Grand
raid Godefroy 130km
Zondag 14 september heeft Luc De Vylder deelgenomen en heeft
voor ons een klein verslagje geschreven :
De fox vork is nog steeds niet terug na twee
weken dus moet ik de S works mtb Rockshox sid monteren in scotty. Vooraan de
Rocket Ron en achteraan een Furious Fred band want het parcour zal droog
liggen. De remmen zijn ookeindelijk hersteld!
Ik vertrek reeds zaterdagavond naar boullion
en parkeer me tss de vrienden met al hun mobilhomes. Vlug met Sven nog dame
blanche gaan eten en twee glazen rode wijn binnen gieten.
morgens is de start om kwart voor zeven en
dus ben ik reeds om half zes aan het eten, sandwiches en brood. Omkleden en
. verdorie
ik heb een oude koersbroek mee en alleen mijn lange recupkousen, foert dat zal ook
wel lukken en ik drink reeds een Nalu voor de start. Daar is ook Leslie Bosman
en een vriend van hem waar hij bij gaat blijven. Het is nog donker als we
vertrekken. Eerst een plaatselijk lusje en dan omhoog naar waar vroeger de
start was aan motocros terrein. De start is nu terug aan de ourthe in Bouillion
zelf. Het is beetje rustig starten want je ziet niet echt veel. Langzaam komt
er wat daglicht en in het schemer kan ik op een baanklim naar de kopgroep
rijden.
De hartslag gaat vlot omhoog, dat is goed denk
ik. De 160km en 130km zijn samen gestart dus ik weet niet waar ik zit qua
positie. Vooraan J en verderop in het schemer gaat het rechts te voet in een afdaling iets
te gevaarlijk als je weinig ziet. De zonnebril blijft gans de dag weg gestoken,
ik rijd met windstopper en mouwtjes. In de klimmen kan ik af en toe wat
opschuiven.
De kopgroep valt uiteen en ik zit met een
jongere 160km deelnemer + nog bikers terwijl ik kop doe op de baan en we met
twee rond draaien.
Na een 40km stop ik aan een bevoorrading en
ben ik deze groep jammer genoeg kwijt. Later kom ik bij twee walen terecht en
houd ik hun wiel. Pijn maar beter dan alleen te botsen en knotsen. Is wel
beetje anders rijden met deze vork. In de afdalingen is het beetje trager dan
de rest maar in klimmen kan ik meestal terug aansluiten, op de plattere stukken
gaat de gas vol open.
Na een 70 km is het beste eraf, das wel te
vroeg denk ik. Pffff volhouden voor de lus vd 90km. Ik houd de twee walen hun
wiel. Dan de bevoorrading aan de splitsing vd 90 en 130/160 en ik moet drank
bijvullen zodat ik weer alleen val. Volhouden en bommetje guarana nr 3 erin! Nu
is het vlotter te rijden en ik blijf alleen. Op 100km komt er een biker bij mij
die ook 130km rijd. In de afdalingen kan ik hem niet volgen. De volgende 10km
probeer ik er steeds terug bij te geraken maar dat lukt niet. Op 115 is het
echt aftellen
nog 15km pfff ik haal het niet. Verderop komen de 70 en 40 km
bikers er ook bij en ik put daar wat moed uit terwijl ik ze inhaal. In de
laatste 500 m komt de wim en davy die de 90 deden nog in mijn wiel. Wim geeft
compliment goed gereden. Een meisje aan aankomst zegt dat ik derde ben. Jammer
genoeg ben ik dus vierde. Ik had gedacht toch nog langer vol te kunnen rijden
en merkte na 60..km dat het moeilijker werd en de laatste 15 was zwaar afzien.
Onthouden: als je in een snelle goede groep
zit en ze stoppen aan bevoorrading, stop ook en bijvullen ook al heb je alles nog.
Anders moet ik bij de volgende stoppen en zij rijden door en ben je ze kwijt.

hoe heb ik ooit de 160 op iets meer dan 8u gereden???
Tekst : Luc De Vylder
17-09-2014 om 19:14
geschreven door mobieke
|