Home Link naar onze andere blogs Nieuwe bril nodig?
Zidane vond de perfecte
08-10-2007 om 21:45
geschreven door Hans
Zoek de negen verschilllen
Home Link naar onze andere blogs Zoek de negen verschillen...
08-10-2007 om 21:27
geschreven door Hans
Gevaren van de gsm
Home Link naar onze andere blogs Nieuwe waarschuwing voor de gevaren van de gsm
Of het ons ervan zal weerhouden om verder mobiel bellend door het leven te gaan is twijfelachtig, maar veelvuldig gebruik van de gsm houdt gezondheidsrisico's in, zo bevestigt een nieuwe studie. Dat meldt de Independent on Sunday.
Hersentumoren en kanker Het gaat om Zweeds onderzoek van de professoren Lennart Hardell en Kjell Hansson Mild, die al eerder waarschuwden dat wie veel belt met de gsm, een grote kans loopt op tumoren in het hoofd. Ze baseren hun nieuwe waarschuwing op elf onderzoeken die in verschillende landen werden gedaan naar de gevolgen van gsm-gebruik. In vijf van die zes onderzoeken werd vastgesteld dat het mobieltje, zeker bij mensen die er tien jaar of langer gebruik van maken, leidt tot een verhoogde kans op kwaadaardige gliomas, kankers van de glialcellen die de zenuwcellen beschermen. In de zesde studie werd eenzelfde effect gesignaleerd, maar was alleen sprake van goedaardige gliomas.
Doofheid Daarnaast was er sprake van akoestische neuromas, die eveneens goedaardig zijn maar wel kunnen leiden tot aantasting van de gehoorszenuw en dus tot doofheid. Door alle studies samen te bekijken, stellen de Zweedse professoren vast dat mensen die al tien jaar of langer gsm'en 20 procent meer kans lopen op die laatste aandoening en 30 procent vaker door kwaadaardige gliomas kunnen worden getroffen.
Dat alles bracht Hardell en Hansson Mild tot de conclusie: "de bestaande onderzoeken naar het gebruik van mobiele telefoons over een langere periode van minstens tien jaar tonen een consistent patroon van verhoogde risico's en een grotere kans op andere vormen van hersentumoren kan niet worden uitgesloten".
Ook draadloze vaste telefoons gevaarlijk Trouwens, ook draadloze vaste telefoons houden volgens de vorsers soortgelijke gevaren in. En professor Mild vraagt ook om nader onderzoek van de gevolgen die deze vorm van telefoneren kan hebben voor de ontwikkeling van ziektes als Alzheimer en Parkinson, "want we beschikken over aanwijzingen dat dit ook een probleem kan zijn".
Home Link naar onze andere blogs Belgische kredietkaarten gekraakt in Duitsland
Tweehonderd Belgen moeten hun kredietkaart laten blokkeren na de diefstal van kredietkaartgegevens eind september bij Kartenhaus, een Duitse onlineverkoper van evenemententickets.
Door de kraak werden de kaartgegevens van in totaal 66.000 klanten gestolen, onder wie ook 200 Belgen. Die Belgische klanten zijn geïdentificeerd en werden inmiddels verwittigd, zegt Jean-Michel Dasnoy van Bank Card Company. "We vragen hen preventief hun kredietkaart te blokkeren via Card Stop. Zij krijgen van ons binnen enkele dagen gratis een nieuwe kaart en nieuwe code".
De gekopieerde gegevens zouden van klanten zijn die tussen 24 oktober 2006 en 30 september van dit jaar kaartjes hebben gekocht via Kartenhaus.
Home Link naar onze andere blogs Wij wensen iedereen een prettig weekend toe.
05-10-2007 om 21:32
geschreven door Hans
Nieuwe nummerplaten
Home Link naar onze andere blogs Nieuwe nummerplaten vanaf maart 2008
In maart 2008 zal het huidige systeem van Belgische nummerplaten omgekeerd worden. Van drie letters gevolgd door drie cijfers, wordt overgestapt naar drie cijfers gevolgd door drie letters, zo meldt L'Echo.
17 miljoen nieuwe mogelijkheden Het huidige systeem is sinds een twintigtal jaren in voege en loopt op zijn laatste benen, met wagens waarvan de nummerplaat met een X of Y begint. De beslissing om de samenstelling van de combinatie om te keren, is al enige tijd genomen. Nu is beslist om vanaf maart 2008 dit systeem in te voeren. Deze nieuwe combinatie biedt 17 miljoen nieuwe mogelijkheden, waarmee de overheid hoopt opnieuw een twintigtal jaren verder te kunnen.
Frankrijk verandert ook Op 1 januari 2009 wijzigt Frankrijk ook zijn systeem van kentekens. De nummerplaat zal dan definitief aan het voertuig gekoppeld worden, en niet langer de eigenaar van de auto volgen. Dat maakt de vermelding van het departement facultatief.
Home Link naar onze andere blogs Antwerpse brandweer krijgt gratis blootaffiches
P-Magazine pikt het niet dat de Antwerpse burgemeester Patrick Janssens (sp.a) posters van schaarsgeklede dames verbiedt in de brandweerkazernes. Vanaf vandaag kunnen alle korpsen gratis affiches van badpakmodellen bestellen via hun website. Bron: hln.be
05-10-2007 om 21:15
geschreven door Hans
03-10-2007
Trein door markt
Link naar onze andere blogs Trein door markt
Bij ons onvoorstelbaar.
03-10-2007 om 22:11
geschreven door Hans
Terneuzen wijst de weg
Nederlandse gemeente Terneuzen wijst weg naar drugs
De Nederlandse gemeente Terneuzen gaat langs de toegangswegen wegwijzers plaatsen richting coffeeshops. Dat heeft de Nederlandse krant De Telegraaf vandaag op haar website geschreven.
IKEA "In de coffeeshops verkopen ze softdrugs en daar kun je gemengde gevoelens bij hebben, maar het is ook handel", zegt schepen Co van Schaik. "Maar voor mij als verkeerswethouder (schepen van verkeer) zijn het gewoon winkels die veel bezoekers trekken, zoals bijvoorbeeld IKEA en grote supermarkten. Als je daar heen wilt, dan word je er als automobilist keurig naar toe geleid via bewegwijzering. Wij hebben besloten dat ook met de coffeeshops te doen, hoe raar het misschien ook klinkt", aldus Van Schaik.
De coffeeshops trekken zo'n tweeduizend bezoekers per dag en die komen allemaal met de auto. "Als we die goed begeleiden hebben we geen zoekverkeer en nemen de irritaties bij de bewoners af en ook het centrum blijft verstoken van de grote problemen", besloot de functionaris.
03-10-2007 om 21:06
geschreven door Hans
Zuinig rijden
"Zuiniger rijden betekent niet altijd trager rijden"
Zuiniger rijden is niet gelijk aan trager rijden, maar het bespaart wel heel wat brandstof. Dat besluit van automobielfederatie Febiac en Drivolution bij de voorstelling van de tussentijdse resultaten van het proefproject "E-positief rijden".
Milieubewuste rijstijl promoten Febiac en Drivolution willen via het project een milieubewuste rijstijl promoten. Via het proefproject - waaraan 170 deelnemers meedoen - wilden ze nagaan hoe een zuinigere rijstijl kan bijdragen tot een beter milieu en tot besparingen in de portemonnee.
Basisopleiding De deelnemers kregen een basisopleiding waarin ze tien tips kregen om zuiniger te rijden. Zo werd hen verteld dat ze best snel naar een hogere versnelling schakelen, dat het goed is om voldoende afstand te houden, zodat ze niet de hele tijd moeten remmen en gas geven, en dat de bandenspanning geregeld gecontroleerd moet worden.
Opmerkelijk verbruik Voor deze coaching legden de chauffeurs een traject van 14,4 kilomter af en diezelfde rit werd na de coaching overgedaan. Het verschil in verbruik was opmerkelijk: tijdens de tweede rit - de zuinige rit - lag het verbruik 10,5 procent lager. Bovendien bleek dat de chauffeurs bij de tweede rit 30 seconden sneller waren dan bij de eerste. Zuinig rijden betekent dus niet automatisch trager rijden, stelt Febiac.
Flinke besparing Sinds de coaching sturen de deelnemende chauffeurs bij elke tankbeurt een sms'je met hun kilomerstand en het aantal getanke liters door, zodat deze gegevens geregistreerd kunnen worden. Uit de vergelijking van die resultaten blijkt dat de bestuurders voor de cursus gemiddeld 6,72 liter per 100 kilometer verbruikten, terwijl dat na de coaching gedaald is tot 6,17 liter per 100 kilometer. Het gaat om een daling van 8,1 procent. Het brandstofverbruik daalde met 1.896 liter, goed voor een besparing van 2.275,2 euro (gerekend bij een brandstofprijs van 1,2 euro). Als de deelnemers die trend doorzetten, zou dat neerkomen op een jaarlijkse besparing van 120 tot 200 euro per jaar per deelnemer.
Laatste opleiding Het proefproject begon in de lente van dit jaar en loopt nog tot eind december. Deze maand krijgen de deelnemers nog een laatste opleiding van een uur met een G-cam in de wagen, die de bestuurder en de weg filmt. De G-cam registreert ook versnellingen, vertragingen, de algemene wegligging en zo meer. De definitieve resultaten van het project worden voorgesteld op het Autosalon volgend jaar.
Peta-gezicht Dita von Teese draagt bont, Klik en zie...
01-10-2007 om 21:54
geschreven door Hans
Ziet er niet smakelijk uit
Een doorzichtige kikker
Ziet er niet smakelijk uit...
30-09-2007
Hoe zotter
Hoe zotter hoe???
30-09-2007 om 20:50
geschreven door Hans
Mijn weekend keuze
Mijn weekend keuze
INXS - Suicide Blonde
30-09-2007 om 20:48
geschreven door Hans
28-09-2007
Flitsende flikken
Flitsende flikken.
De flitsende flikken uit man bijt hond vinden de berichten "vallende sterren" en wellicht ook de "flits" berichten van een andere radiozender helemaal niet leuk. Ze flitsen er liever op los (hun leven hangt er blijkbaar vanaf) dan dat de mensen de voorgeschreven snelheid aanhouden. Het is toch de bedoeling in het verkeer dat iederéén zich aan de verkeersregels houd? Natuurlijk, dan kunnen ze niet flitsen en vinden ze het (vooral deze madam) helemaal niet leuk meer... het is zelfs vervelend.
Een echtpaar uit Bosnië heeft beslist om te scheiden nadat ze er achter waren gekomen dat ze elkaar hadden bedrogen via het internet. Pittig detail: ze bedrogen elkaar met elkaar, aldus de plaatselijke media woensdag. Lees hier verder...
27-09-2007 om 23:11
geschreven door Hans
26-09-2007
Sloddervossen sterven eerder
Sloddervossen sterven eerder
Slecht nieuws voor alle warhoofden die de afwas weken laten staan, nooit stofzuigen en de administratie 'vergeten' bij te houden: rommelige mensen sterven eerder dan mensen die een geordend en netjes leven leiden. Dat staat te lezen in het tijdschrift Health Psychology.
Onderzoek 1.200 mensen, allen geboren rond 1919, werden door een heel team van psychologen hun leven lang gevolgd. Het onderzoek spitste zich toe op discipline en orde.
Zij die van jongsaf aan een ordelijk leven leidden, bleken langer te leven. Ook op volwassen leeftijd vertaalde een consciëntieus leven zich in een lagere sterftekans. Wie zowel in de kindertijd als op volwassen leeftijd alles netjes opruimde, kreeg helemaal goede papieren: deze groep leefde het langst. Als dat geen motivatie is om de boel straks op te ruimen.
De Duitse autoconstructeur BMW denkt erover om een vierde automerk te lanceren, naast de drie die hij vandaag bezit (BMW, Mini en Rolls-Royce), zo meldt de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung. De groep zou donderdag zijn langverwachte strategisch plan voor de komende jaren moeten onthullen. De creatie van een vierde merk betekent volgens de krant voor BMW het einde van een eventuele overname van zijn Zweedse concurrent Volvo, waarover al een tijdje gespeculeerd werd.
BMW moet - ondanks recordwinsten - zijn rendabiliteit verhogen, om het hoofd te bieden aan de gestegen kost van de grondstoffen, aan de ongunstige euro-dollar verhouding en aan de nieuwe eisen op vlak van de uitstoot van schadelijke stoffen.
Muntstukken één en twee eurocent zullen stilaan verdwijnen
De muntstukken van één en twee eurocent zullen stilaan verdwijnen. De Nationale Bank heeft beslist dat er geen nieuwe stukken meer worden bijgemaakt. De voorbije jaren is vastgesteld dat de meeste mensen die kleine munten gewoon thuis oppotten, omdat ze die vervelend vinden. En ook winkeliers dringen al lang aan op een afschaffing. Zij vinden dat het totaalbedrag aan de kassa op vijf eurocent moet worden afgerond.
Biljet van één euro? Didier Reynders, de minister van Financiën, wil dat de nieuwe regering de kleine munten afschaft omdat ze bijna niets waard zijn en één eurocent maken, meer kost dan hij waard is. Ook denkt Reynders eraan de munt van één euro af te schaffen en te vervangen door een biljet van één euro.
Afronden op 5 eurocent Uit een studie van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) blijkt dat 84 procent van de handelaars af wil van de muntstukjes van 1 en 2 eurocent. Ze vinden dat het totaal te betalen bedrag aan de kassa op vijf eurocent moet worden afgerond.
Nog 90 miljoen besteld In 2005 vond al overleg plaats over het afschaffen van de stukjes van een en twee eurocent, maar toen kwam er geen oplossing uit de bus. In augustus bestelde de minister van Financiën 90 miljoen stukjes van een en twee eurocent om het tekort op te vangen.
Alles duurder Volgens Test-Aankoop is er een grondige economische studie voor nodig om te kijken of de consument de afschaffing van die muntjes wel ziet zitten. Test-Aankoop vermoedt dat handelaars de neiging zullen hebben om hun prijzen naar boven af te ronden als de muntstukken worden afgeschaft en dat alles daardoor duurder zal worden. Als de muntstukken van 1 en 2 eurocent toch worden afgeschaft, zegt Test-Aankoop tot slot dat de bedragen voor elektronische betalingen niet mogen worden afgerond.