In groep mochten de kinderen verschillende experimentjes uitvoeren. Dit vonden zij er van: communicerende vaten (cfr. watertoren) - Lina: Ik vond het leuk, maar het was ook ingewikkeld met al die buisjes. Ik heb geleerd dat het water altijd aan 2 kanten even hoog wil staan. - Maxim: Als je in een fles gaatjes maakt dan stoomt het water uit het onderste gaatje harder doordat de druk groter is.
In de nabijheid van de school is men een appartementsblok aan het bouwen. Een ideale gelegenheid om dit eens van dichtbij te gaan bekijken. Deze onderwerpen kwamen tijdens de leerwandeling o.a. aan bod: - werking van een kraan + afstandsbediening - opbouw van een muur - isolatie - samenstelling beton, mortel, ... - draagbalken: beton, staal - veiligheidsvoorzieningen - ijzeren verstevigingsnetten enz.!
Het wordt hoog tijd om onze plannen concreet te maken. De klas werd onderverdeeld in 6 groepen en elke groep is verantwoordelijk voor 1 onderdeel van het dorp: uitwerken van de plattegrond, algemene organisatie en budget - Lauren - Rob - Sander D. L.
de school - Berna - Meya - Kenneth - Sander P.
de kerk - jelina - Jens - Minke - Brian
de watertoren - Maxim - Lina - Danica - Dilara
de treinstopplaats - Samira - Seppe - Steffi - Mustafa
overige gebouwen - Ece - Stef - Sharona - Nick
Sommigen maakten zich ongerust bij de verdeling van de groepen: Kan ik deze taak wel aan? Vandaag gingen de kinderen in hun groep aan het werk en brainstormden over wat ze allemaal nodig hadden om hun onderdeel uit te werken. Enthousiast waren ze alvast!