Media-actualiteit
Inhoud blog
  • De Persgroep verkoopt deel van Deense kranten
  • Alibibaba wil de krant SCMP overkopen
  • Nieuwe kwartaalcijfers zijn niet rooskleurig voor weekbladen
  • Medialaan start kinderzender Kadet
  • De Ideale Wereld voortaan op Canvas
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    19-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Radio blijft het verrassend goed doen

    Met de komst van streamingsdiensten als Spotify en Deezer leek ook radio slachtoffer te worden van de slokop van het internet. Maar niets is minder waar. De radio verzet zich goed tegen hen. Er is zelfs een stijging van 2%.

    Zo heeft NRJ een aandeel dat 12% is gestegen, blijft zij de nummer één radio in Frankrijk. Fun Radio heeft dan weer een stijging 47%. Ook Virgin Radio stijgt qua luisteraars samen met Chérie FM.

    Maar bij andere radiostations gaat het dan minder. France Inter heeft wel nog een stijging van 10,2%. Maar RTL zag haar luisteraars met 12% zakken. Ook Europe 1 zakte met 8.6%. Momenteel luisteren mensen gemiddeld 2 uur en 23 minuten per dag naar de radio.

    Bron: http://www.lemonde.fr/televisions-radio/article/2015/11/19/radio-les-musicales-sont-a-la-fete_4813801_1655027.html

    19-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steeds meer verkeerde informatie wordt verspreid door de pers

    De informatie van nieuws verloopt steeds sneller en sneller. Dit is uiteraard iets goed maar het kan ook nadelen hebben. De informatie wordt meestal niet meer gecheckt om zo met de primeur te kunnen komen. Maar die informatie blijkt steeds meer en meer foutief te zijn.

    Zo pronkte Het Laatste Nieuws als eerste met een foto van Salah Abdeslam, één van de terroristen van de aanslagen in Parijs, maar die foto was van een doodnormale man die niets met de aanslagen te maken had. Die fout werd later wel rechtgezet.

    Maar de wil om meer lezers aan te trekken gaat zelfs nog verder. Zo werd een foto van de concertzaal Bataclan door Het Laatste Nieuws nog bloediger gemaakt dan de originele foto. Die wil om meer lezers komt doordat al het nieuws al op het internet staat al voor ze wordt gedrukt. Het nieuws dat gelezen wordt in de krant is meestal al achterhaald.

    Bijlagen:
    http://http://www.apache.be/2015/11/19/snelheid-boven-waarheid/   

    19-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mobile Vikings komt bij medialaan

    Nadat Medialaan al JIM Mobile had, neemt het nu ook de virtuele netwerkoperator Mobile Vikings over. De reden voor deze overname is vooral de kennis die Mobile Vikings heeft over het onderhouden van een sterke relatie met de eindgebruiker.

    Met de overname komt er ook een naamsverandering mee. Mobile Vikings zal voortaan MEDIALAAN Mobile heten. Mobile Vikings bestond sinds 2009 en maakten gebruik van het netwerk van Telenet. Citylife, een initiatief van Mobile Vikings waarmee je kortingen of extra’s kan krijgen, zal alleen verdergaan. De samenwerking tussen beide zal wel blijven.

    Bron: http://newsmonkey.be/article/60943

    Bijlagen:
    http://http://newsmonkey.be/article/60943   

    19-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke invloed hebben adblockers op de customer journey?

    Steeds meer mensen gebruiken adblockers. Één van de oorzaken is dat er geen passieve ontvangers meer zijn. De ontvanger vindt de persuasieve communicatie achterhaald en nemen daardoor een andere positie in tegenover het merk.

    Volgens McKinsey, een reclamebureau, moeten de merken proberen om de consumenten pro actief te benaderen. De klant moet met andere woorden loyaal aan het merk worden. Dit komt omdat mensen al vaak een mening hebben over een merk door de ervaringen van vrienden, familie en kennissen.

    Bron: http://www.adformatie.nl/partner/trnd-bv/zijn-adblockers-het-startsignaal-voor-een-nieuwe-customer-journey

    Bijlagen:
    http://http://www.adformatie.nl/partner/trnd-bv/zijn-adblockers-het-startsignaal-voor-een-nieuwe-customer-journey   

    17-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Time Warner wil investeren in Hulu

    Hulu is een Amerikaanse online streaming dienst. Het is een joint venture van The Walt Disney Company, 21st Century Fox en Comcast. Mogelijk komt daar een vierde investeerder bij, Time Warner.

    Het zou om een investering gaan van 5 milliard euro maar dat staat nog niet vast. Daarmee zou elke investeerder 25% van de aandelen krijgen. Het extra geld zou geïnvesteerd worden in meer onlin TV-shows. Met de kapitaalsinjectie wil Hulu concurreren met marktleider Netflix.

    Maar de deal is nog niet zeker. Er bestaat ook de mogelijkheid dat Time Warner een streamingdienst rond HBO en andere netwerken bouwt.

    Bron: http://adage.com/article/media/hulu-service-talks-sell-stake-time-warner/301339/

    Bijlagen:
    http://http://adage.com/article/media/hulu-service-talks-sell-stake-time-warner/301339/   

    13-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sanoma verkoopt Moustique en Télé Pocket

    Sanoma verkoopt de Franstalige weekbladen Moustique en Télé Pocket aan L’Avenir Hebdo dat onder Nethys valt. De reden tot verkoop komt er omdat Sanoma in België vooral wil mikken op vrouwen, home en deco. En daar past volgens Sanoma Moustique en Télé Pocket niet onder.

    De deal zou nog voor 2016 afgerond moeten zijn. Na Humo, Story TeVe Blad en Vitaya komen er dus ook 2 Franstalige bladen bij die Sanoma niet meer wil publiceren. Voor Nethys is het de eerste stappen als uitgever. Ookal geven ze al twee jaar L’Avenir uit en sinds kort La Provence. Ook VOO valt onder Nethys.


    Bron:


    http://trends.knack.be/economie/bedrijven/sanoma-doet-moustique-en-tele-pocket-van-de-hand/article-normal-624005.html

    09-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Moscow Times wordt een weekblad

    The Moscow Times, één van de oudste gratis kranten in de wereld, word teen weekblad. De krant werd voordien altijd dagelijks uitgegeven in het Engels door Sanoma. Vanaf 30 oktober zal de krant slechts wekelijks worden uitgegeven.

    Bron: http://www.newspaperinnovation.com/index.php/2015/11/05/the-moscow-times-becomes-a-weekly

    05-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mediaminister Gatz wil niet tussenkomen in problemen bij VRT-Nieuwsdienst

    De mediastorm begon toen de VRT zich ging mengen met de politiek zoals in bijvoorbeeld De Afspraak.

    De minister gelooft nog altijd in een sterke openbare omroep, die zijn maatschappelijke opdracht duurzaam kan blijven vervullen en daarnaast ook de mediamarkt rondom haar versterkt. Maar hij verwacht wel dat de VRT in haar nieuws-en informatiegerelateerde programma’s excelleert in kwaliteit.

    Hij vindt dat het aan de nieuwsdienst zelf is om zich aan de huidige codes, raden en procedures van de VRT te houden. En hoopt hij dat de VRT lessen trekt uit deze periode.

    Bijlagen:
    http://http://www.journalist.be/nieuws/mediaminister-gatz-laat-vrt-nieuwsdienst-zelf-problemen-uitklaren   

    05-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe zender in Nederland: Ziggo Sport Totaal is geboren.

    Ziggo, een kabelmaatschappij uit Nederland, is in samenwerking met Sport 1 een nieuwe zender begonnen, genaamd Ziggo Sport Totaal. Wat uitzonderlijk aan de zender is, is dat ze gratis te verkrijgen zal zijn voor de abonnees van Ziggo. De sportzender komt er nadar Ziggo en UPC fuseerden. UPC was eigenaar van Film 1 en Sport 1.

    Op de zender zal voornamelijk grote sportevenementen liggen met een brede waaier van verschillende sporten. Zo gaat er ook hockey, basketbal, tennis, atletiek en golf worden uitgezonden.

    Er wordt verwacht dat grote concurrent KPN nu ook op de proppen zal komen met een sportzender voor hun abonnees. Aangezien KPN hoofdsponsor is van de Nederlandse schaatsbond zal daardoor die content niet meer uitgezonden worden op NOS. Dat zou dan een nieuwe opdoffer zijn voor NOS die eerder al de uitzendrechten voor de Olympische Spelen is kwijtgeraakt.


    Bron:

    http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/11/02/ziggo-en-sport-1-beginnen-tv-zender-op-nummer-14-1551003



    02-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luikse Nethys stapt in krantengroep van Bernard Tapie

    Neyhys, het voormalige Tecteo, heeft elf procent van de aandelen opgekocht van de Franse groep La Provence. La Provence biedt de regionale kranten La Provence en Corse Matin aan.

    Nethys is in België onder meer al eigenaar van L’Avenir. De verkoop is een grote gebeurtenis voor Nethys. Het is namelijk de eerste stap over de grenzen voor hen.

    De twee opgekochte kranten, La Provence en Corse Matin, hebben samen een gemiddelde oplage van 117 000 exemplaren. 82 000 exemplaren meer dan dat L’Avenir in Wallonië verkoopt.


    Bron:

    http://www.tijd.be/ondernemen/media_marketing/Luikse_Nethys_stapt_in_krantengroep_van_Bernard_Tapie.9693961-3133.art



    30-10-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Medialaan gaat samenwerken met Happiness

    Na een eerdere samenwerking tussen Happiness en Medialaan voor Jim Mobile heeft Medialaan besloten om verder te gaan met Happiness.

    Happiness is een reclamebureau dat vanaf nu de reclame zal verzorgen voor Stievie. De samenwerking zal starten met de lancering van Stievie Free. Daarmee kan je gratis online en via mobile kijken naar de zenders van Medialaan namelijk, VTM, 2BE, Vitaya, Jim en VTMKZoom. De zenders zullen tot zes dagen na uitzending te zien zijn op de app.

    Bron: http://www.mm.be/news-nl-12675-happiness-versterkt-zich-bij-medialaan

    Bijlagen:
    http://http://www.mm.be/news-nl-12675-happiness-versterkt-zich-bij-medialaan   

    30-10-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Operationele winst Sanoma keldert met 87 procent

    Het Finse mediabedrijf Sanoma heeft in het derde kwartaal zwaar moeten ingeven op haar winst. Zo is de winst gedaald met 87 procent. Ook de omzet zakte met 4 procent.

    Één van de redenen dat Sanoma opeens zo’n verliezen lijdt is dat de advertentiemarkt in België met 4 procent daalde. Ook de komst van Netflix is een tegenslag voor Sanoma. Zo moesten ze dat kwartaal 14 tot 18 miljoen afschrijven op de waarde van zijn Nederlandse tv-activiteiten omdat het kijkgedrag van mensen aanzienlijk veranderd is, daardoor zijn de rechten minder waard.

    29-10-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Metro Frankrijk zal stoppen met de printversie

    De kans is klein dat in 2016 er nog een gedrukte Metro in Frankrijk zal liggen. De uitgever, TF1, wil stoppen met de papieren versie. Samen met het verdwijnen van de krant zullen 60 mensen ontslagen worden.

    De reden waarom TF1 wil stoppen met het publiceren is omdat het slecht gaat met de krant. In 2014 had metro een verlies van 10 miljoen euro. En ze verwachten nog een groter verlies in 2015. Waarschijnlijk zal de krant wel nog digitaal te verkrijgen zijn.

    Bron: http://www.newspaperinnovation.com/index.php/2015/05/25/metro-france-about-to-close-down-in-print/

    Bijlagen:
    http://http://www.newspaperinnovation.com/index.php/2015/05/25/metro-france-about-to-close-down-in-print/   

    25-10-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wouter Vandenhaute gaat nieuwe functie bekleden binnen Woestijnvis

    Tijdens het personeelsfeest van De Vijver Media, de holding boven het productiehuis Woestijnvis en de commerciële omroep SBS Belgium (VIER EN VIJF), maakte Wouter Vandenhaute bekend dat hij zal stoppen als CEO van Woestijnvis, maar hij zal wel voorzitter worden van de raad van bestuur. Daar volgt hij de baas van Telenet, John Porter, op. Vandenhaute zelf zal niet opgevolgd worden als CEO. Daardoor zal er afstand komen tussen SBS Belgium en Woestijnvis.

    De reden van deze wissel is dat hij zich wil concentreren op de strategische uitbouw van De Vijver Media. Ook wil Vandenhoute afstand tussen SBS Belgium en Woestijnvis en hoopt daarmee om met Woestijnvis ook voor andere opdrachtgevers te kunnen werken.

    Met die andere opdrachtgevers wordt hoogstwaarschijnlijk de VRT bedoeld. Die samenwerking werd stopgezet toen De Vijver Media Vier en Vijf had gekocht. De VRT heeft in elk geval nood aan externe productiehuizen aangezien de Vlaamse regering hen onder druk zet op de programma’s van interne productiehuizen te verminderen.

    24-10-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De populariteit van Popcorn Time uitgelegd

    Het illegale alternatief op Netflix wordt streng in de gaten gehouden door de internationale ordediensten. Nu zou ook, na Duitsland, de gebruikers in Nederland boetes kunnen krijgen.

    Popcorn Time is een gratis streamingdienst waar films en series te kijken zijn. Het succes van Popcorn Time ligt erin dat de video terwijl hij afspeelt ook verder wordt gedownload in plaats van dat je eerst moet wachten tot hij volledig gedownload is.

    Het concept van Popcorn Time kwam er door Argentijnse ontwikkelaars die tegen de entertainmentindustrie ageren en geloven dat illegaal downloaden een rechtstreeks gevolg daarvan is. Maar daardoor schopt het een heel aantal mensen tegen de schenen. Telkens een versie van de server wordt gehaald, komt er een nieuwe.

    Omdat Popcorn Time geen auteursrechten afdraagt, is de streamingsdienst illegaal. Er wordt namelijk met torrents gewerkt. Daardoor worden er in meerdere landen nu boetes uitgedeeld aan mensen die Popcorn Time gebruiken. Die boetes lopen op tot 300 euro. In Nederland zijn er voorlopig nog geen boetes maar daar wordt werk van gemaakt. Maar daar heeft Popcorn Time een oplossing voor. Het werkt namelijk met VPN, een Virtueel Privaat Netwerk. Daarmee kan een soort eigen netwerk ingesteld worden, waarbij het IP-adres verhuld kan worden. Daardoor blijft de privacy van de gebruiker gewaarborgd.


    Bron:


    http://www.hpdetijd.nl/2015-10-21/zo-werd-het-illegale-popcorn-time-razendsnel-populair/

    21-10-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog meer veranderingen bij Sanoma

    Deze keer zullen er bij Sanoma ontslagen vallen en forse besparingen gebeuren. Er wordt vooral geknipt in het personeelsbestand van het autosegment. Zo moeten 11 mensen daar hun job verliezen. Ook de sales-afdeling wordt volledig afgevoerd.

    Ook zal het blad Eigen Huis & Interieur, samen met Adriadne at Home, voortaan in België worden geproduceerd. Daarbij zullen 16 mensen ontslagen worden. Ook de sales-afdeling van Sanoma zal niet gespaard worden. Daar vallen in totaal 13 ontslagen. Van de overblijvers wordt verwacht om een sterkere connectie te maken met Automotive, Home Deco, Kids & Teens, News & Entertainment en Women. Ook in het Finse mediaconcern Sanoma zullen 241 banen geschrapt worden.

    Bron: https://www.villamedia.nl/artikel/ontslag-voor-redactie-eigen-huis-interieur

    19-10-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het moment van de waarheid voor de geschreven pers

    Meer en meer mensen beginnen de krant opnieuw te lezen. Alhoewel ze meer lezers hebben, daalt de omzet wel. De reden daarvoor is omdat meer en meer mensen de krant digitaal lezen, maar dat is voor heel wat mensen gratis.

    Deze evolutie heeft een grote impact op de publicitaire inkomsten. Er wordt geschat dat in 2016 de omzet uit mobiel groter zal zijn dan die uit de geschreven pers. Daardoor zijn er veel kranten die moeten stoppen met uitgeven. Onder ander La Presse uit Québec moeten stoppen. Om deze evolutie tegen te houden moet de media dus een ander businessmodel vinden.

    18-10-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaanderen krijgt met FOX een nieuwe zender

    FOX zal enkel verkrijgbaar zijn voor de klanten van Telenet. En zal alle Amerikaanse reeksen die het moederhuis ook brengt, binnen de 24 uur naar de Vlaamse markt brengen. Met de start van een zender in Vlaanderen, voegt FOX een nieuwe zender toe aan zijn aanbod. Zij bieden namelijk al in 126 landen FOX aan.

    De presentatie zal in de handen komen van onder meer Véronique De Kock, Noa Neal en Sverre Denis. Één van de series die FOX maakt is de populaire serie, The Walking Dead. Maar voorlopig zullen er geen lokale producties zijn. De inkomsten van FOX komen uit reclame en het on-demand aanbod via Play More van Telenet. Voorlopig is FOX alleen maar op Telenet te zien maar de onderhandelingen met Procimus TV zijn volop aan de gang.

    Bron: http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2458833/2015/09/17/Vlaamse-FOX-brengt-Amerikaanse-reeksen-onmiddellijk-na-release.dhtml

    17-10-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.P-magazine komt terug als maandblad

    Eind september werd de  titel P-magazine verkocht samen met Ché en Menzo. Die eerstgenoemde blijft nu voortbestaan maar dan als een maandblad.

    De voormalige medewerkers van de drie bladen hebben besloten om samen te werken om zo P-magazine te kunnen blijven uitgeven, maar dan wel in de vorm van een maandblad en niet digitaal zoals het eerste plan was. Het concept blijft wel hetzelfde, namelijk ‘recht voor de raap’ gaan.

    Het blad zal uitgegeven worden door Mediageuzen waaronder voorlopig 12 mensen vallen.


    Bron:

    http://www.hln.be/hln/nl/924/Showbizz/article/detail/2492553/2015/10/16/P-Magazine-komt-terug-als-maandblad.dhtml



    16-10-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JIM verdwijnt

    JIM stopt ermee op 18 december 2015. Medialaan heeft besloten JIM plaats te laten ruimen voor een nieuwe kinderzender, gericht op jongens tussen acht en twaalf jaar.

     

    JIM werd beschouwd als het kleine, hippe broertje van VTM en 2BE. Het was voornamelijk een muziekzender voor jongeren waar ook programma’s werden vertoond.

     

    Bij JIM zijn de carrières van veel Bv’s ontstaan. Zo zijn onder andere Sean Dhondt, Eline De Munck, Thomas Vanderveken, Ben Roelandts en Kevin Janssens lang presentator of vj geweest op JIM.

     

    De reden waarom JIM stopt is omdat de doelgroep, jongeren tussen 18 en 25 jaar oud, vandaag meer naar volwassenenzenders kijken, zoals VTM.

     

    Om die doelgroep nu te benaderen willen ze een nieuw kijkplatform ontwikkelen waar jongeren zelf content kunnen maken in een nieuw productiehuis. Dat productiehuis, dat in eerste instantie onlineformats en -tv zal maken vanaf 2016, zal naast intern productiehuis TV Bastards komen te staan.

     

    De nieuwe zender die in de plaats komt van JIM zal zich richten op jongens tussen acht en twaalf jaar oud. Zo zullen er veel programma’s zijn met auto’s en games.


    Bron:

    http://www.standaard.be/cnt/dmf20150915_01867527



    15-10-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs