Inhoud blog
  • Top 10 verkochte games 2011
  • Splintercell Conviction
  • F1 2011
  • Test Drive Unlimited 2
  • Forza Motorsport 3
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Hoofdpunten blog gamers_island
  • call of duty modern warfare 3
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    joggingclubmelsen
    www.bloggen.be/jogging
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    ingeroosje
    www.bloggen.be/ingeroo
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    willibrord
    www.bloggen.be/willibr
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    jikifiti
    www.bloggen.be/jikifit
    De Beste Gamesite.
    Made by Jens_Gamer & Discartedeight0
    19-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1 2011
    F1 2011

    Met F1 2011 doet Codemasters zijn uiterste best om nog beter te doen dan vorig jaar. De Codies weten uiteraard hoe ze steengoede games moeten maken, maar het omzetten van de adrenaline-ervaring en de kick met een echte F1-bolide is nog iets anders. Wil je weten of het hen gelukt is, check dan meteen de review.



    Radiaal-, diagonaalbanden of ga je toch voor een consensus van de twee? Codemasters moet het wiel niet heruitvinden, want de fundamenten van hun eerste F1-titel stonden vorig jaar al zo stevig als een huis. Nu de reeks onherroepelijk in het stramien van een jaarlijkse franchise duikelt, kunnen de makers hun onverdeelde aandacht besteden aan veelgevraagde toevoegingen en aanpassingen. De licenties hebben ze al op zak, maar hebben ze ook recht op een deel van onze spaarcenten? Ik dompelde mezelf onder in de wereld van Jerôme d'Ambrosio en co en besloot er meteen een contract voor onbepaalde duur te tekenen.



    De nieuwe regels van het huis

    Bij verbeteringen denken we in eerste instantie aan de regels die bij de start van dit seizoen door de FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) werden geïntroduceerd en met onmiddellijke ingang van kracht waren. KERS of Kinetic Energy Recovery System is een systeem dat tijdens het remmen energie opslaat en die de piloot op eender welk moment kan aanspreken. Deze tijdelijke boost van enkele tientallen paarden is hier zo goed geïntegreerd dat de virtuele inhaalmanoeuvres op het scherm zonder problemen kunnen wedijveren met het echte werk. DRS of Drag Reduction System stelt je dan weer in staat om de achtervleugel open te klappen wanneer het tijdsverschil tussen jouw piloot en diens voorganger minder dan een seconde bedraagt.

    Tot slot levert Pirelli voortaan het bandenpark van de twaalf teams. Het bedrijf ging zelfs zo ver dat het een unieke band ontwierp die snellere slijtage combineert met betere grip. Ik ben niet zo gewonnen voor een saaie opsomming reglementsaanpassingen, maar die drie ingrepen hebben dit jaar al meer spektakel opgeleverd dan het doorgaans tamelijk flauwe raceverloop na de eerste hectische ronden. Vanzelfsprekend vind je ze stuk voor stuk terug in F1 2011, dat als vanouds - we spreken immers over Codemasters - over een simpele doch goed uitgekiende menustructuur beschikt. Het gros van de spelers zal meteen kiezen voor een carrière als aspirant-piloot, hoewel je daar wel het nodige geduld voor moet opbrengen. Slechts een zestal teams zullen je immers als groentje willen opnemen in de groep en verwacht dus niet dat je vanaf dag één als Vettels evenbeeld over Eau Rouge mag scheuren.

    Ongenaakbare pitspoezen

    De game slaagt er als geen andere in om je het echte racegevoel te laten beleven. Na de obligate handtekening en de belofte dat we dit jaar minstens in de top tien zullen eindigen, worden we naar de paddock geleid. Door het plexiglas zie je hoe het formule 1-circus achtereenvolgens neerstrijkt op de negentien circuits die een volledig jaar uitmaken. Ingenieurs lopen af en aan, hier en daar zoekt een verloren journalist zijn cameraploeg en zelfs de pitspoezen reizen mee. Je hebt vanzelfsprekend zin in een stevige babbel, maar helaas leidt de deur rechtstreeks naar de opwarm- en kwalificatieronden. Toch is het verbazingwekkend hoeveel tijd en moeite de makers in de user interface hebben gestoken. Een klein televisiescherm toont continu hoe je de bochten het beste aansnijdt, terwijl de aanwezige netbook het ideale hulpmiddel is voor het bekijken van mails en andere triviale data. Ook tijdens de kwalificatie zelf kun je je vergapen aan weersvoorspellingen, tussentijden en bandenopties. Stuk voor stuk fraai gepresenteerd.

    Het ware een leuke insteek geweest mocht men hier volgend jaar enkele elementen aanbrengen die de ervaring persoonlijker maken. Buiten een helmkeuze lijkt het erop dat Codemasters vooral eer wil betuigen aan de licentie. Laten we niet vergeten dat er aan de onderhandelingstafel steevast grof geld wordt betaald voor dit vodje papier. Bovendien zal het contract ongetwijfeld talloze restricties bevatten. Realisme troef dus, maar dat zal de doorwinterde fans worst wezen. Zij zullen meteen opmerken dat zelfs de stuurwielen voortaan onderlinge verschillen vertonen. Het is een plezier om je gehelmde ik aan de knopjes te zien werken als een echte prof. Een volledig raceweekend met verschillende oefensessies, een drietal zenuwslopende kwalificatieronden en tientallen rondjes tegen de tijd nemen op zich al meerder uren in beslag. Gelukkig maakt een slider het mogelijk om perfect in te delen waaraan je je uitgetrokken F1-tijd precies wilt besteden.

    Beleef het gepatenteerde racegevoel

    Eens de banden contact maken met de tarmac, gebeurt er iets magisch. Het interesseert me niet langer dat de framerate af en toe een flinke duik neemt als we met vierentwintig een chicane induiken, net als het feit dat het schademodel tekenen van willekeur vertoont. Zo kan je al na licht contact een verwrongen voorvleugel achterlaten, terwijl op andere momenten een opzettelijke botsing zonder gevolg blijft bij de twee partijen. Het enige wat me nog bezighoudt, is de vraag of ik bocht vier niet tegen een hogere snelheid kon nemen zonder de curbs volledig te overschrijden, terwijl mijn persoonlijke ingenieur schreeuwt dat ik vooral in sector drie tijd verlies op mijn naaste concurrenten. Met dank aan het snelheidsgevoel dat je krijgt in de gekrompen cockpit, die als doel heeft zoveel mogelijk wind naar de radiatoren te kanaliseren. Klamme handjes zijn hier verzekerd, zeker wanneer je vanuit de achtergrond aan een inhaalrace begint.

    De handen gaan eveneens op elkaar voor de aanwezige physics, een punt waar reviewers het meer dan eens moeilijk hebben in hun bespreking. Aangezien iedereen andere noden heeft, bestrijkt F1 2011 het volledige spectrum tussen de fun van een arcadetitel en het serieuze simulatiewerk. Op de meest eenvoudige settings nemen een resem hulpsystemen de volledige controle over buiten het stuur, gas- en rempedaal. Voor de puristen bestaat uiteraard de mogelijkheid om alles uit te schakelen en het niveau de stratosfeer in te kegelen. Ze hebben dan enkel nog hulp van broer of zus nodig om hen bij iedere bocht een flinke tik op de nek en schouders te geven. Voilà, je volledig huisgemaakte g-simulator! Deze eerste groep kan bij iedere fatale beweging terugspoelen naar een veiliger moment, terwijl eigenaars van een stuurwiel ongetwijfeld de verbeterde ophanging en handelbaarheid in het algemeen zullen appreciëren. Zelfverzekerde ‘helden' raden we trouwens een tripje in de regen aan, waar de wetten van de fysica hun glimlach even snel doen smelten als sneeuw voor de zon. Per definitie krijgen de casuals helaas nooit de toegevoegde safety car te zien, daar de befaamde Mercedes SLS veilig is verdoken achter een hogere moeilijkheidsgraad.


    VIP-behandeling voor eerste eigenaars

    Uiteraard is er naar hedendaagse normen meer nodig dan alleen een carrièremodus. In Grand Prix stel je zelf een kalender samen zonder inmenging van ome Ecclestone, terwijl Time Attack een soort snelheidsrace is over zes scenario's, waarbij zowel track als wagen op voorhand zijn vastgelegd. Dat aantal mag Codemasters bij volgende edities gerust naar boven bijstellen, want het systeem werkt enorm verslavend. Bovendien zorgen de ingebakken leaderboards en beloningen er steeds voor dat je per se die paar tienden extra wil afpitsen van een toch al scherpe tijd.

    Het onlineluik omhelst lokale split-screen voor twee, een modus waar zestien spelers tegelijk hun banden op temperatuur brengen met acht computergestuurde tegenstanders in hun kielzog en tot slot een coöperatief element waarin je als tweetal voor dezelfde renstal uitkomt. Als we dan toch even de loftrompet opbergen, dan hebben we wel enkele bedenkingen over het tamelijk onduidelijke levelsysteem. Tijdens jouw klim naar de top krijg je op willekeurige momenten objectieven voorgeschoteld die naast betere onderdelen ook een xp-bonus met zich meebrengen. Op zich niets verkeerds mee, maar zelfs na een half seizoen blijft hoogst onduidelijk wat precies de achterliggende gedachte is. Als we toch een paar ideeën mogen opperen: een museum zoals Gran Turismo 5 of een gekopieerd ruilkaartsysteem uit de FIFA-reeks zou geen slechte zet zijn qua toegevoegde waarde. Vers voer dus voor toekomstige brainstormsessies, maar eerst is het volop genieten van de geur van uitlaatgassen en verbrand rubber. Eerste eigenaars krijgen trouwens exclusieve plaatsen in de VIP-tribune, want net als Dirt 3 hangt toegang tot deze multiplayer vast aan een onlinepass.

    We zouden inderdaad nog paragrafen kunnen volpennen over de verbeterde circuits, waarbij zowel laserscans als feedback van testpiloten aan te pas komen, of het uiterst realistische gebrul van een motor die klaarstaat om honderden paarden voor anderhalf uur te doen werken over een kilometerslange asfaltstrook. Voor de meesten is het ondertussen overduidelijk dat Codemasters zich enorm goed heeft gewapend tegen alle vormen van kritiek. Hun glansprestaties op de tracks worden van onze kant beloond in de afrekening.

    19-02-2012 om 16:36 geschreven door Jens_Gamer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Race Game
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Test Drive Unlimited 2
    Test Drive Unlimited 2

    Test Drive Unlimited 2 tracht met zijn unieke mogelijkheden het racinggenre te veranderen door de toevoeging van een persistente wereld, karakterprogressie en personaliseeropties die we gewend zijn van andere MMO spellen. Inderdaad, Test Drive Unlimited 2 is net als zijn voorganger een MMO-racespel (Massive Multiplayer Online).


    Altijd online

    Singleplayer en multiplayer ervaringen zijn hier naadloos in elkaar verweven en creëren een dynamische wereld met voortdurende veranderingen en uitdagingen. Verdien geld in races en andere uitdagingen en spendeer het aan exotische wagens, luxe woningen en kleding voor je personage. Met dit personage kan je trouwens ook overal heen wandelen en showrooms of de huizen van andere spelers bezoeken, waar je tevens kan communiceren met hen. En als je wil, stap je gewoon met z'n tweeën in een wagen voor een joyride rond het eiland.


    Ga off-road

    TDU2 bevat veel vernieuwingen tegenover zijn voorganger, zoals veranderlijke weersomstandigheden, een dag/nacht-cyclus en een vernieuwd besturingssysteem.Er zijn verschillende uitdagingen en modi waar je aan kan deelnemen, inclusief Championship, race school, duellen en bekerraces. In de nieuwe 'Follow the Leader' co-op modus kan je samen met een groep andere spelers een checkpoint race houden, waar slechts één speler de checkpoints kan zien. De anderen moeten deze speler dan volgen en kunnen met hem communiceren om de checkpoints te vinden. Off-road races zijn nu ook mogelijk met een hele nieuwe klasse aan voertuigen en honderden kilometers off-road wegen in het spel.


    Je plek onder de zon

    In de game cruise je, samen met talloze andere spelers, door een virtuele versie van het zonnige Ibiza. Om de weergave van het feesteiland feilloos te maken, gebruiken de ontwikkelaars echte satellietbeelden. Uniek aan de wereld van TDU2 zijn de automatische content updates en de naadloze online/offline integratie. Creëer je eigen personage, beleef een spannend singleplayer verhaal dat je zowel offline als online kan spelen of neem het meteen online op tegen andere spelers. Ontgrendel zowel online als offline verschillende opties om jezelf aan te passen en toon je avatar aan vrienden en rivalen. Koop je droomhuis (of jacht, nachtclub,...), richt het in en ontvang er je vrienden.

    - Exclusieve voertuigen - Test Drive Unlimited 2 zet je achter het stuur van de meest exclusieve voertuigen ter wereld.
    - Party on Ibiza - Verken meer dan 3000 km aan wegen in honderden missies op een accuraat nagebouwd Ibiza.
    - MMO racegame -Level je personage gebaseerd op je racestijl, word lid van een raceclub (guild) en neem het op tegen de andere racers die je in deze open wereld tegenkomt.
    - Stap uit je wagen - Een compleet nieuwe 'uit-de-wagen' modus waar je rond kan wandelen in gedeelde ruimtes en kan interageren met andere spelers.

    - Evolutie - Nieuwe inhoud, uitdagingen en mogelijkheden zullen dynamisch worden geïntegreerd in de gameplay, terwijl de wereld evolueert over verloop van tijd.Dus voor gamers die graag racen maar die standaard circuits echt beu zijn is dit spel een echte aanrader.



    19-02-2012 om 16:23 geschreven door Jens_Gamer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Race Game
    Tags:Race Game
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Forza Motorsport 3
    Forza Motorsport


    Forza Motorsport 3 is het derde deel in de Forza Motorsport-raceserie. Er is keuze uit meer dan 400 verschillende auto's, waaronder gloednieuwe modellen zoals de Audi R8 V10, klassieke Amerikaanse muscle cars zoals de Ford GT of Japanse importwagens zoals de Nissan 370Z. Met de talloze auto's speel je races op meer dan honderd verschillende echt bestaande parkoersen van over de hele wereld, waaronder Suzuka, de Nürburgring en de Sebring International Raceway.

    Forza Motorsport 3 ziet er een stuk gedetailleerder uit dan zijn voorloper. Speciaal voor de game heeft ontwikkelaar Turn 10 de banden met bedrijven als Peugeot en Audi aangehaald om de meest realistische auto's in het spel te krijgen. Elke auto voelt anders aan en produceert zijn eigen unieke geluid.

    Alle auto's zijn naar eigen wens aan te passen en te tunen. Niet alleen de prestaties van je auto zijn te verbeteren, ook is er een uitgebreide editor waarmee je het uiterlijk van de bolide volledig naar eigen wensen kunt aanpassen.

    Uiteraard bevat deze game ook een multiplayer-modus. Via een splitscreen-optie kunnen twee spelers samen op één spelcomputer het tegen elkaar opnemen. Online kunnen bovendien acht mensen tegelijk tegen elkaar racen in losse races of toernooien.

    19-02-2012 om 16:23 geschreven door Jens_Gamer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Race Game

    Archief per week
  • 13/02-19/02 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Rondvraag / Poll
    Welke FPS is de beste??
    Call of Duty 4: Modern Warfare
    Call of Duty: Modern Warfare 2
    Call of Duty: Modern Warfare 3
    Battlefield: Bad Company 2
    Battlefield 3
    Medal of Honor(2010)
    Bekijk resultaat


    Foto

    Hoofdpunten blog gamers_island
  • call of duty modern warfare 3
  • slinter cell
  • halo reach

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    stien
    www.bloggen.be/stien
    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Startpagina !

    Mijn favorieten (Effe checken !!)
  • Jari's Gamesite

  • forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Categorieën
  • Avontuur (2)
  • Race Game (3)
  • Shooter (6)


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs