Al wat we zien bij anderen is afhankelijk van hoe schoon de vensters is waardoor men kijkt. Voordat we kritiek geeft is het noodzakelijk de kwaliteit van ons kijken na te gaan . Zo zullen we dan ook meteen een helder zicht de goedheid in het hart van anderen zien .
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Mont Ventoux, Je bent een mythe, een legende Jou benader ik met respect Toch wil ik Je bedwingen, Al rij ik mij één meter verder dood dan die andere malloot
Mont Ventoux, Berg der bergen : Ik wil je op Jij met je kale kop
Mont Ventoux, Reus van de Provence ik ben reeds in trance.......... Wordt het een romance of een abondance ??
Mont Ventoux Morgen zul je ons reeds zien want we komen met velen om je te zien
Ik ben Curt , en gebruik soms ook wel de schuilnaam Armstrong - Pappy.
Ik ben een man en woon in Geraardsbergen (Belgie) en mijn beroep is logistiek cordinator Audi Brussel.
Ik ben geboren op 22/12/1957 en ben nu dus 67 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Fietsen . VWF . VTT. PC..
als het slecht gaat kan het alleen maar beter
FIETSEN MET CURT DAGBOEK VAN EEN FIETSER . 1 MEI 2014 VERTREK SANTIAGO
Cyclosportieven & Mountainbike & Wielertoerist Wat drijft een mens toch om te fietsen? Ontspanning, doorzetten, genieten, vriendschap, grenzen verleggen of zich klaarstomen voor een doel... In deze blog vind je de belevenissen van een wielertoerist .Een levensweg over mij en het fietsen.
25-05-2012
Audi lanceert elctrische fiets De 2,3 kW sterke elektromotor van de e-bike Wörthersee, is op het laagst mogelijke punt in het frame geplaatst. Hij levert volgens Audi een maximale trekkracht van 250 Nm op het achterwiel. Zonder de elektrische componenten weegt de e-bike 11 kg. De vermogens-gewichtverhouding komt daarmee uit op 9 kg/kW (7 kg/pk). Het frame is compact en kent een laag zwaartepunt voor zo comfortabel mogelijke rijeigenschappen. De lithium-ion batterij is in het frame geïntegreerd. Het opladen ervan duurt 2,5 uur. Voor langere trips kan een tweede batterij worden meegenomen.
De berijder van de e-bike heeft de keuze uit vijf rijmodi. In Pure-modus komt het uitsluitend aan op de spierkracht van de berijder. Pedelec staat voor ondersteuning door de elektromotor. In deze modus zijn snelheden tot 80 km/h mogelijk en de actieradius bedraagt dan 50-70 km. In eGrip-modus wordt uitsluitend de elektromotor ingezet. De topsnelheid in deze stand bedraagt 50 km/h. De berijders kan schakelen door middel van een gripshift ofwel een in de handgreep geïntegreerde bediening van de versnelling. De gewenste kracht van de elektromotor is in te stellen via de fietscomputer.
Het frame en de swingarm waaraan het achterwiel is bevestigd, zijn gemaakt van lichtgewicht CFRP (Carbon Fiber Reinforced Polymer) Ook de 26-inch wielen in blade-design zijn van dit materiaal gemaakt. Het frame is afgewerkt met een doorlopende LED-lichtstrip. Als de e-bike wordt gebruikt voor stunts, kan het zadel zo laag worden gezet dat hij naadlos overloopt in het frame. Na een druk op de knop komt het zadel automatisch weer omhoog voor een comfortabelere zitpositie.
De verschillende rijmodi en een groot aantal ander functies, kunnen worden ingesteld/bediend via een touchscreen. De mobiele telefoon van de berijder is via WLAN aan de fietscomputer te koppelen. Bij de start van een rit wordt op deze manier bijvoorbeeld automatisch de startvergrendeling uitgeschakeld. Videobeelden van de trip of de trick die via de helmcamera worden opgenomen, kunnen in real time worden geüpload naar bijvoorbeeld Facebook. Ook de status van vrienden wordt op dit display weergegeven.
Audi presenteert de fiets als High End e-bike. Een fiets dus voor een kleine doelgroep. De prijs van de e-bike is niet bekend gemaakt.
Geen grotere illusie dan angst, niets erger dan jezelf te moeten verdedigen, geen groter ramp dan een vijand te hebben (zelfs al is dat een berg) Wie door de angst heen kan kijken zal altijd veilig zijn.
Ga nooit heen zonder te groeten, ga nooit heen zonder een zoen, wie het noodlot zal ontmoeten, kan het morgen niet meer doen, ga nooit heen zonder te praten, dat doet een hartje toch zo'n pijn, wat je 's morgens hebt verlaten, kan er 's avonds niet meer zijn.
Herfst
De bomen roesten in het zieke licht langs somber in zichzelf gekeerde grachten. In wilde, stormdoorvlaagde regennachten vertoont de maan een bleek, behuild gezicht
boven de lege straten, smalle schachten waar in een onverbiddelijk gericht de zomer langzaam voor het najaar zwicht, terwijl de huizen op het einde wachten.
Tegen de morgen is de strijd beslecht. Een vage geur van heimelijk bederven heeft aan de moede wind zich vastgehecht.
Tussen een handvol dunne zonnescherven heeft zich de zomer moeizaam neergelegd om eenzaam en onopgemerkt te sterven.