Etappe 1 - zaterdag 28 augustus 2010 - ploegentijdrit - Sevilla > Sevilla - 16,5 km
De Ronde van Spanje was 15 jaar geleden voor het laatst in Sevilla en dit keer wordt het een nachtelijk bezoekje voor een ploegentijdrit van 16,5 kilometer om de 75ste verjaardag van de Vuelta in stijl te beginnen. Alhoewel het parcours volledig vlak is wordt dit geen eenvoudige ploegentijdrit: de eerste 5 kilometer in het centrum van Sevilla zijn erg technisch en de renners van de ploegen moeten dus goed op elkaar afgestemd zijn om deze zonder problemen af te leggen. De rest van het parcours volgt lange rechte wegen en de renners rijden tijdens deze etappe voorbij de arena van Sevilla, over de brug van Triana. De finish ligt bij de Torre del Oro
Etappe 2 - zondag 29 augustus 2010 - vlak - Alcalá de Guadaíra > Marbella - 173 km
Na de start vanuit Alcalá de Guadaíra - waar de Vuelta voor het eerst in haar 75-jarige geschiedenis komt - krijgen de renners in deze "vlakke" etappe twee beklimmingen van de derde categorie voorgeschoteld: de Alto de Pruna (620 m), waarvan de top na 75 kilometer wordt bereikt, en de Alto de Ronda (1.130 m) op 43 kilometer van de aankomst. Na deze laatste beklimming volgt een afdaling van 32 kilometer en een vlak slotstuk van 11 kilometer: de perfecte gelegenheid voor de ploegen om hun sprinter in een goede positie te brengen voor de eerste massasprint van deze Vuelta bij de aankomst in Marbella (etappe-stad voor de 4de keer, de laatste keer was in 1996).
Etappe 3 - maandag 30 augustus 2010 - bergetappe - Marbella > Malaga - 156 km
Deze eerste bergetappe begint meteen na de start vanuit Marbella met een beklimming van de derde categorie, de Puerto de Ojén (550 m met een gemiddeld stijgingspercentage van 4,8%). Zo'n 80 kilometer verder ligt de top van de Puerto del Léon (1ste categorie, 905 m, gemiddeld 4,91%) die beklommen wordt vanuit Malaga waar het peloton na 67 kilometer voor het eerst doorkomt. Na de afdaling van deze berg wordt slechts een paar kilometer afgelegd voor een nieuwe beklimming van deze berg. Na de tweede afdaling volgt een vlak stukje, maar de renners eindigen met een beklimming van anderhalve kilometer naar het kasteel van Gibralfaro in Malaga!
Etappe 4 - dinsdag 31 augustus 2010 - vlak - Malaga > Valdepeñas de Jaen - 177 km
Na een rustig en vlak begin van deze etappe na vertrek vanuit Malaga moeten de renners tijdens deze etappe drie bergen beklimmen om naar de aankomst in Valdepeñas de Jaen te rijden waar de Vuelta nooit eerder stopte. Dit zijn de Alto Ventas de Zafarraya (2de categorie, 910 m), de Alto de Montefrio (3de categorie, 1.040 m) en ten slotte de Puerto de Valdepeñas (2de categorie, 1.100 m) op zo'n 6 kilometer van de finish.
Etappe 5 - woensdag 1 september 2010 - vlak - Guadix > Lorca - 194 km
Deze etappe is ofwel de perfecte gelegenheid voor een lange ontsnapping die tot aan de finish volhoudt of voor een massasprint.
Etappe 6 - donderdag 2 september 2010 - vlak - Caravaca de Cruz > Murcia - 144 km
Deze op één na kortste etappe vertrekt vanuit Caravaca de Cruz en is een redelijk vlakke etappe. Op zo'n 10 kilometer van de aankomst ligt echter de korte beklimming van de Alto de la Cresta del Gallo (2de categorie, 370 m) op de renners te wachten. Zo vlak voor de aankomst zou deze klim wel eens roet in het eten kunnen strooien van de renners die rekenden op een massasprint bij de aankomst in Murcia.
Etappe 7 - vrijdag 3 september 2010 - vlak - Murcia > Orihuela - 170 km
Deze etappe verbindt Murcia, een stad die er aan gewend is de Vuelta te ontvangen, met Orihuela die de Vuelta voor het eerst ontvangt! De eerste 100 kilometers van de etappe zijn vlak en de enige beklimming van de etappe, de Alto de Hondon de los Frailes (3de categorie, 500 m), heeft zijn top op 58 kilometer van de aankomst. De sprintersploegen zullen deze dag dus de gelegenheid hebben zich weer te organiseren om hun beste sprintkanon goed te plaatsen voor de overwinning in Orihuela.
Etappe 8 - zaterdag 4 september 2010 - bergetappe - Villena > Xorret del Cati - 188,8 km
Deze zaterdag is er wederom plaats voor een bergetappe. Alhoewel de renners tot het eind van de etappe moeten wachten voor een berg van de eerste categorie, staat hen een zware etappe te wachten die meteen na de start vanuit Villena (die nooit eerder de Vuelta ontving) begint met de beklimming naar de top van de Puerto de Onil (3de categorie, 1O30 m). Na een heuvelachtig deel volgen 3 beklimmingen van de 2de categorie: de Puerto de Tudons (990 m), de Puerto de Torremanzanas (880 m) en de Puerto de Carrasqueta (1025 m). De slotbeklimming van de Alto del Catí (1ste categorie, 1100 m) belooft weer een mooi spektakel op te leveren, net als de vier vorige keren dat de Vuelta daar een aankomst kende.
Etappe 9 - zondag 5 september 2010 - bergetappe - Calpe > Alcoy - 187 km
De tweede bergetappe van dit spraakmakende wielerwekend brengt de renners van Calpe, waar verschillende renners hun winterstage doorbrachten (Johnny Hoogerland van Vacansoleil, het volledige Katusha team, ...), naar Alcoy over een afstand van 187 kilometer en met maar liefst 6 beklimmingen. Na 50 rustige kilometers begint de eerste beklimming naar de top van de Coll de Rates (2de categorie, 625 m). Daarna volgt een opeenvolging van de Alto de Guadalest (2de categorie, 680 m), de Alto de Confrides (3de categorie, 980 m), de Alto de Tudons (2de categorie, 1025 m), de Puerto de Torremanzanas (2de categorie, 890 m) en ten slotte de Puerto de Benifallim (3de categorie, 1030 m) voor de afdaling naar de aankomst in Alcoy.
Na dit bergweekend beginnen de verschillen in het algemeen klassement van deze 65ste Vuelta waarschijnlijk al behoorlijk duidelijk te worden.
Etappe 10 - dinsdag 7 september 2010 - bergetappe - Tarragona > Vilanova i la Geltrú - 173,7 km
Na een welverdiende eerste rustdag staat de 10de etappe op het programma. Na 120 kilometer komen de renners al over de finishstreep. De etappe zit er dan echter nog niet op, want door de kustlijn te volgen komen de renners nog bij de beklimming van de korte maar steile Alto del Rat Penat (480 m). De sprinters die deze etappe aangekruist hebben zullen ofwel de beklimming met stukjes tot 20 à 22% goed door moeten komen of de beste klimmers in de laatste 30 kilometer terug zien te pakken om als eerste voor de tweede maal over de finishlijn te komen!
Etappe 11 - woensdag 8 september 2010 - bergetappe - Vilanova i la Geltrú > Andorra (Vallnord / secteur Pal) - 208 km
Net als in de Tour de France 2009 is ook in de 75-jarige Vuelta de etappe naar Andorra de langste etappe. De 208 kilometer die deze dag op het programma staan gaan vrijwel constant in stijgende lijn naar de uiteindelijke bergaankomst (buitencategorie) in Pal in het skigebied Vallnord. Wederom een etappe waar de beste klimmer, die in 2010 in een nieuwe trui zal rijden (aangezien deze trui rood was en de gouden leiderstrui in 2010 ook rood is geworden zal de trui van de beste klimmer normaal gesproken er ook anders uit komen te zien ... met bolletjes zoals in de Tour en in vele andere wielerwedstrijden?), zich van zijn beste kant kan laten zien dus!
Etappe 12 - donderdag 9 september 2010 - vlak - Andorra la Vella > Lleida - 175 km
Wederom net als in de Tour de France 2009 vertrekt de etappe de volgende dag ook voor de 65ste Vuelta vanuit Andorra la Vella.
Ondanks de beklimming van de Coll de Boixol waarvan de top zich op kilometer 57 bevindt (118 kilometer van de aankomst dus), zullen de sprintersploegen zich aan het eind van deze etappe hoogstwaarschijnlijk weer klaar kunnen maken voor een massasprint.
Etappe 13 - vrijdag 10 september 2010 - vlak - Rincón de Soto > Burgos - 193,7 km
Op de weg van Rincón de Soto naar Burgos komen de renners twee beklimmingen van de derde categorie tegen: de Alto de la Pradilla (1210 m) en de Alto de Valmala (1120 m). De top van de eerste beklimming ligt op kilometer 135, terwijl die van de tweede beklimming zo'n 30 kilometer van de finish ligt. De perfecte gelegenheid dus voor een eventuele ontsnappingspoging die best wel eens tot de finish zou kunnen volhouden.
Etappe 14 - zaterdag 11 september 2010 - bergetappe - Burgos > Peña Cabarga - 178,8 km
Na twee vlakke etappes staan voor dit weekend en de maandag die er op volgt weer 3 bergetappes op het programma. Deze zaterdag begint het met een etappe met 4 beklimmingen, waarvan één naar de finish bovenop Peña Cabarga waar de Vuelta in 1979 voor het laatst kwam. Na 78 kilometer wordt de top van de Alto de Bocos (780 m, 3de categorie) bereikt en na de afdaling begint de beklimming van de Portillo de Lunada (1350 m, 2de categorie), gevolgd door de Alto de Caracol (820 m, 2de categorie). Als de renners de top van deze derde berg hebben bereikt dalen ze af tot zeeniveau om te beginnen aan de slotklim: een berg van de eerste categorie met een stijgingspercentage van gemiddeld 10%! Ook hier kan het algemeen klassement best wel eens een herschikking krijgen!
Etappe 15 - zondag 12 september 2010 - bergetappe - Solares > Lagos de Covadonga - 170 km
Deel twee van dit bergweekend begint met bijna 150 kilometer over een volledig vlak parcours langs de kustlijn. Een perfecte gelegenheid dus voor een lange ontsnappingspoging. Aan het eind van de etappe staat echter een loodzware beklimming op het programma richting de meren van Covadonga. Deze beklimming van de buitencategorie staat sinds 1983 regelmatig op het programma van de Ronde van Spanje De beklimming is 12,6 kilometer lang met een gemiddeld stijgingspercentage van 7,3% (hoogteverschil: 1056 m). Om de top op 1110 meter hoogte te bereiken moet op zo'n 7 kilometer van de aankomst het zwaarste stuk overwonnen worden ter hoogte van La Huesera: meer dan 13% over ruim 500 meter. De afgelopen jaren was dit stuk vaak bepalend voor de etappewinst. De laatste keer dat de Vuelta hier kwam, in 2007, ging deze naar Vladimir Efimkin. Deze beklimming wordt ook wel gezien als de Spaanse Alpe d'Huez.
Etappe 16 - maandag 13 september 2010 - bergetappe - Gijón > Cotobello - 179,3 km
Deze maandag staat de derde achtereenvolgende bergetappe op het programma ... gelukkig kunnen de renners de volgende dag genieten van de tweede, welverdiende, rustdag.
Met maar liefst drie beklimmingen van de eerste categorie (waaronder de nooit eerder in de Vuelta gebruikte klim naar Cotobello) en één van de derde categorie is dit een loodzware etappe. Iets meer dan 45 kilometer na het vertrek vanuit Gijón wordt het hoogste punt van de Alto de la Cabruñana (3de categorie, 375 m) al bereikt. Daarna volgen de 3 bergen uit de eerste categorie elkaar op: allereerst de Alto de San Lorenzo (1350 m) met stukken met een stijgingspercentage van maar liefst 15%, gevolgd door de Puerto de la Cobertoria (1174 m, gemiddeld 8,6%) en ten slotte de 10 kilometer lange slotklim naar Cotobello met een gemiddeld stijgingspercentage van 8,1% en stukken oplopend tot 12%.
Etappe 17 - woensdag 15 september 2010 - individuele tijdrit - Peñafiel > Peñafiel - 46 km
Na de tweede rustdag is het tijd voor de enige individuele tijdrit van deze 65ste Vuelta. Met de start en finish in een stad waar de Vuelta voor het eerst komt, Peñafiel, is deze etappe volledig vlak met lange rechte stukken en dus perfect voor de tijdritspecialisten. Zij moeten dan echter wel de eerste twee weken zonder kleerscheuren doorgekomen zijn!
Etappe 18 - donderdag 16 september 2010 - vlak - Valladolid > Salamanca - 153 km
Met het vertrek van deze etappe vanuit Valladolid is dit een historische etappe: niet alleen omdat de Vuelta in haar 65ste editie al voor de 34ste keer vanuit Valladolid vertrekt maar ook omdat Valladolid op 29 april 1935 (de Vuelta vond tot en met 1995 in april/mei plaats en pas sinds 1996 in augustus/september) de allereerste startplaats van de Vuelta was. In deze volledig vlakke etappe is de kans groot dat de sprinters hun kans kunnen slaan om in Salamanca als eerste over de streep te komen, tenzij de wind roet in het eten gooit en het peloton opsplitst ...
Etappe 19 - vrijdag 17 september 2010 - vlak - Piedrahita > Toledo - 200 km
Met 200 kilometer is deze etappe de op één na langste etappe. Na het vertrek vanuit Piedrahita, waar de Vuelta nooit eerder startte, begint meteen de beklimming van de Puerto de Chia (2de categorie, 1670 m), maar verder is de etappe volledig vlak. Tijd genoeg dus om een ontsnappingspoging op te zetten voor de etappewinst, tenzij de sprintersploegen het voor elkaar krijgen om een dergelijke ontsnapping op tijd terug te pakken.
Etappe 20 - zaterdag 18 september 2010 - bergetappe - San Martín de Valdeiglesias > Bola del Mundo (Etapa 7 Estrellas Communidad de Madrid) - 168,8 km
Zoals gebruikelijk staat ook dit jaar aan het eind van de Vuelta weer een zware bergetappe op het programma. Na het vertrek vanuit San Martín de Valdeiglesias begint de etappe met een eenvoudige klim naar de top van de Puerto de la Cruz Verde (3de categorie, 1256 m). Daarna begint echter het zware deel van de etappe: allereerst met de beklimming van de Alto del Leon (1ste categorie, 1515 m). Na een korte afdaling en een vlak stuk volgt de klim naar de top van de Puerto de Navacerrada (1ste categorie, 1870 m). Na de afdaling tot in Guadarrama wordt deze zelfde berg dan nogmaals beklommen. Eenmaal aangekomen op de top moeten de renners echter nog 3 kilometer blijven klimmen naar de nooit eerder beklommen Alto de las Guarramillas die beter bekend is onder de naam Bola del Mundo (buitencategorie, 2250 m). In dit laatste stuk komen de renners stukken tegen met een stijgingspercentage van 12,5%.
Op 28 augustus organiseren we de jaarlijkse kamelen bbq (hopelijk valt het weer beetje mee) Heel graag had ik er alle kamelen gezien, met partner (kindjes ook welkom)
Dit valt trouwens samen met de openingstijdrit van de vuelta die savonds wordt gereden.
vanaf 18.00 kunnen jullie langskomen (bij zeer mooi weer kun je eerder komen om nog beetje van het zwembad te genieten)
Laat iets weten of dit zou lukken (eventueel andere datum)
31/10 Hoek van Holland - Den Helder beacracemarathon 130 km ( dat wordt mss iets voor het volgende seizoen ) 28/11 Beachrace De Panne 26/12 Beachrace Vosseslag 08/01 Pier Egmond Beachrace ( nl ) 23/01 Beachrace Blankenberge 13/03 Beachrace Knokke
Blijven vraagtekens : beachrace Bredene, beachrace Oostende ( maar die was er vorig jaar ook al niet meer zeker? ) en Duo Raid. Zou er nog eens een beachrace in ODK zijn? Dat was wel een prachtig parcours, met oa de Hoge Blekker als scherprechter.
Inmiddels ben ik terug enkele maanden aan het trainen. Stukje bij beetje begint het te vlotten. Al redelijk wat gezwommen en een beetje gefietst. 4 maand geleden moest ik nog stoppen als ik rond de spuikom wou fietsen omdat mijn benen al helemaal verzuurd waren, vandaag rij ik al vlot ritjes van 2u en meer. Langzaam, dat wel, maar zeker. Dus wordt het nu ook tijd om plannen te beginnen smeden. Want het ziet er naar uit dat mijn genezing nu toch wel definitieve vormen begint aan te nemen. Oef oef oef oef ! Eind augustus ben ik van de partij in Damme-Brugge samen met Pete. Het is de 100e editie dus die willen we niet missen. Mijn doel is 1u05 uur ofwel 10 minuten trager dan mijn besttijd daar. Dat lijkt me een uitdaging, maar een realistische. Ik voorzie een spannende strijd met Peter, die me een, voor zijn doen, zeer sterke indruk geeft in het zwemmen ondanks zijn geringe aantal zwemkilometers. Zijn stijl is er onmiskenbaar op vooruit te gaan. Zelf spreekt hij over een raadsel. 11 september dan doe ik met Evert en mijn pa mee als Kamelentrio in de strandtriathlon van De Haan. Ons gezamelijk doel? Sneller zijn dan Pete .... Het wordt een strijd op het scherpst van de snee :). Op 19 september denk ik The Ride for the Roses mee te doen, maar nog steeds op de MTB. Nog liefhebbers? Daarna gaat het in rechte lijn naar de eerste beachrace in De Panne op 28 november. Mijn doel in mn comebackjaar? Alle wedstrijden meedoen en minstens 1 maal de finish vroeger halen dan een andere kameel. Voorlopig krijgt het zwemmen dus voorrang, zwem erg graag in de pit en in zee, en het is de moment natuurlijk. Na de strandtriathlon zal ik een paar weken voornamelijk fietsen en de basis van nu verder uitbouwen. Daarna wat snelheid en techniek beginnen kweken in het bosje en het strand en tegen dan is het racetime. Volgens mij zal er heel wat animo zijn in de beachraces. Heel wat kamelen zijn er immers al mee bezig. Evert draait zijn hand niet om voor ritten van + 100 km, Pete doet gekke midzomertrainingsstages en Nick heeft het dan wel druk, toen ik hem onlangs spotte op het strand droeg hij zijn nike's, om van elk vrij moment te profiteren om een loopje te placeren. Enkel Jan blijft ons wat zand in de ogen strooien. Pakt hij straks uit ?! Ik kijk ernaar uit ! Voor het voorjaar zijn nog geen echte plannen gemaakt, al ontstond vanmorgen op de fiets met Pete een plannetje om ons eens te meten op de Ventoux met de Bredense delegatie die daar elk jaar naartoe trekt. De triathlonambities blijven voorlopig in de kast, daarvoor is het nog te vroeg dag, al heb ik voor mezelf beslist dat ik het short-distance circuit laat voor wat het is. Op middellange termijn wil ik me wel nog eens aan een halve triathlon wagen, heb erg goeie herinneringen aan de enige die ik ook deed, Brasschaat 2008. Tot daar. En jullie?
vanaf vandaag probeer ik een doorgedreven trainingsstage te doen, in grote lijnen komt het hier op neer
vannaf nu tot zaterdag 14/08 elke weekdag VOOR het werk fietsen (richtafstand 60km). Hiervoor ben ik van plan om om 5 uur op te staan en dan 7u30 op het werk douchen om dan om 8 uur te kunnen beginnen werken, ontbijten doe ik dan op het werk. In het weekend 1 dag 120km, de andere dag niet fietsen. Tussenin zou ik ook nog 2 maal per week willen zwemmen (eventueel smorgens ipv een 60km fietsen) of savonds, pit (als minder wier) zee of zwembad [Ru ?] en ook nog 1 maal per week zwemmen. 60km is wel niet zo veel, maar ik hoop door de regelmaat/frequentie in die twee weken toch hierdoor wat resultaat te behalen. Als je me wil begeleiden in één van deze, laat gerust maar weten é. Op de ochtend ritjes is die kans mss wel klein, mss in de weekend rit dan!
Jullie vragen zich mss af, wat vind tina daar van ? ewel, ze is 14 dagen op reis
Naast die training zou ik ook nog wat werk willen verzet in huis, voornamelijk schilderen, bij wijze van verrassing als tina terug thuiskomt. En bovendien zou ik ook graag naar de aankomst van bbv channelswim gaan kijken in noord frankrijk, dit natuurlijk als dit lukt buiten de werkuren, want ik moet ook nog twee volledige werkweken presteren. [E, ga jij kijken ?]
Dus, een drukke periode in het verschiet
Soit, genoeg hierover. Vino blijft goed rijden (2de Classica San Sebastian, in your face karl vanniuwkerke !!!
Volgende pagina scande ik in uit de krant van vandaag (op de onderstaande link klikken) Houdt het dan nooit op ? Pete hopelijk kun je ons hier meer info over verschaffen voor we de waarheid één dezer dagen in de krant moeten lezen.
Heb nog niet de tijd gehad om te bloggen, ben pas terug uit parijs. De eerste 50 uit de wielerprono werden in laatste instantie nog uitgenodigd om hun prijs in ontvangst te komen nemen
PS : Peter, wil je nog een account aanmaken voor m'n hond Rado, hij heeft me ingefluisterd dat Ludo Peeters gaat winnen in de Vuelta, dus je moet je niet direct zorgen beginnen te maken.
Bij mij staat het fietsen op een laag pitje, vanaf augustus probeer ik weer op koersfiets te kruipen, alhoewel ik dat ook nog moet zien aangezien ik terug op het strand sta.... daarnaast ook nog andere verplichtingen, maar goed we zien wel
De Vuelta wordt op 28 augustus afgetrapt met een ploegentijdrit van 16,5 km in de straten van Sevilla. Die opener wordt 's avonds afgewerkt. Voor het overige is er voor de tempobeulen maar één tijdrit, eentje van 46 km in de slotweek.
De klimmers hebben met meerdere aankomsten bergop meer winstkansen en mogen voor het eerst proberen de Cotobello in Noord-Spanje te temmen. De Vuelta komt op 19 september aan in Madrid.
Zoals je op onderstaande screendump (van kameel5) ziet krijgt Thor 20pt voor de gele trui. Als ze juist waren toegekend, kreeg Alberto die punten maar ja dan was Alberto volgens S.G. wellicht een koe of iets in die logica. We zien wel hoe lang het duurt voor ze hun fout op het spoor komen, anders verdenk ik kameel5 en Ronny van steekpenningen.
Volgende van mijn familieleden wensen ook deel te nemen aan de prono.
-Pol, mijn vader : sinds jaar en dag een befaamd wielerfan. Van hem erfde ik de liefde voor de fiets -Lieve, mijn ma : haar hart gaat sinds jaren vlugger slaan bij het zien van rennersbenen -Nonkel Frans : gokverslaafd, dus de wielrprono kan er nog wel bij -Agnes, de lesbische vriendin van mijn nichtje Kaat : zou er gewoon graag bijhoren -Fonsje, mijn neefje van 2 jaar : zijn vader Frans wil aantonen dat je niets van wielrennen moet kennen om hoog te scoren in de kamelen-prono
Je mag de uitnodigigingen naar mijn emailadres zenden. Laat me duidelijk zijn : Al deze mensen bestaan echt en zouden ons team willen versterken, dus enige haast is wel genoodzaakt, zodat ik van hun gezaag af ben.
Sinds 31 mei 2009 op kop gestaan in de algemene kamelenranking.... en vanavond moet ik het geel afstaan aan iemand anders (wellicht Pete, mogelijk Maya). Het kost me wat moeite, maar S.G. in gedachten "mensen herinneren zich enkel records" denk ik dat het 14maanden onafgebroken leiderschap nog wel even zal stand houden. Het is een magere troost maar soit.
In normale omstandigheden (waar Canchellara niet het hele peleton chanteert in Spa), stond ik nu met 2 van mijn renners op het podium (VDB 2de en Gesink 3de). Bovendien had de huidige rode lantaarn, kameel5, dan een hele tour de groene trui in zijn ploeg (Hushovd was de enige die ging mee sprinten voor de punten in Spa). Wellicht had Schleck dan ook een ritje (of misschien wel 2) gewonnen maar zouden alle "gele" punten zijn weggevallen en waren alle witte punten naar Gesink gegaan. Je begrijpt me, de stand ging er volledig anders uitzien. Met andere woorden, in een eerlijker wereld, HAD IK DE TOUR GEWONNEN. Volledig akkoord met Sastre "met al dat wachten, is het wielrennnen voor verwende jongens geworden".
Tot slot, - Tyler, zonder de valpartij in de eerste rit stond je in het geel na je puike proloog. Je gebroken hand is je vergeven. - Lance, je bent een loser, en zo zal ik je ALTIJD blijven herinnneren !
samen met E aan decathlon tour deelgenomen, of toch geprobeerd om deel te nemen, want twas erg slecht aangeduid. rond het brugse (lissewege, oostkerke) zouden we 85km doen en 8 kassei stroken. uiteindelijk zijn het er 65 geworden en 2 platte banden.
maar twas leuk. en die wielen ze gingen SUPER, is het nu psychologisch of niet, waarschijnlijk een beetje, maar de oude wielen waren dan ook in zo'n slechte staat dat er niet meer verder mee kon gereden worden.
een aantal keer door getrokken één maal dicht tegen de 50, dan ook eens 37 schuin wind tegen van oostkerke naar sluis, en dan nog eens van oostkerke naar damme schuin wind mee beginnend aan 35 en eindigend aan 38
Greetz
PS : Jan : je voorstel om nog eens ons te vragen voor de vlaamse ardennen, niet vergeten é.