jeff speelt bridge en schaakt




Welkom op mijn blog! ik hoop dat hij bevalt.

Foto

Foto

Foto

Inhoud blog
  • ondertussen in melsele
  • dit ies het eerste berichtje van het nieuwe jaar
  • amaaaiii weeral lang geleden dat ik een bericht gepost heb!!!!!
  • Eerste bericht van dit jaar!!
  • welwelwel dat is weer lang geleden !!

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Jeff
    Ik ben een man en woon in Melsele (Belgie) en mijn beroep is bruggepensioneerd.
    Ik ben geboren op 29/02/1952 en ben nu dus 72 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: schaken, bridge, cinema, computers, tv.
    Ik heb 4 kinderen: 3 dochters (26,20,18) en een zoon (23). Kim, en Nick zijn afgestudeerd. Kim geeft les. Nick werkt.

    Mijn middelste broer Willy  heeft samen met zijn vrouw Karine een frituur in Melsele: ' Frituur Svelta ' aan het voetbalveld in Melsele.
    Alle dagen open behalve maandag en dinsdag.  Voor zelfgemaakte spaghetti en zelfgemaakt stoofvlees en voor een mooi en lekker pakje friet slechts één adres : FRITUUR SVELTA (Van Puymbroeklaan - Melsele).!!!!!!

    Foto

    Zoeken in blog


    Buiten Bridge en Schaak speel ik ook als 'actieve' 50-plusser petanque in Beveren bij OKRA
    02-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdagavond Schaken in den Brisée te Kieldrecht
    En dan was er weeral een maand voorbij !!
    Dus gingen we in Kieldrecht schaken.
    Er werden 8 partijen gespeeld hetgeen reeds lang geleden was.
    Hieronder de uitslagen.

    Goossens Petrus-Van Landeghem Gunther : 0-2
    Mark De Wreede- Eddy Cambré : 1-0
     Eric Cools - Alain Buyens : 1-0
    Van Esbroeck Jeff-Jean-Pierre Panier : 0-1( buiten competitie)
    Richard Imbrechts-Peter Verbruggen : 0-1
    Norbert Van Hoeyweghen-Lucien Verbraeken: 0-1
    Leo Windey-Jean-Pierre Panier : 0-1 (buiten competitie)


    01-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en dinsdagavond bridge

    Maandag 29.01.2007 Bridge te Beveren.

    Er was de start van een nieuw concept op de laatste maandag van de maand voor onze reeks.

    Er worden een viertal giften voorgestoken en men moet proberen er uit te halen wat er daadwerkelijk inzit.  Niet enkel de bieding maar ook het spelen zelf.

    Heel interessant !!!

    Daardoor begonnen we een anderhalf uur later te spelen en er waren zelfs 3 nieuwe beginnende koppels die pas de cursus gevolgd hadden.

    Daardoor werden er maar 21 giften gespeeld en is de uitslag ietwat vertekend maar vooral bedoeld als steuntje voor de beginners die niet slecht gespeeld hebben.

    Uitslag:

    1° Goossens Werner en Brie Lucienne : 64.50 %

    Mariens Luc en Weyler Dirk : 62.50 %

    Van Loock Denise en Van Goethem Arno : 57.33 %

    4° Samoy Ellen en Jef : 56.33 %

    5° Van Coppenolle Veerle en Van de Velde Marie-Anne : 54.64 %

    6° Leyssens Lucienne en De Bock Gerda : 51.50 %

    7° Van Laere Romain en Lanjoux A : 50.50 % (beginner !!!!)

    8°Dagnolo Rene en D’Haenens Gaby : 45.00 % (beginner !!)

    9° McMurrugh Carole en ik : 44.67 %

    10° Vleeschouwer André en Bruggeman John : 41.43 %

    11° Baert Urbain en Vonck Annemie : 40.67 %

    12° Gielen Ria en Florean Bianca : 30.67 %

     

    Dinsdagavond  bridge in st niklaas.

    We waren zoals gewoonlijk met 7 tafels en dus een gescheiden uitslag.

    Noord-Zuid:

    1° Rene Tack en Rudy Van Hoyweghen : 61.24 %
    2° De Smedt Hubert en Lutgarde De Cock : 58.13 %
    3° Annie Kant en Heli De Baere : 51.70 %
    4° Jenny Arbijn en Andre Feron : 46.50 %
    5° Marc Ruelens en Denise Crockaert : 45.16 %
    6° Romain Dutre en Jeanine Kegels : 43.73 %
    7° Lucienne Leyssens en Denise Van Loock : 42.80 %


    Oost-West:
    1° Carole McMurrugh en ik : 61.01 %
    2° Karel Lijssens en Arno Van Goethem : 59.57 %
    3° Jacqueline De Clercq en Nieke Wauters : 57.41 %
    4° Georges Van Cauwenberghe en Willy De Boever : 51.47 %
    5° Urbain Baert en Gerda De Bock: 41.26 %
    6° Hugo Lippeveld en Luc Heirbaut : 41.23 %
    7° Francine Lievens en Luc De Hauwere : 37.71 %



    29-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 28.01.2007 interclub schaken.

    Zondagmiddag werd er dan ook geschaakt voor de interclubcompetitie.

    Vanaf nu spelen we in een privézaaltje bij Van de Merlen, Boomgaardstraat te Burcht.

    We speelden met Burcht 1 en Burcht 2 tegen Hoboken 4 en 5.

    Onze tegenstanders waren te sterk en enkel Peter Verbruggen (Burcht 2) kon een remise afdwingen.

    Mijn tegenstander had 1983 ELO punten en dus enkele klasse sterker.  Toch kon ik hem in de problemen brengen maar op het einde van de partij kwam ik toch te kort.  Zie eindstelling hieronder.


    Photobucket - Video and Image Hosting

    Einduitslag: Burcht 1-Hoboken 4 : 0-4

                        Burcht 2 – Hoboken 5 : 0.5-3.5

    Maar we hadden een zeer aangename namiddag met vriendelijke joviale mensen.

    Zondagavond beviel mijn vriendin’s schoondochter van een gezonde dochter Chloë  

    Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting


    28-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 27.01.2007 shownamiddag in Burcht.

    En er was dan eindelijk onze show (Gunther, Ann, Uhn Wha en ik).  Er kwam ongeveer 65 man op af en in een zaal met een capaciteit van 55 man was dat dan ook vollen bak.

     

    Enkele fotootjes van de show gaan zeker nog verschijnen hieronder.

    Ik persoonlijk vond het een groot succes waar we toch heel wat tijd in hadden gestoken.

     


    27-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdagavond 3° Ronde Zilveren Toren

    Vrijdag was schaakavond en we probeerden nog eens om in het cafe in onze zaal te schaken.

    Maar zoals gewoonlijk was er veel te veel lawaai !!!

    BTW we wonnen met 3-1. maar het verliespunt is vermoedelijk te wijten aan het lawaai dat telkens door Gunther moest getemperd worden, hetgeen hem zijn partij kostte.



    26-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdagavond Schaken in Beveren

    Nu de storm voorbij was waren we terug met meerdere schakers.

    Er werden 6 partijen betwist:

    Norbert Van Hoeyweghen – Eddy Cambré : 1-0

    Petrus Goossens – Erik Cools : 0-1

    Ik – Marc De Wreede : 0-1

    Alain Buyens – Peter Verbruggen : 0-1

    Richard Imbrechts – Eric Vangermeersch : 1-0

    Herman Cools – Jean-Pierre Pannier : 0-1

    Mijn eindstelling verschijnt zoals gewoonlijk hieronder.
    Photobucket - Video and Image Hosting


    24-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en disnsdagavond bridgeavonden
    Maandagavond 22.01.2007 bridge te Beveren.

    We waren in de tweede reeks weeral met 11 paren !!!  en we speelden uiteraard weer zeven ronden van 4 giften.
    Na de zeven ronden kregen we volgende 'verrassende' uitslag:
    1° Van Wauwe Myriam en Van de Velde Marie-Anne : 59.29 %
    2° Goossens Werner en Brie Lucienne : 55.00 %
    3° Leyssens Lucienne en De Bock Gerda : 52.92 %
    4° Naessens Iris en Van Coppenolle Veerle : 52.50 %
    5° Van Lier Hubert en Mariens Luc : 51.25 %
    6° Van Goethem Arno en Van Loock Denise : 5083 %
    7° Samoy Ellen en Jef : 50.42 %
    8° Cant Harry en Baert Urbain : 45.57 %
    9° Gielen  Ria en Florean Bianca : 45 %
    10° Hemeryck Dirk en De Burggraeve Filip : 43.93 %
    11° McMurrugh Carole en ik : 41.43 %

    Dinsdagavond 23.01.2007 bridge in St-Niklaas.
    We waren weeral met 7 volledige tafels en dus een gescheiden uitslag.

    Noord-Zuid.
    1° Kant Annie en De Baere Heli : 59.67 %
    2° Kenis Frans en Lijssens Karel : 55.40 %
    3° Heirbaut Luc en Lippeveld Hugo : 55.22 %
    4° De Smedt Hubert en De Cock Lutgarde : 51.93 %
    5° De Clercq Jacqueline en Wauters Nieke : 46.63 %
    6° Tack Rene en Van Hoyweghen Rudy : 45.88 %
    7° Ruelens Marc en Crockaert Denise : 3601 %

    Oost-West.
    1° Baetens Arthur en Lievens Francine : 59.28 %
    2° Van Loock Denise en Leyssens Lucienne : 54.37 %
    3° Dequidt Willy en De Hauwere Luc : 52.73 %
    4° De Bleser Liesbeth en Van Cauwenberghe Georges : 48.51 %
    5° Feron Andre en Arbijn Jenny : 45.73 %
    6° Baert Urbain en De Bock Gerda : 45.52 %
    7° McMurrugh Carole en ik : 43.57 %


     


    20-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdagavond 2° Ronde Zilveren Toren
    Vrijdag 19.01.2007 2° ronde te Hoboken.

    De tweede ronde vond plaats in 't Spant te Hoboken.  Mijn tegenstander vandaag was Junte Van Deuren, een jongeman met 1500 ELO-punten.
    Na 14 zetten stond Junte een stuk voor tegen 2 pluspionnen voor mij.  Hij heeft de mogelijkheid om 2 volle stukken voor te komen laten liggen door niet bijv. Da5 te spelen op zet 19.  Nu verplichtte ik hem om zijn stuk terug te ruilen voor mijn 2 pionnen en toen heb ik misschien de winst laten liggen door niet h4 maar h3 te spelen.  Logisch eindresultaat remise.
    Luc en Gunther wonnen hun partij en Jean-pierre verloor.  Einduitslag 2.5-1.5.

    Photobucket - Video and Image Hosting


    19-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdagavond Schaken in Beveren
    Donderdag 18.01.2007 schaken met Malpertuus in CC Ter Vesten.

    Door de storm (120 km/u) was er zogoed als niemand komen opdagen.  Enkel Gunther Van Landeghem, Herman Cools, Peter Verbruggen en ik waren aanwezig.
    Herman Cools speelde tegen Gunther Van Landeghem  (1° ronde) en ik speelde tegen Peter Verbruggen.(2° ronde). Na 41 zetten gaf Peter op.
    Doordat ook de partij Herman -Gunther vlug afgelopen was (0-1) speelde ik tegen Gunther voor de eerste en de tweede ronde (tweemaal 0-2 voor Gunther).  Alle partijen van mij vind je hieronder.

    Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag Bowling met de KGB-OL vrouw - Beveren
    Donderdagnamiddag 18.01.2007 Bowling in 'De Dropschot' te Beveren.

    Zoals elke maand werd er gebowled in Beveren.
    We waren met 10 mannen en vrouwen (8/2) en speelden op twee banen.
    Op baan 1 stonden Gaston, Jeff, Lizette, Andre en Hugo
    Op baan 2 speelden Andre 2, Maria, Eric, Romain en Robert.

    Na twee ronden (die telden voor de fles wijn) was duidelijk dat er weer geen maat stond op Gaston !!! Hij won dan ook verdiend met 285 punten !
    Tweede werd Robert met 251 Punten en derde werd ik met 241 punten.  Hugo werd vierde met 233,  gevolgd door Eric (211), Andre 2 (200), Romain (191), Andre (189), Maria (159) en Lizette (104).
    Het was een leuke namiddag met vooral de competitiegeest tussen nummers 1, 2 en 3 .
    We hopen volgende maand nog meer volk te krijgen.


    16-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en disnsdagavond bridgeavonden
    Maandag 15.01.2007 bridge in zaal Olympia.

    Deze avond waren we maar met 4.5 tafels (9 paren).  We speelden wel  28 giften .
    De Uitslag:
    1° Arno Van Goethem en Denise Van Loock : 59.20 %
    2° Lucienne Leyssens en Gerda De Bock : 57.59 %
    3° Filip De Burggraeve en Dirk Hemeryck : 54.32 %
    4° Ria Gielen en Bianca Florean : 52.26 %
    5° Luc Mariens en Veerle Van Coppenolle : 50 %
    6° Ellen en Jef Samoy : 47.40 %
    7°  Lucienne Brie en Werner Goossens : 44.57 %
    8° Myriam Van Wauwe en Marie-Anne Van Wauwe : 41.84 %
    9° Urbain Baert en Annemie Vonck : 40.63 %

    Door ziekte van mijn partner was ik vrij vandaag.

    Dinsdag 16.01.2007 bridge in 'De Houtmuis' te St-Niklaas.

    Eindelijk nog eens 7 volledige tafels in onze reeks.
    Dus ook een gescheiden uitslag.
    Uitslag Noord-Zuid.
    1° De Smedt Hubert en Lutgarde De Cock : 56.40 %
    2° Rene Tack en Rudy Van Hoyweghen : 55.11 %
    3° Liesbeth De Bleser en Georges Van Cauwenberghe : 50.45 %
    4° Marc Ruelens en Denise Crockaert : 49.07 %
    5° Annie Kant en Heli De Baere : 48.16 %
    6° Urbain Baert en Gerda De Bock : 46.38 %
    7° Romain Durtre en Jeanine Kegels : 44.39 %

    Uitslag Oost-West.
    1° Arno Van Goethem en Denise Van Loock : 62.2% !!!!
    2° Luc De Hauwere en Willy Dequidt : 58.78 %
    3° Carole McMurrugh en ik : 53.62 %
    4° Rene De Castro en Antoine Christiaens : 49.85 %
    5° Arthur Baetens en Francine Lievens : 44.59 %
    6° Jacqueline De Clercq en Nieke Wauters : 42.51 %
    7° Hugo Lippeveld en Luc Heirbaut : 37.96 %


    14-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag viertallencompetitie-Zondagmorgen Schaken in Club 64
    Zaterdag 13.01.2007.
    Ook deze zaterdagnamiddag waren Carole, ik, Myriam Van Wauwe en Marie-Anne Van de Velde weer op post voor onze viertallencompetitie.
    We speelden thuis (in zaal 'Olympia') tegen Ros Beiaard 2 uit Dendermonde.
    Onze tegenstanders waren mensen met een lange bridgetraditie en na de 32 giften kwamen we aan een eindstand van 5-25.
    Het voornaamste voor ons 4 was dat we ons goed geamuseerd hadden ook doordat onze tegenstanders zeer lieve, vriendelijke en zachte mensen waren.

    Zondag 14.01.2007 Clubcompetitie in Melsele bij Club 64.

    Mijn eerste wedstrijd voor de nieuwe competitie was meteen tegen 1 van de sterkste spelers (Peter Verbruggen).
    De partij verliep rustig met een klein voordeeltje voor Peter (zwart) maar op de 30 ° zet maakte hij een ongelooflijke blunder,  hij speelde c3 (uiteraard was dit een vrijpion) maar vergat eventjes dat zijn dame op a4 ongedekt !!! stond.  Ik nam uiteraard dit kadootje aan (zie foto onderaan) en na nog 4 zetten ging hij mat. Als ik Pf5 ipv Pg6 had ik zelfs een mat in 1 in mijn handen.
    Spijtig maar helaas !!!
    Photobucket - Video and Image Hosting


    13-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week 06.01.2007-13.01.2007.

    Zondagavond 07.01.2007 bowling .

    Met de kindjes (tess, fé en stefan) ging ik als  nieuwjaarskadootje eens bowlen in Antwerp Bowling. Ik werd de grote winnaar met 538 punten, op de voet gevolgd door Stefan met 410 punten, en de meisjes hadden 233 (Tess), 223(Fé).

     

     

    Maandagavond 08.01.2007 Bridge en nieuwjaarsreceptie.

    Naar jaarlijkse traditie kregen we van het bestuur en van onze zaal ‘Olympia’ te beveren een hapje en een drankje aangeboden ter gelegenheid van nieuwjaar.

    Er werd ook nog gebridged. En voor de eerste keer hadden we 6!!! Tafels .  het enige dat ik nog niet had waren de juiste loopkaarten zodat we maar 10 ronden van 2 giften konden geven.  We verloren door het wisselen van tafel teveel tijd.  Momenteel heb ik wel de juiste loopkaarten dus we kunnen met 5, 6 of 7 tafels spelen.

     

    De uitslag:

      Ellen en Jef Samoy : 60 %

     Dirk Hemeryck en Filip Deburggraeve : 57.50 %
    3° Lucienne Lijssens en Gerda De Bock : 56.25 %

    Denise Van Loock en Arno Van Goethem : 55.83 %

    5° Jo Robijn en Luc Mariens : 54.17 %

    Iris Naessens en Veerle Van Coppenolle : 50 %

    Jan Huybrecht en Ria Gielen : 49.17 %

    8° Urbain Baert en Annemie Vonck : 48.70 %

    9° Carole McMurrugh en Ik : 45.83 %

    10° Marie-Anne Van de Velde en Myriam Van Wauwe : 42.50 %

    11° Lucienne Brie en Goossens Werner : 40.83 %

    12° Tony Van Den Heuvel en Anita Van Broeck : 39.17 %

     

    Dinsdagavond 09.01.2007 Bridge en nieuwjaarsreceptie te St-Niklaas.

     

    Ook hier waren er hapjes en drankjes en ook nog eens 7 bridgetafels.

    De uitslagen.

    Noord-Zuid.

    1° René De Castro en Antoine Christiaens : 61.86 %

    2° Rene Tack en Rudy Van Hoyweghen : 54.91 %

    3° Karel Lijssens en Luc Heirbaut : 50.62 %

    4° Hubert De Smedt en Lutgarde De Cock : 48.76 %

    5° Jacqueline De Clercq en Anita Van Broeck : 46.68 %

    6° Marc Ruelens en Denise Crockaert : 45.88 %

    7° Annie Kant en Heli De Baere : 41.32 %

     

    Oost-West.

     

    1° Luc De Hauwer en Willy Dequidt : 61.26 %

    2° Bob Kreckelbergh en Lydie Kant : 54.51 %

    3° Urbain Baert en Gerda De Bock : 53.32 %

    4° Jenny Arbijn en André Feron : 51.54 %

    5° Tuur Baetens en Francine Lievens : 45.39 %

    6° Lucienne Leyssens en Denise Crockaert : 42.91 %

    7° Carole McMurrugh en ik : 41.12 %

     

    Donderdagavond 11.01.2007 schaken in CC Ter Vesten.

     

    Er werd weer geschaakt zoals gewoonlijk.  We waren met 4 tafels .

    Voor de eerste ronde werden nog twee partijen gevonden: Ik tegen Erik Cools en Petrus Goossens tegen Eric Vangermeersch (0-1).

    Voor de tweede ronde speelden Herman Cools tegen Marc De Wreede (1-0)en Alain Buyens tegen Lucien Verbraeken (remise).

    Na 24 zetten stond ik slecht maar toen maakte Erik een kapitale blunder (Pd3).

    Hij had de partij gewonnen had hij op de 25ste zet Pxe4 gedaan.

    Maar nu volgde Pxe4 en Pf6+ en over en uit.

    Zie de eindstelling.





    Photobucket - Video and Image Hosting

    Vrijdagavond 12.01.2007 start van de 'Zilveren Toren'-competitie in Fort V te Merksem.

    Voor de eerste keer in onze nog zeer recent bestaan nam SC De Gouden Burcht deel aan de Zilveren Toren competitie.
    De eerste ronde wordt altijd gespeeld in Fort V in Merksem waar alle ploegen samen spelen.
    Volgens de loting speelden wij 'thuis' tegen Merksem 2.
    Wij dat waren: Bord 1: Luc Declercq.  Bord 2: Jean-Pierre Panier. Bord 3: Gunther Van Landeghem. Bord 4: Ikzelf.
    Mijn tegenstander was Wigge Jonas een jonge gast die ook nog geen Elopunten had.
    Hij speelde zeker niet slecht maar moest toch de duimen leggen (oef!!).  De eindstelling verschijnt hieronder.
    Nog meegeven dat Burcht 1 won met 4-0 !! en dus op kop staat (in derde afdeling).


    Photobucket - Video and Image Hosting


    06-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdagavond Schaken te Burcht

    Vrijdagavond 05/01/200 schaken bij SC De Gouden  Burcht.

     

    Er was de start van het blitztornooi maar ik moest ook nog twee partijen spelen voor de clubcompetitie (tegen Peter Verbruggen en Paulo Van Hove).  Er was te weinig tijd om ze beiden te spelen en daarom speelde ik zondagmorgen in Melsele (Club 64) tegen Paulo.

    De partij tegen Peter ging gelijk op (ik 1 Loper geruild voor 2 pionnen) maar dan maakte ik een cruciale blunder door mijn Dame te verzetten zodat ik ineens op -3 pionnen kwam te staan en dit bleek in het eindspel voor Peter doorslaggevend te zijn.  Gevolg 1-0.

    Zondagmorgen speelde ik tegen één van de sterkste spelers van Burcht en Melsele maar ik

    voor en daar ik bardienst had in de Fakkel (vanaf 13.00 u) nam ik het aanbod aan.

    De eindstellingen staan zoals gewoonlijk hieronder.

    Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting


    05-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdagavond Schaken in den Brisée te Kieldrecht

    Donderdagavond 4/01/2007 schaken in de Brisee.

    Ondertussen waren we het nieuwe jaar gestart en gingen we uiteraard in Kieldrecht schaken.

    Er waren nog enkele partijen voor de eerste ronde : Jeff Van Esbroeck – Peter Verbruggen (0-1), Alain Buyens – Gunther Van Landeghem (0-1), Eric Vangermeersch-Eric Cambré (0-1) en ook reeds twee partijen van de tweede ronde: Norbert Van Hoeyweghen-Petrus Goossens (1-0), Lucien Verbraeken-Richard Imbrecht (1-0).

    Mijn eindstelling tegen Peter vind je hieronder:

    Photobucket - Video and Image Hosting


    03-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste week van het jaar 2006.

    Op vrijdag kreeg ik een telefoontje van een kennis van mij met de vraag of ik geen goesting had om met haar en haar man mee te gaan naar Italie (Ollomont) met de muziekschool om daar te koken voor een groep van een man of 50. van 26/12/2006 tot 02/01/2007.

    Na enig nadenken (ongeveer 10 sekonden) ben ik akkoord gegaan (vooral omdat het voor mij en mijn vriendin Marleen gratis was).

    Op zaterdagmorgen begonnen we met de samenstelling van de menu’s voor een ganse week.

    Er werd uiteraard gekozen voor dingen die we wel degelijk konden klaarmaken zoals bechamelsaus, kaassaus, lasagnesaus en uiteraard elke dag soep.

    Er stonden dus bloemkool, lasagne, worst, vidéé’s, groente-, kippe-, lente-, prei- en tomatensoep op het menu.

    We waren daar ook tijdens de overgang naar het nieuwe jaar en daarvoor moest er natuurlijk iets feestelijkers op tafel komen.  Als voorgerecht stond er huisgerookte zalm op het menu (iets wat deze groep zeker nog nooit geproefd had want dit is een specialiteitje van ’t Fakkeltje).gevolgd door kalkoengebraad met kroketjes en in spekrolletjes gewonden boontjes en gestoofde boontjes en worteltjes.

    Als dessert was er tiramisu (uiteraard zelf gemaakt maar een beetje te slap –volgende keer beter zeker!!).

    Wat ginder in Ollomont (1400 m hoogte) vooral opviel was het gebrek aan sneeuw en de stralende zon die ons elke dag begroette (ik dacht elke morgen spontaan aan het liedje Quand le soleil dit bonjour au montagne’).

    Op 1 januari begon het ’s morgens te regenen en ’s avonds zelfs te sneeuwen (18 cm!!!!) hetgeen de terugtocht met 1.5 uur vertraagde.

    Op mijn blog verschijnen enkele sfeerfotootjes en er volgt nog een volledig fotoboek.

    Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting

    Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting


    23-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdagavond Schaken te Burcht

    Mijn tegenstander was Gunther en niettegenstaande ik me had voorgenomen mijn vel duur te verkopen, miste ik reeds op de NEGENDE zet de winst !!!!! (Dxg7 met torenwinst!!).  Nadien blunderde ik mijn Dame weg (ik won zijn dame maar verloor een stuk) en kon ik na 19 zetten de handdoek (speciaal meegebracht om Gunthers tranen te drogen !?) in de ring werpen.
    Als inhaalmatch speelde ik tegen Paul Van Hove en niettegenstaande ik na ZEVEN zetten reeds een Paard achterstond en reeds alle hoop op winst had weggegooid, kon ik na 15 zetten zijn loper zomaar wegnemen en stond ik twee pionnen voor.en na 52 zetten won ik. Oef!!!
    De beide eindstellingen staan hieronder.
    Photobucket - Video and Image Hosting


    22-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderavond Toneel !!!
    Als eindwerk moest mijn dochter Kim een toneelstuk maken (samen met 5 medestudenten).  Ze mochten de feestzaal van Sito 5 gebruiken.
    Ze hebben dit toneelstuk (Barbie= wat is echt en hoever ga je om je 'ideaalbeeld' te bereiken) op een paar weken ineen gestoken hetgeen een hele prestatie is (ik ben aan 't oefenen voor een komisch optreden op 27/1/2007 (noteer in je agenda) en het kost veel moeite om dit goed te doen.

    Ik heb hieronder enkele sfeerbeelden gestoken.  Ik vond het zeer goed geacteerd en een mooi verhaal.
    Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag Bowling met de KGB-OL vrouw - Beveren
    Op 21.12.2006 was het voor 2006 de allerlaatste keer dat er gebowled werd in 'De Dropshot' te Beveren.
    Door het verlof konden we maar op 1 baan spelen en net nu waren we met 9 man (8 man en 1 vrouw).
    Andre Van Overtveldt offerde zich dan maar op en speelde niet mee.
    De anderen waren: Robert, Hilaire, Lena, Hugo, Romain, Andre 1, Remi, Andre VA en ik.
    We hadden 2.5 uur nodig om onze twee !! rondjes af te werken.
    De Einduitslag:
    1° Robert : 235 kegels
    2° Andre VA : 218 kegels.
    3° Jeff : 208 kegels
    4° Hugo : 198 kegels
    5° Hilaire : 197 kegels (na een prachtige remonte in de tweede ronde: 117 punten!!!).
    6° Andre 1 : 180 kegels
    7° Remi : 151 kegels
    8° Romain (een nieuw lid dat dan ook de fles wijn van Robert kreeg): 149 kegels
    9° Lena (eerste vrouw !!!) : 141 kegels.



    20-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en disnsdagavond bridgeavonden

    Maandag Bridge te Beveren.

    Het was deze avond de laatste keer bridge in 2006 !! (met kerstmis en nieuwjaar is er geen bridge en op 2 januari !!! (dinsdag) gaat het nieuwe bridgejaar terug van start.

    Er waren in onze reeks weeral 5 volledige tafels !!!! en na 28 giften kwam er volgende uitslag uit de bus.

     Mariens Luc en Ik (tot onze eigen verbazing !!!) met 58.57 %

    2° Heyndrickx Dirk en Filip De Burggrave met 55.36 %

    3° Arno Van Goethem en Denise Van Loock met 54.64 % en dat was evenveel als Myriam Van Wauwe en Marie-Anne Van de Velde.

    5° Veerle Van Coppenolle en Ria Verbeeck met 51.79 %

    6° Ria Gielen en Bianca Florean met 48.93 %

    7° Ellen en Jef Samoy met 48.21 %

    8° Werner Goossens en Lucienne Brie met 46.43 %

    9° Lucienne  Leyssens en Gerda De Bock met 44.64 %

    10° Urbain Baert en Annemie Vonck met 36.79 %

     

    Dinsdag Bridge te St-Niklaas

    Omdat mijn partner Carole net uit het ziekenhuis is kon ze deze avond niet meegaan en normaal ging ik ook niet maar dinsdagmiddag kreeg ik een telefoontje van Iris die een bridgepartner zocht, dus heb ik mezelf ‘opgeofferd’ om met haar te spelen.

    We hebben ons goed geamuseerd maar werden wel voorlaatste.

    De Uitslag met een grote verrassing op de eerste plaats !!!!!

    1° Urbain Baert en Gerda De Bock !!!! : 60.71 %

    2° Annie Kant en Willy Dequidt : 57.50 %

    3° Francine Lievens en Arthur Baetens : 54.21 %

    4° Jacqueline De Clercq en Nieke Wauters : 52.57 %

    5° Willy De Boevere en Georges Van Cauwenberghe : 51.19 %

    6° Hugo Lippeveld en Luc Heirbaut : 50.22 %

    7° Hubert De Smedt en Lutgarde De Cock : 49.36 %

    8° Lucienne Leyssens en Denise Van Loock : 46.59 %

    9° Lydie Kant en Bob Krekelbergh : 46.43 %

    10° Marc Ruelens en Denise Crockaert : 45.07 %

    11° Iris Naessens en Ik : 43.78 %

    12° Frans Kenis en Karel Lijssens : 42.07 %


    Hoofdpunten blog dirkjogt
  • Animatiefilm Ariadne
  • Beer & Food - A Perfect Match
  • Dodentocht 2013 - The Day After
  • Dodentocht 2013 dag -8
  • Dodentocht 2013 dag -12

    Foto

    Foto

    Recente foto van Fé (21 jaar !!!!).

    Foto

    Hierboven enkele fotootjes van mijn kindjes (?).  Bovenaan staan mijn oudste dochter en zoon (Kim en Nick) .  Eronder staat mijn tweede dochter (Fé) en als laatste mijn jongste dochter Tess.


    Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • dirk jogt
  • beertje dagboek
  • starlight
  • Bichon Iris website

  • Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 04-2010
  • 01-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs