Home Link naar onze andere blogs Voor ons madammen.
De schoonste mannen van de aardbol in één minuut.
Genieten maar...
25-01-2008 om 23:42
geschreven door Hans
24-01-2008
Vrouwen en parkeren
Home Link naar onze andere blogs Daarom is parkeren lastiger voor vrouwen
Vrouwen kunnen niet parkeren, zo luidt een cliché. Wat is de waarheid? Ze kunnen het wél, maar enkel binnen de setting waarin het werd aangeleerd. Veranderen de omstandigheden, dan zijn de meeste vrouwen verloren.
Vier keer zoveel De cijfers spreken voor zich. Ruim acht op tien mannen kon parkeren met andermans auto, en zeven op tien slaagde bij de eerste poging. Bij vrouwen gaat het moeilijker: 23 procent kan parkeren met een andere auto. Verrassend is wel dat bijna evenveel vrouwen (22 procent) slaagden bij de eerste poging.
Herhaling Toch is de kloof met de mannen groot. Dat komt omdat vrouwen beter zijn in het leren van een handeling, en deze met succes kunnen herhalen, mits de omgeving en omstandigheden niet veranderen. In het 'echte' verkeer is de situatie elke keer weer anders en daar kunnen vrouwen moeilijk op inspelen.
Mannen daarentegen hebben daar minder moeite mee, omdat hun ruimtelijk inzicht beter is. Zij kunnen de handelingen 'mentaal draaien' tot ze passen in de situatie. Dat toonde Brits onderzoek aan. (edp)
Home Link naar onze andere blogs SL280 opnieuw instapmodel Mercedes roadster
Mercedes SL280 (facelift 2008)
De officiële onthulling laat nog heel even op zich wachten, maar inmiddels liggen zowel de foto's als de officiële informatie te grabbel op het internet. Het belangrijkste nieuws: net als de CLS krijgt de SL een nieuwe basismotor, de SL280. Daarmee sluit Mercedes terug aan met de traditie van de vorige generaties SL.
De SL280 heeft een 231 pk sterke zescilinder onder de motorkap. De komst van een nieuwe 'instapper' moet de verkoop van de Mercedes SL, die inmiddels al bijna zeven jaar op de markt is, terug een lichte impuls geven.
De SL55 AMG met supercharged 5,4-liter V8 sneuvelt. In plaats daarvan komt er een SL63 AMG, met 525 pk sterke 6,2-liter V8. Volgens de nieuwe informatie krijgt de SL350 meer vermogen: 316 pk in plaats van de 272 pk vandaag.
Die SL350 is vandaag het instapmodel aan 86.878 euro. De nieuwe 280 zou daar dus iets moeten onder zitten. De duurste is vandaag de SL65 biturbo AMG twaalfcilinder met z'n 612 paarden, te koop aan 221.430 euro.
De gefacelifte SL debuteert op 6 maart op de Autosalon van Genève. De vernieuwde CLS laat daar ook voor het eerst zijn gezicht zien.
Home Link naar onze andere blogs Het Autosalon zoals het niet moet
Verkopers ergeren zich meer dan eens aan de bezoekers
BRUSSEL - Klant is koning, vinden ook de verkopers op het Autosalon in Brussel. Maar trop is ook voor hen te veel. Ergernis troef tussen de nieuwste modellen van Mini, Fiat en Audi. Want een auto is geen cafetaria, een hostess geen dame van plezier en een quad geen klimrek voor de kinderen.
U gedraagt zich slecht op het Autosalon. Althans, als we de verkopers mogen geloven. Natuurlijk zien ze u graag komen. Zeker als u plannen maakt om uw aftandse Ford Taunus eindelijk te ruilen voor een nieuwe wagen. Ze zullen u in de watten leggen. Het beste zal niet goed genoeg zijn. Maar intussen kijken ze vanuit hun ooghoeken geërgerd naar de massa. De Rugzakken , noemen verkopers hen. Toeristen eigenlijk. Met maar één doel: in zoveel mogelijk auto's zitten en met zoveel mogelijk foldertjes en gadgets naar huis terugkeren.
De stand van PGO en GOES lijkt wel een speelplein. Kleine ukken kruipen van de ene buggy naar de andere quad. Een beentje blijf even haperen, de richtingaanwijzer knakt net niet af. Met hun leren schoenzooltjes maken ze lelijke krassen op de zittingen. 'We zullen die voertuigen na het Salon aan dumpingprijzen moeten verkopen', zegt verkoper Marnix. 'Op de laatste dag meten we hier de schade op en het is altijd de moeite.' De verkoper moet zijn ogen af en toe dichtknijpen als er weer een kereltje op één van zijn showmodellen springt. 'Soms moeten écht geïnteresseerde klanten wachten omdat die klein mannen nog op onze quads zitten.'
'Sommige bezoekers moeten doodmoe zijn 's avonds', zegt Mini- verkoper Eddy. 'Onvoorstelbaar hoeveel folders sommige mensen verzamelen. Dat is loodzwaar.' De Rugzakken ziet Eddy liever niet komen. 'Zeker niet als ze met hun rugzak en al in de auto's gaan zitten. Op die manier beschadigen ze de leren zetels. Helemaal erg wordt het als ze met eten en drinken in de auto's stappen' zegt hij. 'We hebben ooit iemand uit een auto gehaald die mayonaise had gemorst. Dat kan toch niet meer? Als ik iemand betrap, hou ik me niet in en stap ik er op af: Doe je dat thuis ook zo misschien? '
Veel mensen hebben er geen schrik van om te stelen op Salon. 'Alles wat los zit moet eruit', klinkt het. 'Er zijn er zelfs die het verbandkistje van onder de plank in de kofferruimte meegraaien.'
En dan is er volgens Eddy nog een bijzondere soort salonbezoekers. 'Diegene die helemaal niet in auto's geïnteresseerd zijn. De mannen die naar het Autosalon komen voor de hostessen. Het gaat soms ver, die meisjes worden soms echt bijna gestalkt.'
Dat weet ook de knappe Manuela (23), op de stand van Fiat. 'Ik word ontzettend vaak gefotografeerd. ', zegt ze. 'Na drie dagen kan ik de tel al lang niet meer bijhouden. Maar ik denk dat er elke dag zeker vijftig mannen zijn die samen met mij op de foto willen.' Al staat ze dat niet altijd toe. 'Tegen mannen die er speciaal uitzien zeg ik neen. En mannen die schuine opmerkingen maken of vuile moppen vertellen, die zijn er ook aan voor de moeite.'
Home Link naar onze andere blogs Naar welke operator bel je?
Wil je weten naar weke operator je belt? klik op de afbeelding...
17-01-2008 om 21:14
geschreven door Hans
16-01-2008
Nieuw op autosalon Brussel
Home Link naar onze andere blogs Nieuw op autosalon Brussel
Toyota Hybrid X concept
Toyota Auris in z'n blootje
Toyota Land Cruiser V8
Volkswagen Polo Bluemotion
Volkswagen Tiguan
Volvo ReCharge concept
TOYOTA
Toyota is sterk in hybride modellen, ze leverden immers pionierswerk met de Prius maar werkten al decennia eerder aan hybride technologie. Vandaag tonen ze met de Hybrid X een prototype met vier deuren en evenveel zitjes. Via allerhande snufjes is deze wagen modulair en interactief met zijn omgeving. Zo kunnen de LED-lichten andere bestuurders of voetgangers info geven over bruusk remmen of accelereren via speciale animaties.
Van de Aygo is er een speciale Blue-reeks. De Yaris wordt bij Sparco aangekleed. Op de stand vinden we ook de Corolla sedan én de nieuwe Land Cruiser V8. Hij kan zeven inzittenden herbergen en wordt aangedreven door een 4,5 V8 D-4D-diesel (286 pk en 650 Nm)of een 4,7 liter grote V8 benzinemotor (288 pk en 445 Nm). Uiteraard staat ook de Auris die eerder in Brussel als concept debuteerde op de Toyota-stand.
VOLKSWAGEN
Bij Volkswagen is het al BlueMotion wat de klok slaat. Door een uitgekiende dieseltechnologie te combineren met intelligente ingrepen op vlak van banden, aërodynamica en gewicht kan men verbruik en emissies drukken. Bovendien blijft de BlueMotion-technologie betaalbaar voor de consument. In Brussel staat een dergelijke versie van de Polo, de Golf, de Passat en de Caddy. Verder staat de Caddy Maxi Life in de VW-hal. Die werd 47 cm langer en biedt zo plek aan zeven inzittenden. Met de Tiguan slaat Volkswagen ook het (compacte) SUV-pad in. Hoewel VW rijkelijk laat is om een compacte SUV te lanceren, is het een absoluut uitgerijpt concept. VOLVO Volvo toont in Brussel de Flexfuel modellen van de C30, de S40, V50, V70 en S80. Ze rijden op E85 biobrandstof en hebben een 2,5 of een 2,0 Flexifuel-motor in de buik.
Verder toont Volvo de C30 ReCharge Concept. Deze C30 krijgt een Flexifuel benzinemoor die enkel als "reserve"-aandrijving dient. In elk wiel zit een elektrische motor. De batterij wordt via het stopcontact bijgeladen. Met volle accu's heeft de Volvo een actieradius van 100 km.
Eerlijk is eerlijk: Matthew McConaughey krijgt zijn lichaam niet alléén door op zijn voeding te letten. Demi Moore eet appelschijfjes, Cindy Crawford eet azijn. Jessica Alba bant alle lightdrankjes. Jennifer Lopez snuift extract van pompelmoes.
Henry Ford zei altijd dat hij zijn hoed afnam wanneer hij een Alfa Romeo tegenkwam. Enzo Ferrari huilde als een kind toen hij voor het eerst de Alfa Romeo's klopte. Twee markante anekdotes over een merk dat al bijna een eeuw lang autogeschiedenis schrijft.
Alfa Romeo symboliseert een aantal waarden die tot ieders verbeelding blijven spreken: sportiviteit, onstuitbare levenskracht, een muzikaal motorgeluid, elegante lijnen en een authentiek Italiaans gevoel voor stijl.
De complete geschiedenis van de legende hebben we voor u samengevat in de vijf volgende hoofdstukken:
"De passie": sinds 1910 mag al wat bij Alfa Romeo gebeurt op grote aandacht rekenen. Het aantrekkelijke merk stond boven alle mogelijke politieke verwikkelingen. In boek en film verpersoonlijkte Alfa Romeo de schoonheid en de stijl van Italië.
"De modellen": Torpedo, Giulietta, Duetto... Alfa Romeo creëerde heel wat onvergetelijke modellen, die ook op technologisch vlak vaak uitblonken.
"De races": al meteen na de oprichting van het bedrijf deden de Alfa Romeo's hun intrede op het circuit - uit noodzaak en uit roeping. Met een uitzonderlijk palmares als resultaat.
"De mensen": in dit hoofdstuk brengen we een eresaluut aan de grootste piloten, ingenieurs en designers die de Alfa Romeo-legende gemaakt hebben tot wat ze is (Nuvolari, Ferrari, Fangio, Merosi, Jano, Pininfarina, Zagato...).
"De onderneming": de lange weg die het bedrijf aflegde van begin vorige eeuw tot vandaag. Een verhaal vol uitzonderlijke gebeurtenissen en sterke persoonlijkheden.
Home Link naar onze andere blogs Accijnsverhogende belasting opgeheven
Sinds 1 januari van dit jaar is de accijnsverhogende belasting voor diesels opgeheven, zodat ze nu niet meer zwaarder worden belast dan benzine-auto's.
De jaarlijkse rijtaks is steeds hoger geweest voor dieselauto's dan voor benzines. Sinds 2004 wordt dat verschil echter geleidelijk aan afgebouwd. Sinds 1 januari is men eindelijk tot een volledige gelijkschakeling van de rijtaks voor diesels en benzine-auto's gekomen. Om maar een voorbeeld te geven: een dieselmotor met 15 fiscale PK vereiste tot vorig jaar een rijtaks van 1.062 euro, vanaf dit jaar is dat nog slechts 606,96 euro, een verschil van bijna 400 euro. Die nieuwe tarieven zullen ook van toepassing zijn voor wie zijn auto voor 2008 heeft ingeschreven. Het ziet er dus naar uit dat België nog meer dan voordien een dieselland bij uitstek zal worden. In AG736, die op 23 januari verschijnt, zal in de blauwe katern een aangepaste tabel met de nieuwe rijtaks worden gepubliceerd.
11-01-2008 om 21:21
geschreven door Hans
Sollicitatieformulier Oostendse politie
Home Link naar onze andere blogs Een tussendoortje
Sollicitatieformulier Oostendse politie STAD OOSTENDE
INSCHRIEVINGSPAPIEREN VOE DE POLIECHE
Je naame: ......................
Je voornaame: ..................
Je lapnaame: ...................
Je vrouwe eur naame:.........................................
Seks: vint, wuf, voede twèè (*) (*) schrappn wattater nie past
De moate va je kolle: ............... va je sluffers:..................
De moate va je kop :...............(voer e kepi ziender mo juuste klèène moaten) Wien ister de derde keuninck van België? Berten - Vandelanotte - Boedewien (*)
Kaje gie schrieven? ................ Kaje gie lezen? ................. Kaje gie tellen? ................ en toe hoevele (hoenderd is genoeg): . Hoevele is èèn en èèn? elve - twèè - vuuve (*) Ka je gie verschillende toalen? Waffer:................................. Ka je gie Frans klappen? Met oar - zoender oar (*) Lig je gie tusschen de lakens? mè joen wuuf. - mè eenander wuuf (*) Ka je gie met e motto rien? ................ (Dades nogol belangriek want der zin der mo viere die kunnen rien en der zien vele motos wè!) Waffer ploeg moeje gie ën'n ? s'nuchtens - s'achternoens - ollèène mo de zundag (*)
Je kafeetjes? Bie de rosten - in den aviso - in de kantiene van de vésmiene (*)
Oe rap eje gie e stik a je kloten? Achter twèè pienten en e spaatje? Achter e fleche giniever? Achter e baksje trapiest? (*) (Voe wiekagent te worden moeje kunnen twintig pienten drinken en je moe nog kopabel zien voe alleine thus te graken!)
Die papieren binnenbriengen vo diesedaagenuchtet en mè e bitje chance en e langen oarme zi je gie int nieuw koader.