de virtuele wereld met Flameinfo te stalken.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
La traduction en Français sera pour demain, il fait trop chaud au Caire...! Bises
14-07-2011 om 22:48
geschreven door ngo Flame 
|