Dagboek Postbode
Inhoud blog
  • Strubbelingen
  • Punting na een drastische reorganisatie
  • Omgaan met sociale media
  • Liefde voor de stiel
  • Waar is het respect naar toe?

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Beslommeringen in mijn dagelijkse epistolaire bestaan...
    16-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strubbelingen
    Het rommelde de laatste maanden stevig in de top van Bpost. Dirk Tirez is voorlopig CEO en de jonge Audrey Hanard volgt de ontslagnemende François Cornelis op als voorzitter van een vernieuwde Raad van Bestuur. Intussen is in ons kantoor een grondige reorganisatie doorgevoerd. Die loopt wat stroef, maar we beseften allemaal dat een grondige herstructurering nodig was.

    Na het gedwongen ontslag van CEO Van Avermaet, onder druk van de federale regering, nam voormalig juridisch directeur Dirk Tirez voorlopig het roer over. Maar het was duidelijk dat de hele Raad van Bestuur aan zelfreflectie toe was. François Cornelis hield de eer aan zichzelf en wordt nu opgevolgd door Audrey Hanard. De CEO van Anderlecht, Jos Donvil (Open VLD) blijft aan in de nieuwe raad. Dit duo krijgt vanuit politieke hoek navolging van Jules Noten, Sonja Rottiers en Mohssin El Ghabbi (Ecolo). Die laatste was schepen van Economie, Cultuur en Dierenwelzijn in Sint-Gillis. Ze zijn allen aangeduid voor 4 jaar.

    Bernadette Lambrecht (CDH) is weg en wat de positie is van Laurent Levaux (MR) is me niet heel duidelijk. Feit is wel dat het bedrijf verrassend goede resultaten kon voorleggen na het eerste kwartaal van dit jaar. De omzet steeg met ruim 9 procent en er werd 115 miljoen euro winst gemaakt, of 53 procent meer dan dezelfde periode vorig jaar. De jaarresultaten werden daarom naar boven aangeschroefd: 310 miljoen euro in plaats van te finishen tussen 250 en 300 miljoen euro.

    Op persoonlijk vlak scheelde het geen haar of ik was elders aan de slag. Ik snakte naar de zekerheid en structuur van een vaste ronde. Uiteindelijk ben ik nu de titularis van een nieuwe postronde die start na 7 uur 's morgens en tot 15.30 uur correspondentie en pakjes mag rondvoeren met de auto. De helft van de adressen zijn allemaal bedrijven die niet wensen te betalen om hun post vroeg te krijgen, dus dat is ideaal voor mij. Ik mis sommige mensen een beetje vanop mijn oude toegewezen ronde, maar dat is omdat ik de nieuwe mensen ook nog wat moet leren kennen.

    Uit de sollicitaties en testdag die ik tussendoor heb gedaan weet ik ook dat ik magazijnwerk aankan en in sommige firma's zelfs zou willen doen, als de beloning ook fair is. Leerzaam zijn de laatste 2 maanden zeker dus wel geweest, vermoeiend en stresserend ook.

    De nieuwe opstart verloopt wel moeizaam en als afgevaardigde brief ik het VSOA zo volledig en waarheidsgetrouw mogelijk. We sturen helemaal niet aan op een staking, want de reorganisatie drong zich op om de onevenwichten tussen de rondes op te lossen. Ook het feit dat meer eigen personeel de pakjes levert en minder interimairs zal de efficiëntie- en de klantentevredenheidscijfers alleen maar ten goede komen.

    Maar de vele afwezigen door de verhoogde werkdruk eisen wel hun tol en de gemotiveerde mensen kunnen even steeds moeilijker verlof opnemen. We ervaren wel veel logistieke steun van het management op het terrein en in de sortering, maar de huidige situatie is niet duurzaam. Gelukkig is dat besef er bij hen ook wel en verwacht ik op termijn beterschap.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 10/05-16/05 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 07/12-13/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs