John De Mol heeft het Nederlandse televisiebedrijf SBS volledig overgenomen. De Autoriteit Consument en Markt gaf daarvoor de toestemming. Volgens de toezichthouders zijn er geen nadelige gevolgen voor consumenten en adverteerders. Het bedrijf Talpa dat ook van De Mol is heeft de rest van het Finse Sanoma overgenomen. Talpa betaalde 237 miljoen euro daarvoor. De Mol wilt nog de Telegraaf Media Groep overkopen en wil zo een breder mediaconcern oprichten. De Mol is al eigenaar van Radio 538, Veronica en Sky Radio. Belga. (2017), SBS in Nederland is definitief van John de Mol. Opgehaald op 19 juli 2017 via http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/1.3028261
Jo Van Crombruggen Head of Marketing van Eleven Sports Belgium
Jo van Crombruggen was voorheen marketing director bij Medialaan, SBS Belgium en Mediahuis en wordt nu Head Of Marketing bij Eleven Sports Belgium. Hij zal ook rapporteren aan de managing director voor Belgi� en Luxemburg. Hij heeft tal van ervaring opgedaan tijdens succesvolle projecten voor o.a. Telenet, Proximus en Colruyt. Eleven Sports is heel blij met zijn komst. Ze hopen dat ze op die manier verder zullen groeien.
(2017). Jo Van Crombruggen Head of Marketing van Eleven Sports Belgium. Geraadpleegd op 18 juli via http://www.tv-visie.be/nieuws/belgie/jo-van-crombruggen-head-of-marketing-van-eleven-sports-belgium_84639/
VRT heeft vorig jaar voor 75,59 miljoen euro besteld aan programma's buitenshuis. 60 miljoen hebben ze besteed in de productiesector en de overige 16 miljoen hebben ze gegeven aan facilitaire bedrijven die zorgen voor technische ondersteuning bij het maken van programma's. Ze hebben meer geïnvesteerd in documentaires en fictie, namelijk 3,85 miljoen euro aan documentaires en 17,04 miljoen euro aan fictie.
Jan Debackere. (17 julie 2017). VRT investeert opnieuw meer in externe producties. Geraadpleegd op 17 juli via https://www.demorgen.be/tvmedia/vrt-investeert-opnieuw-meer-in-externe-producties-b9b47d5e/
Roularta neemt marketingbedrijf Bright Communications over
Roularta neemt alle aandelen over van bvba Bright Communications en bvba Communications Antwerpen. Het is een multimediamerk dat gekend is voor Sterck. Sterck is in 2013 opgericht door Geert Brouwers en Stijn Bonroy. Sterck organiseert onder andere evenementen en ze geven ook verschillende magazines uit zoals 5 jaar het Sterck-magazine, 2 keer per jaar een lifestylemagazine en 4 keer per jaar de magazine "Bouwcampus". Daarnaast bieden ze ook marketingoplossingen aan bedrijven in Antwerpen en Limburg. Sterck heeft een omzet van 3 miljoen euro met maar 9 medewerkers in dienst. Roularta is van plan om deze omzet te verhogen door Sterck ook te lanceren in de andere Vlaamse provincies.
Belga. (2017), Roularta neemt marketingbedrijf Bright Communications over. Opgehaald op 7 juli 2017 via http://trends.knack.be/economie/bedrijven/roularta-neemt-marketingbedrijf-bright-communications-over/article-normal-875423.html
Flair, Libelle, Feeling en vtwonen van Sanoma bieden reeds multimediale content aan op verschillende online en sociale platformen. Sanoma gaat verder met deze digitalisering en start met Virtual Reality storytelling door samen te werken met Nuvia. Het Google Digital News Iniative steunt het project met 300.000 euro. Maw er wordt een platform ontwikkeld voor de journalisten zodat zij inhoud kunnen ontwikkelen met 3D, 2D en audio zoals bijvoorbeeld 360°-beelden.Na de zomer dit jaar zullen de eerste reportages verschijnen en lezers moeten een Virtual Reality-bril dragen om deze verhalen te kunnen volgen.
Frederik De Swaef, hoofdredacteur van Flair, wil op deze manier hun lezeressen een nieuwe ervaring bieden.
Goedele Soetemans. (6 juli 2017). Sanoma start met Virtual Reality storytelling. Geraadpleegd op 6 julie 2017 via http://www.sanoma.be/nl/nieuws/detail/22440/sanoma-start-met-virtual-reality-storytelling