Roularta neemt marketingbedrijf Bright Communications over
Roularta neemt alle aandelen over van bvba Bright Communications en bvba Communications Antwerpen. Het is een multimediamerk dat gekend is voor Sterck. Sterck is in 2013 opgericht door Geert Brouwers en Stijn Bonroy. Sterck organiseert onder andere evenementen en ze geven ook verschillende magazines uit zoals 5 jaar het Sterck-magazine, 2 keer per jaar een lifestylemagazine en 4 keer per jaar de magazine "Bouwcampus". Daarnaast bieden ze ook marketingoplossingen aan bedrijven in Antwerpen en Limburg. Sterck heeft een omzet van 3 miljoen euro met maar 9 medewerkers in dienst. Roularta is van plan om deze omzet te verhogen door Sterck ook te lanceren in de andere Vlaamse provincies.
Belga. (2017), Roularta neemt marketingbedrijf Bright Communications over. Opgehaald op 7 juli 2017 via http://trends.knack.be/economie/bedrijven/roularta-neemt-marketingbedrijf-bright-communications-over/article-normal-875423.html
Flair, Libelle, Feeling en vtwonen van Sanoma bieden reeds multimediale content aan op verschillende online en sociale platformen. Sanoma gaat verder met deze digitalisering en start met Virtual Reality storytelling door samen te werken met Nuvia. Het Google Digital News Iniative steunt het project met 300.000 euro. Maw er wordt een platform ontwikkeld voor de journalisten zodat zij inhoud kunnen ontwikkelen met 3D, 2D en audio zoals bijvoorbeeld 360°-beelden.Na de zomer dit jaar zullen de eerste reportages verschijnen en lezers moeten een Virtual Reality-bril dragen om deze verhalen te kunnen volgen.
Frederik De Swaef, hoofdredacteur van Flair, wil op deze manier hun lezeressen een nieuwe ervaring bieden.
Goedele Soetemans. (6 juli 2017). Sanoma start met Virtual Reality storytelling. Geraadpleegd op 6 julie 2017 via http://www.sanoma.be/nl/nieuws/detail/22440/sanoma-start-met-virtual-reality-storytelling