We hadden onze eerste echte muzische les. (10.30/13.00)
Eerst bekeken we een kortfilmpje. Het filmpje viel ons echt wel in de smaak. Het ging over een mannetje die graag kuist, en die ook een poging deed om de zon schoon te maken. Uiteindelijk kwamen we tot de ondervinding dat het mannetje kon blijven poetsen, maar dat de zon toch elke keer vuil zou zijn door de vervuiling van het mannetje. Het filmpje zette ons tot nadenken en Jo kon niet wachten om de dvd zelf te bestellen. We bespraken het filmpje en bekeken hoe een toneel/verhaal in elkaar zou moeten zitten. de begrippen inleiding, motorisch moment,slot kwamen aan bod. we kregen wat theorie mee over de opbouw van een goed toneelstuk.
Daarna deden we enkele oefeningen in groep. We moesten een verhaal op een groot stuk papier schrijven. Wij bespraken het verhaal van Sjakie en de Chocoladefabriek. We moesten vertellen wie,wat, wanneer omtrent het verhaal.
Daarna moest elke groep op 3 blaadjes papier met een verschillende kleur personages, plaatsten en situaties op schrijven. De blaadjes werden moesten we verdelen onder de groepen, en met hetgene wat op de blaadjes stond, moesten we een verhaal maken. Wij hadden bijvoorbeeld computer, rijk, driehoofdige prinses,... probeer daar maar eens een verhaal mee te maken.
We moesten dan bepaalde zaken doen met ons verhaal. we moesten het rooskleurig laten klinken. Daarna mochten we in groep de anderen hun verhaal lezen, en moesten we er moeilijke situaties bijschrijven. Daarna moesten we het verhaal opnieuw schrijven maar dan minder rooskleurig.
Aan het einde van de les werden de verhalen voorgelezen en geëvalueerd door de anderen en mevrouw Thoen.
Om 14.30 hadden we onze tweede muzische les met mevrouw Thoen.
Drama stond op het programma. Na een lekker middagmaal bij Jo hadden we heel wat energie. We moesten vooral heel veel toneel spelen. Dat vonden we beiden heel leuk. we moesten bijvoorbeeld een soort praatprogramma maken. Cha was presentatrice voor de miss België verkiezing en Lore en Marieke waren missen in spé. Jo, Thomas en Barbara staken een nogal sportief getint kookprogramma in elkaar. Dit moesten we dan ook voorstellen aan elkaar met alle hillariteit gebeurde dit natuurlijk. Toen kregen we in groep de blaadjes van in de voormiddag en moesten een sketche maken met personages, situaties en plaatsen. Dit verliep ook heel humoristisch.
Onze eerste dag in de muzische wereld was aangebroken. We kregen ongeveer een tweetal uren de tijd om kennis te maken met de zaken die van ons verwacht werden. Eerst volgde er een uitleg door onze begeleidende docenten (Sofie Thoen, Koen Crul, Stefan Dewitten en Kristien Vanhalewyn)
Daarna deden we wat introducerende spelletjes om wat voeling te krijgen met het muzische. 1 van onze grootste opdrachten is om 2 dagen in een school een muzisch project uit te werken. We moeten de muzische dag beginnen met een toneelstuk die we zelf mogen in elkaar stoppen. Ons groepje bestaat uit ons Charlotte en Joannes en wordt bijgestaan door Thomas, Marieke, Barbara en Lore.