Woensdag hadden we nog de hele dag om een laatste blik te werpen op onze kijkdoos. Ik deed nog wat kleine zaakjes in orde om de kijkdoos kijkklaar te maken. Ik ben echt heel tevreden over het resultaat. Het bevat werkelijk alles wat ik wou en dat geeft mij een voldaan gevoel.
Marieke kwam eventjes naar mijn huis, en samen maakten we de affiche. We zijn er heel enthousiast over. We hebben een rood blad, en alles wat we erop kleven is goud. Dit maakt het heel sprookjesachtig. We kunnen goed verwoorden waarom we de zaken op de affiche gekleefd hebben. Ons artikel ging over de noodzaak van toneel in scholen. Hoe kan het decor, kledij, liedjes en tekst bijdragen tot een goede ontwikkeling van het kind. Deze zaken hebben we in de affiche proberen weergeven.
Om 8u hadden we al allen verzameld om het toneel en de dag nog eens goed door te nemen. We deden onze kledij aan, en repeteerden. We zagen het goed zitten.
Om 9u kwamen de kinderen de zaal binnen. Ik als bomma verwelkomde hen. De kinderen waren enthousiast, en dat deed ons alleen ook nog maar meer glunderen. Wanneer ik het verhaal begon te vertellen, waren we uit de startblokken geschoten, en was het toneel op gang. Dit verliep vlekkeloos. De kinderen waren enorm enthousiast, en niets liep fout. Joannes was de held van de dag. De kinderen vonden hem fantastisch en hij speelde zijn rol met volle overtuiging. We waren wat bang dat de ouderen het toneel wat te kinderachtig zouden vinden, maar dit was helemaal niet het geval. Ze hebben er ook enorm van genoten.
Na het toneel renden we naar de sporthal en installeerden we alles voor het grote spel. Dit verliep ook vlekkeloos. De leerkrachten deden goed mee, en we hadden er allen plezier in. 1 spelbord was wat te weinig want de kinderen moesten te lang wachten, maar voor dinsdag hadden we er al een 2e gemaakt.
De uitleg van de workshops verliep door mezelf, Jo en Thomas. Uit het niets improviseerden we er op los. De workshops verliepen echt goed. De kinderen waren al ingedeeld, en het was goed en eens iets nieuws om klasoverschrijdend te werken. Ieder toonde ook zijn ding tijdens het toonmoment, en dit vond iedereen super. Alles verliep goed. Kinderen, leerkrachten en wij kunnen maar met een grote glimlach terugblikken op deze 2 superdagen.