Inhoud blog
  • 13/3/'08: Evaluatie
  • woensdag 12 maart: afwerking
  • maandag 10 maart: vervaardigen affiche
  • 10 en 11 maart: de muzische dagen
  • weekend 8 en 9 maart: oefenen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Welkom op onze muzische blog!
    vol nieuwtjes en weetjes
    02-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2/3/'08: workshop dans en expressie 2

    Workshop 5: Dans en expressie  xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

     

    xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" />

     

     

     

     

     

     

    Dans en expressie

    80’

     

    Heterogene groepen 1 groep

    (2 lln 4e lj + 2 lln 5e lj + 2 lln 6e lj)

    Gekleurde doeken, cd speler, cd’s, gekleurd papier

    Doelgroep: 4e, 5e en 6e leerjaar

    Korte omschrijving:

    We maken met zen allen een regenboogdans. Iedere groep vertegenwoordigt zijn kleur in een gezamenlijk lied.

     

    Doelstellingen:

    ü      Leerplandoelstellingen:

     

    1.    Kinderen experimenteren met en bekwamen zich in de uitdrukkingsmogelijkheden van hun lichaam. Dat houdt in dat ze:

    1.1: genieten van hun lichaam in hun beweging

    1.2: verschillende houdingen en bewegingen exploreren.

    1.3: spontaan meebewegen op muziek.

    1.4: waargenomen klanken omzetten in beweging

     

    2.    Kinderen kunnen zichzelf met een zekere dynamiek in bewegingen aanvoelen en organiseren.

    2.2: De lichaamsruimte aanvoelen en gebruiken

     

    3.    Kinderen worden zich bewust van hun identiteit en hun inlevingsvermogen dat houdt in dat ze:

    3.1 bewegingen nauwkeurig nabootsen

    3.2: een eenvoudig bewegingsverhaal uitbeelden

    3.4: gebruik maken van materialen

     

    4.    Kinderen ervaren de mogelijkheden van de lichaamstaal en van de dans om met zichzelf en mat anderen te communiceren

                

     

     

     

     

    ü      Lesdoelstellingen:

      

    1.  De kinderen kunnen vrij op muziek bewegen

    2.  De kinderen durven zich uiten op muziek

    3.  De kinderen kunnen op een expressieve manier iets uitbeelden

    4.  De kinderen kunnen expressief iets uitbeelden op muziek

    5.  De kinderen kunnen samenwerken

    6.  De kinderen kunnen samen een choreografie maken

    7.  De kinderen kunnen elkaar evalueren

     

     

     

     

    Aandachtspunten:

     

    We zorgen dat alle groepen zo heterogeen mogelijk zijn. We zorgen ervoor dat de leeftijden door elkaar gemixt zijn.

     

     

    Materiaal en ruimte:

    ü      Materiaal: gekleurde doeken, cd speler, cd, gekleurd papier

     

     

    ü      Ruimte: De sporthal

     

     

    Workshopverloop:

    Instap

    *Het liedje ‘Alle kleuren van de regenboog’ van K3 wordt beluisterd. De leerlingen dansen en bewegen vrij op deze muziek.

    Kern

     

     

     

     

     

     

     

    15’

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    30’

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    20’

     

    Kern 1:

     

    *Samen worden alle kleuren van de regenboog overlopen.

    Rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet + wit en zwart.

     

    *Elk kleur krijgt zijn eigen liedje.

    We bedenken samen welke landen, werelddelen of wereldse zaken bij welke kleur kunnen horen en beelden dit expressief uit op de muziek. We doen dit voor alle kleuren.

     

    Rood: Spanje, warme landen

    Oranje: indianen, Australië (kangoeroe’s)

    Geel: China, woestijn,

    Groen: jungle

    Blauw: oceanen

    Indigo:

    Violet:

    Wit: bergen, de Himalaya, Antartica

    Zwart: Afrika

     

    *De liedjes

     

    Rood: ‘Enamorada’ Belle Perez

    Oranje: ‘indianendans’ M kids

    Geel: romeo

    Groen: jungle song ‘aqua’

    Blauw:

    Indigo:

    Violet: ‘bailando’ Paradisio

    Wit:

    Zwart: ‘through the monsoon’ Tokio Hotel

     

    Kern 2:

    *De leerlingen worden ingedeeld in 9 groepen (7 kleuren van de regenboog + wit en zwart)

     

    *Naargelang hun kleur krijgt iedere groep een gekleurd doekwaar ze gebruik mogen van maken.

     

    *Elke groep krijgt zo’n 25 sec de tijd om zijn kleur te verdedigen met een kleine choreografie op het liedje ‘colour the world’ van Sash

     

    *Bijvoorbeeld: de gele groep boots China na, of de droogte van de woestijn. proberen ze zo expressief en met beweging te weergeven.

     

    *Eerst komt wit, rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo, violet en zwart. Wanneer een kleur zijn choreografie achter de rug heeft, gaan ze naar achteren en vormen ze een halve cirkel. De kleuren wit en zwart staan aan de zijkanten. Zo wordt er een prachtige regenboog van ballonnen en kinderen gecreëerd.

     


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs