Inhoud blog
  • "iOS 9 moet accuduur iPhone verbeteren, maar in bètaversie zelfs slechter"
  • Google-topman: "In 2030 zullen mensen hybride kunnen denken"
  • Nieuwe iPhone-bug doet telefoon crashen met simpel sms'je
  • Belgische mail-app daagt Google en Mailbox uit
  • Digitaal op piepjonge leeftijd
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Bloggen in 3HW
    nieuws van de dag
    04-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De gemiddelde creativiteit van jonge kinderen neemt toe als ze de wereld aan de hand van audiovisueel materiaal kunnen ontdekken. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd aan de Katholieke Hogeschool Leuven.

    De KHLeuven heeft onderzocht hoe multimedia kunnen worden geïntegreerd in de klas en of dat het welbevinden van bepaalde kinderen beïnvloedt. De resultaten blijken positief. Als jonge kinderen de wereld ontdekken, is het gebruik van multimedia daarbij een krachtige tool.

    De onderzoekers gingen na hoe ze de mediawijsheid van kinderen tussen 3 en 5 jaar kunnen stimuleren. Daarnaast onderzochten ze welke invloed het gebruik van audiovisuele materialen heeft op het welbevinden en de betrokkenheid van kinderen en op hun competenties. Tonen kinderen een grotere betrokkenheid, een betere taalkennis en een grotere creativiteit als ze de wereld ontdekken met behulp van audiovisueel materiaal? Men ging ook na hoe audiovisuele materialen de persoonlijke ontwikkeling van kinderen met extra zorg kunnen ondersteunen.

    Het onderzoek toont aan dat de gemiddelde creativiteit van jonge kinderen toeneemt als ze de wereld kunnen ontdekken aan de hand van audiovisueel materiaal. De resultaten tonen ook aan dat kinderen met een bepaald gedrag (agressie bijvoorbeeld) zich beter en meer betrokken voelen als ze audiovisueel materiaal kunnen gebruiken in de klas.

    "Dit project bood ons een waardevol inzicht in de wisselwerking tussen multimedia en het jonge kind", zegt Greet Decin van de KHLeuven. "We leerden ook veel bij over hoe we een hedendaagse multimediale onderwijspraktijk kunnen opbouwen met optimale kansen voor elk kind. De resultaten van dit project zijn hopelijk een "trigger" voor andere leerkrachten om zelf multimediaal aan de slag te gaan."

    Bron: Deredactie.be



    04-05-2015 om 17:46 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Multimedia stimuleren creativiteit van jonge kinderen
    De gemiddelde creativiteit van jonge kinderen neemt toe als ze de wereld aan de hand van audiovisueel materiaal kunnen ontdekken. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd aan de Katholieke Hogeschool Leuven.

    De KHLeuven heeft onderzocht hoe multimedia kunnen worden geïntegreerd in de klas en of dat het welbevinden van bepaalde kinderen beïnvloedt. De resultaten blijken positief. Als jonge kinderen de wereld ontdekken, is het gebruik van multimedia daarbij een krachtige tool.

    De onderzoekers gingen na hoe ze de mediawijsheid van kinderen tussen 3 en 5 jaar kunnen stimuleren. Daarnaast onderzochten ze welke invloed het gebruik van audiovisuele materialen heeft op het welbevinden en de betrokkenheid van kinderen en op hun competenties. Tonen kinderen een grotere betrokkenheid, een betere taalkennis en een grotere creativiteit als ze de wereld ontdekken met behulp van audiovisueel materiaal? Men ging ook na hoe audiovisuele materialen de persoonlijke ontwikkeling van kinderen met extra zorg kunnen ondersteunen.

    Het onderzoek toont aan dat de gemiddelde creativiteit van jonge kinderen toeneemt als ze de wereld kunnen ontdekken aan de hand van audiovisueel materiaal. De resultaten tonen ook aan dat kinderen met een bepaald gedrag (agressie bijvoorbeeld) zich beter en meer betrokken voelen als ze audiovisueel materiaal kunnen gebruiken in de klas.

    "Dit project bood ons een waardevol inzicht in de wisselwerking tussen multimedia en het jonge kind", zegt Greet Decin van de KHLeuven. "We leerden ook veel bij over hoe we een hedendaagse multimediale onderwijspraktijk kunnen opbouwen met optimale kansen voor elk kind. De resultaten van dit project zijn hopelijk een "trigger" voor andere leerkrachten om zelf multimediaal aan de slag te gaan."

    04-05-2015 om 17:42 geschreven door LC  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 13/10-19/10 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs