xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" />xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Een vaarbewijs halen, waarom? Het Vaarbewijs is verplicht voor een zeil- of motorschip vanaf 15 meter dat niet bedrijfsmatig wordt gebruikt. Voor een waterscooter, jetski, rubberboot of motorboot met een lengte van minder dan 15 meter
die harder kan varen dan 20 km/ uur. Dit kan o.a. gemeten worden met een GPS.
Er wordt niet naar het aantal pk gekeken, maar wel of de combinatie boot- motor eventueel harder kan dan 20 km/ uur. Een opblaasbare boot met meer dan 6 pk kan dat al gauw.
Daarom geef ik een privecursus om op eigen tempo en op jou ritme, je voor te bereiden voor het examen.
In de meeste landen van Europa is een ICC verplicht voor bijna elk schip .
Vakantielanden die resolutie 40 reeds toepassen en waar het ICC dus verplicht is, zijn Kroatië, Italië en Spanje.
Andere landen zullen volgen. Het is daarom raadzaam ook in die landen over een ICC te beschikken. Om in het bezit te komen van het ICCbrevet, moet u het klein of groot vaarbewijs 1of 2 in het bezit hebben.
De geldigheidsduur is gelijk aan die van het vaarbewijs dus tot 65 jaar en daarna moet het document
elke drie jaar verlengdworden Het ICC is verplicht voor ieder schip dat in het buitenland vaart ongeacht de grootte of de snelheid.
Op alle Duitse binnenwateren is een Vaarbewijs/ICC verplicht voor elke boot vanaf 4 pk. In Spanje vanaf 9 pk. Frankrijk vanaf 6 pk. Zwitserland vanaf 8 pk. Kroatië vanaf 6 pk. Internationale verzekeringsverklaring vereist. Hongarije vanaf 5 pk. Italië vanaf 40 pk. Verzekeringsbewijs met Italië - verklaring. Noorwegen vanaf 10 m. lengte. Zweden vanaf 12 m. lengte.
Eerst en vooral gaan we verschillende scholen vergelijken
In Nederland betaal je gemiddeld voor de cursus 200 d.w.z. Cursusgeld boek + plotter examengeld praktijk totaal 200 45 79 0 324
Nu kan je in Belgie een vaarbewijs behalen, MAAR , België heeftresolutie 40 niet ondertekend, dus kan je in België geen ICC behalen.
Wat nu?
Wel daarom ben ik hier want,
ook wij belgen kunnen een ICC behalen, maar alleen via nederland.
Via een nieuw concept krijg je van mij de Nederlandse cursus, en jij beslist uiteindelijk waar je je examen wilt afleggen, in België voor een gewoon vaarbewijs (wetende dat je ook nog praktijk verplicht bent, dat is nog eens 150 extra) Of je legt je examen af in Nederland en na het slagen in je vaarexamen krijg je je ICC brevet samen met je vaarbewijs (geen praktijk verplicht).
Dit concept houd in dat jij beslist wanneer je de lessen volgt, de lessen worden gegeven in 8x en jij zegt wanneer je ze volgt. Geen verplichting want ik moet iedere week deze les volgen want als ik ze mis ? Geen gestress want ik moet op tijd op de les zijn!!
NEEN, bij mij heb je dit niet, we nemen gewoon de kalender erbij en kijken wanneer het voor jou gaat ,doen we er 8 weken over om zo beter, doen er 6 maanden erover, dan is dat zo, jij beslist zelf. Een vaarbewijs halen zonder zich zorgen te moeten maken en zonder tijdsdruk
Mijn ervaring in de materie (theoretisch en praktisch) bedraagt ongeveer meer dan 10 jaar, dus ik kan je bijna garanderen dat de slaagkans 95% is. uiteraard mits de nodige inzet van uzelf! momenteel reeds 40 kandidaten die tevreden geslaagd zijn en het bezit van hun ICC zijn!
marktonderzoek wijst uit dat ik prijs/kwalitatief de goedkoopste ben!
je betaalt 150 voor het lessenpakket inclusief vragenbundel met 600 vragen, cd-rom, knopenbundeltje en via mail nog eens 53 examenreeksen zo kan u met een gerust hart naar het examen vertrekken.