Media-actualiteit
Inhoud blog
  • De Persgroep verkoopt deel van Deense kranten
  • Alibibaba wil de krant SCMP overkopen
  • Nieuwe kwartaalcijfers zijn niet rooskleurig voor weekbladen
  • Medialaan start kinderzender Kadet
  • De Ideale Wereld voortaan op Canvas
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    20-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Persgroep wil mobiel aanbod verbeteren

    De bedoeling van De Persgroep is om het online (proef)abonnement makkelijker te laten lezen op de krantensites. Er zullen verschillende aanpassingen worden gemaakt. De aanpassingen zullen worden uitgevoerd door fullservice digital agency TamTam.

    Bron: http://www.emerce.nl/nieuws/persgroep-verbetert-mobiele-abonnementenpaginas

    20-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Journalisten van The Financial Times zullen geen acties ondernemen tegen de overname

    De journalisten van The Financial Times hebben beloofd dat ze niet gaan staken op de dag van de overname. De staking was oorspronkelijk gepland op de dag dat Nikkei, een Japans mediabedrijf, de krant overneemt. Zij zouden het overnemen van Pink’Un die al 58 jaar lang de houder was van de krant.

    De staking was gepland omdat bij de overname een verandering in de pensioenregeling was inbegrepen. De journalisten eisen dat ze dezelfde voorwaarden als voordien krijgen. En dat als het zo blijft er zeker stakingen zullen komen en dit ook al geen goed begin is van de nieuwe samenwerking. Al was die staking oorspronkelijk gepland op de dag van de overname, namelijk 3 december, zal deze niet doorgaan. Of ze later zou doorgaan staat nog niet vast maar is wel hoogstwaarschijnlijk.

    Bron: http://www.theguardian.com/media/2015/nov/20/financial-times-journalists-will-not-take-industrial-action-on-day-of-takeover

    Bijlagen:
    http://www.theguardian.com/media/2015/nov/20/financial-times-journalists-will-not-take-industrial-action-on-day-of-takeover   

    20-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Radio blijft het verrassend goed doen

    Met de komst van streamingsdiensten als Spotify en Deezer leek ook radio slachtoffer te worden van de slokop van het internet. Maar niets is minder waar. De radio verzet zich goed tegen hen. Er is zelfs een stijging van 2%.

    Zo heeft NRJ een aandeel dat 12% is gestegen, blijft zij de nummer één radio in Frankrijk. Fun Radio heeft dan weer een stijging 47%. Ook Virgin Radio stijgt qua luisteraars samen met Chérie FM.

    Maar bij andere radiostations gaat het dan minder. France Inter heeft wel nog een stijging van 10,2%. Maar RTL zag haar luisteraars met 12% zakken. Ook Europe 1 zakte met 8.6%. Momenteel luisteren mensen gemiddeld 2 uur en 23 minuten per dag naar de radio.

    Bron: http://www.lemonde.fr/televisions-radio/article/2015/11/19/radio-les-musicales-sont-a-la-fete_4813801_1655027.html

    19-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steeds meer verkeerde informatie wordt verspreid door de pers

    De informatie van nieuws verloopt steeds sneller en sneller. Dit is uiteraard iets goed maar het kan ook nadelen hebben. De informatie wordt meestal niet meer gecheckt om zo met de primeur te kunnen komen. Maar die informatie blijkt steeds meer en meer foutief te zijn.

    Zo pronkte Het Laatste Nieuws als eerste met een foto van Salah Abdeslam, één van de terroristen van de aanslagen in Parijs, maar die foto was van een doodnormale man die niets met de aanslagen te maken had. Die fout werd later wel rechtgezet.

    Maar de wil om meer lezers aan te trekken gaat zelfs nog verder. Zo werd een foto van de concertzaal Bataclan door Het Laatste Nieuws nog bloediger gemaakt dan de originele foto. Die wil om meer lezers komt doordat al het nieuws al op het internet staat al voor ze wordt gedrukt. Het nieuws dat gelezen wordt in de krant is meestal al achterhaald.

    Bijlagen:
    http://http://www.apache.be/2015/11/19/snelheid-boven-waarheid/   

    19-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mobile Vikings komt bij medialaan

    Nadat Medialaan al JIM Mobile had, neemt het nu ook de virtuele netwerkoperator Mobile Vikings over. De reden voor deze overname is vooral de kennis die Mobile Vikings heeft over het onderhouden van een sterke relatie met de eindgebruiker.

    Met de overname komt er ook een naamsverandering mee. Mobile Vikings zal voortaan MEDIALAAN Mobile heten. Mobile Vikings bestond sinds 2009 en maakten gebruik van het netwerk van Telenet. Citylife, een initiatief van Mobile Vikings waarmee je kortingen of extra’s kan krijgen, zal alleen verdergaan. De samenwerking tussen beide zal wel blijven.

    Bron: http://newsmonkey.be/article/60943

    Bijlagen:
    http://http://newsmonkey.be/article/60943   

    19-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke invloed hebben adblockers op de customer journey?

    Steeds meer mensen gebruiken adblockers. Één van de oorzaken is dat er geen passieve ontvangers meer zijn. De ontvanger vindt de persuasieve communicatie achterhaald en nemen daardoor een andere positie in tegenover het merk.

    Volgens McKinsey, een reclamebureau, moeten de merken proberen om de consumenten pro actief te benaderen. De klant moet met andere woorden loyaal aan het merk worden. Dit komt omdat mensen al vaak een mening hebben over een merk door de ervaringen van vrienden, familie en kennissen.

    Bron: http://www.adformatie.nl/partner/trnd-bv/zijn-adblockers-het-startsignaal-voor-een-nieuwe-customer-journey

    Bijlagen:
    http://http://www.adformatie.nl/partner/trnd-bv/zijn-adblockers-het-startsignaal-voor-een-nieuwe-customer-journey   

    17-11-2015, 00:00 Geschreven door Laurens Boel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs