Home Link naar onze andere blogs Naakte man krijgt werkstraf in plaats van stoeipoezen
Een 31-jarige Nieuw-Zeelander zag het vroege kertcadeautje dat hem via sms beloofd werd helemaal zitten: een triootje met twee hete dames. De enige voorwaarde: hij moest zijn kleren uittrekken voor hun huis te betreden om zeker geen kostbare tijd te verliezen. De man liet er een gras over groeien en repte zich naar het aangegeven huis. Hij kleedde zich snel uit, gooide zijn kleren door een openstaand raam en glipte zelf ook naar binnen.
Tot zijn grote spijt botste de man niet op de beloofde deernes, maar moest hij het stellen met een huisbaas die net iets minder passioneel aangelegd was. Hij belde de politie die de naakte man meteen in de boeien sloeg. Even later werd ook het 17-jarig meisje opgepakt die de ondeugdende boodschap had verstuurd.
De man moest zich voor de rechter verantwoorden voor onwetmatig betreden van een eigendom, het meisje voor het misbruiken van haar telefoon. De twee werden inmiddels voorgeleid en zullen niet strafrechterlijk vervolgd worden. Ze moeten wel allebei een werkstraf uitvoeren.
Het Spaanse magazine DT toont in zijn februarinummer enkele naaktfoto's van Carla Bruni, de vriendin (of is het reeds echtgenote?) van de Franse president Nicolas Sarkozy. Nu al staat vast dat de foto's heel wat stof zullen doen opwaaien.
De enige accessoires die de Franse mannequin-zangeres tijdens de fotoshoot gebruikte: een paar laarzen en een ring... Op internet circuleert deze foto uit de shoot al een tijdje. Het is trouwens niet de eerste keer dat de 39-jarige Bruni uit de kleren gaat.
Home Link naar onze andere blogs Voor ons madammen.
De schoonste mannen van de aardbol in één minuut.
Genieten maar...
25-01-2008 om 23:42
geschreven door Hans
24-01-2008
Vrouwen en parkeren
Home Link naar onze andere blogs Daarom is parkeren lastiger voor vrouwen
Vrouwen kunnen niet parkeren, zo luidt een cliché. Wat is de waarheid? Ze kunnen het wél, maar enkel binnen de setting waarin het werd aangeleerd. Veranderen de omstandigheden, dan zijn de meeste vrouwen verloren.
Vier keer zoveel De cijfers spreken voor zich. Ruim acht op tien mannen kon parkeren met andermans auto, en zeven op tien slaagde bij de eerste poging. Bij vrouwen gaat het moeilijker: 23 procent kan parkeren met een andere auto. Verrassend is wel dat bijna evenveel vrouwen (22 procent) slaagden bij de eerste poging.
Herhaling Toch is de kloof met de mannen groot. Dat komt omdat vrouwen beter zijn in het leren van een handeling, en deze met succes kunnen herhalen, mits de omgeving en omstandigheden niet veranderen. In het 'echte' verkeer is de situatie elke keer weer anders en daar kunnen vrouwen moeilijk op inspelen.
Mannen daarentegen hebben daar minder moeite mee, omdat hun ruimtelijk inzicht beter is. Zij kunnen de handelingen 'mentaal draaien' tot ze passen in de situatie. Dat toonde Brits onderzoek aan. (edp)
Home Link naar onze andere blogs SL280 opnieuw instapmodel Mercedes roadster
Mercedes SL280 (facelift 2008)
De officiële onthulling laat nog heel even op zich wachten, maar inmiddels liggen zowel de foto's als de officiële informatie te grabbel op het internet. Het belangrijkste nieuws: net als de CLS krijgt de SL een nieuwe basismotor, de SL280. Daarmee sluit Mercedes terug aan met de traditie van de vorige generaties SL.
De SL280 heeft een 231 pk sterke zescilinder onder de motorkap. De komst van een nieuwe 'instapper' moet de verkoop van de Mercedes SL, die inmiddels al bijna zeven jaar op de markt is, terug een lichte impuls geven.
De SL55 AMG met supercharged 5,4-liter V8 sneuvelt. In plaats daarvan komt er een SL63 AMG, met 525 pk sterke 6,2-liter V8. Volgens de nieuwe informatie krijgt de SL350 meer vermogen: 316 pk in plaats van de 272 pk vandaag.
Die SL350 is vandaag het instapmodel aan 86.878 euro. De nieuwe 280 zou daar dus iets moeten onder zitten. De duurste is vandaag de SL65 biturbo AMG twaalfcilinder met z'n 612 paarden, te koop aan 221.430 euro.
De gefacelifte SL debuteert op 6 maart op de Autosalon van Genève. De vernieuwde CLS laat daar ook voor het eerst zijn gezicht zien.
Home Link naar onze andere blogs Het Autosalon zoals het niet moet
Verkopers ergeren zich meer dan eens aan de bezoekers
BRUSSEL - Klant is koning, vinden ook de verkopers op het Autosalon in Brussel. Maar trop is ook voor hen te veel. Ergernis troef tussen de nieuwste modellen van Mini, Fiat en Audi. Want een auto is geen cafetaria, een hostess geen dame van plezier en een quad geen klimrek voor de kinderen.
U gedraagt zich slecht op het Autosalon. Althans, als we de verkopers mogen geloven. Natuurlijk zien ze u graag komen. Zeker als u plannen maakt om uw aftandse Ford Taunus eindelijk te ruilen voor een nieuwe wagen. Ze zullen u in de watten leggen. Het beste zal niet goed genoeg zijn. Maar intussen kijken ze vanuit hun ooghoeken geërgerd naar de massa. De Rugzakken , noemen verkopers hen. Toeristen eigenlijk. Met maar één doel: in zoveel mogelijk auto's zitten en met zoveel mogelijk foldertjes en gadgets naar huis terugkeren.
De stand van PGO en GOES lijkt wel een speelplein. Kleine ukken kruipen van de ene buggy naar de andere quad. Een beentje blijf even haperen, de richtingaanwijzer knakt net niet af. Met hun leren schoenzooltjes maken ze lelijke krassen op de zittingen. 'We zullen die voertuigen na het Salon aan dumpingprijzen moeten verkopen', zegt verkoper Marnix. 'Op de laatste dag meten we hier de schade op en het is altijd de moeite.' De verkoper moet zijn ogen af en toe dichtknijpen als er weer een kereltje op één van zijn showmodellen springt. 'Soms moeten écht geïnteresseerde klanten wachten omdat die klein mannen nog op onze quads zitten.'
'Sommige bezoekers moeten doodmoe zijn 's avonds', zegt Mini- verkoper Eddy. 'Onvoorstelbaar hoeveel folders sommige mensen verzamelen. Dat is loodzwaar.' De Rugzakken ziet Eddy liever niet komen. 'Zeker niet als ze met hun rugzak en al in de auto's gaan zitten. Op die manier beschadigen ze de leren zetels. Helemaal erg wordt het als ze met eten en drinken in de auto's stappen' zegt hij. 'We hebben ooit iemand uit een auto gehaald die mayonaise had gemorst. Dat kan toch niet meer? Als ik iemand betrap, hou ik me niet in en stap ik er op af: Doe je dat thuis ook zo misschien? '
Veel mensen hebben er geen schrik van om te stelen op Salon. 'Alles wat los zit moet eruit', klinkt het. 'Er zijn er zelfs die het verbandkistje van onder de plank in de kofferruimte meegraaien.'
En dan is er volgens Eddy nog een bijzondere soort salonbezoekers. 'Diegene die helemaal niet in auto's geïnteresseerd zijn. De mannen die naar het Autosalon komen voor de hostessen. Het gaat soms ver, die meisjes worden soms echt bijna gestalkt.'
Dat weet ook de knappe Manuela (23), op de stand van Fiat. 'Ik word ontzettend vaak gefotografeerd. ', zegt ze. 'Na drie dagen kan ik de tel al lang niet meer bijhouden. Maar ik denk dat er elke dag zeker vijftig mannen zijn die samen met mij op de foto willen.' Al staat ze dat niet altijd toe. 'Tegen mannen die er speciaal uitzien zeg ik neen. En mannen die schuine opmerkingen maken of vuile moppen vertellen, die zijn er ook aan voor de moeite.'
Home Link naar onze andere blogs Naar welke operator bel je?
Wil je weten naar weke operator je belt? klik op de afbeelding...
17-01-2008 om 21:14
geschreven door Hans
16-01-2008
Nieuw op autosalon Brussel
Home Link naar onze andere blogs Nieuw op autosalon Brussel
Toyota Hybrid X concept
Toyota Auris in z'n blootje
Toyota Land Cruiser V8
Volkswagen Polo Bluemotion
Volkswagen Tiguan
Volvo ReCharge concept
TOYOTA
Toyota is sterk in hybride modellen, ze leverden immers pionierswerk met de Prius maar werkten al decennia eerder aan hybride technologie. Vandaag tonen ze met de Hybrid X een prototype met vier deuren en evenveel zitjes. Via allerhande snufjes is deze wagen modulair en interactief met zijn omgeving. Zo kunnen de LED-lichten andere bestuurders of voetgangers info geven over bruusk remmen of accelereren via speciale animaties.
Van de Aygo is er een speciale Blue-reeks. De Yaris wordt bij Sparco aangekleed. Op de stand vinden we ook de Corolla sedan én de nieuwe Land Cruiser V8. Hij kan zeven inzittenden herbergen en wordt aangedreven door een 4,5 V8 D-4D-diesel (286 pk en 650 Nm)of een 4,7 liter grote V8 benzinemotor (288 pk en 445 Nm). Uiteraard staat ook de Auris die eerder in Brussel als concept debuteerde op de Toyota-stand.
VOLKSWAGEN
Bij Volkswagen is het al BlueMotion wat de klok slaat. Door een uitgekiende dieseltechnologie te combineren met intelligente ingrepen op vlak van banden, aërodynamica en gewicht kan men verbruik en emissies drukken. Bovendien blijft de BlueMotion-technologie betaalbaar voor de consument. In Brussel staat een dergelijke versie van de Polo, de Golf, de Passat en de Caddy. Verder staat de Caddy Maxi Life in de VW-hal. Die werd 47 cm langer en biedt zo plek aan zeven inzittenden. Met de Tiguan slaat Volkswagen ook het (compacte) SUV-pad in. Hoewel VW rijkelijk laat is om een compacte SUV te lanceren, is het een absoluut uitgerijpt concept. VOLVO Volvo toont in Brussel de Flexfuel modellen van de C30, de S40, V50, V70 en S80. Ze rijden op E85 biobrandstof en hebben een 2,5 of een 2,0 Flexifuel-motor in de buik.
Verder toont Volvo de C30 ReCharge Concept. Deze C30 krijgt een Flexifuel benzinemoor die enkel als "reserve"-aandrijving dient. In elk wiel zit een elektrische motor. De batterij wordt via het stopcontact bijgeladen. Met volle accu's heeft de Volvo een actieradius van 100 km.