WELKOM

Fijn dat je
een kijkje
komt nemen!

SCHOOL

LOGO

De ?? kleuterklas
van het ??
te ??

Site: ??

Blog als favoriet !
Foto

DATUM

THEMA

Het thema van de week is:

"...?..."


JARIGE

??? wordt gevierd op
??? 2011

??? wordt gevierd op
??? 2011

Proficiat!!!

TURNEN

???dag:

Met turnjuf/meester ???

??u?? - ??u??

???dag:

Met turnjuf/meester ???

??u?? - ??u??




Wet op de Privacy!

Als gevolg van de wet op de privacy van 8 december 1992, heeft iedereen het recht om gegevens en/of beeldmateriaal met betrekking tot zijn eigen persoon of zij/haar minderjarige kind(eren), van deze site te laten verwijderen.

Indien u dit wenst, gelieve mij dan via de link hieronder een mailtje te sturen.

Groetjes, juf Elke L.

portret'

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

BEZOEKERS

Juf Elke's Blog
Kom en kijk mee in ons klasje
Kleuterpraat, foto's en alles wat er in ons klasje te beleven is...
26-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schooluren + afspraken

SCHOOLUREN:

Maandag, dinsdag, donderdag:

Voormiddag:
8u30 - 11u40

Wie zijn kindjes komt afhalen 's middags, gelieve pas te komen vanaf ten vroegste 11u30 zodat we ons rustig kunnen klaarmaken en de voormiddag rustig kunnen afsluiten. Gelieve ook tot aan de klasdeur te komen, de juf zal jullie kind dan tot bij jullie laten komen.
De kleuters NIET in de gang afhalen terwijl ze hun jas of boekentas komen halen!
Ze moeten deze in de klas komen aandoen en dan op hun plaats in de kring wachten tot er iemand om hen komt!
Enkel zo kan de juf het overzicht bewaren over wie wel degelijk al weg is met een familielid en wie niet!

Als een kleuter boterhammen heeft blijven eten, is het niet de bedoeling dat het daarna afgehaald wordt om 12u als we naar de speelplaats vertrekken of om 12u50 als de activiteiten in de klas opnieuw aanvangen. Het is dan beter voor het kind dat het op school blijft en de dag mee verder doorloopt met alle andere kinderen van de klas. Als u het kind in de namiddag thuis wilt houden, dan wordt het samen met de andere kinderen aan de klasdeur afgehaald om 11u30! Als het kind ziek is en u werd opgebeld door de juf, dat is natuurlijk een andere zaak.

Alvast héél erg bedankt voor de medewerking!


Namiddag: 12u50 - 15u30

De familieleden die om de kleutertjes komen, mogen hun kapoenen al vanaf 15u25 komen afhalen aan de blauwe deur van de gang van de klasjes van hun kleuterjes.
Meestal zijn we nog bezig met het avondritueel om de dag af te sluiten, mag ik dan ook vragen om niet voor de vensters te komen staan en naar jullie kleuter te zwaaien of binnen te kijken in de klas? Dit is waarschijnlijk een moeilijke vraag, maar enkel op deze manier kunnen we de dag rustig afsluiten zonder onderbrekingen ofzo en gaat alles vlotter en sneller.
Gelieve ook buiten de deur te wachten en niet binnen te komen, dit is veel gemakkelijker voor onze kleuters en ook voor ons als juf om een goed overzicht te kunnen bewaren!

Alvast héél erg bedankt voor jullie medewerking!


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Woensdag:

Voormiddag:
8u30 - 11u40

Familieleden die een kleutertje komen afhalen, mogen het kind al komen afhalen om 11u35, dit om de grootste drukte van de lagere school en de opvang ietwat te kunnen ontlopen.
Gelieve buiten de blauwe gangdeur te wachten, dit om het onze kleuters en de juffen gemakkelijker te maken om het overzicht te bewaren!

Alvast héél erg bedankt voor jullie medewerking!

Namiddag: Thuis / Opvang

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Vrijdag:

Voormiddag:
8u30 - 11u40

Zelfde afspraak als op maandag, dinsdag en donderdag.

Namiddag: 12u50 - 15u00

Familieleden die een kleutertje komen afhalen, mogen het kind al komen afhalen ten vroegste om 14u50, dit om de grootste drukte van de lagere school en de opvang ietwat te kunnen ontlopen.
Gelieve niet voor de ramen van de klas te gaan staan, dit zorgt voor afleiding van de kleuters en zo kan de dag niet afgesloten worden zoals het zou moeten. Zonder afleiding zal alles ook vlotter en sneller verlopen!
Gelieve buiten de blauwe gangdeuren te wachten, dit om het voor onze kleuters en ook voor de juffen gemakkelijker te maken om het overzicht te bewaren.

Alvast héél erg bedankt voor jullie medewerking!


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Juf Elke en alle andere kleuterjuffen.

26-03-2011 om 00:00 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Categorie:Info
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dagje in onze klas.

Beste ouders,
Heel veel van jullie vragen zich af wat jullie kapoen zo allemaal doet in ons klasje... Via deze blog wordt er al een tipje van de sluier opgelicht, maar daarmee weten jullie natuurlijk nog niet hoe een dag bij ons verloopt in de klas.
Vandaar dat ik hier even 'kort' zal schetsen hoe een dagje in onze klas verloopt:

Start schooldag:

1) De bel is al 2 keer gegaan en de muziek begint te spelen: we verzamelen in onze rij en gaan 2 aan 2 gaan staan.

2) We stappen 2 aan 2 in een rij mooi naar onze klas.

3) We doen onze jas uit, hangen hem aan de kapstok en gaan met onze boekentas naar binnen. In de klas maken we onze boekentas zelfstandig leeg op een muziekje, aan het eind van het laatste liedje moeten al onze boekentasjes leeg zijn en terug op hun plaats staan in de gang.

Onthaal en morgenritueel:

1) Juf zet het muziekje op waarop wij onze boekentassen leegmaken.

- Koekjes in de koekjesbak
- Fruit in de fruitbak
- Brooddoos + 1 drankje in de boterhammenbak
- Schrifjes in de schriftjesbak.

Zoals jullie kunnen zien, wordt alles tesamen gelegd van alle kindjes in de daartoe bestemde bakken. DAAROM is het héél belangrijk dat op ieder doosje of stuk fruit de naam van jullie kleuter staat!
Zouden jullie er ook willen op toezien dat het fruit (behalve een banaan) al reeds geschild (indien nodig, de ene kleuter lust bijvoorbeeld wel z'n appel met de schil er nog aan, de andere niet...) in een doosje zit met de naam van jullie kleuter erop?! Het is namelijk onmogelijk voor mij om van alle 25 kindjes van de klas te onthouden wie wat heeft meegebracht en de kleuters weten dit meestal zelf niet meer op het moment dat het fruit uitgedeeld wordt in onze klas.

2a) Iedere maandag passen we ons takenbord aan:

- 1 kleuter mag Jules op de weekkalender verzetten en de pijl op onze daglijn verzetten.
- 1 kleuter mag onze weerkalender aanpassen.
- 1 kleuter mag het kaarsje uitblazen bij ons godsdienstig moment.
- 2 kleuters (1 jongen en 1 meisje) mogen vooraan staan in de rij.
- 2 kleuters krijgen de taakjes van de juf (stoelen goedzetten, controleren of alles goed opgeruimd is, Jules wakker maken/in bed stoppen, de deur dicht doen als we ons klasje verlaten of binnenkomen,...)

2b) Juf zet het goedemorgenliedje op waarop we Jules wakker maken: 1 kleuter van de 2 die de taakjes van de juf heeft, mag Jules gaan wakker maken en zijn valiesje met kleertjes tot bij de juf brengen zodat we hem kunnen aankleden. De juf kleedt Jules aan.

Liedje:



3) De register wordt overlopen aan de hand van een liedje. De juf zegt de naam en de kleuters antwoorden met goedemorgen of koekkoek.

Liedje:
Doe je handjes voor je ogen en als je je naam hoort, roep dan koekkoek.

4) We zingen het goedemorgenlied van Jules en doen er aangepaste bewegingen bij:

Liedje:



5) We passen onze daglijn en week- en weerkalender aan.

Liedjes:

Liedje weekkalender:

Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
In een week zijn 7 dagen, 7 dagen in een week.
Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.

Liedje weerkalender:

We kijken door de ruiten, welk weer is het buiten?
Zien we de zon, of zijn er wolken, hangt er veel mist
of is er regen, is het erg koud of valt er wat sneeuw?
We kijken door de ruiten, welk weer is het buiten?

6) Godsdienstig momentje:

- We doen de gordijnen dicht, ons lichtje gaat uit en we steken ons kaarsje aan.
- We bidden ons gebedje.
- Het kaarsje wordt uitgeblazen, de gordijnen gaan weer open en ons lichtje aan.

Liedjes en gebedje godsdienstig momentje:

Liedje kaarsje doen branden:

Kijk ik steek een kaarsje aan, 't is voor Jezus, 't is voor Jezus.
Kijk ik steek een kaarsje aan, 't is een straaltje van de maan.

Liedje handen vouwen:



Gebedje:

Lieve Jezus,
Ik wil vandaag weer heerlijk spelen.
Ik spring en zing een vrolijk lied.
En altijd, altijd is er iemand die naar me kijkt
en me graag ziet!
Amen

Liedje kaarsje uitblazen:

Kijk ik blaas het kaarsje uit. 't was voor Jezus, 't was voor Jezus.
Kijk ik blaas het kaarsje uit, wees nu stil, maak geen geluid.

7) Bewegingsmomentje:

- We dansen iedere ochtend op het zelfde liedje ons zelfde dansje

Liedje:

Ik, en ik, en ik, en ik.
Wijzen met je vingers naar jezelf
Jij, en jij, en jij, en jij.
Wijzen met je vingers naar verschillende vriendjes van de klas.
Wij zijn samen in ons klasje,
De armen voor je lichaam strekken en zachtjes opendoen respectievelijke naar linkerarm naar links en rechterarm naar rechts +
met je 2 wijsvingers naar de grond wijzen bij de woorden 'in ons klasje'.

Samen is het fijn.
We springen in de lucht en stoppen onze beide duimen vooruit of hoog in de lucht!

Dit wordt 2x gezongen en gedanst.

Start van de dag in onze klas:

1) Gezamenlijke geleide activiteit door de juf (impressiemoment) [en/of spelen/werken in de hoekjes 1+ eventueel opruimen]

- Waarneming doen
- Verhaal
- Filmpje
- Muziekstukje/liedje
- Versje
- Meegebracht materiaal (bvb voor nieuwe hoek)
- Prentkijken
- Kringgesprekje
- Exploratietocht
- ...

2) Koekje eten en/of water drinken

3) Jas aandoen (afhankelijk van het weer), naar speelplaats en daar gaan plassen

VOORMIDDAGSPEELTIJD

4) In de rij naar de klas, jassen aan de kapstokken, binnenkomen in de kring

5) Eventueel water drinken voor wie dorst heeft.

6) Geleide activiteit in groepjes door de juf en spelen/werken in de hoekjes + opruimen

- Beeldacitiviteit
- Gezelschapsspel aanbrengen
- Werkblaadje
- Wiskundige initiatie
- ...

7a) Kindjes voor de warme maaltijden gaan plassen en doen hun jas aan (afhankelijk van het weer).

7b) Kindjes die naar huis gaan eten, gaan plassen en doen hun jas aan.
Wie thuis blijft maakt ook zijn boekentas klaar om mee te nemen.
Wie terugkomt, laat zijn boekentas gewoon op zijn plaats staan.

7c) Kindjes die boterhammen eten in de klas, nemen plaats aan de tafels.
Als ze klaar zijn met de boterhammen, mogen ze hun drankje drinken.
Als alles op/leeg is, gaan ze plassen in de klas en worden de jassen aangedaan (afhankelijk van het weer).
Als iedereen klaar is, gaan we naar de speelplaats

MIDDAGSPEELTIJD

8) In de rij naar de klas, jassen aan de kapstok en binnen in de kring gaan zitten.

9) Middagonthaal

- Juf vult de register aan: zelfde werkwijze als bij het ochtendonthaal
- We zingen ons goedemiddagliedje

Liedje:

Goede middag, goede middag, goede middag allemaal!
Goede middag, goede middag, goede middag allemaal!

10) Wie dorst heeft mag nog eens drinken.

11) Vrij spel in alle opengestelde hoekjes in de klas (of buiten: alleen bij mooi zonnig weer) + opruimen.
En eventueel afwerken van (knutsel-)werkjes.

12) Jas aan (afhankelijk van het weer), naar de speelplaats gaan en daar gaan plassen.

NAMIDDAGSPEELTIJD

13) In de rij naar de klas, jassen aan de kapstok en binnen in de kring gaan zitten.

14) Fruit of koekje opeten en eventueel drinken wie dorst heeft.

Avondritueel: afsluiten van de dag:

1) Boekentasjes maken en onder onze bank klaarzetten

2) Jules zijn pyjama aandoen

Liedje:



3a) Als we nog een beetje tijd over hebben doen we nog een gezamenlijk kringactiviteit:

- Liedje/versje herhalen
- Verhaal voorlezen
- Muziekspelletje
- ...
 
3b) Ons tot morgen-lied zingen van Jules

- Ondertussen geeft Jules iedere kleuter een slaap-wel-kusje.
- Het 2de kindje dat de taakjes heeft, stopt Jules in zijn bedje.

Liedje:

Tot morgen Jules, tot morgen Juf, tot morgen allemaal!
Het was heel leuk, maar 'k ga naar huis, tot morgen allemaal!

Tot morgen Jules, tot morgen juf, tot morgen allemaal!
Ik neem mijn schooltas mee naar huis, tot morgen allemaal!

Tot mooorgen, tot mooorgen!

4) Ons goede avondliedje zingen

Liedje:

Goede avond, goede avond, goede avond allemaal!
Goede avond, goede avond, goede avond allemaal!

5) Onze jassen gaan halen en aandoen => Afhankelijk van het weer

==> Bij mooi weer laten we ze hangen en nemen ze mee bij het naar buiten gaan bij wie ons komt halen.

6) Boekentasjes op de rug

7) Kaartjes voor de bus worden uitgedeeld

8) We gaan mooi op de bank gaan zitten in de gang.

==> We wachten tot juf onze naam zegt voor we bij diegene gaan die ons komt halen.

Einde schooldag


Voila, nu weten jullie toch al ietsjes beter hoe een dagje in onze klas normaal gezien verloopt!


Groetjes, juf Elke.

26-03-2011 om 00:00 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
Categorie:Info
25-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Boekjes - Peter en de wolf

Deze week hebben we heel veel leuke dingen gedaan rond het muzikale sprookje van Sergej Prokovjef, "Peter en de wolf.".

Op maandag hadden we na het onthaal en morgenritueel zoals altijd eerst turnen samen met juf Caren. Ze had voor ons een leuk bewegingsparcours opgezet waar we volop konden klimmen en klauteren! Leuk!!!! :D Daarna was het speeltijd.
Na de speeltijd hebben nog enkele vriendjes van de klas hun werkblaadje afgewerkt van vorige week (thema muziek).



En nog een paar andere kapoenen hebben hun schuddoodje nog afgewerkt. Reepjes glanspapier knippen of scheuren in kleine stukjes en daarna opkleven op hun kaasdoosje. Juf werkte deze dan later af met wat froezelpapier en later op de week hebben de vriendjes ze meegekregen naar huis. Hopelijk hebben ze al eens hun muzikale capaciteiten laten horen?!




We hadden ook nog 3 vriendjes van de derde kleuterklas van juf Ilse in onze klas. Zij kon in de voormiddag niet aanwezig zijn op school en daarom werden haar kindjes opver alle kleuterklassen verdeeld. Hieronder zie je aan de spelletjestafel een vriendinnetje van bij juf Ilse zitten bij onze kapoenen.



En hieronder zie je nog 2 vriendjes zitten van juf Ilse bij onze kapoenen in onze autohoek.



Na de middagspeeltijd was het vrij spel: de vriendjes mochten in alle hoekjes die open waren spelen in onze klas.
Na de namiddagspeeltijd en nadat we ons fruit/koekje opgegeten hadden en onze boekentasjes gemaakt hadden, vertelde juf nog een verhaal, het verhaal van "Peter en de wolf".



Verhaal:

Peter speelt in opa's tuin aan de rand van een donker bos. Van zijn opa mag hij niet in het bos gaan spelen omdat er een wolf losloopt! Peter luistert echter niet naar opa en gaat toch door het hekje uit opa's tuin en in het bos. De eend uit de opa's vijver gaat mee met Peter naar het bos en ook de kat gaat mee. In het bos komen ze een vogel (een merel) tegen in een boom. De vogel en de eend beginnen ruzie te maken en de kat sluipt naar hen toe! Peter roept om de vogel en de eend te waarschuwen! Hij roept zo luid dat de wolf hem kan horen!!! De wolf rent naar Peter en zijn dierenvriendjes toe! Peter kan net op tijd in een boom springen, de kat duikt net op tijd in een struik en de vogel vliegt vlug omhoog in de lucht, maar het eendje,... Die had pech, ze was niet snel genoeg en de wolf at haar gewoon helemaal op! Peter is hier heel erg boos om en wil de wolf een lesje leren. Hij neemt een lang touw om de wolf te vangen en de vogel vliegt rondjes rondom de boom terwijl de wolf hem achtervolgt. Peter kan zo de wolf bij zijn staart vangen en houdt het touw heel goed vast, hij laat de wolf niet meer gaan! Op dat moment komt er een jager uit het bos. Samen stoppen ze de wolf in een kooi en samen brengen ze hem naar de dierentuin! En slimme Peter, die is nu een kleine held, want hij had de wolf kunnen vangen!

Dinsdag werkten we verder rond ons thema "Peter en de Wolf". Terwijl enkele vriendjes een wolvenhoekje aan het maken waren (een wolf op papier beschilderen in grijze/bruine verf en er daarna met een kam overgaan - haar imiteren) luisterden een paar andere kapoenen van de klas naar het verhaal op de laptop van de juf terwijl ze naar de prenten in het boekje keken.
De hoedjes werk ik dit weekend af en zullen ergens volgende week meegeven worden...



Het zonnetje scheen zo lekker warm dinsdag na de middagspeeltijd en de kleuters genoten er zichtbaar van! Daarom besloten we (juf Sofie, juf Annick, juf Maaike en juf Kelly) dat we in plaats van vrij spel in onze klasjes te geven, dat de kleutertjes gerust buiten mochten genieten van hun vrij spel in het lekkere zonnentje! De kleuters waren heel blij toen ze hoorden dat ze buiten mochten blijven spelen! Het gras op onze speelweide was ook droog genoeg, dus mochten de kindjes hier ook op voor de eerste keer dit schooljaar!







Klimmen en klauteren en rennen doen we graag!



Oei, wat is er hier gebeurd zie je deze 2 kapoenen denken?! Het waren gewoon de besjes die van de struik gevallen waren... :-p



Op de speelkasteel...







Op de klimperamides en glijbaan.







Met z'n allen op de wip en hoe hoger, hoe liever!!!



De lente is in het land en dat is niemand ontgaan! Alle kapoenen kijken hun ogen uit op de struikjes die in bloem staan en de vele madeliefjes en andere bloempjes die op onze speelweide groeien! En af en toe plukken ze eens een paar mooi bloemetjes voor hun juf...



Om de 14 dagen komt op dinsdagnamiddag juf Cindy ons een handje helpen in ons klasje! Zoals jullie kunnen zien vinden onze kindjes haar heel erg lief! Ze willen allemaal op de schoot zitten van juf Cindy!



Juf Kelly ging om de bellenblaas en blies héél veel belletjes! De kleuters gierden van het lachen en hadden heel veel plezier om de belletjes stuk te prikken en te achtervolgen...



Van al dat spelen krijg je honger! Dus ging juf om het fruit en de koekjes terwijl juf Cindy op de kindjes lette. De kleuters vonden het heerlijk om in het zonnetje hun fruit of koekje op te eten!
Als alles op was, zijn we terug naar onze klas gegaan om onze boekentasjes te maken en Jules in bed te stoppen voor de avond.



Toen alle boekentasjes gemaakt waren en klaar onder de bank stonden, las juf Cindy ons nog eens het verhaaltje voor van "Peter en de wolf"!

Woensdag hebben we een werkblaadje gemaakt... We moesten schaduwprentjes eerst verknippen, daarna op de juiste plaats leggen op ons opdrachtenblad en daarna mochten we de schaduwen op ons blad opkleven. Dit ging bij de meeste vriendjes al héél goed!





Donderdag kwamen de kindjes in de klas en wat stond daar?! Een tv en de film van "Peter en de wolf" die Hanne meegebracht had naar onze klas. Maar het ongeluk sloeg opnieuw toe, de tv was stuk!!! Hij wou niet opstarten!!! Dus bedacht juf iets anders... Verandering van plan.... :-p



Zoë en Fleur hadden boekjes meegebracht ivm wolven!
De kleuters mochten er eentje uitkiezen en die las juf dan voor. De kindjes waren zeer geboeid door het verhaal van de wolf en het lamsboutje!



Hieronder zie je een heuse kleuterpolonaise. Deze kindjes hadden al gedaan met het eten van hun boterhammen. Tijdens ons middagmaal zet juf altijd muziek op om het een beetje leuker te maken en het wachten ook wat minder lang te doen lijken... Op een gegeven moment vormden 2 kleuters een treintje en stapten rond de tafel in onze kring, algauw deden alle kleuters die klaar waren mee! In deze kleutertrein zijn we ook naar de speelplaats gemarcheerd! Reuzetof! Wat het zonnetje allemaal niet kan doen met een kind! Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk,...



Vrijdagvoormiddag gingen we samen met de vriendjes van juf Sofie naar de aula van het middelbaar. Daar gingen we op het grote scherm kijken naar de video van "Peter en de Wolf" (van Walt Disney) die Hanne meegebracht had. Alle kindjes keken ernaar in complete stilte met met open mond! Zo een muzikaal sprookje spreekt duidelijk aan!
Jammer genoeg heb ik hier geen foto's van kunnen nemen, het fototoestel lag nog in de klas...

Na de voormiddagspeeltijd hebben we nog een beetje geknutseld in onze klas. Vele kindjes vonden het heel jammer van het eendje, dat het werd opgegeten door de wolf. Daarom besloot juf op het eendje in de vijver te kopieren op A3-formaat. En de kleuters mochten de vijver dan blauw verven. Zo zagen ze allemaal het eendje nog eens terug!







Natuurlijk werd er ook nog gespeeld in ons klasje in de verschillende hoekjes:

* In de blokkenhoek:









* Aan de puzzeltafel:











* Met onze trein en spoorweg wordt er aan de zandtafel of in de kring (als de blokkenhoek dicht is) gespeeld:





* In de boekenhoek:





* In de poppenhoek:





* In onze autohoek:









* Met onze houten treintjes en blokjes wordt er op de zandtafel gespeeld:



* Aan onze spelletjestafel:







Het was een hele leuke week rond ons thema "Peter en de Wolf"! Het heeft onze kindjes heel erg aangesproken en dat maakt de juf heel erg blij!

Volgende week werken we in ons klasje rond het volgende thema: "Lente - Nieuw leven - Bloemen en dieren".

Groetjes, Juf Elke.

25-03-2011 om 00:00 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Categorie:Thema's
22-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oproep - Vraagje: Minipoppenstoeltje

Beste ouders,

Sinds de krokusvakantie is Jules onze nieuwe klaspop!
De kleuters zijn dol op hem en hij vindt het ook zeer fijn om in ons klasje te wonen en om zoveel te leren in onze klas en natuurlijk ook om zo fijn te spelen met alle andere kleutertjes van onze klas!
Hij heeft al een eigen bedje, dat hij zeer mooi vindt, in onze poppenhoek waarin hij iedere avond gaat slapen vlak voor wij naar huis gaan.

Maar we hebben een probleem...

Momenteel zit Jules gewoon bovenop de kast als wij met z'n allen in de kring zitten, maar dat vindt hij niet zo fijn: het is een beetje te hoog (en ook een beetje gevaarlijk voor zo een kleine jongen... )
Juf heeft jammer genoeg geen stoeltje meer over in de klas of thuis voor Jules en in alle andere klasjes hebben ze ook hun stoeltjes allemaal nodig...



Een foto'tje van onze klaspop Jules zodat jullie een beeld kunnen krijgen van hoe groot (klein) hij wel is...



Vandaar de volgende vraag:

Is er iemand die thuis toevallig nog een klein stoeltje (poppenstoeltje ofzo, Jules is namelijk niet groter dan 50cm )heeft staan? Het zou namelijk heel leuk zijn voor Jules en onze vriendjes, als Jules echt op zijn stoeltje in onze kring zou kunnen zitten en zo ook beter zou kunnen deelnemen aan alle activiteiten die we doen in onze kring. Tijdens het spel en werken in onze hoekjes nemen we Jules overal al mee, maar als we in onze kring werken, spelen enzo zit Jules helemaal alleen bovenop de kast...

Mochten jullie een stoeltje (of krukje of poefje of zeteltje of wat doen ook) hebben voor Jules dat jullie zouden kunnen missen, dan is dit zeker en vast welkom in ons klasje! We zullen er goed zorg voor dragen en natuurlijk krijgen jullie het stoeltje op het einde van het schooljaar terug!

Laten jullie mij aub iets weten via een reactie op dit berichtje of via een berichtje in het gastenboek?!

Alvast al héél erg bedankt!

Juf Elke en vooral Jules!!!





           

22-03-2011 om 19:12 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Varia



JUF


Ik ben juf Elke Laureys.


Foto

Ik ben geboren op
18/07/1987.
In juni 2009 ben ik
afgestudeerd
als kleuteronderwijzeres.
Mijn hobbies zijn:
dansen, zingen, knutselen,
lachen, plezier beleven,...

Veel plezier op onze blog!


KLASPOP



Jules


KINDJES

De ?? vriendjes van onze klas zijn:

De meisjes

??

De jongens

??

19-kl'.jpg



FRUITDAG

Iedere ???dag

Op ???dag eet ik fruit!
Nee, mama en papa,
de koekjes komen er dan
echt niet uit!
Ze blijven in mijn tasje,
want op ???dag eten we
gezond in ons klasje!



AFSCHEID

Lieve mama en papa,
Geef mij een kusje, en breng met tot bij de juf.
Dag mama, dag papa, ga nu maar vlug!
Voor je het weet, keren we naar ons huisje terug!


Categorieën
  • Foto's & Filmpjes (11)
  • Info (3)
  • Jarig zijn (12)
  • Liedjes en Versjes (0)
  • Thema's (14)
  • Varia (10)
  • Welkom (1)

  • Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek. Dat vinden we supertof! Juf Elke


    Foto

    Archief per week
  • 08/08-14/08 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs