John De Mol heeft het Nederlandse televisiebedrijf SBS volledig overgenomen. De Autoriteit Consument en Markt gaf daarvoor de toestemming. Volgens de toezichthouders zijn er geen nadelige gevolgen voor consumenten en adverteerders. Het bedrijf Talpa dat ook van De Mol is heeft de rest van het Finse Sanoma overgenomen. Talpa betaalde 237 miljoen euro daarvoor. De Mol wilt nog de Telegraaf Media Groep overkopen en wil zo een breder mediaconcern oprichten. De Mol is al eigenaar van Radio 538, Veronica en Sky Radio. Belga. (2017), SBS in Nederland is definitief van John de Mol. Opgehaald op 19 juli 2017 via http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/1.3028261
Jo Van Crombruggen Head of Marketing van Eleven Sports Belgium
Jo van Crombruggen was voorheen marketing director bij Medialaan, SBS Belgium en Mediahuis en wordt nu Head Of Marketing bij Eleven Sports Belgium. Hij zal ook rapporteren aan de managing director voor Belgi� en Luxemburg. Hij heeft tal van ervaring opgedaan tijdens succesvolle projecten voor o.a. Telenet, Proximus en Colruyt. Eleven Sports is heel blij met zijn komst. Ze hopen dat ze op die manier verder zullen groeien.
(2017). Jo Van Crombruggen Head of Marketing van Eleven Sports Belgium. Geraadpleegd op 18 juli via http://www.tv-visie.be/nieuws/belgie/jo-van-crombruggen-head-of-marketing-van-eleven-sports-belgium_84639/
VRT heeft vorig jaar voor 75,59 miljoen euro besteld aan programma's buitenshuis. 60 miljoen hebben ze besteed in de productiesector en de overige 16 miljoen hebben ze gegeven aan facilitaire bedrijven die zorgen voor technische ondersteuning bij het maken van programma's. Ze hebben meer geïnvesteerd in documentaires en fictie, namelijk 3,85 miljoen euro aan documentaires en 17,04 miljoen euro aan fictie.
Jan Debackere. (17 julie 2017). VRT investeert opnieuw meer in externe producties. Geraadpleegd op 17 juli via https://www.demorgen.be/tvmedia/vrt-investeert-opnieuw-meer-in-externe-producties-b9b47d5e/