'Het net is een vrijplaats voor malcontenten die bij echte uitgeverijen niet aan bod komen. Voor allen die niet kunnen zwijgen zijn de Dilbeekse- malcontenten een uitlaatklep.Wie kan zich terug vinden in de malcontenten Dilbeek: -Diegenen die al jaren in quarantaine geplaatst zijn en zwijgplicht hebben -voor diegenen die niet willen verzuren -van honderdjarigen tot babys -voor de wakkere burgers -voor alle geïsoleerde en sociale mensen -voor alle lagen van de bevolking van minister tot arbeider -voor alle fuifbeesten -voor mensen met en zonder mening -voor alle mensen met een echte glimlach -voor alle slecht en goed geklede mensen -voor alle Van Daele mensen, mensen die spelling maar niets vinden -voor alle zieke,gezonde, misvormde, goede mensen* -de onmogelijken -de specialekes -de durver -voor al diegene die beseffen dat politiek onze verantwoordelijkheid is en dat wij de mensen kiezen.....
wat kan niet:
-mensen met niet anders dan kritiek -mensen die zichzelf het wereldwonder vinden -muggenzifters -veroordelers -populisten -mensen met een glimlach geproduceerd dank zij elastieken
De sirenes van politie en ambulance wagens is een onderdeel geworden van het dagelijkse lawaai in Groot-Bijgaarden. Waar vroeger gordijnen opzij werden geschoven eindigt het nu in: weer al ..Gek hoe mensen mee evolueren.
Het is geen dorp meer maar een stad.Welke gemeente in Dilbeek is zo overladen zal ik even opnoemen een Ad Delzaize,een GB,een Aldi de enen schoenwinkel op de andere,een zonnecenter,een zes tal bakkers,een serie boetieks..alle mogelijke banken,mutualiteiten,slagers.Meer taverne s dan mensen,restaurants,nachtwinkels,bloemisten,apothekers,tandartsen,dokters,een match,broodjeswinkels,een videotheek(gaat binnenkort weg)2 begrafenisondernemers, een welness center, een parfumerie, meerdere haarkappers, zo kan ik doorgaan.En dat voor een kleine gemeente..Niet slecht .Dit alles gerealiseerd van 1988 tot nu ..
Dit alles voor 3000 gezinnen knap Zijn wij niet het centrum van Groot-Dilbeek? Dan mag men ook ons gemeentehuis opknappen .
Zeg wa vonde ga van dej vergoiederink gisteren was da ni een betje gespeld?
Ewel ik was e wa verskoejst van danen notoris van skepdoel,da masken is ni gruut mor dej kan klappen me verstand,en ruut dat dej wier,dej was pecies colleriek,ik em da gere. Dej twie doe van veu dej mochten zejkers ni klappen dej woren mier ont giegelen. Zouden dat alletwee gin blonde zen?of zou dej ien eu oer geverft emmen.
Da pazek ik ni want get dat toch guurt dat ge met moiete tot on de coiffeuse gerokt met al deij otos. Zou dane huissier em ni misteld emmen want da jonk masken dat oen da ienen peij za dat em zein voituur beter moest parkeren deij was ni akkout zenne.
K geluuf dat ze ons do weial veel belouft emmen mor dat do ni veil go van in oes kommen. In elk geval t is een triestige gemente geweuren morr den burgemeester eit gezeit dat em iedereen goe contacteren als ze nog iet goen beslissen,kem em a ga meinen numeroau van den telefon gegeven.
Dilbeek: Het palmares van de heer Georges De Vliegher van de lopende legislatuur.
De taal van de medeburgers spreken is essentieel om geïntegreerd te raken in onze maatschappij, aldus Georges De Vliegher schepen van onderwijs.
Georges De Vliegher, (CD&V) schepen voor onderwijs, wil op een positieve wijze bijdragen tot die integratie. De ouders van kleuters en van leerlingen uit het lager onderwijs, die een andere taal dan het Nederlands spreken, krijgen de kans om zich de taal waarin hun kind onderwijs krijgt, eigen te maken.
Het is belangrijk voor de ouders dat zij hun kinderen kunnen opvolgen, ze kunnen helpen met de huistaak, praten met de leerkracht, de brieven verstaan die hun kind mee naar huis brengt
De taallessen die op initiatief van de gemeente Dilbeek worden aangeboden, mede dank zij de inzet van schepen Georges De Vliegher blijken een groot succes te zijn.
Bijna dertig mensen namen deel aan de eerste lessenreeks. De gemeente plant dan ook een uitbreiding van het project naar andere scholen.
De concrete informatie over de cursussen volgt binnenkort.
De afgelopen jaren is er flink wat werk gestoken in de infrastructuur van het onderwijs Dilbeek
In De Kriebel (Sint-Ulriks-Kapelle) zijn de nieuwbouwwerken in de tweede fase flink opgeschoten. De lokalen zouden eind april 2007 in gebruik kunnen worden genomen. Ondertussen werken de schepen voor onderwijs, Georges De Vliegher (CD&V), de directrice, de architect en de gemeentelijke diensten het dossier voor de derde en laatste fase uit. Het is de bedoeling om op het einde van dit jaar met de derde fase in aanbesteding te gaan.
Als schepen voor onderwijs steekt hij zijn bewondering voor de directie en leerkrachten van De Kriebel niet onder stoelen of banken. De wijze waarop ze zich tolerant hebben opgesteld om in erbarmelijke omstandigheden les te geven siert het team.
Tevens uit Georges De Vliegher een woord van dank aan alle mensen uit de omgeving voor hun begrip.
Jongslag krijgt voor het schooljaar 2006 2007 twee nieuwe containers in bovenbouw die aan de kant van de parking aan het Marktplein ( binnen het domein van Jongslag) worden geplaatst. Hiermee wordt er een einde gesteld aan het gebruik door de leerlingen van de oudere containers die er momenteel staan. De oude containers zullen als opslagruimte dienst doen.
Voor de gemeenteschool t Keperke in Itterbeek worden ook twee nieuwe containers aangekocht en dit in afwachting van de voorziene uitbreiding.
De schepen van onderwijs heeft van het bestuur kunnen bekomen dat er een vleugel met drie klassen wordt bijgebouwd. Hiervoor is een aanvraag bij DIGO ingediend.
De gemeenteschool De Klimop wordt ook niet vergeten. Hier is een dossier in opmaak voor het plaatsen van een luifel op de speelplaats, de aanleg realiseren van het gebied achter de school en het vernieuwen van de toiletten.
Muziekaccademie:
Wat de muziekacademie betreft, daar zijn gesprekken bezig om met De Bouwmeesters, een studiedienst van het Ministerie, een opdracht uit te werken voor het ontwerp van de nieuwe muziekacademie. Normaal zal die studieopdracht in juni 2006 in aanbesteding gaan indien de gemeenteraad hiervoor het licht op groen plaatst.
Vele politici larderen hun toespraken of geschriften met citaten.
Soms een handige kapstok, soms een luchtiger maken van de materie, soms een manier om een straffe uitspraak niet echt voor eigen rekening te hoeven nemen, soms doodgewoon gebrek aan eigen inspiratie....
Passief als toehoorder doorgaan is niet haar stijl.
Er was een tijd dat het gemeentebestuur alle beslissingen alleen nam, dat was zo en niet anders. Die tijden zijn voorbij en we hebben besloten om voor alle beslissingen de mensen te consulteren
Aan het eind van de tunnel brandt een zeer klein licht.
Een massa volk zakte af van uit Sint-Martens -Bodegem om aanwezig te zijn op een vergadering in de raadzaal van het gemeentehuis in Dilbeek aangaande het sluikverkeer.
Er was een tijd dat het gemeentebestuur alle beslissingen alleen nam, dat was zo en niet anders. Die tijden zijn voorbij en we hebben besloten om voor alle beslissingen de mensen te consulteren, zo begon Burgemeester Stefaan Platteau (VLD) de vergadering.
Volgens vele inwoners van Sint-Martens- Bodegem is het allemaal licht opgeklopt door de inwoners die er het laatst gearriveerd zijn. Sommigen waren van mening dat ze zich wat toleranter moesten gaan opstellen. De inwoners zijn het niet eens over het knippen van de straat.
Linsay Schoukens (de jongste VLD kandidaat) haalde aan dat dit de zelfstandigen zou schaden en dat dat broodroof betekent, tevens een mankement aan passage die nodig is voor reclame.
Inspecteur Coekaerts, toonde met twee documenten opgesteld door een deurwaarder aan dat er duidelijk sprake is van sluikverkeer. Tussen tussen 5 u 30 en 9u rijden 835 voertuigen doorheen de Wolsemstraat, wat duidelijk wijst op een probleem. Burgemeester Stefaan Platteau (VLD) is van mening dat er iets moet gedaan worden en wees schepen Walter Zelderloo op de zeer positieve financiën waar een berg aan overschot werken en aanpassingen toelaat.
Schepen Carine Walravens (VLD) nam de stelling in dat men het probleem van het sluikverkeer in het algemeen moet aanpakken en niet in stukken, wat het probleem doet verplaatsen. Ze verwees hierbij naar het mobiliteitsplan dat hier zijn nut meer dan bewijst.
Het sluikverkeer vertrekt al vanuit Schepdaal en het zou echt verstandig zijn alle sluikverkeer aan te pakken en er tegen in te gaan zodat de problemen zich niet verplaatsen, op die manier is iedereen tevreden en hebben we een oplossing voor iedereen. Aldus Carine Walravens (VLD)
Een inwoner doet de suggestie om te gaan werken zoals in Wemmel met een aan en uitknipbare zone dertig systeem. Stijn Quaghebuur (DNA) vindt dat men straten niet met elkaar mag gaan vergelijken. Walter Zelderloo (VLD) schepen van openbare werken bemerkt dat de snelheid de laatste tijd fel gezakt is binnen Dilbeek dank zij de geplaatste verkeersborden die hameren op een snelheidsaanpassing. We liggen nu eenmaal in een geografisch trechtervormige gemeente, aldus Walter Zelderloo en de GPS systemen zullen altijd sluikroutes blijven uitstippelen. Ingenieur De Brabander doet het voorstel om samen met de verkeerscommissie alle sluikwegen te gaan bundelen en zoek naar de juiste oplossing.
De partijen die het sluikverkeer aankaarten hebben beweging gebracht in heel het dossier voor Groot-Dilbeek. Ze krijgen niet direct een duidelijk antwoord maar hebben de bal aan het rollen gebracht.
Voorlopig gaat het dossier even naar de diepvriezer en is het afwachten met welk voorstel schepen Walter Zelderloo en ingenieur de Brabander afkomen in samenwerking met de verkeerscommisie. Schepen Elke Zelderloo (CD&V) die ook in Sint-Martens-Bodegem woont, nam een zwijgende positie in.
Burgemeester Platteau was tevreden over het resultaat en was tevreden dat hij de mening van de mensen gehoord had.
Politiek -Zoo 't hoen, zoo 't kuiken, t' is al een pot-nat. -Over afgoderij en "één-pot-nat" -Fascisme en Belgiscisme ;één pot nat -Partijen: één pot nat. -Zou het dan toch waar zijn dat alle traditionele partijen één pot nat zijn? ... -Likken naar de politiek in de hoop dat hun gegraai uit die pot veilig gesteld word. ... -Sta stil bij je eigen mening, of alles wordt één pot nat -Een steeds groeiend deel van de bevolking is er rotsvast van overtuigd dat pers en politiek één pot nat vormen. ... onze krant niet www.editiepajot.com ik weet hoe de politiek ons Vlaanderen draaiende houdt en hoe alle partijen één pot nat zijn. Maar ik weet ook dat democratie een zegen is. .. -Hoe verschillend ze ook lijken, het is een pot nat Maar er zijn er anderen,schaars ,maar ze bestaan..enkel is het de kunst ze te ontdekken en ze mogen leren kennen
Dilbeek opstaan...jongens doe hier toch wat aan..wij gaan tot het uiterste nu is het genoeg
Mr Grimmelprez geparkeerde wagen werd eergisteren in de Wolsemstraat aangereden . Gelukkig waren geen voetgangers of fietsers aanwezig en is niemand gewond geraakt.
Niettemin, is het voertuig van Mr Grimmelprez niet meer te herstellen, wat hem met zijn beroepsfunctie en verantwoordelijkheden heel veel ergernis in de komende maanden zal veroorzaken.
Het Ponsius-Pilatus spelletje, brengt mensen echt in misserabele toestanden
Wat de veiligheid betreft, kan ik alleen maar bevestigen dat de Wolsemstraat een potentiële moordweg is. Vroeg of laat zal iemand bloed op zijn handen hebben.
buiten de spits, lees wanneer er geen files zijn, rijden de wagens inderdaad aan onverantwoorde snelheden voorbij, iets wat de leefbaarheid & veiligheid van de buurt nog meer verslechtert.
Fietsers worden regelmatig in de grachten geduwd en de autobestuurders remmen niet eens. Dit is zowel mij als de dochters van Mevrouw de Mulder (Wolsemstraat 49) nog recentelijk overgekomen.
Voetgangers die niet letterlijk in de gracht springen bij het aankomen van een voertuig, worden door de chauffeur uitgescholden
Het buitenrijden van zijn woning is een heel riskante onderneming
Men zou dit moeten kunnen filmen, daar het zo surrealistisch is!
Het feit dat Wolsemstraat, tussen de vierkantshoeve en Sint-Martens-Bodegem met steentjes aan beide kanten achterbaks verbreed wordt, zal ook de autobestuurders ertoe aanzetten om op de Wolsemstraat ononderbroken harder te rijden.
Men kan zich terecht de vraag stellen : Wat moet er nu in godsnaam gebeuren om onze schepenen ertoe aan te zetten een sinds jaren gekende en triviale oplossing, nl knippen door middel van een tractorsluis, aan deze overduidelijke problematiek toe te passen?
de heer Martens, woonachtig in de Lange Veldstraat,heeft in de laatste maanden tweemaal een aanrijding op de Wolsemstraat tussen de vierkantshoeve en de treinbrug heeft meegemaakt. De eerste keer heeft hem dat een ingedeukte deur gekost en de tweede keer een nieuwe wagen
www.editiepajot.com bestaat morgen 1 jaar en geloof me vrij er wordt met hart en ziel gewerkt aan onze krant op vrijwillige basis. Wij lopen van hier naar daar leren wat bij en zijn trots op het resultaat. Enkel jammer dat er financieel geen respons komt en alle eindjes door onze eindredacteur aan elkaar worden geknoopt. Het is een vrijwillig initiatief maar onze eindredacteur eet ook en moet een gezin onderhouden, bovendien kost de krant geld.Wij worden van geen kanten geholpen door de overheid. Wie een goed hart heeft en een firma of wil investeren graag.Onder beschermcomité op www.editiepajot.com tref je alle gegevens
De Tijd test een digitale versie van zijn editie op een draagbare krantenlezer, een soort van kleine computer.
De Tijd meent dat er een markt voor is. "De klant verwacht dat zijn krant er is als hij naar zijn werk vertrekt. Bovendien willen wij de persen zo laat mogelijk sluiten", luidt het.
De draagbare lezer moet ook een antwoord bieden op de problemen die er zijn met het lezen van artikels in pdf-bestand op het internet.
De digitale krantenlezer weegt 390 gram en meet 16 bij 22 cm. Bedoeling is dat de lezers er vanaf volgend jaar De Tijd (en eventueel andere kranten) mee kunnen downloaden.
Buurtbewoners zijn de situatie rond de Wolsemstraat meer dan beu en roepen om dringende maatregelen.
Op 15/04/2006 omstreeks 22.30 deed er zich terug een ongeval voor in de Wolsemstraat ter hoogte van de boederij (huisnummer 52-56). Een wagen komende van Sint -Martens -Bodegem raakte een wagen reglementair geparkeerd naast de weg.
De politie deed tevens de vaststelling ter plaatse. Gelukkig was er deze keer enkel materiele schade. Zowel de aangereden wagen als de wagen die het ongeval heeft veroorzaakt waren zwaar beschadigd en zijn weggetakeld geworden.
Hier blijkt terug dat er dringend iets moet gebeuren aan de gevaarlijke situatie in de Wolsemstraat. De straat wordt geplaagd door Sluipverkeer en snel verkeer. Een smallere Wolsemstraat lijkt aldus wel degelijk noodzakelijk zodat snel rijden wordt ontmoedigd. De geplande tractorsluis lijkt nu inderdaad uiterst dringend te worden vooraleer er nog verdere ongelukken gebeuren.
Moeten er nog veel ongelukken gebeuren, gewonden of zelfs doden vallen voor er ingegrepen wordt?vraagt buurtbewoner Philippe Grimmelprez zich af.
De Problemen van de Wolsemstraat stonden al een paar keer op de agenda tussen de aanbelangende partijen de bewoners en een delegatie van de gemeente.
Sluikverkeer is een ernstig probleem in Dilbeek en dit heeft te maken met de geografische ligging van onze gemeente. Alle verkeer naar en van de hoofdstad zorgt voor een verzadiging van de hoofdwegen en dan zoeken de chauffeurs alternatieve wegen.
Een van die sluikroutes loopt van de Ninoofsesteenweg ter hoogte van het trammuseum in Schepdaal langs de Wijngaardstraat doorheen het centrum van Sint-Martens-Bodegem, door de Lange Veldstraat en de Wolsemstraat naar het station van Dilbeek, en zo naar de Ring in Groot-Bijgaarden.
De buurtbewoners vragen een definitieve oplossing en zoals blijkt uit het ongeval liever vroeg dan laat.
Nu wonen de Koerden nog verspreid over Irak, Turkije, Iran en Syrië. Onder meer in Turkije komt het vaak tot gevechten tussen Koerdische rebellen en de Turkse overheid.
De betogers in Brussel eisen ook de vrijlating van hun leider Abdullah Öcalan. Waar zijn wij hier mee bezig??en ondertussen worden onze jongeren afgeslacht voor een stuk muziekspeler..
Waar gaat dit eindigen.Merci Belgenland.Knoeiers en prutsers.
Glenn De Ridder (15 Jaar uit Stekene) en Sven Neckebroeck (16 jaar uit Geraardsbergen) wonnen samen de koers bij de nieuwelingen
Vandaag werd er een zwaar parcours afgelegd door de nieuwelingen, 10 rondes van 6 km. Men vertrok met 45 renners aan de start. De organisator het vliegend wiel, de wielerclub uit Groot-Bijgaarden had kost noch moeite gespaard om er een aangename wedstrijd van te maken. Er werd gereden aan een zeer hard tempo en al gauw viel de ploeg in stukken. Waarvan twee renners, Glenn De Ridder en Sven Neckebroeck lange tijd aan de leiding reden. Samen gingen ze door naar de eindmeet blijkbaar te sterk voor hun mederenners. Sven startte de spurt en Glenn volgde in het wiel.Beiden eindigden ze eerste. Men heeft een aantal keer beroep moeten doen op de eindmedeverantwoordelijke maar het beeld gaf een gedeelde eerste plaats weer. Niels Van Dyck( 15 jaar uit Malderen) behaalde een verdiende 3 de plaats, een aantal ronden bleef hij in derde positie hardnekkig vechten om terug te komen en zich aan te sluiten bij de twee koprenners.
Het peloton arriveerde enige tijd later. Nuytemans Pauwel (uit Asse) kwam in de laatste ronde ten val en werd overgebracht naar het ziekenhuis van Asse, hij liep een schouderblessure op en was even het noorden kwijt.
Art 1 Voor de gemeenteraad aanvangt dient men zich uit te praten.Eenmaal de zitting begint mond opener dicht.Vergeet nooit enkel je zetel is betaald
Art.2 Kijk of er burgers aanwezig zijn en hou er dan rekening mee om klaar en duidelijke wartaal uit te kramen.Gebruik zelden verstaanbare en duidelijke taal, anders geef je toe, ik faal.
Art.3 Geeuw niet, geef nooit de indruk dat je alles al weet, maak desnoods domme opmerkingen, een grap.
Art4 Vergeet na de vergadering niet naar het juiste café te gaan.Pas op de burger is alert.Discussieer daar even, zodat de burger denkt eigenlijk niet slecht.
Art.5 Verwelkom de pers en glimlach heel tevreden, zij profileren je persoonlijkheid, anders ben je genekt.
Verstedelijking groot-Bijgaarden al zeer lang aan de gang enkele voorbeelden;
Waarom werd Groot-Bijgarden een fusiegemeente van Dilbeek
Vele geruchten doen de ronde dat Zellik en Groot-Bijgaarden onder politiek gesjoemel uit elkaar zijn gehaald en het ene bij Dilbeek is gevoegd en het andere bij Asse.
Omwille van de financiën?
Dilbeek is een Vlaamse gemeente die behoort tot de provincie Vlaams-Brabant en het administratieve arrondissement Halle-Vilvoorde. De gemeente Dilbeek ontstond op 1 januari 1977 uit de fusie van de gemeenten Dilbeek, Groot-Bijgaarden, Itterbeek, Schepdaal, Sint-Martens-Bodegem en Sint-Ulriks-Kapelle.
De druk op de omgeving stijgt verder, niet alleen door de oprukkende verstedelijking vanuit Groot-Bijgaarden en Ternat. Behouden we ons landelijke karakter? Blijft Kapelle een
De marktsituatie voor kranten is bij de start in 76 niet zo gunstig. VUM stoot de weekbladen af, richt alle inspanningen op de kranten en verhuist in 1979 naar Groot-Bijgaarden waar nieuwe gebouwen en persen zijn neergeplant. VUM slaagt erin om in een stagnerende markt haar marktaandeel fors te verhogen door redactionele inspanningen, de uitbreiding van het aantal bladzijden en de betere afstemming van de kranten op hun respectievelijke doelgroepen. Intercarro is een familiebedrijf dat werd opgericht in 1974 in Schaarbeek. We verhuisden in 1976 naar Groot-Bijgaarden.. Het eerste Europees filiaal werd in 1914 ingeplant in Groot-Britannië, een hele tijd voor dat andere Amerikaanse bedrijven interesse kregen voor de internationale markt. De verdeling van onze producten in België werd gestart in 1962 (Johnson Wax) en het Belgisch filiaal werd in 1962 opgericht in Groot-Bijgaarden. In 1976 krijgt het bedrijf de naam SC Johnson Belgium, in 1994 wordt zij SC Johnson Benelux. Vandaag bevindt zich in Groot-Bijgaarden, aan de rand van Brussel, de Beneluxzetel en -structuur van SC Johnson. De VUM
Na het bankroet van de vennootschap volgde een korte dramatische periode met onderhandelingen, manifestaties en een bedrijfsbezetting. Zeven dagen na het faillissement werd de Vlaamse Uitgeversmaatschappij (VUM) boven de doopvont gehouden. Op het einde van de jaren 70 klauterde De Standaard opnieuw uit het dal. Tegen 1980 waren alle schulden afbetaald en maakte de onderneming weer winst. Datzelfde jaar betrok de krant een nieuw complex in Groot Bijgaarden, aan de rand van de hoofdstad. Vier jaar later volgde de automatisering van de redactie.
1976 Groot Bijgaarden, Itterbeek, Schepdaal, Sint Martens Bodegem, Sint Ulriks Kapelle
deze affiche stond in Dilbeek en ik vond de tekst een echte must
Politie en gerecht van Brussel zijn op zoek naar de daders van de dodelijke steekpartij die gisterenmiddag plaatsvond in het Centraal Station. Twee jongeren van Noord-Afrikaanse origine staken een 17-jarige jongeman neer toen die weigerde zijn mp3-speler af te geven. Het slachtoffer overleed later in het Sint-Pieters-ziekenhuis.
Ik ben kelen
Ik ben een vrouw en woon in Groot-Bijgaarden (Land der slimmen) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 05/01/1963 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: .
43 jaar
leven en laten leven
levenstechnicus aan de vrije gedachtenschool
dokter in de dweiskunde
communicatietherap