Inhoud blog
  • "iOS 9 moet accuduur iPhone verbeteren, maar in bètaversie zelfs slechter"
  • Google-topman: "In 2030 zullen mensen hybride kunnen denken"
  • Nieuwe iPhone-bug doet telefoon crashen met simpel sms'je
  • Belgische mail-app daagt Google en Mailbox uit
  • Digitaal op piepjonge leeftijd
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Bloggen in 3HW
    nieuws van de dag
    24-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Apple stelt nieuwe "diversiteitsemoji" voor
    Apple werkt aan een nieuwe reeks emoji die de etnische diversiteit beter weerspiegelen. Dat schrijft mashable.com. Tot nu toe waren de emoji hoofdzakelijk blank of zetten ze stereotypen in de verf.

    Emoji zijn kleine afbeeldingen die aan een tekstbericht of een e-mail kunnen worden toegevoegd. In één oogopslag geven ze zonder woorden een begrip, een gebaar of een gevoel weer.

    De emoji met een menselijk gelaat die Apple tot nu toe aanbood, waren hoofdzakelijk blank. Hadden ze wel een andere huidskleur, dan ging het vaak om een stereotiepe afbeelding van een bepaalde bevolkingsgroep.

    OS X

    Binnenkort zullen de emoji van Apple de etnische diversiteit wél weergeven zoals ze is. Dat moet blijken uit een nieuwe betaversie van het besturingssysteem OS X. Die telt tal van nieuwe emoji die een heel gamma aan kleuren en vormen beslaan. Eenzelfde emoji van bijvoorbeeld een "vuistje" zal in de toekomst in liefst zes verschillende huidskleuren beschikbaar zijn.

    Daarnaast stelt Apple ook een opvallende aanpassing voor van de emoji van een uurwerk. Was dat voorheen een doorsnee exemplaar, dan verschijnt weldra een afbeelding van een Apple Watch

    Afbeelding weergeven op Twitter

    24-02-2015 om 17:46 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let op met persoonlijke gesprekken, uw tv luistert misschien mee
    Wees voorzichtig met privégesprekken in je eigen woonkamer. Dat is de raad die technologiebedrijf Samsung geeft aan de eigenaars van een Smart tv. De toestellen zouden namelijk alles opnemen wat er gezegd wordt en doorsturen naar "een derde partij".

    Op de website van Samsung staat sinds kort een "supplement" bij hun privacybeleid. De informatie gaat specifiek voor de Smart tv's die het bedrijf verkoopt. De televisietoestellen zijn uitgerust met spraakherkenningsfunctie. Geen afstandsbedieningen meer, een programma kan perfect gestart worden door het luidop uit te spreken.

    Nu blijkt echter dat die spraakherkenningsfunctie meer inhoudt dan op het eerste gezicht lijkt. "Let op met persoonlijke of gevoelige informatie", staat te lezen in de gebruiksvoorwaarden. "Die informatie zal namelijk bij de opgenomen data zitten die aan een derde partij wordt overgemaakt." Wie die derde partij dan wel zou zijn, wil het bedrijf niet zeggen.

    In een reactie aan The Daily Beast zegt het technologiebedrijf de privacy van zijn klanten ernstig te nemen. De gegevens zouden versleuteld worden overgemaakt.

    Samsung benadrukt wel dat gebruikers de spraakherkenningsfunctie ook perfect kunnen afzetten. Zo wordt er geen informatie meer doorgestuurd, maar moet de afstandsbediening wel opnieuw van onder het stof gehaald worden.

    Bron: Deredactie.be

    10-02-2015 om 18:14 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let op met persoonlijke gesprekken, uw tv luistert misschien mee
    Wees voorzichtig met privégesprekken in je eigen woonkamer. Dat is de raad die technologiebedrijf Samsung geeft aan de eigenaars van een Smart tv. De toestellen zouden namelijk alles opnemen wat er gezegd wordt en doorsturen naar "een derde partij".

    Op de website van Samsung staat sinds kort een "supplement" bij hun privacybeleid. De informatie gaat specifiek voor de Smart tv's die het bedrijf verkoopt. De televisietoestellen zijn uitgerust met spraakherkenningsfunctie. Geen afstandsbedieningen meer, een programma kan perfect gestart worden door het luidop uit te spreken.

    Nu blijkt echter dat die spraakherkenningsfunctie meer inhoudt dan op het eerste gezicht lijkt. "Let op met persoonlijke of gevoelige informatie", staat te lezen in de gebruiksvoorwaarden. "Die informatie zal namelijk bij de opgenomen data zitten die aan een derde partij wordt overgemaakt." Wie die derde partij dan wel zou zijn, wil het bedrijf niet zeggen.

    In een reactie aan The Daily Beast zegt het technologiebedrijf de privacy van zijn klanten ernstig te nemen. De gegevens zouden versleuteld worden overgemaakt.

    Samsung benadrukt wel dat gebruikers de spraakherkenningsfunctie ook perfect kunnen afzetten. Zo wordt er geen informatie meer doorgestuurd, maar moet de afstandsbediening wel opnieuw van onder het stof gehaald worden.

    Bron: Deredactie.be

    10-02-2015 om 18:13 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europese privacy-taskforce onderzoekt Facebookvoorwaarden
    Er komt een Europese werkgroep die moet nagaan in hoeverre de nieuwe gebruikersvoorwaarden van Facebook te rijmen vallen met de verschillende privacywetgevingen van de Europese landen. De heuse privacy-taskforce moet de verschillende inbreuken oplijsten.

    Vandaag en morgen zitten verschillende Europese ministers en staatssecretarissen die in hun land verantwoordelijk zijn voor privacy samen in Brussel. Op de agenda staan de nieuwe privacyvoorwaarden van de Amerikaanse sociaalnetwerksite Facebook. Volgens die nieuwe voorwaarden kunnen foto's of gegevens van gebruikers zomaar worden doorgegeven aan derden, maar in hoeverre valt dit te rijmen met onze privacywetgeving?

    VRT

    "Er komt een taskforce onder leiding van Nederland om dat te onderzoeken", zegt staatssecretaris voor Privacy Bart Tommelein (Open VLD). "Samen met Duitsland, Italië en ons land gaan ze een gezamenlijke inbreukenlijst samenstellen." De werkgroep gaat de nieuwe Facebookvoorwaarden vergelijken met de verschillende nationale privacywetgevingen en eventuele inbreuken oplijsten. "Aan de hand daarvan zal dan actie ondernomen worden. Hetzij gezamenlijk. Hetzij per land."

    Op dit moment is er nog geen Europese privacywetgeving en de nationale privacywetgevingen zijn overal anders. Hierdoor wordt nu een Europese taskforce opgericht die de verschillende wetgevingen nu tegen het licht moet houden en moet vergelijken met de gebruikersvoorwaarden van Facebook


    03-02-2015 om 18:13 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europese privacy-taskforce onderzoekt Facebookvoorwaarden
    Er komt een Europese werkgroep die moet nagaan in hoeverre de nieuwe gebruikersvoorwaarden van Facebook te rijmen vallen met de verschillende privacywetgevingen van de Europese landen. De heuse privacy-taskforce moet de verschillende inbreuken oplijsten.

    Vandaag en morgen zitten verschillende Europese ministers en staatssecretarissen die in hun land verantwoordelijk zijn voor privacy samen in Brussel. Op de agenda staan de nieuwe privacyvoorwaarden van de Amerikaanse sociaalnetwerksite Facebook. Volgens die nieuwe voorwaarden kunnen foto's of gegevens van gebruikers zomaar worden doorgegeven aan derden, maar in hoeverre valt dit te rijmen met onze privacywetgeving?

    VRT

    "Er komt een taskforce onder leiding van Nederland om dat te onderzoeken", zegt staatssecretaris voor Privacy Bart Tommelein (Open VLD). "Samen met Duitsland, Italië en ons land gaan ze een gezamenlijke inbreukenlijst samenstellen." De werkgroep gaat de nieuwe Facebookvoorwaarden vergelijken met de verschillende nationale privacywetgevingen en eventuele inbreuken oplijsten. "Aan de hand daarvan zal dan actie ondernomen worden. Hetzij gezamenlijk. Hetzij per land."

    Op dit moment is er nog geen Europese privacywetgeving en de nationale privacywetgevingen zijn overal anders. Hierdoor wordt nu een Europese taskforce opgericht die de verschillende wetgevingen nu tegen het licht moet houden en moet vergelijken met de gebruikersvoorwaarden van Facebook.


    03-02-2015 om 18:11 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uwnaam.vlaanderen? Vanaf nu is het mogelijk
    di 20/01/2015 - 12:06 Belga De extensies .vlaanderen en .brussels zijn vanaf nu voor iedereen beschikbaar. Iedereen kan dus om het even welke domeinnaam eindigend op .vlaanderen of .brussels registreren, op voorwaarde dat die nog beschikbaar is. De nieuwe domeinnaam wordt altijd toegekend aan de eerste aanvrager, net zoals bij .be.

    Deze extensies werden in verschillende fases aangeboden om ook verschillende lokale belanghebbenden de kans te bieden een domeinnaam te registreren die aanleunt bij hun identiteit (merknaam, handelsnaam, maatschappelijke benaming of familienaam). Tijdens de zogenoemde "landrush-fase" kon iedereen wel onbeperkt een domeinnaam aanvragen, maar kreeg deze niet dadelijk toegekend. De aanvragen werden verzameld tot het einde van de fase: domeinnamen met maar één aanvrager werden vervolgens onmiddellijk toegekend aan de aanvrager.

    Zo'n honderdtal domeinnamen waarvoor er verschillende aanvragen waren, worden opgenomen in een veiling. Deze namen worden uiteindelijk toegekend aan de hoogst biedende kandidaat.

    Startende bedrijven, organisaties, overheidsinstellingen en burgers die kiezen voor een domeinnaam met een regionale extensie zoals .vlaanderen en .brussels kunnen op die manier hun plaatselijke onlinemarketing verbeteren, zegt DNS België. "Door hun geografische identiteit te koesteren, kunnen zij de banden met de consumenten en geïnteresseerde bezoekers van hun website versterken", luidt het.

    Internationale organisaties of merken die iets lokaal willen starten of een lokale afdeling willen openen, kunnen zich dan weer profileren met een lokale extensie, waardoor ze volgens DNS België meer lokale consumenten bereiken.

    De missie van DNS België, een vzw die in 1999 werd opgericht, bestaat in het registreren van domeinnamen, het toegankelijker maken van het internet en het gebruik ervan aanmoedigen

    20-01-2015 om 19:52 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uwnaam.vlaanderen? Vanaf nu is het mogelijk
    di 20/01/2015 - 12:06 Belga De extensies .vlaanderen en .brussels zijn vanaf nu voor iedereen beschikbaar. Iedereen kan dus om het even welke domeinnaam eindigend op .vlaanderen of .brussels registreren, op voorwaarde dat die nog beschikbaar is. De nieuwe domeinnaam wordt altijd toegekend aan de eerste aanvrager, net zoals bij .be.

    Deze extensies werden in verschillende fases aangeboden om ook verschillende lokale belanghebbenden de kans te bieden een domeinnaam te registreren die aanleunt bij hun identiteit (merknaam, handelsnaam, maatschappelijke benaming of familienaam). Tijdens de zogenoemde "landrush-fase" kon iedereen wel onbeperkt een domeinnaam aanvragen, maar kreeg deze niet dadelijk toegekend. De aanvragen werden verzameld tot het einde van de fase: domeinnamen met maar één aanvrager werden vervolgens onmiddellijk toegekend aan de aanvrager.

    Zo'n honderdtal domeinnamen waarvoor er verschillende aanvragen waren, worden opgenomen in een veiling. Deze namen worden uiteindelijk toegekend aan de hoogst biedende kandidaat.

    Startende bedrijven, organisaties, overheidsinstellingen en burgers die kiezen voor een domeinnaam met een regionale extensie zoals .vlaanderen en .brussels kunnen op die manier hun plaatselijke onlinemarketing verbeteren, zegt DNS België. "Door hun geografische identiteit te koesteren, kunnen zij de banden met de consumenten en geïnteresseerde bezoekers van hun website versterken", luidt het.

    Internationale organisaties of merken die iets lokaal willen starten of een lokale afdeling willen openen, kunnen zich dan weer profileren met een lokale extensie, waardoor ze volgens DNS België meer lokale consumenten bereiken.

    De missie van DNS België, een vzw die in 1999 werd opgericht, bestaat in het registreren van domeinnamen, het toegankelijker maken van het internet en het gebruik ervan aanmoedigen.



    20-01-2015 om 19:50 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Probeer de nieuwe Apple Watch nu al online uit

    Nog een paar maanden en dan is het zover: dan lanceert Apple de langverwachte Apple Watch. Het futuristische horloge waarmee je onder meer kan bellen, muziek beluisteren en sporten, belooft een topper te worden. De besturing is vrij vernuftig: je moet niet met je dikke vingers op een klein scherm tokkelen, maar via een knop aan de zijkant kan je navigeren, foto’s bekijken of je Facebook checken. Hoe dat werkt, kan je sinds kort zelfs online uitproberen.


    Probeer de nieuwe Apple Watch nu al online uit

    13-01-2015 om 19:08 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Probeer de nieuwe Apple Watch nu al online uit

    Nog een paar maanden en dan is het zover: dan lanceert Apple de langverwachte Apple Watch. Het futuristische horloge waarmee je onder meer kan bellen, muziek beluisteren en sporten, belooft een topper te worden. De besturing is vrij vernuftig: je moet niet met je dikke vingers op een klein scherm tokkelen, maar via een knop aan de zijkant kan je navigeren, foto’s bekijken of je Facebook checken. Hoe dat werkt, kan je sinds kort zelfs online uitproberen.


    Probeer de nieuwe Apple Watch nu al online uit



    13-01-2015 om 19:05 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tommelein wil onderzoek naar Snapchat

    Staatssecretaris voor Privacy Bart Tommelein (Open VLD) heeft de Privacycommissie gevraagd het privacybeleid van berichtendienst Snapchat onder de loep te nemen. Snapchat is een app voor het delen van foto’s en video’s die gebruikt kan worden op smartphones. Het bijzondere is dat de berichten er zichzelf na een aantal seconden bij verwijderen.

    Snapchat heeft onlangs een deal gesloten met de Amerikaanse handelscommissie (FTC), waarbij het bedrijf beloofde zijn privacybeleid aan te passen. Het zal zijn gebruikers duidelijker informeren over de mate waarin een bericht echt wordt verwijderd nadat het geopend is, over welke informatie over de gebruikers wordt bijgehouden, en over hoe Snapchat zich beschermt tegen misbruik van die informatie.

    Tommelein ziet het graag gebeuren, en wil nu ook in ons land een onderzoek naar Snapchat. ‘Het onderzoek in de VS heeft aangetoond dat Snapchat een aantal valse beloftes doet’, zegt Margot Neyskens, zijn woordvoerster. ‘Het bedrijf maakt zich bijvoorbeeld sterk dat een Snapchat-bericht volledig verdwijnt nadat het geopend is. Maar de ontvanger kan er bijvoorbeeld wel nog een screenshot van maken. Dat moet duidelijk zijn voor de gebruikers, maar dat is het nu niet.’

    Voorlopig geen onderzoek naar Facebook

    Het onderzoek zal worden uitgevoerd door de Privacycommissie. Voorlopig enkel naar Snapchat, niet naar Facebook, dat nochtans ook onder vuur ligt voor zijn nieuwe gebruikersvoorwaarden. ‘De reden is dat de staatssecretaris momenteel samen met zijn Europese collega’s een Europese privacywaakhond op poten aan het zetten is. ‘België is als kleine speler niet voldoende opgewassen tegen de grote mondiale spelers. Dit soort dingen wordt best Europees aangepakt.’

    Maar omdat het momenteel nog niet duidelijk is hoe lang het nog zal duren vooraleer de Europese waakhond er effectief is, heeft de staatssecretaris de Privacycommissie dus al gevraagd het privacybeleid van Snapchat te bekijken.

    Het is overigens de bedoeling dat de Europese waakhond wél het privacybeleid van Facebook, en dat van vele andere bedrijven, onder de loep zal nemen. Volgens het Europees recht is een bedrijf immers verplicht daarover correcte informatie te geven. In zijn privacyvoorwaarden, en op vraag van de gebruiker.

    Tommelein wil onderzoek naar Snapchat

    06-01-2015 om 20:44 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tommelein wil onderzoek naar Snapchat


    Staatssecretaris voor Privacy Bart Tommelein (Open VLD) heeft de Privacycommissie gevraagd het privacybeleid van berichtendienst Snapchat onder de loep te nemen. Snapchat is een app voor het delen van foto’s en video’s die gebruikt kan worden op smartphones. Het bijzondere is dat de berichten er zichzelf na een aantal seconden bij verwijderen.

    Snapchat heeft onlangs een deal gesloten met de Amerikaanse handelscommissie (FTC), waarbij het bedrijf beloofde zijn privacybeleid aan te passen. Het zal zijn gebruikers duidelijker informeren over de mate waarin een bericht echt wordt verwijderd nadat het geopend is, over welke informatie over de gebruikers wordt bijgehouden, en over hoe Snapchat zich beschermt tegen misbruik van die informatie.

    Tommelein ziet het graag gebeuren, en wil nu ook in ons land een onderzoek naar Snapchat. ‘Het onderzoek in de VS heeft aangetoond dat Snapchat een aantal valse beloftes doet’, zegt Margot Neyskens, zijn woordvoerster. ‘Het bedrijf maakt zich bijvoorbeeld sterk dat een Snapchat-bericht volledig verdwijnt nadat het geopend is. Maar de ontvanger kan er bijvoorbeeld wel nog een screenshot van maken. Dat moet duidelijk zijn voor de gebruikers, maar dat is het nu niet.’

    Voorlopig geen onderzoek naar Facebook

    Het onderzoek zal worden uitgevoerd door de Privacycommissie. Voorlopig enkel naar Snapchat, niet naar Facebook, dat nochtans ook onder vuur ligt voor zijn nieuwe gebruikersvoorwaarden. ‘De reden is dat de staatssecretaris momenteel samen met zijn Europese collega’s een Europese privacywaakhond op poten aan het zetten is. ‘België is als kleine speler niet voldoende opgewassen tegen de grote mondiale spelers. Dit soort dingen wordt best Europees aangepakt.’

    Maar omdat het momenteel nog niet duidelijk is hoe lang het nog zal duren vooraleer de Europese waakhond er effectief is, heeft de staatssecretaris de Privacycommissie dus al gevraagd het privacybeleid van Snapchat te bekijken.

    Het is overigens de bedoeling dat de Europese waakhond wél het privacybeleid van Facebook, en dat van vele andere bedrijven, onder de loep zal nemen. Volgens het Europees recht is een bedrijf immers verplicht daarover correcte informatie te geven. In zijn privacyvoorwaarden, en op vraag van de gebruiker.

    Tommelein wil onderzoek naar Snapchat

    06-01-2015 om 20:41 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studenten ontwikkelen interactieve afstandsbediening
    Drie studenten multimedia en communicatietechnologie van de Antwerpse Karel de Grote-Hogeschool hebben een interactieve afstandsbediening ontwikkeld voor kinderen. Het prototype van het toestel wordt morgen voorgesteld.

    "De afstandsbediening laat kinderen thuis toe hun favoriete tv-uitzendingen mee te beïnvloeden, en de programmamakers kunnen in de studio meevolgen wat hun kijkers met de afstandsbediening doen", zegt Lorenz Adriaensen, die de afstandsbediening mee ontwikkelde. Telenet werkte mee, en bestudeert momenteel of het op de markt gebracht kan worden.

    "Het idee kwam er omdat we af wilden van het idee van de zogenaamde second screen-applicaties waarvoor kinderen de gsm van hun ouders gebruiken", legt Adriaensen uit. "We wilden in de plaats iets robuust dat bijvoorbeeld mag vallen: een kruising van afstandsbediening en speelgoed, oranje en in de vorm van een grote X."

    Make-a-thon
    De studenten, behalve Adriansen ook Robbert Wolfs en Karlien Fabré, bedachten de afstandsbediening voor Ketnetkijkers vorig jaar tijdens de VRT Make-a-thon, een wedstrijd waarin de openbare omroep ontwikkelaars uitdaagt om een nieuw mediaproduct te bedenken. "We hebben die wedstrijd gewonnen, en wilden daarmee verder gaan voor ons eindwerk. Ook andere zenders dan Ketnet kunnen ermee aan de slag."

    Het toestel kreeg de naam "Copii" mee, Roemeens voor "kind", en geeft de kinderen verschillende mogelijkheden om mee te doen met programma's. "Er zijn drie drukknoppen, maar ook een accelerometer, een microfoon en een draaiwieltje. Met de eerste kunnen ze bijvoorbeeld stemmen, de accelerometer registreert bewegingen, de microfoon meet het geluidsniveau en met het draaiwieltje kunnen ze naar links of rechts draaien, waarvan de snelheid gemeten kan worden."

    De afstandsbediening werd ontwikkeld met ondersteuning van Telenet. Het bedrijf laat weten dat het momenteel aan het bestuderen is of het realistisch genoeg is. "We vonden het een tof idee en hebben er graag aan meegewerkt, en bekijken nu of we het op de markt brengen", klinkt het bij Telenet.




    02-12-2014 om 20:37 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tomtom levert software voor 'slimme' arband

    TomTom gaat locatiesoftware leveren voor een ‘slimme’ armband die techgigant Intel en modebedrijf Opening Ceremony hebben ontworpen. Dat maakte de navigatiedienstverlener woensdag bekend, zonder financiële details te vermelden.

    TomTom timmert al een tijdje aan de weg met nieuwe producten, nu de gps-systemen waar het Amsterdamse bedrijf groot mee is geworden steeds minder opleveren. Zelf maakt het bijvoorbeeld al sporthorloges. Daarnaast verkoopt het licenties voor het gebruik van zijn software voor plaatsbepaling en navigatie aan andere technologiebedrijven.

    Door mode en technologie bijeen te brengen in een nieuw product hopen Intel en Opening Ceremony met name vrouwen warm te maken voor gadgets. Hun armband is vanaf begin december voor 495 dollar (zo’n 395 euro) verkrijgbaar in de Verenigde Staten.

    De navigatiesoftware van TomTom zorgt ervoor dat de drager bijvoorbeeld de reistijd naar een afspraak buiten de deur beter kan inschatten.


    24-11-2014 om 19:45 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brains achter android verlaat google


    De medeoprichter en man achter het succes van het mobiele besturingssysteem Android, Andy Rubin, heeft beslist om Google te verlaten.

    Dat bevestigde de Amerikaanse internetreus. Andy Rubin belandde in 2005 bij Google toen het bedrijf Android Inc overnam. Dat was toen niet meer dan een kleine startup, die Rubin twee jaar eerder mee oprichtte. Bij Google leidde Rubin Android in goede banen, tot hij vorig jaar een stap terugzette om de robotica-afdeling te leiden.

    In de schoot van Google groeide het open besturingssysteem voor smartphones uit tot marktleider. Tal van fabrikanten, de belangrijkste speler Samsung op kop, maken gebruik van Android voor hun smartphones en tablets.

    Marktanalist Strategy Analytics schatte vrijdag dat 83,6 procent van de nieuw verkochte smartphones in het derde kwartaal op Android draait. Op verre afstand volgen iOS van Apple’s iPhone met 12,3 procent en Windows Phone van Microsoft (3,3 procent). BlackBerry, ooit trendsetter en leider op de zakelijke markt, behaalt nog 0,7 procent.

    ‘Met Android heeft hij echt iets opmerkelijk gecreëerd, met meer dan een miljard tevreden gebruikers’, bedankte Google’s topman Larry Page donderdagavond in een communiqué Andy Rubin. Die wil zich voortaan bezighouden als ‘incubator’ om startende hardwarebedrijven te helpen.


    18-11-2014 om 20:10 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brains achter android verlaat google


    De medeoprichter en man achter het succes van het mobiele besturingssysteem Android, Andy Rubin, heeft beslist om Google te verlaten.

    Dat bevestigde de Amerikaanse internetreus. Andy Rubin belandde in 2005 bij Google toen het bedrijf Android Inc overnam. Dat was toen niet meer dan een kleine startup, die Rubin twee jaar eerder mee oprichtte. Bij Google leidde Rubin Android in goede banen, tot hij vorig jaar een stap terugzette om de robotica-afdeling te leiden.

    In de schoot van Google groeide het open besturingssysteem voor smartphones uit tot marktleider. Tal van fabrikanten, de belangrijkste speler Samsung op kop, maken gebruik van Android voor hun smartphones en tablets.

    Marktanalist Strategy Analytics schatte vrijdag dat 83,6 procent van de nieuw verkochte smartphones in het derde kwartaal op Android draait. Op verre afstand volgen iOS van Apple’s iPhone met 12,3 procent en Windows Phone van Microsoft (3,3 procent). BlackBerry, ooit trendsetter en leider op de zakelijke markt, behaalt nog 0,7 procent.

    ‘Met Android heeft hij echt iets opmerkelijk gecreëerd, met meer dan een miljard tevreden gebruikers’, bedankte Google’s topman Larry Page donderdagavond in een communiqué Andy Rubin. Die wil zich voortaan bezighouden als ‘incubator’ om startende hardwarebedrijven te helpen.



    18-11-2014 om 20:03 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuws van 13 oktober
    CUPERTINO - Bij een klein deel van de iPhones 5 is er iets mis met de accu. De batterijduur is onder de maat en de accu moet vaak worden bijgeladen. Om die reden is Apple een omwisselprogramma begonnen voor mensen met een toestel waarbij dat wel eens optreedt.

    13-10-2014 om 14:55 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/lore_sl

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    13-10-2014 om 14:30 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 13/10-19/10 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs