Inhoud blog
  • Benidorm Basterds
  • Netwerksites
  • Te koud
  • Borreltje Van Het Huis
  • SOEP
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    HORECA RODDELS
    Achter de schermen in de HORECA
    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VALENTIJN IS VOORBIJ

    Valentijn is al voorbij…

    Wat een avond. Super druk, allemaal reservaties.

    Toch zijn er mensen die dat niet zo goed snappen, het reservatie systeem!

    “Was het enkel op reservatie?” Nee meneer, maar we zitten helaas vol. “Oh dan moeten we daar volgend jaar toch aan denken.”

    Dan heb je nog mensen die zeggen: “we zijn al in 3 zaken geweest, en overal zat het vol.” Ja hier (dan) ook mevrouw!!!!!!!
    Dat is toch een beter alternatief, dan iets extra’s in het eten te doen…

    Op hoogdagen moet je ook altijd proberen om op het juiste uur te arriveren in de zaak waar u gereserveerd hebt! Er wordt altijd een tafelplan opgesteld, en als je dan een half uur eerder binnenwandelt… daar zijn we niet zo mee opgezet!
    Je hebt ook mensen die een half uur later binnenwandelen. Hun tafel is dan al lang weggegeven aan iemand anders, en als ze geluk hebben is er net een tafel vrij als ze binnenkomen. Wat gisteren (spijtig) het geval was.
    Waarom reserveren als je toch komt wanneer je goesting hebt…

    Dan heb je nog mensen die op zo een hoogdag thuisblijven, en ineens een ingeving krijgen om te bellen naar een zaak voor een reservatie (voor de week erop).
    Ik neem de telefoon op tussen mijn bestellingen en het brengen van de aperitieven door.
                          “Het was voor een reservatie!” Wanneer graag? “Gaat dat volgende week zondag?” Om    hoe laat had u graag gewild? “Om hoe laat zijn jullie open!” Om 18h mevrouw. “Mag dat tussen 19h en 20h?” Liefst specifieker, de  speling is te groot! “Om 19.30H?” Ja tuurlijk, op welke naam aub? “op …” Mag ik een telefoon nr…..                                …En zo gaat dat verder….

    Je zweet, en je puft, en je kucht… Maar niemand heeft daar iets van gemerkt… Wat goed!!!
    Het was een super avond!

     

    x popke

     

    15-02-2009 om 10:45 geschreven door Popke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    14-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkige Valentijn!!!

    Dag iedereen,

    Wat ga je hier allemaal kunnen lezen?

    Ikzelf blijf anoniem, maar ik ga jullie wijzer maken over wat er zoal allemaal kan gebeuren op de werkvloer en achter de schermen in de HORECA.

    In de U.S.A. is er een “waiter”, de naam ben ik even kwijt, en hij heeft een boek geschreven over het leven van een Garçon.
    Wat hij allemaal meemaakt tijdens zijn werkuren in het restaurant waar hij werkt.

    In Amerika zijn de gasten heel verwend, en vragen nogal gauw naar “the Manager”
    Maar het is dan niet altijd de ECHTE manager die naar u tafel komt om u klacht in ontvangst te nemen. De werkploeg speelt dan “blad steen schaar” voor wie vandaag “The Manager” moet gaan spelen…

    Hier in Vlaanderen is het gelukkig niet zo erg. De mensen hier kunnen tegen een stootje, en de meesten beseffen zelfs dat fouten maken menselijk is (gelukkig ben ik geen dokter).

     

    Gisteren kwamen er 4 jongeren (de mannen hadden nog geen gezichtshaar, dus ik schat 18 jaar) binnen. Ze waren verwonderd dat bijna alle tafeltjes gereserveerd waren, en konden precies niet kiezen tussen het tafeltje aan het raam of die vlak ernaast… Dilemma.

    Even tussendoor:  Men wandelt 2 menukaarten voorbij bij het binnenkomen, eentje buiten en eentje in het inkomhalletje!!!!!!

    Mij collega bracht de menukaarten en vroeg heel beleeft of ze misschien graag een aperitiefje wilden of een glaasje wijn. Aan de hoeveelheid frisdranken die hij moest brengen constateerde ik dat ze jonger waren als 18…

    Ik als Gastvrouw, ga meestal de bestelling opnemen van de gasten. Maar voor dat ik daar de kans toe kreeg kwam één van de gezichtshaarloze mannen naar mij toe en gaf de menukaarten terug!

    Ze vonden hun goesting niet (zie mijn nota van even tussendoor) en vroegen om de rekening…

     

    Beste Restaurantbezoekers, denk hieraan dat je drankjes dan 50% meer kosten dan normaal.
    Want de tafel is overhoop gebracht, we moeten ze terug indekken met nieuw bestek en afvegen. Dat is werk wat ons niets oplevert.

    Als je ergens binnen gaat waar je nog nooit bent geweest, en je bent nog niet zeker. Vraag gerust achter een menukaart, de Garçons of de Gastheer/vrouw, vinden dit helemaal niet erg, want op die manier kunnen ze jouw ook overtuigen om toch te blijven!

     

    Morgen de ditjes en datjes over VALENTIJN AVOND!


    x Popke

     

    14-02-2009 om 10:31 geschreven door Popke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 20/09-26/09 2010
  • 20/04-26/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs