Dilbeek opstaan...jongens doe hier toch wat aan..wij gaan tot het uiterste nu is het genoeg
Mr Grimmelprez geparkeerde wagen werd eergisteren in de Wolsemstraat aangereden . Gelukkig waren geen voetgangers of fietsers aanwezig en is niemand gewond geraakt.
Niettemin, is het voertuig van Mr Grimmelprez niet meer te herstellen, wat hem met zijn beroepsfunctie en verantwoordelijkheden heel veel ergernis in de komende maanden zal veroorzaken.
Het Ponsius-Pilatus spelletje, brengt mensen echt in misserabele toestanden
Wat de veiligheid betreft, kan ik alleen maar bevestigen dat de Wolsemstraat een potentiële moordweg is. Vroeg of laat zal iemand bloed op zijn handen hebben.
buiten de spits, lees wanneer er geen files zijn, rijden de wagens inderdaad aan onverantwoorde snelheden voorbij, iets wat de leefbaarheid & veiligheid van de buurt nog meer verslechtert.
Fietsers worden regelmatig in de grachten geduwd en de autobestuurders remmen niet eens. Dit is zowel mij als de dochters van Mevrouw de Mulder (Wolsemstraat 49) nog recentelijk overgekomen.
Voetgangers die niet letterlijk in de gracht springen bij het aankomen van een voertuig, worden door de chauffeur uitgescholden
Het buitenrijden van zijn woning is een heel riskante onderneming
Men zou dit moeten kunnen filmen, daar het zo surrealistisch is!
Het feit dat Wolsemstraat, tussen de vierkantshoeve en Sint-Martens-Bodegem met steentjes aan beide kanten achterbaks verbreed wordt, zal ook de autobestuurders ertoe aanzetten om op de Wolsemstraat ononderbroken harder te rijden.
Men kan zich terecht de vraag stellen : Wat moet er nu in godsnaam gebeuren om onze schepenen ertoe aan te zetten een sinds jaren gekende en triviale oplossing, nl knippen door middel van een tractorsluis, aan deze overduidelijke problematiek toe te passen?
de heer Martens, woonachtig in de Lange Veldstraat,heeft in de laatste maanden tweemaal een aanrijding op de Wolsemstraat tussen de vierkantshoeve en de treinbrug heeft meegemaakt. De eerste keer heeft hem dat een ingedeukte deur gekost en de tweede keer een nieuwe wagen
www.editiepajot.com bestaat morgen 1 jaar en geloof me vrij er wordt met hart en ziel gewerkt aan onze krant op vrijwillige basis. Wij lopen van hier naar daar leren wat bij en zijn trots op het resultaat. Enkel jammer dat er financieel geen respons komt en alle eindjes door onze eindredacteur aan elkaar worden geknoopt. Het is een vrijwillig initiatief maar onze eindredacteur eet ook en moet een gezin onderhouden, bovendien kost de krant geld.Wij worden van geen kanten geholpen door de overheid. Wie een goed hart heeft en een firma of wil investeren graag.Onder beschermcomité op www.editiepajot.com tref je alle gegevens
De Tijd test een digitale versie van zijn editie op een draagbare krantenlezer, een soort van kleine computer.
De Tijd meent dat er een markt voor is. "De klant verwacht dat zijn krant er is als hij naar zijn werk vertrekt. Bovendien willen wij de persen zo laat mogelijk sluiten", luidt het.
De draagbare lezer moet ook een antwoord bieden op de problemen die er zijn met het lezen van artikels in pdf-bestand op het internet.
De digitale krantenlezer weegt 390 gram en meet 16 bij 22 cm. Bedoeling is dat de lezers er vanaf volgend jaar De Tijd (en eventueel andere kranten) mee kunnen downloaden.
Buurtbewoners zijn de situatie rond de Wolsemstraat meer dan beu en roepen om dringende maatregelen.
Op 15/04/2006 omstreeks 22.30 deed er zich terug een ongeval voor in de Wolsemstraat ter hoogte van de boederij (huisnummer 52-56). Een wagen komende van Sint -Martens -Bodegem raakte een wagen reglementair geparkeerd naast de weg.
De politie deed tevens de vaststelling ter plaatse. Gelukkig was er deze keer enkel materiele schade. Zowel de aangereden wagen als de wagen die het ongeval heeft veroorzaakt waren zwaar beschadigd en zijn weggetakeld geworden.
Hier blijkt terug dat er dringend iets moet gebeuren aan de gevaarlijke situatie in de Wolsemstraat. De straat wordt geplaagd door Sluipverkeer en snel verkeer. Een smallere Wolsemstraat lijkt aldus wel degelijk noodzakelijk zodat snel rijden wordt ontmoedigd. De geplande tractorsluis lijkt nu inderdaad uiterst dringend te worden vooraleer er nog verdere ongelukken gebeuren.
Moeten er nog veel ongelukken gebeuren, gewonden of zelfs doden vallen voor er ingegrepen wordt?vraagt buurtbewoner Philippe Grimmelprez zich af.
De Problemen van de Wolsemstraat stonden al een paar keer op de agenda tussen de aanbelangende partijen de bewoners en een delegatie van de gemeente.
Sluikverkeer is een ernstig probleem in Dilbeek en dit heeft te maken met de geografische ligging van onze gemeente. Alle verkeer naar en van de hoofdstad zorgt voor een verzadiging van de hoofdwegen en dan zoeken de chauffeurs alternatieve wegen.
Een van die sluikroutes loopt van de Ninoofsesteenweg ter hoogte van het trammuseum in Schepdaal langs de Wijngaardstraat doorheen het centrum van Sint-Martens-Bodegem, door de Lange Veldstraat en de Wolsemstraat naar het station van Dilbeek, en zo naar de Ring in Groot-Bijgaarden.
De buurtbewoners vragen een definitieve oplossing en zoals blijkt uit het ongeval liever vroeg dan laat.
Nu wonen de Koerden nog verspreid over Irak, Turkije, Iran en Syrië. Onder meer in Turkije komt het vaak tot gevechten tussen Koerdische rebellen en de Turkse overheid.
De betogers in Brussel eisen ook de vrijlating van hun leider Abdullah Öcalan. Waar zijn wij hier mee bezig??en ondertussen worden onze jongeren afgeslacht voor een stuk muziekspeler..
Waar gaat dit eindigen.Merci Belgenland.Knoeiers en prutsers.
Glenn De Ridder (15 Jaar uit Stekene) en Sven Neckebroeck (16 jaar uit Geraardsbergen) wonnen samen de koers bij de nieuwelingen
Vandaag werd er een zwaar parcours afgelegd door de nieuwelingen, 10 rondes van 6 km. Men vertrok met 45 renners aan de start. De organisator het vliegend wiel, de wielerclub uit Groot-Bijgaarden had kost noch moeite gespaard om er een aangename wedstrijd van te maken. Er werd gereden aan een zeer hard tempo en al gauw viel de ploeg in stukken. Waarvan twee renners, Glenn De Ridder en Sven Neckebroeck lange tijd aan de leiding reden. Samen gingen ze door naar de eindmeet blijkbaar te sterk voor hun mederenners. Sven startte de spurt en Glenn volgde in het wiel.Beiden eindigden ze eerste. Men heeft een aantal keer beroep moeten doen op de eindmedeverantwoordelijke maar het beeld gaf een gedeelde eerste plaats weer. Niels Van Dyck( 15 jaar uit Malderen) behaalde een verdiende 3 de plaats, een aantal ronden bleef hij in derde positie hardnekkig vechten om terug te komen en zich aan te sluiten bij de twee koprenners.
Het peloton arriveerde enige tijd later. Nuytemans Pauwel (uit Asse) kwam in de laatste ronde ten val en werd overgebracht naar het ziekenhuis van Asse, hij liep een schouderblessure op en was even het noorden kwijt.
Art 1 Voor de gemeenteraad aanvangt dient men zich uit te praten.Eenmaal de zitting begint mond opener dicht.Vergeet nooit enkel je zetel is betaald
Art.2 Kijk of er burgers aanwezig zijn en hou er dan rekening mee om klaar en duidelijke wartaal uit te kramen.Gebruik zelden verstaanbare en duidelijke taal, anders geef je toe, ik faal.
Art.3 Geeuw niet, geef nooit de indruk dat je alles al weet, maak desnoods domme opmerkingen, een grap.
Art4 Vergeet na de vergadering niet naar het juiste café te gaan.Pas op de burger is alert.Discussieer daar even, zodat de burger denkt eigenlijk niet slecht.
Art.5 Verwelkom de pers en glimlach heel tevreden, zij profileren je persoonlijkheid, anders ben je genekt.
Verstedelijking groot-Bijgaarden al zeer lang aan de gang enkele voorbeelden;
Waarom werd Groot-Bijgarden een fusiegemeente van Dilbeek
Vele geruchten doen de ronde dat Zellik en Groot-Bijgaarden onder politiek gesjoemel uit elkaar zijn gehaald en het ene bij Dilbeek is gevoegd en het andere bij Asse.
Omwille van de financiën?
Dilbeek is een Vlaamse gemeente die behoort tot de provincie Vlaams-Brabant en het administratieve arrondissement Halle-Vilvoorde. De gemeente Dilbeek ontstond op 1 januari 1977 uit de fusie van de gemeenten Dilbeek, Groot-Bijgaarden, Itterbeek, Schepdaal, Sint-Martens-Bodegem en Sint-Ulriks-Kapelle.
De druk op de omgeving stijgt verder, niet alleen door de oprukkende verstedelijking vanuit Groot-Bijgaarden en Ternat. Behouden we ons landelijke karakter? Blijft Kapelle een
De marktsituatie voor kranten is bij de start in 76 niet zo gunstig. VUM stoot de weekbladen af, richt alle inspanningen op de kranten en verhuist in 1979 naar Groot-Bijgaarden waar nieuwe gebouwen en persen zijn neergeplant. VUM slaagt erin om in een stagnerende markt haar marktaandeel fors te verhogen door redactionele inspanningen, de uitbreiding van het aantal bladzijden en de betere afstemming van de kranten op hun respectievelijke doelgroepen. Intercarro is een familiebedrijf dat werd opgericht in 1974 in Schaarbeek. We verhuisden in 1976 naar Groot-Bijgaarden.. Het eerste Europees filiaal werd in 1914 ingeplant in Groot-Britannië, een hele tijd voor dat andere Amerikaanse bedrijven interesse kregen voor de internationale markt. De verdeling van onze producten in België werd gestart in 1962 (Johnson Wax) en het Belgisch filiaal werd in 1962 opgericht in Groot-Bijgaarden. In 1976 krijgt het bedrijf de naam SC Johnson Belgium, in 1994 wordt zij SC Johnson Benelux. Vandaag bevindt zich in Groot-Bijgaarden, aan de rand van Brussel, de Beneluxzetel en -structuur van SC Johnson. De VUM
Na het bankroet van de vennootschap volgde een korte dramatische periode met onderhandelingen, manifestaties en een bedrijfsbezetting. Zeven dagen na het faillissement werd de Vlaamse Uitgeversmaatschappij (VUM) boven de doopvont gehouden. Op het einde van de jaren 70 klauterde De Standaard opnieuw uit het dal. Tegen 1980 waren alle schulden afbetaald en maakte de onderneming weer winst. Datzelfde jaar betrok de krant een nieuw complex in Groot Bijgaarden, aan de rand van de hoofdstad. Vier jaar later volgde de automatisering van de redactie.
1976 Groot Bijgaarden, Itterbeek, Schepdaal, Sint Martens Bodegem, Sint Ulriks Kapelle
deze affiche stond in Dilbeek en ik vond de tekst een echte must
Politie en gerecht van Brussel zijn op zoek naar de daders van de dodelijke steekpartij die gisterenmiddag plaatsvond in het Centraal Station. Twee jongeren van Noord-Afrikaanse origine staken een 17-jarige jongeman neer toen die weigerde zijn mp3-speler af te geven. Het slachtoffer overleed later in het Sint-Pieters-ziekenhuis.
Mijn hobby schrijven voor de internetkrant(www.editiepajot.com ) kan men het best onder de term brede rugjournalistiek plaatsten.
Politieke waarnemers noemen het een blauwe gazet, niet moeilijk wanneer andere mondjesmaat hun teksten doorgeven en het soms vertikken enige link naar de krant te zetten.
VLD, Vlaams belang en N-VA verwijzen duidelijk en vaak naar de internetkrant.Bij andere sites moet men de link nog uitvinden.
Objectiviteit kan men krijgen: mensen als een Jan Margot, een Carine Walravens, Jurgen Ceder, Jef Valkeniers, Geert Hoogstoel, Walter Zelderloo, Georges De Vliegher, Marie Jeanne Gyselinckx, Stefaan Platteau ..Luc Deleu,Willy segers voor zijn durf. Noem maar op er zijn er nog.Zijn mensen die ik ieder een waarde graad toeken., wat niet wil zeggen dat ik me altijd akkoord verklaar. Sommigen zoals Elke Zelderloo moet ik nog beter leren kennen. Carine Walravens ken ik het beste en het mag gezegd het is een heel fijn mens met waarde en een streven naar
Het meeste respect krijg ik van (Carine Walravens, Stefaan Platteau,)Jan Margot, Koen Diegenant, mensen die ik al ken vanuit mijn jeugd.
Ik sta ervoor open éénieder beter te leren kennen,zeker zij die zich ontdoen van vooroordelen,wat alleen de burger ten goede kan komen, zo weten zij welk vlees ze in de kuip hebben. voila
De brede rug journalistiek Promoteam Carine Walravens
Ik denk dat in de geïndividualiseerde maatschappij verscheidenheid niet iets is dat je tegen kunt houden met een soort verstikkende jaren 50-mentaliteit.
In de Bourgondische Middeleeuwen epileerden edelvrouwen hun haarlijn heel ver omhoog, omdat dit toen conventie was. Het is wel ergerlijk als we in sommige steden ons gaan voelen als vreemden in eigen land.
Eigenlijk is het eerder angstaanjagend, want ik denk dat wij méér verdragen dan sommige mensen verschuilt achter een doek.Je ontkomt er niet aan dat het straatbeeld verandert. Je objectief kleden is een onmogelijkheid, behalve dus in Mao-pakjes met kaalgeschoren hoofden, en daar wil niemand naar toe .Toch hoop ik dat we streven naar een Dilbeek waar we onszelf nog kunnen zijn.Los van tradities en gewoonten die niet van brabantse origine zijn.
Voor de waterellende kan er nu overgegaan worden tot de actie (Belgisch Staatsblad van 28 maart 2006)
De gedupeerden zullen een briefje krijgen van de gemeente met het formulier, dat werd gisteren beslist op het College. Er zal ook nog een artikeltje verschijnen in het infoblad, normaalgezien editie mei.
Het formulier dient in tweevoud ingediend te worden voor 30 juni as en dit bij de Provincie Vlaams Brabant, dienst rampenschade Provincieplein 1 te 3010 Leuven
Alle eendjes zwemmen in het water Falderal de riere Falderal de rare Alle eendjes zwemmen in het water Fal de ral de ral de ra. Alle eendjes aan de drukke straten T zal Dilbeek niet leren, misserie aan te kweken Alle eendjes zwemmen in het water Uit het oog verloren Hebben geen eten nodig
De politieke gans laat ons zien dat de uitdrukking "domme gans" meer zegt over de mens dan over de gans.
De ganzen en eenden langs de Dansaertlaan hangen binnenkort als ganzenlevers aan de grond.De dieren komen steeds korter bij de straat.Uitgehongerd op zoek naar eten . Waarom treft men hier geen oplossing. De dieren laten uithongeren en de gevaren van wagens laten trotseren is nog schandaliger dan er een kort eind aan te maken. De bevolking stelt hier vragen. Bravo aan alle domme eenden en ganzen die een zetel hebben in Dilbeek ..
Plastieken eenden krijgen de aandacht van een vijverfestival.Tof, maar echte laat men er uitzien als derde wereldganzen Welke domme ganzen laten dieren zo aan hun lot over..Wat zou de dierenbescherming hiervan vinden?
De oudere garde van de echte CVP wist niet al te veel af van het bestaan van DNA!Dat bleek tot mijn grote verwondering te kloppen.Familieleden echte ras-brabantse C.V.P. aanhangers kenden de afkorting, noch de groep Raar vind ik dat..
Bovendien stel ik me de vraag of er wel een gesprek plaats heeft gehad met het andere kartel.Groen, spirit en SP-A.
Zou het je verwonderen als deze groep opgeslorpt wordt? Elke, succes met zo een bende je zal het nodig hebben en pleit voor respect..naar jou toe
Ik ben kelen
Ik ben een vrouw en woon in Groot-Bijgaarden (Land der slimmen) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 05/01/1963 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: .
43 jaar
leven en laten leven
levenstechnicus aan de vrije gedachtenschool
dokter in de dweiskunde
communicatietherap