Korspel Op Schaal
Inhoud blog
  • slagbomen bouwen
  • werken met een decoupeerzaag
  • werken met een boormachine
  • lijmtest
  • bouwput verven
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Dorp op School
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.informatie verzamelen
    Om ervoor te zorgen dat de gebouwen correct worden nagemaakt, hebben we natuurlijk de juiste info nodig.  daarom gaan verschillende kinderen naar 't Inktpotje, winkeltje bij Annemie, de apotheek, ... om ev. te vragen naar een plan of afmetingen.  Ze trekken ook foto's van de buitenkant.  Deze sturen ze onder de vakantie door naar de pc in de klas.

    11-02-2010, 00:00 Geschreven door De Hoeksteners  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De financiën
    Lina, Sander De leenheer en Lauren zullen het budget gaan beheren van € 150.  De eerste taak die ze kregen was het betalen van de plaat.  Vermits de plaat via de Technisch Heilig-Hartinstituut in Tessenderlo aan de school werd bezorgd, moet het bedrag van € 11,25 aan hen betaald worden.
    Ze gingen op de pc op zoek naar het adres van de school, het telefoonnummer en noteerden mogelijke manieren om te betalen: meegeven aan Rob(papa geeft daar les!) of bij Rob thuis gaan afgeven.  Is dat wel veilig?!  Lauren had gehoord van 'een rekening', maar kon niet meer vertellen.  Ik gaf ze de opdracht om thuis informatie te vragen over dit onderwerp en na de krokusvakantie bekijken we dit verder. 

    11-02-2010, 00:00 Geschreven door De Hoeksteners  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plattegrond 2
    Vandaag werd er verder gewerkt aan de plattegrond in de groepen.  Met de kinderen werd besproken of we de rechthoek als vorm voor de plaat moeten houden? Zijn er nog andere mogelijkheden?  Zijn die misschien beter? 
    In elke groep vonden er discussies plaats: ik mag niets doen!, ze luisteren niet naar ons, ... . Tijdens de nabespreking gingen we hier dieper op in: Zonder samenwerken lukt het niet!

    09-02-2010, 00:00 Geschreven door De Hoeksteners  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de plattegrond
    Om niet meteen het grondplan op de plaat te zetten, werden de kinderen in 3 groepen verdeeld.  Elke groep kreeg grote witte bladen om de oppervlakte van de plaat na te bouwen (122 x 244).  Dit leek een heel moeilijke opgave en het overleggen verliep moeizaam in elke groep.  De groep waar ik als leerkracht het minste vertrouwen in had, was als eerste klaar (na 100 min.).  In deze groep zaten geen echte leiderstypes en dat botste misschien in de andere groepen?!  In elke groep moest het nauwkeurig aftekenen, meten, knippen, ... 'gestimuleerd' worden.  Dit zal een belangrijk werkpunt worden op de plaat.

    08-02-2010, 00:00 Geschreven door De Hoeksteners  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs