WELKOM

Fijn dat je
een kijkje
komt nemen!

SCHOOL

LOGO

De ?? kleuterklas
van het ??
te ??

Site: ??

Blog als favoriet !
Foto

DATUM

THEMA

Het thema van de week is:

"...?..."


JARIGE

??? wordt gevierd op
??? 2011

??? wordt gevierd op
??? 2011

Proficiat!!!

TURNEN

???dag:

Met turnjuf/meester ???

??u?? - ??u??

???dag:

Met turnjuf/meester ???

??u?? - ??u??




Wet op de Privacy!

Als gevolg van de wet op de privacy van 8 december 1992, heeft iedereen het recht om gegevens en/of beeldmateriaal met betrekking tot zijn eigen persoon of zij/haar minderjarige kind(eren), van deze site te laten verwijderen.

Indien u dit wenst, gelieve mij dan via de link hieronder een mailtje te sturen.

Groetjes, juf Elke L.

portret'

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

BEZOEKERS

Juf Elke's Blog
Kom en kijk mee in ons klasje
Kleuterpraat, foto's en alles wat er in ons klasje te beleven is...
25-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Boekjes - Peter en de wolf

Deze week hebben we heel veel leuke dingen gedaan rond het muzikale sprookje van Sergej Prokovjef, "Peter en de wolf.".

Op maandag hadden we na het onthaal en morgenritueel zoals altijd eerst turnen samen met juf Caren. Ze had voor ons een leuk bewegingsparcours opgezet waar we volop konden klimmen en klauteren! Leuk!!!! :D Daarna was het speeltijd.
Na de speeltijd hebben nog enkele vriendjes van de klas hun werkblaadje afgewerkt van vorige week (thema muziek).



En nog een paar andere kapoenen hebben hun schuddoodje nog afgewerkt. Reepjes glanspapier knippen of scheuren in kleine stukjes en daarna opkleven op hun kaasdoosje. Juf werkte deze dan later af met wat froezelpapier en later op de week hebben de vriendjes ze meegekregen naar huis. Hopelijk hebben ze al eens hun muzikale capaciteiten laten horen?!




We hadden ook nog 3 vriendjes van de derde kleuterklas van juf Ilse in onze klas. Zij kon in de voormiddag niet aanwezig zijn op school en daarom werden haar kindjes opver alle kleuterklassen verdeeld. Hieronder zie je aan de spelletjestafel een vriendinnetje van bij juf Ilse zitten bij onze kapoenen.



En hieronder zie je nog 2 vriendjes zitten van juf Ilse bij onze kapoenen in onze autohoek.



Na de middagspeeltijd was het vrij spel: de vriendjes mochten in alle hoekjes die open waren spelen in onze klas.
Na de namiddagspeeltijd en nadat we ons fruit/koekje opgegeten hadden en onze boekentasjes gemaakt hadden, vertelde juf nog een verhaal, het verhaal van "Peter en de wolf".



Verhaal:

Peter speelt in opa's tuin aan de rand van een donker bos. Van zijn opa mag hij niet in het bos gaan spelen omdat er een wolf losloopt! Peter luistert echter niet naar opa en gaat toch door het hekje uit opa's tuin en in het bos. De eend uit de opa's vijver gaat mee met Peter naar het bos en ook de kat gaat mee. In het bos komen ze een vogel (een merel) tegen in een boom. De vogel en de eend beginnen ruzie te maken en de kat sluipt naar hen toe! Peter roept om de vogel en de eend te waarschuwen! Hij roept zo luid dat de wolf hem kan horen!!! De wolf rent naar Peter en zijn dierenvriendjes toe! Peter kan net op tijd in een boom springen, de kat duikt net op tijd in een struik en de vogel vliegt vlug omhoog in de lucht, maar het eendje,... Die had pech, ze was niet snel genoeg en de wolf at haar gewoon helemaal op! Peter is hier heel erg boos om en wil de wolf een lesje leren. Hij neemt een lang touw om de wolf te vangen en de vogel vliegt rondjes rondom de boom terwijl de wolf hem achtervolgt. Peter kan zo de wolf bij zijn staart vangen en houdt het touw heel goed vast, hij laat de wolf niet meer gaan! Op dat moment komt er een jager uit het bos. Samen stoppen ze de wolf in een kooi en samen brengen ze hem naar de dierentuin! En slimme Peter, die is nu een kleine held, want hij had de wolf kunnen vangen!

Dinsdag werkten we verder rond ons thema "Peter en de Wolf". Terwijl enkele vriendjes een wolvenhoekje aan het maken waren (een wolf op papier beschilderen in grijze/bruine verf en er daarna met een kam overgaan - haar imiteren) luisterden een paar andere kapoenen van de klas naar het verhaal op de laptop van de juf terwijl ze naar de prenten in het boekje keken.
De hoedjes werk ik dit weekend af en zullen ergens volgende week meegeven worden...



Het zonnetje scheen zo lekker warm dinsdag na de middagspeeltijd en de kleuters genoten er zichtbaar van! Daarom besloten we (juf Sofie, juf Annick, juf Maaike en juf Kelly) dat we in plaats van vrij spel in onze klasjes te geven, dat de kleutertjes gerust buiten mochten genieten van hun vrij spel in het lekkere zonnentje! De kleuters waren heel blij toen ze hoorden dat ze buiten mochten blijven spelen! Het gras op onze speelweide was ook droog genoeg, dus mochten de kindjes hier ook op voor de eerste keer dit schooljaar!







Klimmen en klauteren en rennen doen we graag!



Oei, wat is er hier gebeurd zie je deze 2 kapoenen denken?! Het waren gewoon de besjes die van de struik gevallen waren... :-p



Op de speelkasteel...







Op de klimperamides en glijbaan.







Met z'n allen op de wip en hoe hoger, hoe liever!!!



De lente is in het land en dat is niemand ontgaan! Alle kapoenen kijken hun ogen uit op de struikjes die in bloem staan en de vele madeliefjes en andere bloempjes die op onze speelweide groeien! En af en toe plukken ze eens een paar mooi bloemetjes voor hun juf...



Om de 14 dagen komt op dinsdagnamiddag juf Cindy ons een handje helpen in ons klasje! Zoals jullie kunnen zien vinden onze kindjes haar heel erg lief! Ze willen allemaal op de schoot zitten van juf Cindy!



Juf Kelly ging om de bellenblaas en blies héél veel belletjes! De kleuters gierden van het lachen en hadden heel veel plezier om de belletjes stuk te prikken en te achtervolgen...



Van al dat spelen krijg je honger! Dus ging juf om het fruit en de koekjes terwijl juf Cindy op de kindjes lette. De kleuters vonden het heerlijk om in het zonnetje hun fruit of koekje op te eten!
Als alles op was, zijn we terug naar onze klas gegaan om onze boekentasjes te maken en Jules in bed te stoppen voor de avond.



Toen alle boekentasjes gemaakt waren en klaar onder de bank stonden, las juf Cindy ons nog eens het verhaaltje voor van "Peter en de wolf"!

Woensdag hebben we een werkblaadje gemaakt... We moesten schaduwprentjes eerst verknippen, daarna op de juiste plaats leggen op ons opdrachtenblad en daarna mochten we de schaduwen op ons blad opkleven. Dit ging bij de meeste vriendjes al héél goed!





Donderdag kwamen de kindjes in de klas en wat stond daar?! Een tv en de film van "Peter en de wolf" die Hanne meegebracht had naar onze klas. Maar het ongeluk sloeg opnieuw toe, de tv was stuk!!! Hij wou niet opstarten!!! Dus bedacht juf iets anders... Verandering van plan.... :-p



Zoë en Fleur hadden boekjes meegebracht ivm wolven!
De kleuters mochten er eentje uitkiezen en die las juf dan voor. De kindjes waren zeer geboeid door het verhaal van de wolf en het lamsboutje!



Hieronder zie je een heuse kleuterpolonaise. Deze kindjes hadden al gedaan met het eten van hun boterhammen. Tijdens ons middagmaal zet juf altijd muziek op om het een beetje leuker te maken en het wachten ook wat minder lang te doen lijken... Op een gegeven moment vormden 2 kleuters een treintje en stapten rond de tafel in onze kring, algauw deden alle kleuters die klaar waren mee! In deze kleutertrein zijn we ook naar de speelplaats gemarcheerd! Reuzetof! Wat het zonnetje allemaal niet kan doen met een kind! Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk,...



Vrijdagvoormiddag gingen we samen met de vriendjes van juf Sofie naar de aula van het middelbaar. Daar gingen we op het grote scherm kijken naar de video van "Peter en de Wolf" (van Walt Disney) die Hanne meegebracht had. Alle kindjes keken ernaar in complete stilte met met open mond! Zo een muzikaal sprookje spreekt duidelijk aan!
Jammer genoeg heb ik hier geen foto's van kunnen nemen, het fototoestel lag nog in de klas...

Na de voormiddagspeeltijd hebben we nog een beetje geknutseld in onze klas. Vele kindjes vonden het heel jammer van het eendje, dat het werd opgegeten door de wolf. Daarom besloot juf op het eendje in de vijver te kopieren op A3-formaat. En de kleuters mochten de vijver dan blauw verven. Zo zagen ze allemaal het eendje nog eens terug!







Natuurlijk werd er ook nog gespeeld in ons klasje in de verschillende hoekjes:

* In de blokkenhoek:









* Aan de puzzeltafel:











* Met onze trein en spoorweg wordt er aan de zandtafel of in de kring (als de blokkenhoek dicht is) gespeeld:





* In de boekenhoek:





* In de poppenhoek:





* In onze autohoek:









* Met onze houten treintjes en blokjes wordt er op de zandtafel gespeeld:



* Aan onze spelletjestafel:







Het was een hele leuke week rond ons thema "Peter en de Wolf"! Het heeft onze kindjes heel erg aangesproken en dat maakt de juf heel erg blij!

Volgende week werken we in ons klasje rond het volgende thema: "Lente - Nieuw leven - Bloemen en dieren".

Groetjes, Juf Elke.

25-03-2011 om 00:00 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Categorie:Thema's
22-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oproep - Vraagje: Minipoppenstoeltje

Beste ouders,

Sinds de krokusvakantie is Jules onze nieuwe klaspop!
De kleuters zijn dol op hem en hij vindt het ook zeer fijn om in ons klasje te wonen en om zoveel te leren in onze klas en natuurlijk ook om zo fijn te spelen met alle andere kleutertjes van onze klas!
Hij heeft al een eigen bedje, dat hij zeer mooi vindt, in onze poppenhoek waarin hij iedere avond gaat slapen vlak voor wij naar huis gaan.

Maar we hebben een probleem...

Momenteel zit Jules gewoon bovenop de kast als wij met z'n allen in de kring zitten, maar dat vindt hij niet zo fijn: het is een beetje te hoog (en ook een beetje gevaarlijk voor zo een kleine jongen... )
Juf heeft jammer genoeg geen stoeltje meer over in de klas of thuis voor Jules en in alle andere klasjes hebben ze ook hun stoeltjes allemaal nodig...



Een foto'tje van onze klaspop Jules zodat jullie een beeld kunnen krijgen van hoe groot (klein) hij wel is...



Vandaar de volgende vraag:

Is er iemand die thuis toevallig nog een klein stoeltje (poppenstoeltje ofzo, Jules is namelijk niet groter dan 50cm )heeft staan? Het zou namelijk heel leuk zijn voor Jules en onze vriendjes, als Jules echt op zijn stoeltje in onze kring zou kunnen zitten en zo ook beter zou kunnen deelnemen aan alle activiteiten die we doen in onze kring. Tijdens het spel en werken in onze hoekjes nemen we Jules overal al mee, maar als we in onze kring werken, spelen enzo zit Jules helemaal alleen bovenop de kast...

Mochten jullie een stoeltje (of krukje of poefje of zeteltje of wat doen ook) hebben voor Jules dat jullie zouden kunnen missen, dan is dit zeker en vast welkom in ons klasje! We zullen er goed zorg voor dragen en natuurlijk krijgen jullie het stoeltje op het einde van het schooljaar terug!

Laten jullie mij aub iets weten via een reactie op dit berichtje of via een berichtje in het gastenboek?!

Alvast al héél erg bedankt!

Juf Elke en vooral Jules!!!





           

22-03-2011 om 19:12 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Varia
20-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Muziek

Deze week hebben we met onze vriendjes gewerkt, gespeeld, beleefd, geëxperimenteerd, geëxploreerd, ontdekt en nog veel meer van dit allemaal rond ons thema muziek en muziekinstrumenten.

Welke muziekinstumenten kwamen allemaal aan bod?:
- Tamboerijn - Bellenkrans - xylofoon - Tikstokjes -
- Handtrom - Blokfluit - klokkenspel - Houtblok -
- Tommel - Triangel - Schellenstok- Sambaballen -

Meegebrachte instrumentjes van de kleuters:
- Handtrommeltje - Saxofoon - Trompet -

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Maandag, na het turnen en na de voormiddagspeeltijd kwamen we terug in ons klasje en wat vonden we daar? Onze ontdektafel stond open en er lagen spulletjes is,... We zijn eens gaan kijken wat voor dingen het waren! Het waren muziekinstrumentjes! Jules en juf hadden ze meegebracht voor ons om volop mee te mogen experimenteren en muziek mee te maken. Gedurende de week groeide onze muziekontdektafel verder en verder aan dankzij de leuke instrumentjes die de kleuters ook meebrachten naar onze klas.
De kleuters hebben zich stuk voor stuk kostelijk geamuseerd in onze muziektafel! De ene maakte al wat mooiere muziek dan de andere,... Een geluk hebben de oortjes van Jules en juf het overleefd deze week... Dit weekend zullen ze kunnen genieten van een beetje welverdiende rust/stilte...













Natuurlijk hebben we niet alleen in onze muziekontdektafel gespeeld. Juf heeft ook het verhaal verteld van de Barmhartige Samaritaan. We hebben het bijbelverhaal besproken en ook toegepast op ons eigen kleuterleventje in onze klas en daarbuiten: hoe kunnen wij een Barmhartige Samaritaan zijn? ==> "Door lief te zijn voor elkaar en elkaar te helpen, juf!!!", dit was het antwoord van onze kleuters! Lief he?!
Na het verhaal, kleurden de kleuters een tekening in van de Barmhartige Samaritaan uit het verhaal.



Dinsdag toverden Jules en juf een grote doos en een blauw koffertje op onze tafel midden in de kring! Alle kleutertjes waren verbaasd en vroegen: "Juf, wat zit daarin?!"
We bekeken eerst het koffertje, daar zat iets in, want er kwam geluid uit... Juf haalde er 2 stokjes uit... En de kleuters riepen spontaan: "Joepie, tikstokjes!!!!" Iedereen kreeg 2 tikstokjes en samen hebben we er even mee geëxperimenteerd en we hebben er natuurlijk ook muziek mee gemaakt. 's Avond hebben we er ook nog twee spelletjes mee gespeeld:

- Dirigentje:
1 kleuter maakte muziek met de stokjes op een andere manier en de anderen deden hem/haar na, enz.

- Regenmuziek:
Met onze tikstokjes bootsten we de regen na: dikke druppels, zachte regenbui, storm, niks = mooi weer,...

 Dit vonden de kleuters zeer fijn!

Daarna was onze grote doos aan de beurt. Daarin zaten nog meer muziekinstrumentjes! Iedere kleuter haalde er een instrumentje uit... Kende de kleuters hun gekozen instrument? Hoe noemt het? Hoe spelen we erop? Welk geluid/wat voor muziek maakt het? Horen we het graag, ja of nee? Op het einde van onze waarneming van de muziekinstrumenten hebben we een kleine fanfare gemaakt en stapten we door onze klas terwijl iedereen op zijn muziekinstrumentje speelde...



Na al die muziekinstrumentjes en het muziek maken, besloten we om zelf ook een muziekinstumentje te maken in onze knutselhoek. We gingen aan de slag met papier: knippen en scheuren. En daarna kleefden we de stukjes papier op ons meegebracht kaasdoosje met lijm. Juf zal ze dit weekend afwerken en volgende week krijgen we onze zelfgemaakt schuddoosje mee naar huis!



Woensdag had juf een spelletje mee ivm muziek en muziekinstrumentjes, een muziekmemorie!!! We bekeken alle prentjes op de kaartjes en kwamen tot de constatie dat er van alles 2 waren! Hierna hebben we alle kaartjes met hun prentje naar beneden op tafel gelegd.

Speluitleg:
1 kleuter mocht eerst 1 kaartje omdraaien en op de plaats laten liggen en daarna een 2de. Waren het 2 dezelfde kaartjes, dan mocht de kleuter de kaartjes houden. Waren het 2 verschillende kaartjes dan moesten de kaartjes terug op hun plaats met hun prentje naar beneden omgedraaid worden. En dan is het aan de volgende kleuter. Het spel gaat door tt alle kaartjes gevonden zijn.

In het begin verliep het wat moeilijk, je beurt afwachten duurt voor sommige kindjes namelijk héél lang...
Maar na een paar kaartjes, ging het al veel beter en vond iedereen het een superleuk spelletje. Juf begeleide dit spelletje bij iedereen eens op woensdag om erop toe te zien dat alles goed verliep, maar vanaf donderdag werd het spelletje aangeboden tijdens het vrij spel in de spelletjeshoek waar de kindjes er zelfstandig mee aan de slag konden, zonder de hulp van juf.



Donderdag hebben we in ons klasje gewerkt en gepuzzeld tegelijkertijd! Dat moet je kunnen he!
We kregen van juf een groot opdrachtpapier en een klein reepje papier! Op alletwee stonden er helften van muziekinstrumentjes! We moesten de helften van het reepje papier mooi uitknippen. Daarna legden we ze naast hun andere helft op het opdrachtenblad. En als het juist was, mochten we het opkleven! Dit ging bij veel kleuters redelijk vlot! Voor sommigen is knippen dan weer nog wat moeilijk, maar oefening (en soms ook wel wat concentratie ) doen wonderen!



Natuurlijk hebben we ook nog wat verder moeten werken aan onze schuddoosjes, want nog niet iedereen had al kunnen komen knutselen aan zijn kaasdoosje...



De hele week hadden we al naar allerlei soorten muziek geluisterd en we hebben er ook vaak spelletjes op gedaan en gedanst, maar 1 soort muziek hadden we nog niet beluisterd, namelijk klassieke muziek. Een vriendje van onze klas, Arne, had de onderstaande DVD mee en het leek me dan ook hét uitgelezen moment om deze in mn laptop te stoppen en de kleuters klassieke muziek te laten leren kennen op een mooie, interessante en ludieke manier.
In het begin vonden de kleuters het best wel raar, die klassieke muziek, maar naarmate de DVD verder speelde en er beeldmateriaal verscheen die de muziek ondersteunde, hoe meer en meer ze de klassieke muziek tof begonnen te vinden!



Veel kleutertjes zaten met open mondjes samen met Jules te kijken naar de DVD ivm klassieke muziek...
Even een muisstil moment in onze klas, op de klassieke muziek na natuurlijk tijdens deze muzikale week...



Toen we na de eerste speeltijd terug binnen kwamen, zagen we dat juf allerlei prenten in onze klas omhoog gehangen had van een Burundees meisje (Actie Broederlijk Delen). We bespraken de foto's, we zagen dat we verschillend leven, dat wij het hier goed hebben in België en dat sommige kindjes het in hun land wat minder goed hebben... Via het verhaal bij deze prenten, schakelden we over op het bijbelverhaal van Jezus, de kindervriend. We hebben een kort gesprekje gehad over wie onze 'beste' vriend is, hoe we goede vriendjes kunnen zijn voor elkaar en voor anderen,...
Als verwerkingsactiviteit, gaf juf de kleuters een tekening over dit bijbelverhaal die ze mooi mochten inkleuren.





Buiten onze muziekontdektafel, hadden we ook nog een ander nieuw hoekje in onze klas...
Enkele kleuters hadden DVD's mee met liedjes op en filmpjes ivm muziek en muziekinstrumentjes... De klasgenootjes vroegen hier heel vaak naar. Juf had haar laptop al meegebracht naar de klas om een powerpointvoorstelling ivm muziekinstrumenten en de muziek die ze maken te laten zien en horen...
Dus, we besloten allemaal tesamen om de laptop een vast plekje te geven in onze klas voor deze week. Juf zette iedere dag na de middagspeeltijd, tijdens het vrij spel een ander filmpje op. De kleuters mochten hier dan voor kiezen op ons keuzebord. De laptop met de filmpjes over muziek(instrumenten) was een druk bezocht hoekje in onze klas! En natuurlijk keek Jules mee met onze kleuters naar de mini-tv van de juf (uitspraak van een kleutertje)!







Natuurlijk werd er ook nog volop gespeeld in onze klas in de verschillende hoekjes in onze klas:

* In de blokkenhoek:



Hieronder zie je Bjarne en Alexander met hun zelfgemaakte vliegtuigjes! Ze waren hier heel fier op!



Hieronder zie je Senna met haar zelfgemaakte creatie!  



En hieronder zie je een creatie van al onze kapoenen tesamen uit de blokkenhoek...



* In de  puzzelhoek





* In de spelletjeshoek







Hanne en Fleur maken hier iets heel moois met de steekparels!
De steekparels zijn altijd populair in onze spelletjeshoek!!!



Hieronder zie je enkele kleuters aan de knutseltafel, nog bezig aan hun schuddoosje en Ketsia, onderaan de foto probeert de memorie nog eens uit.



* In de poppenhoek







* In de autohoek



Hieronder zie je David spelen in de autohoek.
En je ziet ook 2 van onze vriendjes voor ons keuzebord staan.

Keuzebord:
Hierop kleeft juf de pictogrammen van de hoeken die open zijn. Deze pictogrammen hangen ook in het groot bij die hoek.
Naast die pictogrammen hangen velcro'tjes, deze duiden het aantal plaatsen aan die er in die hoek zijn. Er kunnen bijvoorbeeld maar 6/4/3/2 vriendjes in een bepaalde hoek en dan is het hoekje vol. De kleuters mogen allemaal zelf kiezen waar ze gaan spelen. Als alle velcro'tjes van een hoekje volgekleefd zijn met de symbolen van een paar vriendjes, dan is het hoekje vol en kan er niemand meer bij en moeten de andere kleuters voor een ander hoekje kiezen. Eenmaal voor een hoekje gekozen, kleven ze er hun symbool bij en vertrekken naar die hoek om er te gaan spelen. Als ze daar niet meer willen gaan spelen mogen ze opnieuw naar het keuzebord gaan om te kijken of er in ee ander hoekje van hun keuze nog plaats is om te gaan spelen.
Dit is zeer goed voor de (denk)ontwikkeling van onze kleuters: ze leren min of meer tellen, ze leren na te denken, ze leren te kiezen, ze leren om hun beurt af te wachten,...



* In de boekenhoek waar specifieke boekjes ivm muziek(instumentjes) inlagen naast onze boekjes die er altijd inliggen.



Het was weer een heel fijne week samen met de kleutertjes en de muziekinstrumentjes!

Volgende week werken we in onze klas rond het volgende thema: "Boekjes: Peter en de wolf!"

Groetjes, juf Elke.

20-03-2011 om 00:00 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Thema's
19-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Carnaval - Clowntjes - Afwezige clowntjes tijdens stoet

Deze vriendje van onze klas, waren er jammer genoeg niet bij op de dag van onze carnavalstoet...
Dat vonden we allemaal een beetje jammer omdat ze hun kostuum niet hebben kunnen dragen waar ze zo goed en flink aan gewerkt hadden! Daarom hebben we hun het kostuum toch nog aangedaan, vlak voor ze naar huis gingen... De mama's waren heel blij verrast toen ze hun clowntjes van school kwamen halen!



Clowntje Zoë



Clowntje Tayssir



Clowntje Ketsia (had geen t-shirt meegebracht) en clowntje Leeloo (was vrijdag haar hoedje vergeten)

19-03-2011 om 00:00 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Foto's & Filmpjes
18-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Carnaval - Clowns - Foto's van de STOET

Beste ouders,

Zoals beloofd, kunnen jullie hieronder enkele foto's terugvinden van jullie oogappels tijdens de stoet!

Nogmaals heel erg bedankt aan de ouders die mij enkele foto's via usbstick hebben overhandigd!

Veel kijkplezier, juf Elke.

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Hier vertekt onze stoet nog maar net: juf vooraan als locomotief van kleutertrein met veel kleuterwagonnetjes en...




Achteraan stapt de mama van de juf mee als laaste wagon samen met nog enkele kapoenen van onze klas.



Hier stappen we al in de Lindestraat en het gaat zoals jullie kunnen zien zeer goed!
De kleuters hebben flnk meegestapt en waren heel erg onder de indruk van de grote massa volk die aan de zijlijn hen aanmoedigden en allerlei lieve commentaren toeriepen...



We zijn bijna aan onze school, nog 1 blokje om en we zijn aan onze kleuteringang van onze school.
Oef, eindelijk, want sommige dappere stappertjes werden al wat moe... ;-)
En zoals jullie kunnen zien waren niet enkel onze sloebers van de klas versierd als een clown, ook de juf heeft haar best gedaan om zich een beetje te verkleden in een clown... :-p



Ons laatste wagonnetje liep een eindje achterop,... De trein moest even stilstaan vooraan totdat deze kapoenen er terug bij waren! Het was dan ook wel een serieus afstandje om te wandelen he, als je nog maar zulke kleine beentjes hebt... ;-)



En voila, de laatse rechte lijn naar onze kleuterspeelplaats! Iedereen was al wat moe geworden van al dat stappen, een geluk dat er een lekkere wafel klaarlag voor onze kleuters om terug op krachten te komen!   En die wafels hebben heel goed gesmaakt hoor, ze waren supersnel op!



En na de wafels was er dan de caramellenworp,... Wie de winnaar hiervan was, kan je in het berichtje hieronder lezen.

Ik heb ook een leuk videobestandje gekregen van een mama van onze klas. Klik op het woordje videobestand om de link te openen om de video te kunnen bekijken... Zo kunnen jullie en jullie kapoenen nog even genieten van de sfeer tijdens onze carnavalstoet.



Groetjes, Juf Elke

18-03-2011 om 00:00 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Foto's & Filmpjes
09-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Carnaval - Clowntjes

Tijdens dit leuke thema hebben onze vriendjes heel wat beleefd in ons klasje! We hebben onze aandacht vooral gericht op clowns. We hebben 'onderzocht' hoe clowns eruit zien, hoe ze zich kleden, hoe ze zich schminken, welke attributen ze gebruiken,... We waren ook benieuwd of we zelf ook en hoe we een echt clowntje konden worden...  Buiten al de clowntjesgekte hebben we het ook gehad over carnaval zelf! Wat is carnaval? Wat vinden we leuk aan carnaval? Wat doen we tijdens carnaval?,... Op al deze vragen hebben we een antwoord gezocht tijdens onze activiteiten in onze klas en tijdens ons spel in de verschillende hoekjes van onze klas die al dan niet aangepast waren in ons huidige thema.

Vorige week waren we al begonnen met het maken van ons clownkostuum. De eerste stap was het versieren van onze witte T-shirt: we bestempelden ze eerst met ballonnen. Maar dit bleek niet zo gemakkelijk, de ballonnen wilden vooral gaan vliegen of gingen stuk met hier en daar een traantje erbij van een geschrokken kapoen... Daarom besloten we verder te stempelen met ronde stempels, dit was veel gemakkelijk én het resultaat mag er ook wezen!

Maandag hadden nog een paar kleuters een witte Tshirt mee. Na het turnuurtje op maandag hebben we deze T-shirts ook mooi versierd met onze stempels voor we aan de rest van onze knutselwerkjes begonnen om ons clownkostuum volledig te maken.



Toen dinsdag al onze t-shirts klaar waren, zijn we begonnen aan ons clownhoedje. Hiervoor mochten we een papieren bordje verven in onze favoriete kleur. Juf sneed hierin dan een gat als de hoedjes droog waren, duwde er een yoghurtpotje in en naaide er een rekkertje in vast zodat het papieren bordje een echt clownhoedje werd! Het resultaat mag er best wel wezen!



Natuurlijk hebben we op maandag en dinsdag ook gespeeld in onze hoekjes van de klas:

* In de spelletjeshoek




* In de blokkenhoek



* In de autohoek



* Aan de puzzeltafel en in de ontdektafel (= tafel met attributen van de clowntjes)



Hieronder zie je de kleuters spelen aan de puzzeltafel (linksbovenaan), in de ontdektafel (midden bovenaan), in de boekenhoek (naast de ontdektafel) en aan de spelletjestafel (onderaan de foto).



Op woensdag las juf het verhaal voor van Jules die carnaval op school mag vieren:



Verhaal:

Jules mag verkleed naar school gaan, want er is een groot carnavalfeestje op school!
Net voor ze naar school moeten vertrekken beseft Jules dat hij iets vergeten is ivm zijn verkleedkostuum!
Maar er is geen tijd meer om het te zoeken,dus gaat Jules zonder zijn mooie hoed naar school.
Jules is heel triest! De directeur ziet dat Jules triest is en vraagt hem waarom hij zo triest is.
Jules vertelt hem waarom hij zo triest is. En rarara, de directeur is net zo verkleed als Jules
en is zo lief om zijn hoed aan Jules te lenen! Nu is Jules dolgelukkig en
zo wordt het nog een supercarnavalfeestje op school voor Jules!


Juf speelde ook tik tak waarin carnaval en clowns een grote rol speelden: er werd gejongleerd met ballen, er werden serpentines geblazen, er werd met confetti gegooid en er werd met kleuren getoverd! De kindjes zaten allemaal stil vol van verwondering ivm wat er zich allemaal afspeelde in tik tak!

Toen we donderdag binnenkwamen in onze klas waren we het allemaal over eens: brrr, het was er heel erg koud! Onze verwarming was stuk! En ook onze lichten wilden niet branden! Het was zo danig koud dat alle juffen beslisten om de kindjes hun jas te laten aanhouden en ze te laten spelen in de klas zodat ze het toch nog ietjes warm konden krijgen en hebben. De kleuters vonden dit wel een hele ervaring, zo met hun jas aan in de klas spelen, eten en drinken!
Het was wel niet al te handig, maar het ging toch redelijk goed. Af en toe deden we ook eens een bewegingstussendoortje zodat we zeker warm konden krijgen en warm bleven!










We hadden op donderdag een briefje meegegeven waarin werd uitgelegd dat onze verwarming en elektriciteit stuk was en dat alle kleuters vanaf de namiddag welkom waren voor de carnavalstoet op vrijdag. Ook de kleuters van wie de ouders geen opvang konden regelen, konden naar school komen, want de juffen waren sowieso aanwezig op school!

Alle juffen waren heel erg benieuwd hoeveel kindjes ze zouden hebben in hun klasje! De ouders hebben heel erg positief gereageerd op ons bericht van donderdag, maar gelukkig zijn er nog kleutertjes doorgekomen op vrijdagvoormiddag!
We konden met alle kleuterklasjes (van de peuters tot en met de derde kleuterklassers) tesamen in de (verwarmde) aula naar muziek luisteren en naar een fimpje kijken tot aan de voormiddagspeeltijd! Tijdens de speeltijd deden we onze jassen opnieuw aan, gingen we buiten spelen en aten we ons koekje op. Na de speeltijd ging het terug richting aula tot aan het middageten.



Er speelde wat muziek in de aula om naar te luisteren en ondertussen zorgden meester Kevin en juf Ilse ervoor dat we op het grote scherm naar een filmpje konden kijken!



Er werd heel aandachtig gekeken naar Sneeuwwitje zoals jullie kunnen zien! ;-)



Na de middagpauze kwamen alle kindjes terug naar ons klasje en toen begon de drukte!
Gelukkig was ook de mama van de juf langsgekomen om te helpen met het aankleden van de kindjes! Eerst de t-shirt aandoen, daarna er de strik opnieten en daarna het juiste hoedje op het juiste hoofdje binden en daarna werden alle kleuters geschminkt als een clowntje! Dit laatste zorgde voor de finishing touch! Ze waren allemaal prachtig, onze kapoenen!
Toen we allemaal klaar waren, gingen we naar buiten en stapten we mee in onze heuse schoolcarnavalstoet! Dit vonden we allemaal superleuk! De kleuters genoten met volle teugen van de aandacht tijdens de stoet!

Er werden natuurlijk ook foto's getrokken van onze stoet, deze kunnen jullie terugvinden op onze schoolwebsite:

http://www.kcd.be/

De kleuters van de 1ste kleuterklasjes stapten maar een deel van de stoet mee, want de volledige stoet meestappen zou te vermoeiend geweest zijn... Toen we aankwamen op school hebben we ons goed opgesteld op de speelplaats van het lager zodat we de andere klassen die de volledige stoet meestapten konden bewonderen als ook zij terug op onze school aankwamen!

Hieronder kan je onze vriendjes van de klas bewonderen in hun mooi zelfgemaakt clownkostuum:




Clowntjes Senna, Arwen en David



Clowntjes Hanne, Alexander en Bjarne



Clowntjes Marie, Emmanual en Fleur



Clowntjes Sven, Naomie, ... , Elise en Luna



Clowntjes Jelle en Kenzo



Clowntjes Yentl, Leeloo en Arne.

Jammer genoeg waren er een paar vriendjes van onze klas niet bij, zij zullen volgende week hun kostuum mee krijgen naar huis!

Nadat alle klassen terug op school aangekomen waren, gingen we met alle kleuterklassen terug naar de kleuterspeelplaats. Hier hebben we in het zonnetje allemaal een lekkere wafel gekregen van onze juf om op te smullen na zo een lange wandeling! :)

Nadat alle wafels op waren, verschenen plots de prins en prinses carnaval op het dak van onze kleuterblok! Het was tijd voor de caramellenworp!!! Wie de gouden snoep kon vangen, moest deze bij de juf brengen en die kreeg dan een cadeau'tje! :)
Alle kleuters deden flink hun best om zoveel mogelijk snoepjes te rapen! Ze brachten ze allemaal bij de juf en ik heb deze na afloop eerlijk verdeeld over alle aanwezige kleuters van onze klas!!!



Én een kapoen van onze klas heeft ook de gouden snoep kunnen vangen!!!
Een hele dikke proficiat aan Hanne! Zij kreeg ook nog een leuk cadeau'tje als aandenken dat ze de gouden snoep heeft kunnen vangen! Veel plezier met je cadeau'tje Hanne en nog eens een dikke proficiat van je juf!!!

Het was een zeer toffe en soms zotte carnavalweek, maar daar dient carnaval voor hé, om eens lekker zot te doen!

Na de vakantie zullen we werken rond het volgende thema: Muziek en muziekinstrumenten!

Groetjes, juf Elke L.




Aan iedereen een zalige en misschien ook knotsgekke krokus- of carnavalvakantie!!!!

09-03-2011 om 00:00 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Thema's
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Ballen en Ballonnen

Tijdens dit leuke thema zijn we samen dieper ingegaan op alles wat met ballen en ballonnen te maken heeft!
We hebben ballen en ballonnen bekeken, betast, vergeleken, we hebben ermee geëxperimenteerd, gespeeld,...
We hebben vooral heel veel ballen- en ballonnenplezier beleefd tijdens dit thema!

Maandag had juf een leuk spelletje opgesteld in de klas... Een ballenwerpdoel! De kleuters moesten de juiste balletjes op de juiste plaats in het doel werpen (kleuren leren). Eerst mochten ze dit vrij doen, maar eens alles goed verliep werden er grenzen opgesteld van waarachter de kleuters de balletjes moesten werpen om het wat moeilijker te maken!
Sommige kleuters konden er maar geen genoeg van krijgen en bleven maar spelen in deze nieuwe hoek! ;-)



We hebben natuurlijk ook geknusteld! We hebben geverfd met behulp van een doos, wat verf en knikkers!!!
Juf legde een blad papier in de bak met een tekening van een bal erop en dan mochten enkele kleuters bewegen met de bak. Zo gingen de knikkers aan het rollen in de verf en zo met de verf over het papier! Het gaf een zeer leuk resultaat!
Alle kleuters vonden het héél fijn dat ook zij eens mochten toveren met de verf en de knikkers! Ze waren allemaal héél erg fier! ;-)




Papier, verf en knikkers in een doos en rollen en bewegen maar!



En dit zijn 2 mooie resultaatjes! Het werkje dat jullie kleuter heeft gemaakt hebben jullie nu wel al gekregen. Hopelijk zijn jullie even fier op jullie kleuters hun werkje als zijzelf en hopelijk heeft het een mooi plaatsje gekregen...



Op dinsdag had juf nog een verrassing mee! Een echte ballentent en héél véél verschillende soorten ballen! We mochten kiezen welke ballen we in de ontdektafel (= nu de ballentafel) en in de ballentent wilden plaatsen. Samen hebben we deze 2 nieuwe hoekjes ingericht! De kleuters vonden dit heel erg tof om te doen! En ze hebben er allemaal van genoten om erin te spelen!

Dit is onze ballentent!




En dit is onze ballentafel. En je kan ook nog een deel van onze nieuwe boekenhoek zien...



Woensdag waren er al heel wat vriendjes die flink een witte T-shirt meegebracht hadden. Deze kleuters mochten hun T-shirt aan de knutseltafel versieren door er met ballonnen op te stempelen! Dit ging niet altijd even gemakkelijk! De ene keer ging onze ballon eens vliegen en de andere keer ging onze ballon stuk... Bij sommige kindjes vloeiden er traantjes toen dit laatste gebeurde... Maar die traantjes waren snel gedroogd!
Het eindresultaat wordt een mooi kostuum voor tijdens onze carnavalstoet volgende week vrijdagnamiddag!




Omdat het toch wat moeilijk bleek met ballonnen stempelen, zijn we overgestapt naar ronde stempels om de ballonnen te vervangen... ;-) Dit ging veel vlotter!



Van donderdag en vrijdag zijn er jammer genoeg geen foto's, want juf was haar fototoestel thuis vergeten...
Maar we hebben deze dagen nog druk verder gewerkt aan ons mooie carnavalkostuum. ;-)

En natuurlijk hebben we ook héél veel gespeeld in onze verschillende hoekjes in de klas tijdens deze week:

* In onze oude autohoek (voor hij werd verhuisd op woensdag ... ;)  )



En hier in onze nieuwe autohoek, na de verhuis op woensdag...







* Aan onze nieuwe spelletjestafel en in onze ballentent





* In onze nieuw verhuisde poppenhoek sinds woensdag







* In onze nieuwe kring en tegelijkertijd ook blokkenhoek.



* Aan onze nieuwe puzzeltafel sinds woensdag



Het was een leuke week vol ballen en ballonnen!

Volgende week gaan we werken rond het volgende thema: Carnaval - Clowntjes

Groetjes, Juf Elke L.


09-03-2011 om 00:00 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Thema's
07-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Hygiëne - Pret in bad

 

Tijdens dit leuke thema zijn we met onze vriendjes dieper ingegaan op onze dagelijkse hygiëne. Onze neuzen snuiten, onze snoet poetsen, onze handen wassen, onze tanden poetsen,… Hoe moeten we dat nu doen? Wat hebben we hiervoor nodig? Hoe moeten we al die materialen gebruiken en waar dienen ze voor? Wat is hygiënisch (proper) en wat niet en waarom? Op al deze vragen hebben we de afgelopen week een antwoord gezocht en gevonden tijdens de vele leuke activiteiten in de klas en ons spel in de verschillende hoeken die aangepast werden binnen ons huidig thema.

Maandag, nadat we terugkwamen van ons turnuurtje, had juf een verrassing voor ons... De klas was helemaal anders gezet ten opzichte van vorige week!!! En ze had ook nog een andere verrassing bij: een watertafel vol met water en flesjes, busjes, zeepjes, parels, washandjes,... De kleuters mochten naar hartelust spelen en experimenteren in de watertafel! Dat vonden ze heel erg fijn zoals jullie op de foto's kunnen zien. Natuurlijk vonden ze het ook fijn dat ze zelf spulletjes mee mochten brengen voor in onze watertafel! Nogmaals hartelijk dank!











Natuurlijk hebben we ook nog andere dingen gedaan in onze klas behalve in de watertafel spelen! We leerden ook hoe we onze neus moesten snuiten volgens een stappenplan van Jules! De kleuters hadden dit al snel onder de knie, maar hier en daar waren er nog kindjes die door hun mondje blaasden in plaats van door hun neus...

  picto's neussnuiten-kl

Dinsdag hebben we gewerkt aan ons knutselwerkje: Jules zit in blad en wij moeten de zeepbellen met papieren zakdoekjes bestempelen en zijn gezicht en het eendje en de poten van het bad bestmpelen we met wattenstaafjes.



Maar onze handen worden hier best wel vuil van! Daarom hebben we ook geleerd hoe we onze handjes moesten wassen via een doeliedje en het stappenplan van Handige Hans:



Liedje:

Vuile handen? Kraantje open. Laat het water nu maar lopen
Handen wrijven, handen wassen: plietse, pletse, plonse, plassen.
Handen drogen, kijk nu maar. Handen proper, ik ben klaar!
 

Op woensdag las juf het verhaal voor van Jules op het toilet:

6-kl

Verhaal

In dit verhaal kan Jules helemaal alleen naar het toilet gaan!
Maar deze keer valt het een klein beetje tegen... Hij gaat op school naar het toilet:
hij plast, poept, veegt zijn bips af en wast zijn handen. Hij is heel trots en vertelt
het aan zijn juf! Ook deze is heel fier op Jules! s' Avonds moet Jules in bad.
Hij doet al zijn kleren uit, ook zijn onderbroekje,... En wat ziet mama in zijn onderbroekje?!
Vlekjes,...

Op donderdag leerden we hoe we onze snoet moesten poetsen aan de hand van een doeversje:

Doeversje

Dit zijn mijn wangetjes en dit is mijn kin.
Dit is mijn mondje met mijn tandjes erin.
Dit zijn mijn oren, mijn ogen, mijn haar.
Nu nog mijn neusje en dan ben ik klaar!

Na enkele keren oefenen ging dit al heel goed bij onze kleuters: kijk maar naar de foto's!










Tijdens het vrij spel in de hoekjes in de namiddag, maakten we ook nog een mooie tekening in verband met ons thema hygiëne - Pret in bad.



Vrijdag mochten we allemaal onze eigen tandenborstel, beker en tandpasta meebrengen naar de klas. We hebben daarmee onze tanden leren poetsen via een stappenplan van Jules, kijk maar naar de leuke foto's!



1. Tandpasta op onze tandenborstel doen
2. Onze tanden poetsen
3. Onze mond goed spoelen: water in de mond nemen en...
4. Water terug uitspuwen en dan tandenborstel wassen en water uitgieten in wastafel.

















Natuurlijk hebben we tijdens deze week ook heel wat gespeeld in onze hoekjes van de klas:

* Aan de spelletjestafel:







* In de blokkenhoek:









* In de puzzelhoek en de autohoek:







Het was een supertoffe en ook best wel een natte week in onze klas! ;-)

Volgende week werken rond het thema: Ballen en Ballonnen!

Groetjes, juf Elke L.

07-03-2011 om 00:00 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Thema's
05-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Lekkere Soepgroenten!

Deze week hebben we lekker veel gedaan rond het thema soepgroenten!

Op maandag hebben we vooral rond de wortel gewerkt. We hebben deze waargenomen in de kring, we hebben de wortel geschild en we hebben er allemaal lekker van gesmuld!

Op Dinsdag hebben we dan weer meer rond de aardappel gewerkt. We hebben hem waargenomen, hebben hem mogen schillen en we hebben zelfs geknusteld met de aardappel! We hebben met de aardappel op een afbeelding van een wortel gestempeld! De kleutertjes vonden dit echt geweldig!

Op Woensdag was het Lichtmis.
Juf heeft het verhaal over Maria verteld en hierover hebben we kort een gesprekje gehad. Toen werd er opeens op onze deur geklopt! Het waren juf Sofie en haar vriendjes van de eerste kleuterklas B en wat hadden ze mee??? Lekkere pannenkoeken!
En zoals het spreekwoord luidt: met lichtmis is er geen vrouwke zo arm, of ze maakt haar panneke warm, hebben we samen met de kleutertjes van Juf Sofie genoten van de lekkere pannenkoeken zoals je op onderstaande foto kan zien!
Hmm, alle kindjes hebben volop genoten van deze lekkere traktatie van de juffen!

          

Op donderdag hadden al een heleboel vriendjes van onze klas verschillende soorten groenten bij die we allemaal in de soep konden doen. We hadden de volgende groenten: ajuinen, selder, prei, aardappelen, wortelen, tomaten... We hebben al deze groenten goed waargenomen, vergeleken en van sommige groenten hebben we ook nog eens geproefd! We doen dat toch zo graag, lekker smullen!
Daarna hebben we met enkele kapoenen onze handen gewassen en onze keukenschorten aangedaan en hebben we samen lekkere frietjes gesneden! Juf schilde de aardappel, sneed hem in schijfjes en wij mochten deze in lekkere frietjes snijden! Toen juf vroef of we de frietjes nu zo gewoon konden opeten, waren alle vriendjes het erover eens dat deze frietjes er niet uitzagen zoals die van thuis of van bij de frituur... Wat moesten we dan doen om die frietjes wel lekker eetbaar te maken? Ze in een frituurketel doen en bakken! Daarvoor gingen we met zn allen naar het klasje van juf Sofie. Daar hebben de juffen lekkere frietjes gebakken terwijl wij wat samen met de vriendjes van juf Sofie in de klas speelden!
De frietjes waren superlekker, dat willen we nog eens doen juf!!!!

En dan was het eindelijk vrijdag! De dag waarop we van al onze lekkere groentjes soep gingen maken!
Enkele kleuters hebben de handen gewassen en een keukenschort aangetrokken om de juf te helpen met het versnijden van de vele soorten groenten! Een schijfje van een aardappel, een stukje peterselie, een stukje prei en een stukje tomaat, dat ging allemaal zeer vlot om te snijden, maar een stukje wortel, dat bleek wat moeilijk! "Die wortel is wel heel hard hé juf!" was de conclusie, dus moest de juf zelf maar de wortel snijden met haar scherp mes! En de ajuin, die lieten de kleuters ook liever over aan de juf, want die prikte nogal in de oogjes!

En zie hieronder het resultaat: alle groenten versneden in een kom, wat water erbij en kippen- en groentenbouillon en daarna nog wat kruiden... 

 

Hmm, het was zeer lekkere zelfgemaakte soep! Iedereen heeft er van gesmuld! Sommige kindjes konden er zelfs niet genoeg van krijgen en dronken maar liefst 4 bekertjes soep leeg! En sommige kindjes wilden ook nog soep bij de boterhammen!

              

En terwijl de soep aan het koken was hebben we natuurlijk ook nog veel gespeeld in onze vernieuwde klas! Juf had zelfs nieuw speelgoed mee! Hierboven zie je een treinspoor met alles erop en eraan. En hieronder een doos vol met nieuwe blokken! Leuk hoor, zo nieuw speelgoed krijgen om met te spelen!

              

Volgende week gaan we in ons klasje werken rond het thema Tegenstellingen!

Lieve groetjes, Juf Elke

05-03-2011 om 00:00 geschreven door Juf Elke L

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Thema's



JUF


Ik ben juf Elke Laureys.


Foto

Ik ben geboren op
18/07/1987.
In juni 2009 ben ik
afgestudeerd
als kleuteronderwijzeres.
Mijn hobbies zijn:
dansen, zingen, knutselen,
lachen, plezier beleven,...

Veel plezier op onze blog!


KLASPOP



Jules


KINDJES

De ?? vriendjes van onze klas zijn:

De meisjes

??

De jongens

??

19-kl'.jpg



FRUITDAG

Iedere ???dag

Op ???dag eet ik fruit!
Nee, mama en papa,
de koekjes komen er dan
echt niet uit!
Ze blijven in mijn tasje,
want op ???dag eten we
gezond in ons klasje!



AFSCHEID

Lieve mama en papa,
Geef mij een kusje, en breng met tot bij de juf.
Dag mama, dag papa, ga nu maar vlug!
Voor je het weet, keren we naar ons huisje terug!


Categorieën
  • Foto's & Filmpjes (11)
  • Info (3)
  • Jarig zijn (12)
  • Liedjes en Versjes (0)
  • Thema's (14)
  • Varia (10)
  • Welkom (1)

  • Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek. Dat vinden we supertof! Juf Elke


    Foto

    Archief per week
  • 08/08-14/08 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs