Vaarbewijs voor iedereen
Op uw eigen tempo
Inhoud blog
  • haal je vaarbewijs in Nederland
  • cursus stuurbrevet
  • Cursus Algemeen Belgisch stuurbrevet met online training gedurende 4 maand
  • cursus belgisch vaarbewijs met 4 maanden online training en app
  • Dagcursus algemeen stuurbrevet
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    08-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagcursus algemeen stuurbrevet

    Kosten: € 149,-
    Tijdsduur: Eén dag van 10.00 uur tot 16.00 uur

    Zaterdags
    2018
    Gratis boek  +
    online ondersteuning
     

    De cursus

    De cursus Algemeen stuurbrevet bestaat uit één dag van 10.00 tot 16.00 uur. Inclusief koffie/thee en hapje.
    De belangrijkste leerstof wordt behandeld. Tevens komen algemene zaken als vaarbewijsplicht, aanmelden voor het examen, de online ondersteuning en examentrainer aan bod. 
    Je leert uit het boek en via internet.
    Indien er nog problemen zijn kun je mij altijd bereiken tot 22.00. 

    Slaaggarantie

    Na de mondelinge dagcursus ga je door met de online cursus. Als je de onlinecursus helemaal hebt doorlopen en alle vragen een keer goed hebt beantwoord, krijg je het Certificaat van Deelname.
    Je bent dan helemaal klaar om examen te doen.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    08-03-2018, 13:38 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    09-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAVIVAAR

    Aan iedereen

    werk nu samen met Navivaar

    daardoor verkrijgen wij een belgische Bermuda driehoek van Massenhoven-Leuven-Hechtel/Bochelt

    voor zowel Theorie als Praktijk moet je bij Navivaar-vvw gaaan

    alles aan democratische prijzen

    echt een

    vaarbewijs halen voor iedereen


    Bijlagen:
    http://www.navivaar.be/   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2018, 11:45 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    04-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat kost mij de cursus

    Eerst wat heb ik nodig? 

    cursusboek, plotter, passer, fijne potlood, gom

    tubeke goesting en een potteke Motivatie

    Wat kost het mij?

    voor de belgisch cursus vraag ik €180

    voor het materiaal nog eens 70€ Zo kom je aan €250

    materiaal: *cursusboek..................................t.w.v. €24

                      *Plotter en Passer.........................t.w.v. €25

                      *onlinetraining met pers.code.......t.w.v. €55 ( code is 4 maanden geldig )

                      *copies

                      *via mail *samenvattingen van de leerstof

                                      *uitgebreide uitleg waar ook examenvragen kunnen komen

                                      *vroegere examens van 1999 tot 2014

                                      *verschillende reeksen met vragen van de nieuwste generatie

    en je kan tegen een democratische prijs van €110 uw officieel dienstboekje behalen

    door praktijk af te leggen in Bocholt

    Papierenwinkel wordt door ons grotendeels gedaan, Belgie zou niet Belgie zijn want

    de inschrijving wordt eerst gedaan via WSV of de VVW door ons

    eens men de betaling heeft ontvangen voor het examen krijg je een link

    zodat jij moet kiezen wanneer en waar en voor welk examen je gaat deelnemen






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    04-01-2018, 10:48 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het belgisch stuurbevet

    Het Belgisch Stuurbrevet in hoeveel sessies wordt het gegeven

    Het Belgisch Stuurbrevet wordt in 6 sessies gegeven:

    Les 1: Stuurbrevet, veiligheid, EHBO, waterkaarten, manoeuvreren en techniek

    Les 2: Laterale betonning, cardinale betonning en verkeerstekens 

    Les 3: Optische tekens (lichten en dagmerken) en geluidsseinen

    Les 4: Voorschriften en voorrangsregels

              Internationale Bepalingen ter Voorkoming van Aanvaringen op zee,

              Scheepvaartreglement Beneden-Zeeschelde  

              Politiereglement Beneden-Zeeschelde

    Les 5: Plaatsbepaling en koers

    Les 6: Getijden en meteorologie

    Les 7: herhaling aan de hand van vragen

    en je hebt een reserve dag om de laatste oneffenheden weg te werken

     

    Na het examen kan je extra navigatie oefeningen op kaart krijgen



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-01-2018, 10:19 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    28-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welk vaarbewijs heb ik waar nodig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)
    28-05-2017, 10:00 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaarbewijs Belgisch versus Nederlands

    Vaarbewijs België, een hele rompslomp. Het hele traject gaat namelijk in verschillende fases. Je krijgt niet, zoals in Nederland, nadat je geslaagd bent. Direct je vaarbewijs pasje inclusief het complete ICC mee naar huis.

    Nee, in België gaat het een tikkeltje anders. Je moet je eerst medisch laten onderzoeken. Vervolgens stuur je een aanmeldingsformulier, met de medische verklaring, naar een van de erkende Belgische opleidingsinstituten. Van het betreffende instituut ontvang je een toegangscode waarmee je digitaal een examenplaats kunt reserveren.

    Zodra je het examen succesvol hebt afgelegd, ontvang je een officieel attest waarin staat dat je geslaagd bent. Dit attest stuur je samen met de verklaring dat je over de nodige praktijk ervaring beschikt weer naar het betreffende opleidingsinstituut. Zodra je aan alle voorwaarden hebt voldaan, ontvang je na een aantal weken van het Ministerie het felbegeerde Stuurbrevet.

    Het internationale vaarbewijs moet je apart aanvragen

    Wil je ook in aanmerking komen voor het internationale vaarbewijs het ICC dan vraag je dat wederom apart aan. Tevens geef je aan voor welke optie je gaat. Namelijk (M) motor, of (S) zeilboot, ga je voor beide kruis je (MS) aan. Indien je voor de optie S of MS gaat moet je ook verklaren dat je voldoende praktijkervaring met het zeilen hebt.

    Nog niet zo lang geleden gingen de Nederlanders massaal naar België om daar het vaarbewijs te halen. Nu is het andersom, als Belg kunt u beter uw vaarbewijs in Nederland halen. Alleen één theorie-examen en u krijgt het Nederlandse vaarbewijs inclusief het Internationale vaarbewijs. Daarmee mag je overal varen, ook in België.

    Vaarbewijs België versus Vaarbewijs Nederland

    Haal je vaarbewijs in Nederland. Je kunt elke dag examen doen, ben je geslaagd krijg je direct je pasje mee en mag je dezelfde dag nog varen.
    Met het Nederlandse vaarbewijs mag u in heel Europa varen met schepen tot 25 meter lengte. Dus ook in België.
    De dichtstbijzijnde cursuslocaties vanuit België zijn; Dordrecht, Gilze Rijen (Tilburg), Den Bosch en Cuijk. Het examen kunt u elke werkdag in Dordrecht of Den Bosch afleggen.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-05-2017, 09:46 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cursus Vaarbewijs / vaarbrevet met onlinetraining
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Cursus Vaarbewijs / vaarbrevet

    De cursus wordt gegeven in huiselijke sfeer, zonder stress

    Ze wordt gegeven op data die wij overeengekomen zijn,

    komt er iets tussen, geen probleem, dan wordt de sessie gewoon verzet.

    Het vaarbewijs bestaat Vb1 en Vba samen maakt dat Vb2

    We volgen de cursusboek en handelen Hoofdstuk per hoofdstuk af

    Vb1 en Vba bestaan elks uit vesrchillende sessies.

    Door te opteren voor een Combi kan je online vragen oplossen en 

    zie je hoever je staat aan de hand van de indicatiebalk activiteit en kennisopname. ( grote aanrader )

    éénmaal dat beiden op de 100% staan ben je ervoor klaar en garandeer ik je een slaagpercentage van minstens 98%

     

     Bij begin van de sessies krijg je ook via mail

    *samenvattingen van de leerstof

    *uitgebreide uitleg waar ook examenvragen kunnen komen

    *verschillende gewezen examen reeksen

    *verschillende reeksen met vragen van de nieuwste generatie

     

    Maar NIET VERGETEN

    de stof bijhouden en niet te wachten op het laatste moment om te leren, ook voor je rijbewijs heb je moeten studeren


    100% Slaaggarantie

    Onlinecursustraining Combinatie VB 1 + VB 2

    Tijdsduur: 4 maanden onbeperkt toegang

    Met standaard:  

    • Gratis apps (trainings app en naslag app) 
    • Onbeperkt examens oefenen
    • Slaaggarantie
    • Voorleesfunctie
    • Feed back
    • Waterkaart

    Complete opleidingen bestaande uit acht heldere lessen met veel oefenvragen en feedback. Werkt op alle besturingssystemen en alle apparaten (smartphone, tablet, laptop, PC). De waterkaart ontvangt u thuis per post. 

    Gratis apps

    Met de gratis trainingsapp krijgt u de vragen ook op uw smartphone. Erg handig om te trainen in 'verloren' momenten. Als u terug wilt naar de leerstof, kunt u gebruik maken van de gratis naslagapp. 

    100% Slaaggarantie

    Als u de hele cursus met goed gevolg doorlopen hebt, ontvangt u via de computer het Certificaat van deelname. Daarna gaat u examen doen.

    Voorleesfunctie

    Deze voorleesfunctie is een prima hulpmiddel voor dyslectici. Maar ook als je niet dyslectisch bent, is het een prima hulpmiddel bij het leren. Je neemt de leerstof beter op als je het leest en hoort.  




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-05-2017, 00:00 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    18-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe website




    Beste mensen, dit is mijn nieuwe website

    www.vaarbewijs-voor-iedereen.be



    Mocht je willen bel mij aub op

    0496 99 21 71






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    18-01-2017, 00:00 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    03-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het belgisch ICC brevet is er eindelijk, maar waarom er niet voor kiezen?
    Ik heb namelijk het volgende gelezen, in nautibel:

    ICC in België erkend PDF Afdrukken E-mail
    dinsdag, 19 juli 2011 09:12

    ICC in België erkend, maar nog niet effectief ingevoerd

    Begin juli heeft ontslagnemend Staatssecretaris Etienne Schouppe het eerste Belgische ICC uitgereikt aan Pascale Naessens en Paul Jambers. Zij maakten duidelijk dat ze zich zekerder hadden gevoeld op hun lange zeilreizen met een internationaal erkend certificaat op zak. Het document is in eerste instantie dan ook bedoeld voor de watersporters en pleziervaarders die in het buitenland willen gaan varen. 
    Dit certificaat is geen vervanging van de in België erkende brevetten, verplicht of niet verplicht. Het ICC is wel een aanvulling van de behaalde brevetten van de jachtschipper waarmee hij/zij in het buitenland zijn/haar basiskannis kan aantonen.  

    NAUTIBEL volgt de evolutie van het ICC op de voet in de werkgroep van deskundigen die het traject voor de lancering van het ICC begeleiden. Hoewel het certificaat in de praktijk pas eind van de zomer zal verkrijgbaar zijn, is er al aanvang gemaakt met een aanvraag procedure. NAUTIBEL streeft ernaar om de pleziervaarder zo snel mogelijk zijn ICC te kunnen bezorgen.

    ICC: internationaal en alles omvattend

    De resolutie over dit document is recent door de VN Economische Commissie voor Europa (ECE) bekrachtigd. Het ICC is onderverdeeld in diverse niveaus die zowel de pleziervaart op de binnenwateren als in de kustwateren behelzen. Het is ook van toepassing op zowel (trage) zeiljachten als op snelle en ook trage motorjachten. Het Belgische ICC is alleen verkrijgbaar voor houders van een Belgisch Rijksregisternummer. 
    Naast NAUTIBEL zullen nog negen andere door de overheid erkende organisaties de brevetten mogen uitreiken. 
    Voorlopig kan men dit ICC verkrijgen zonder bijkomende examens. Het is levenslang geldig. 

    De diverse codes beschrijven de actieradius: 
    I:        binnenwateren (stemt overeen met algemeen of beperkt stuurbrevet)
    C:       kustwateren (stemt overeen met algemeen stuurbrevet, of brevet yachtman of brevet yachtnavigator)
    IC:      binnen- en kustwateren (stemt overeen met algemeen stuurbrevet)
    M:      motorjachten
    S:      zeiljachten (verklaring op eer van voldoende kennis en ervaring)
    MS:    motor- en zeiljachten


    Uw ICC aanvragen

    Een ICC aanvragen kost € 60.   
    NAUTIBEL verzamelt een lijst van iedereen die een ICC wil gaan aanvragen. De werkelijke realisatie van dit certificaat gaat om diverse redenen nog even op zich laten wachten. De aanvraagprocedure moet nog worden gestroomlijnd en ook de aanmaak en distributie van de geplastificeerde kaarten moet worden opgestart. 
    NAUTIBEL adviseert daarom dat iedere kandidaat zijn volledige gegevens alvast opstuurt of mailt.

    Wat is er nodig?

    Uw naam, uw adres en uw contactcoördinaten plus een kopie van uw huidige brevetten die u bezit: een beperkt-, of algemeen stuurbrevet, een brevet yachtman, yachtnavigator en/of een Rijnpatent. 
    Stuur deze gegevens naar brevet@nautibel.be met vermelding: "Aanvraag ICC". 
    Om de procedure nog te versnellen kunt u alvast een pasfoto op het erkende formaat en volgens de wettelijke pasfoto voorwaarden met de post opsturen aan 
    NAUTIBEL, Priester Cuypersstraat 3 - 1040 Brussel

    U kunt ook al uw € 60 aanbetalen door storting op rekeningnummer Dexia: 
    068 2437726 46 of 
    BIC GKCCBEBB / IBAN BE 33 068243772646 
    met vermelding van uw naam en coördinaten en ‘ICC aanvraag’ in de opdrachtregel.

    Beschikbaarheid

    Het ziet er echter naar uit dat dit certificaat niet voor eind september (of later) verkrijgbaar zal zijn. 
    Van zodra de ICC beschikbaar worden, doet NAUTIBEL er alles aan om deze vergunning zo snel mogelijk bij u te leveren. 
    Vragen via “ brevet@nautibel.be” worden onmiddellijk beantwoord.

    Van zodra er aanpassingen zijn aan de snelheid waarmee het ICC verkrijgbaar is, vindt u de gegevens op deze website.

    Nu waarom zou ik er niet voor kiezen:

    1)  Het kost je weer 60€

    2) Er is een te groot onderscheid

    3) het totaal prijs bedraagt nu 460€

    Dit kan veel gemakkelijker,

    ga maar naar de volgende link of kijk hieronder



    Bijlagen:
    http://www.iccinternationaal.be   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    03-08-2011, 10:38 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (1)
    14-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een internationaal vaarbewijs op jou eigen tempo en ritme tegen een schappelijke prijs
     
    Wil je een internationaal geldig vaarbewijs?

    Wel zoek niet meer verder.

    Ben je in het bezit van een motorboot, zeilboot, jetski, een rubberboot of wil je er 1 kopen of huren?

    Wel dan moet je je de vraag stellen zijn er ook regels te kennen.
    Want net zoals op de straat zijn er voorrang regels, wie heeft voorrang, hoe moet ik reageren, ben ik wel verantwoord bezig.
    Indien je voor een brevet gaat, dan ben je inderdaad verantwoord bezig.

    Nu nog de volgende vraag waar of hoe ga ik deze lessen volgen?
    Ben ik bereid om mij te haasten naar de les, kan ik wel iedere keer les volgen, wil ik daarvoor mijn auto gebruiken, weeral stress op de baan om naar de les te gaan.
    En , ja schat je moet weer een paar uur zonder mij, ik weet het de kinderen zien mij niet veel.

    In Belgie kan ik maar 3 x per jaar examens schriftelijk afleggen en ik ben praktijk verplicht te volgen.
    Dit heeft tot resultaat dat ik */-130€ cursus betaal, boek en plotter 45€ en nog eens 150€ praktijk.
    dan nog eens 75€ inschrijvingsgeld en registratie en de aanvraag voor ICC brevet 60€. Dit komt op een totaal van 460€ zonder de slijtage van auto en benzine/diesel mee te rekenen.


    WEL DIT KAN ANDERS,

    Wat denk je dat ik tot bij jou kom,
    inderdaad les aan huis, 
    geen stress meer 
    meer tijd bij de familie.
    De lessen worden gegeven wanneer het jou uitkomt, op jou eigen tempo, 
    een les gemist is dus geen probleem.

    De lessen zijn op Nederlands niveau en worden op de volgende manier gegeven:
    1ste les Hfst 1/2
    2de les Hfst 3/4
    3de les Hfst 5/6
    4de les 4 proef-examens Vb1
    5de les Navigatie
    6de les Reglementen/GPS
    7de les Navigatie
    8ste les Getijden/Navigatie
    9de les 2 proef-examens Vba

    Vaarbewijs behalen in Nederland het hele jaar door, op de pc, ook in juli en Augustus en 15 minuten later ken je je resultaat.
    En je bent niet praktijk plichtig.

    Maar wat kost mij dat: cursus 150€,boek en plotter 38€, inschrijving examen 75€, registratie 25€ na het slagen krijg je 10dagen later je vaarbewijs/ ICC brevet TOTAAL:288€ uiteraard komen dan de km vergoedingen erbij van 0.25€/km
    Maar dat spaart jij dan uit omdat ik mijn auto gebruik.



    Velen hebben het al gevolgd en varen nu rond met een ICC brevet op zak




    Bijlagen:
    http://www.iccinternationaal.be   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    14-07-2011, 00:00 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    11-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch nieuws
    Wel watersporters ze zijn wakker geworden in België,

    Nu heb ik het volgende gelezen:

    België zal binnenkort waarschijnlijk resolutie nr. 40 van de VN Economische Commissie voor
    Europa (ECE) ondertekenen.
    Dit zal voor gevolg hebben dat iedereen die een geldig vaarbewijs heeft, automatisch zal kunnen
    beschikken over het International Certificate of Competence (ICC). Dit certificaat bewijst over de
    hele wereld dat je over de bevoegdheid beschikt om een pleziervaartuig te besturen. Bij controle
    blijkt dat ons tweetalig stuurbrevet niet altijd juist begrepen wordt.
    Vooral het huren van een pleziervaartuig aan de Franse
    Middelandse zee zorgt voor Belgen nogal eens voor
    problemen en frustratie.
    In alle andere Europese landen is het ICC al geldig.
    Verschillende Belgische federaties leverden het al af maar
    zonder enige basis van rechtsgeldigheid. Die wettelijke
    basis zou er binnenkort wel moeten zijn.


    Nu kan je in Belgie alleen schriftelijk je examens doen en dan ook nog maar 3x per jaar.

    Via mij, krijg je de Nederlandse lessen,en kan je je examen het hele jaar door doen, op de pc. 
    Dit heeft tot resultaat dat je niet alleen  de lessen  volgt maar ook je examen aflegt wanneer het jou past.

    Dit heb je in Belgie niet 

    Dus waarom zou je dat dan afleggen in Belgie,

    Ziehier de nadelen van het volgen in Belgiie

    * Je moet je begeven naar de plaats waar de lessen doorgaan
    * je moet je auto gebruiken dus stress
    * minder tijd bij de familie
    * les gemist, dan heb je pech
    * je kunt maar 3x per jaar je examen schriftelijk doen
    * praktijk verplicht, dat kost u nog eens 150€  à 160€ extra
    * Na je examen moet je minstens 2 weken wachten vooraleer je de resultaten kent
    * Op dit moment heb je nog altijd geen ICC brevet

    Als je het zou volgen via mij

    * Ik kom naar je toe, dus jij hebt geen stress en geen slijtage van de wagen
    * je hebt meer tijd om met de familie door te brengen
    * Kun je een les niet volgen, geen probleem, wordt verschoven naar een andere datum
    * Je kan je examen de hele week, het hele jaar afleggen, dus wanneer het jou past
    * Nadat je examen hebt afgelegd, ken je je resultaat al na 15 minuten
    * Geen praktijk verplicht, wordt wel aangeraden.
    * Eens je je Vaarbrevet hebt ben je ook in het bezit van een ICC brevet dat internationaal erkend is.

    Voor meer uitleg klik op de link
    en klik op bijlage om de resultaten te zien van de kandidaten 















    Bijlagen:
    gracfische weergave behaalde resultaten van de kandidaten.xls (2.7 MB)   
    http://www.iccinternationaal.be   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    11-06-2011, 08:59 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    08-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een vaarbewijs bebehalen op jouw eigen tempo
    Als u geinteresseert bent voor een vaarbewijs,
    dan bent u hiet bijna op het juiste adres.
    Neen, hier benden vind u de nodige uitleg maar ik heb nu een website on line,
    hier de link

    http://www.iccinternationaal.be/

    Bijlagen:
    http://www.iccinternationaal.be/   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    08-01-2011, 09:15 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    14-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Seinvlaggen en morsecode

    Seinvlaggen en morsecode

    Seinvlaggen

    Seinvlaggen spelen vandaag de dag niet meer zo'n grote rol bij de marine. De seinvlaggen zijn nu grotendeels vervangen door geavanceerde communicatie apparatuur. Maar er zijn gelegenheden waar je ze wel degelijk ziet, bijvoorbeeld bij feestdagen of andere speciale dagen. Hieronder staat en compleet overzicht van alle seinvlaggen met daarbij de betekenis.

    Vlag Letter Betekenis
    Alfa Ik heb een duiker beneden; houd goed vrij van mij en vaar langzaam.
    Bravo Ik laad, of los, of vervoer gevaarlijke stoffen.
    Charlie Ja (bevestigend).
    Delta Houd vrij van mij; ik kan moeilijk manoeuvreren.
    Echo Ik verander mijn koers naar stuurboord.
    Foxtrot Ik ben ontredderd; stel u met mij in verbinding
    Golf Ik verlang een loods.
    Hotel Ik heb een loods aan boord.
    India Ik verander mijn koers naar bakboord.
    Juliett Ik sta in brand en heb gevaarlijke lading aan boord, houd goed vrij van mij.
    Kilo Ik wens met u in verbinding te treden.
    Lima U moet uw schip onmiddellijk stoppen.
    Mike Mijn schip ligt gestopt en maakt geen vaart meer door het water.
    November Neen (ontkennend).
    Oscar Man overboord.
    Papa In de haven: allen die met het schip meegaan, moeten aan boord komen. Op zee: mijn netten zitten vast aan een obstakel.
    Quebec Quarantainevlag. 
    Mijn schip is "gezond", ik verzoek praktica.
    Romeo Ik heb uw laatste sein ontvangen.
    Sierra Ik sla achteruit.
    Tango Houd vrij van mij; ik ben bezig met spanvisserij.
    Uniform U stuurt een gevaarlijke koers.
    Victor Ik heb hulp nodig.
    Whiskey Ik heb medische hulp nodig.
    X-ray Onderbreek het ten uitvoer brengen van uw voornemens en let op seinen van mij.
    Yankee Ik sleep met mijn anker over de grond.
    Zulu Ik heb een sleepboot nodig.
    1 Cijfer één
    2 Cijfer twee
    3 Cijfer drie
    4 Cijfer vier
    5 Cijfer vijf
    6 Cijfer zes
    7 Cijfer zeven
    8 Cijfer acht
    9 Cijfer negen
    0 Cijfer nul
      1e vervang
      2e vervang
      3e vervang

    Morsecode
    hieronder een link waar je nogmaals de vlaggen ziet en waar je een zin kunt schrijven en met behuclp van een druktoets krijg je deze in morse code.


    http://mediatheek.thinkquest.nl/~lle0555/special_seinvlaggen.html


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    14-05-2010, 15:58 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoera, ze zijn wakker geworden in Belgie, alleen nog afwachten

    Europese harmonisatie Belgische vaarbewijzen beperkt voordeel om vaarbewijs voor ICC ‘even’ in België te halen

    Maasland (Vaarwijzer Nieuwsbrief) – België zal haar vaarbewijzenbeleid nu dan toch harmoniseren met de rest van Europa.  Omdat Belgie nooit de internationale afspraken over de wederzijdse erkenning van de nationale vaarbewijzen in Europa heeft getekend was het onmogelijk om met het Belgische Stuurbrevet een internationaal vaarbewijs of ICC aan te vragen. Veel Belgen waren daardoor gedwongen om bijvoorbeeld eerst een Nederlands vaarbewijs te halen, waarmee zij gelijk het ICC verkregen.

    Binnenkort komt hier echter een einde aan, want Staatsecretaris voor mobiliteit Etienne Schouppe kondigde tijdens een persconferentie in Nieuwpoort aan dat België resolutie nr. 40 van de VN Economische Commissie voor Europa (ECE) zal ondertekenen. Dit wil zeggen dat iedereen die een geldig brevet heeft, zal kunnen beschikken over het International Certificate of Competence (ICC). Dit certificaat bewijst in het buitenland dat je over de bevoegdheid beschikt om een pleziervaartuig te besturen. Sommige pleziervaarders kregen wel eens controle en bleek dat het tweetalige Belgische stuurbrevet niet altijd juist begrepen werd. In andere Europese landen is het ICC al geldig. Het ICC zal levenslang geldig zijn. Een en andere moet nu nog in een koninklijk besluit gegoten worden en Etienne Schouppe is er alvast van overtuigd dat nog in 2010 de eerste ICC’s uitgereikt zullen worden.

    De exameneisen voor het Belgisch Stuurbrevet zijn op dit moment aanzienlijk lichter dan die voor het Nederlandse Klein Vaarbewijs. Als houders van het Belgisch Stuurbrevet dus in aanmerking komen voor een ICC, dat in Nederland gelijk is aan het Klein Vaarbewijs, dan is het voor veel kandidaten uit Nederland aantrekkelijk om in Belgie examen te gaan doen. Ongetwijfeld zullen hier nog vragen over komen. Eerder is het verschil in exameneisen al reden voor discussie geweest, toen bleek dat er de laatste jaren geen navigatievraagstukken zaten in het Belgische examen. Dat zou kunnen betekenen dat de exameneisen in Belgie flink aangetrokken zullen worden. (Vaarwijzer Nieuwsbrief en lesmateriaal voor het Stuurbrevet)


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-05-2010, 15:52 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    30-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     

    Dit artikel stond in de vaarwijzer

     

     

     maandag 23 februari 2009

    Internationaal Vaarbewijs en Stuurbrevet

    Het Stuurbrevet is het Klein Vaarbewijs in België. Eerder schreef ik al over de nieuwe online cursus voor het Belgische Stuurbrevet (lesmateriaal via Vaarwinkel).

    Als u met een Belgisch Stuurbrevet echter in het buitenland wilt gaan varen of uw schip ligt in het buitenland, dan kunt u er tegenaan lopen dat België nog niet de internationale verdragen voor het internationaal vaarbewijs heeft ondertekend. Praktisch betekent dit dat uw Belgische Stuurbrevet in andere landen niet gezien wordt als een geldig vaarbewijs.

    De Belgische overheid biedt een papier in het Engels en Frans waarmee u in het buitenland wel kunt laten zien wat de betekenis van het stuurbevet is, maar dat biedt geen garantie dat de plaatselijke autoriteiten dat ook accepteren. Klik hier als u dat document wilt ophalen ... (PDF).

    Vaart u veel buiten België en bent u verplicht een vaarbewijs te hebben dan is het beste eerst een Nederlands Klein Vaarbewijs te halen en daarmee een internationaal vaarbewijs (ICC) aan te vragen. Als alternatief kunt u ook overwegen om een Engels certificaat van de RYA te halen. Dat kan bijvoorbeeld in België bij Naviclass.
    De eisen voor het Klein Vaarbewijs en de RYA opleidingen zijn wel zwaarder als voor het Belgische Stuurbrevet en zijn niet gebasseerd op de Belgische vaarregels (CEVNI). Hoewel het CEVNI dankzij de Europese afstemming inhoudelijk goed te vergelijken is met het Nederlandse Binnenvaartpolitiereglement (BPR).

    door Jaap van Goor op maandag, februari 23, 2009

    labels: Belgie, internationaal vaarbewijs, klein vaarbewijs, stuurbrevet

     





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-01-2010, 10:09 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    03-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/internationaal

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    03-01-2010, 10:41 geschreven door  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaarbewijs voor iedereen , Op uw eigen tempo
     

    Een vaarbewijs halen, waarom?
                Het Vaarbewijs is verplicht voor een zeil- of motorschip vanaf 15 meter dat niet bedrijfsmatig wordt gebruikt.
                Voor een waterscooter, jetski, rubberboot of motorboot met een lengte van minder dan 15 meter

                die harder kan varen dan 20 km/ uur.
                Dit kan o.a. gemeten worden met een GPS.

                Er wordt niet naar het aantal pk gekeken, maar wel of de combinatie boot- motor eventueel harder kan dan 20 km/ uur.
                Een opblaasbare boot met meer dan 6 pk kan dat al gauw.

                Daarom geef ik een privecursus om op eigen tempo en op jou ritme, je voor te bereiden voor het examen
    .

                In de meeste landen van Europa is een ICC verplicht voor bijna elk schip .

     

     

     

               Vakantielanden die resolutie 40 reeds toepassen en waar het ICC dus verplicht is, zijn Kroatië, Italië en Spanje.

               Andere landen zullen volgen. Het is daarom raadzaam ook in die landen over een ICC te beschikken.
               Om in het bezit te komen van het ICCbrevet, moet u het klein of groot vaarbewijs 1of 2 in het bezit hebben.

               De geldigheidsduur is gelijk aan die van het vaarbewijs dus tot 65 jaar en daarna moet het document

               elke drie jaar verlengd  worden                                       

           
    Het ICC is verplicht voor ieder schip dat in het buitenland vaart ongeacht de grootte of de snelheid.

                  
    Op alle Duitse binnenwateren is een Vaarbewijs/ICC verplicht voor elke boot vanaf 4 pk.
                   In Spanje vanaf 9 pk.
                   Frankrijk vanaf 6 pk.
                   Zwitserland vanaf 8 pk.
                   Kroatië vanaf 6 pk. Internationale verzekeringsverklaring vereist.
                   Hongarije vanaf 5 pk.
                   Italië vanaf 40 pk. Verzekeringsbewijs met Italië - verklaring.
                   Noorwegen vanaf 10 m. lengte.
                   Zweden vanaf 12 m. lengte.

     Eerst en vooral gaan we verschillende scholen vergelijken

    scholen        cursus       boek        plotter   examengeld   praktijk   totaal
    Altaïr              130€            40€            23€            75€                 150€         418€
    Vaarschool      120€            30€                             75€                 150€         375€
    Waterski Vl.     130€            24€                             75€                 150€         379€


                  In Nederland betaal je gemiddeld voor de cursus 200€ d.w.z.

                   Cursusgeld        boek + plotter    examengeld      praktijk           totaal         
                     200€                     45€                 79€               0€              324€


              Nu kan je in Belgie een vaarbewijs behalen, MAAR , België heeft resolutie 40 niet ondertekend, dus kan je in België geen ICC behalen.

    Wat nu?

    Wel daarom ben ik hier want,

    ook wij belgen kunnen een ICC behalen, maar alleen via nederland.

    Via een nieuw concept krijg je van mij de Nederlandse cursus, en jij beslist uiteindelijk waar je je examen wilt afleggen, in België voor een gewoon vaarbewijs (wetende dat je ook nog praktijk verplicht bent, dat is nog eens 150€ extra)
    Of je legt je examen af in Nederland en na het slagen in je vaarexamen krijg je je ICC brevet samen met je vaarbewijs (geen praktijk verplicht).

    Dit concept houd in dat jij beslist wanneer je de lessen volgt,
    de lessen worden gegeven in 8x en jij zegt wanneer je ze volgt.
    Geen verplichting want ik moet iedere week deze les volgen want als ik ze mis ?
    Geen gestress want ik moet op tijd op de les zijn!!

    NEEN, bij mij heb je dit niet, we nemen gewoon de kalender erbij en kijken wanneer het voor jou gaat ,doen we er 8 weken over om zo beter, doen er 6 maanden erover, dan is dat zo, jij beslist zelf.
    Een vaarbewijs halen zonder zich zorgen te moeten maken en zonder tijdsdruk

    Mijn ervaring in de materie (theoretisch en praktisch) bedraagt ongeveer meer dan 10 jaar, dus ik kan je bijna garanderen dat de slaagkans 95% is.
    uiteraard mits de nodige inzet van uzelf!
    momenteel reeds 40 kandidaten die tevreden “geslaagd zijn” en het bezit van hun ICC zijn!

    marktonderzoek wijst uit dat ik prijs/kwalitatief de goedkoopste ben!

    je betaalt €150 voor het lessenpakket inclusief vragenbundel met 600 vragen, cd-rom, knopenbundeltje en via mail nog eens 53 examenreeksen…
    zo kan u met een gerust hart naar het examen vertrekken.

    cursus     boek   plotter  praktijk    examen    totaal   registratie  totaal
    150€       20€      18€         0€         75€          263      25€         288€

    boek bezorg ik aan inkoopprijs tijdens de eerste les! plotter tijdens de vierde les, eveneens aan inkoopprijs.

    nota: indien we er in slagen om de lessen in te korten tot 7 keer dan voorzie ik een extra les belangrijkste zeemansknopen.

    in gemiddeld 8 lessen “aan huis” kan ik je op een aangename manier begeleiden naar een positief examen (dat doorgaat in nl of b). (0,25€/km)

    agenda ’s in te plannen in overleg. nog vragen?
    bellen op 0496 99 21 71

          
        
        .
       
       
       
      
       
                      
                                                                          
                                                           
                                                                                      
                                                                                      
                                                                                      
                                                                                 
                                                                                 
                                                                                     
                                                                                      
                                                                                      
                                                                                      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    03-01-2010, 00:00 geschreven door vaarbewijs/ICC  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 22/03-28/03 2021
  • 28/10-03/11 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 05/03-11/03 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 22/05-28/05 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 01/08-07/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 10/05-16/05 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs