vraag me af waarom je dan zit te zeveren , ga naar de viswinkel, en de ezel is er al mee weg, veel genot nog bij het vervelen van andere mensen mvg
Dit was het antwoord van de verkoper op kapaza op mijn poging tot een beetje onderhandelen.
Volgens de advertentie heeft hij (zogezegd) een laptop gekregen op het werk en hij eist er nu minsten 340 euro voor. In de winkel vind je de aangeboden hardware al niet meer (het gaat om een acer 5250 celeron 1 gig). En op internetwinkels word dezelfde laptop NIEUW (2 jaar garantie incluis) aangeboden tss 312 en 360 euro. Dan is 340 euro is toch wel erg veel.
Agressief onbeschoft, dialoog onmogelijk. Misschien daarom dat hij het ondertussen al heeft opgegeven op ebay.
Onze vriend is geen particulier maar een handelaar vooral in tuinomheining. (zijn webshop: http://shop.kapaza.be/digaluxart/ ) Waarom zou een eerlijke handelaar het risico nemen om een potentiële klant van corebusiness de gordijnen in te jagen ?
Een dag later verschijnt er nog een tweede laptop te koop de hij heeft "gewonnen" !!! Daar in Limburg komen de laptops zomaar uit de lucht gevallen. Of zoekt hij enkel een sukkelaar voor zijn eigen oude rommel bij te dumpen. PUUR OPL1CHTER1J !!
Domweg de promotiecode vergeten in te vullen bij mijn online bestelling uit de collyshop. Vermits Annuleren niet kan is de enige mogelijkheid om toch mijn 5 procent korting te krijgen gewoonweg een tweede bestelling doen en de eerste niet afhalen. Maar Ik ga er vanuit dat dit in deze moderne tijd met behulp van de moderne computers de colruyt dit in de winkel simpelweg kan aanpassen. Dit is voor colruyt althans de makkelijkste oplossing. Maar dit was toch misgedacht, aanpassen blijkt niet mogelijk, dat kunnen ze alleen in Halle zeg te de kassajuf.
Hopelijk is de informatisering van de colruyt geen referentie voor informaticadochter Dolmen. Want bij de colruyt is dit toch maar magertjes. Het kan de wirwar van kortingskaarten blijkbaar niet aan. De leveranciersbon die op het dubbele pak Leo koeken hing was wel degelijk ingescand maar niet afgetrokken van de rekening. Het bonnetje dat aan het rek hing bij de maes blikjes werd niet via de extra korting kaart verrekend, en de marinade van 6 die gratis werd aangeboden bij 2 diepvries BBQ pakketten werd toch aangerekend. Dat maakt 15 teveel op een rekening van 70. Meer dan 20%. Hoezo colruyt de goedkoopste.
Toegegeven, de kassajuf heeft mij de kortingen terugbetaald alsook de nodige documenten en instructies om het Halle probleem tot een goed einde te brengen. Misschien moet test-aankoop toch ook maar eens nagaan in hun aankoopkorf of de kortingen echt wel in mindering worden gebracht. Maar de theorie toetsen aan de praktijk is nu eenmaal niet de sterke kant van testaankoop. Vraag maar aan de kaupthing klanten.
Ere wie ere toekomt. Er wordt wel eens beweerd dat het live voetbal op tv de mensen terug naar het stadion brengt. Onterecht overigens. Mijn inziens is dit te danken aan het afschaffen van de fankaart. Het gedrocht dat de neutrale en occasionele bezoekers weghield van datzelfde stadion (volgens de affichering aan het lokket kan je ze in Brugge nog steeds afhalen ?!?). Ook de technische evolutie heeft een handje geholpen. Nog nooit was het zo eenvoudig om via internet en zonder nodeloze verplaatsing een ticket op voorhand te bemachtigen. Alleen jammer dat we nog stiefmoederlijk worden behandeld door de clubs zelf. Je krijgt steevast de slechtste plaatsen. Club Brugge spant hierin werkelijk de kroon. Je wordt niet alleen weggeduwd in een uithoek van het stadion, ze zetten je ook nog eens in letterlijk in de (duiven)stront. Dat voelt aan als een mot in je gezicht. En ik kocht niet eens het goedkoopste ticket. Wat gaat die club eigenlijk doen met een groter stadion ? Ze kunnen het huidige niet eens schijtvrij houden.
Mijn allereerste bezoek aan mosselhuis Roger was een aangename verrassing. Naast steppegras zijn mosselen - hoe kan het ook anders - er de specialiteit. Een vriendelijke ontvangst in een propvol restaurant, snelle bediening en Ongeziene grote (goudmerk ?)mosselen. En bovendien waren ze vers zoals het hoort in een echt mosselrestaurant. Duidelijk dus waarom het cliënteel zich niet beperkt tot buurtbewoners. Gegenereerd werd toen een onvolledig verorberde portie terug de keuken Ik spreek nu van jaren geleden, maar toch staat dit bezoek met een speciale vermelding in mijn geheugen gegrift. De afstand is jammer genoeg te groot om er regelmatig een bezoekje te brengen,
Ondanks die iets minder uitbundige herinnering van het tweede bezoek jaren later deed de start van het nieuwe Zeeuwse mosselseizoen me nog eens afzakken naar Diest. De zaak werd noodgedwongen heropgebouwd en ook de kaart werd licht gewijzigd. De junior portie werd weggelaten. Enkel de normale portie van 1,2 kilo werd nog aangeboden. Wat niet vermeld stond was dat gewicht voornamelijk bestond uit water en lege schelpen. vooraan op de kaart blonk in het goud oud mosselhuis. Ik had het kunnen weten. De mosselen waren effectief oud bovendien Klein en slecht gekuist en dit alles amateuristisch gemaskeerd met peper.
Het kan natuurlijk toeval zijn, er is altijd een risico in portie verschillen. Zelfs als de mosselen, zoals bij Roger, in 1 grote pot worden gemaakt en dan pas verdeeld in kommen of potten. Maar als ik rondkeek leken alle porties hetzelfde lot te zijn beschoren. Een pot oude rommel. Mosselen moet men nu eenmaal zo vers mogelijk eten. Dit geldt voor eender welk restaurant, dus ZEKER voor een mosselrestauant. Reist een beetje het vermoeden dat Rogers schoonzoon die nu de zaak runt, enkel de goede faam van het restaurant wil uitmelken ? Minderwaardige producten maar toch een dure prijs laten betalen. Een vermoeden dat bevestigd wordt het gebruik van noch andere vuile trucken. te weinig wisselgeld en het aanrekenen van supplementen die niet vermeld staan om de kaart.
Vanuit de kleedkamers leek het alsof er niemand nog zou zijn tegen de tijd dat wij moeten optreden zegt de frontman van Doe Maar na hun eerste liedje endus neemt hij uitgebreid de tijd om degene die nog aanwezig zijn te bedanken. Op datzelfde moment hoor je Herman Schuermans op het laatavond-journaal verklaren dat het nieuwe Werchter Boutique een succes is geworden.
De Schuer is niet om een leugentje verlegen. Het hoogtepunt van de dag zonder publiek een succes ? Zou hij als politieker evenveel liegen. Voor het gemak heeft hij de cijfers alvast opgepimpt door alle 10000 earlybird tickets dubbel te tellen. Het mijne werd alvast NIET 2 keer ingescand zoals vermeld op de website. Hoe kan je dan een accuraat beeld hebben van het aantal echte bezoekers. Och... doe maar net alsof !!
Werchter Boutique, het festival voor heel de familie. Maar kan je wel alle leeftijdsgroepen een dag tegelijkertijd boeien ? De progammatie was vis noch vlees. Eerst voor tieners dan voor de ouders. Maar wat doet de tiener na Tokio hotel ? Urenlang aanschuiven aan de Tmf-stand voor een gadget ?
Dan maar met kleine broer naar het kinderdorp. Met een drankje genieten van de muziek terwijl de kids aan het spelen zijn ? Vergeet het maar. Muziek was er nauwelijks te horen en nog minder te zien. Een boxje bijplaatsen was teveel gevraagd.
Het kinderdorp, een wereld apart geregeerd door een 2-borden lang reglement en nog te weinig ruimte om te vermelden dat alcoholische dranken net als een nederwietje niet was toegestaan. Gelukkig mocht je wel ladderzat de tafels onderkotsen.
De gebruikte oppervlakte voor dat kinderdorp was maar net voldoende, een geluk dus dat de opkomst maar matig was. Erger was dat er helemaal niets te beleven viel. Er waren gewoon veel te weinig activiteiten. Of wat dacht je van stenen verven en een Deense film met Engelse ondertitels ! En na 20 uur kon zelfs dat niet meer. De circusschool werd dan weer overrompeld maar er was te weinig materiaal en vooral onderbemand. Daar had security jammer genoeg geen last van. Zij konden hun bezighouden met hoogstbelangrijke taken zoals : de ingang te versperren en de kindertjes lastigvallen met absurde controles. Zo mocht het zusje van 7 niet samen met het broertje van 6 op het leuke springkasteel omdat ze haar identificatieplakkertje verloren was. Zelfs het dorp verlaten met mama kon niet, het polsbandje was gemarkeerd met het nummer van papa en die lag nietsvermoedend te wachten ergens op de wei. Zucht.
Werchter Boutique een succes ? Misschien dan op vlak van aantal gedupeerden. Ikzelf heb minder betaald dan het vriendenprijsje van 10pp voor de open VLD dag. Maar toch heeft Herman de volle pot ontvangen. Dit kan enkel doordat duizenden teveel betaalden of onbruikbare ticketen in hun gat geschoven kregen. In het zak gezet door
8 juni 2008, het Europese kampioenschap van het voetbalspel is net op gang geschoten en iedereen blikt vooruit op de clash van morgen in de groep des doods. Nederland - Italië. Alle schijnwerpers staan gericht op beide trainer die als ooit als sterspeler de trofee mochten opsteken. Het moment van de waarheid voor Donadonie om zich in de statistieken te nestelen en zo onsterfelijk te maken. Hij had het zich wellicht anders voorgesteld. Italië werd net niet vernederd door een ploeg die later het tornooi verlaat met schaamrood op de wangen. Met de hakken over de sloot kon de Italiaanse ploeg zich plaatsen voor de volgende ronde om dan gewipt te worden door Spanje dat - in tegenstelling tot de Italiaanse trainer - de afspraak met de geschiedenis niet heeft gemist. En wie had durven voorspellen dat er finale ging komen tussen 2 niet Europese ploegen. Bijna was het zover met Rusland en Turkije.
Wie zijn afspraak met de geschiedenis ook niet heeft gemist is onze eigenste donna-donny Truyens (Jawel, genoemd naar). Onze jongen heeft juist de dag ervoor brons veroverd op de World cup gymnastiek en zich definitief nestelt in de wererld(sub)top van de turnsport. Deze prestatie van formaat in een van moeilijkste en hardste sportdisciplines had wel meer aandacht verdiende dan een klein hoekje onderaan de krant.
De vzw, Senior Consultants Vlaanderen SCV tak Oost-Vlaanderen, zoekt gepensioneerde managers om vrijwilligerswerk te doen in kmo's. Toen ik dit gratis zoekertje las in een kwaliteitskrant kreeg ik spontaan de lopende kak. En ik die dacht dat het doel van een KMO gewoonweg winstmaken is. En liefst zoveel mogelijk !
Sinds wanneer zijn managers geïnteresseerd in vrijwilligerswerk, tenzij tegen een overdreven hoog, en niet te vergeten belastingsvrije, onkostenvergoeding. Alles mooi gedekt in een vzw structuur opgezet door ... managers waarschijnlijk.
Vrijwilligerswerk als dekmantel om belasting te ontduiken. Alweer het beste bewijs waartoe (crapuleuze) managers in staat zijn om hun eigen zakken te vullen. Foei dat ook nog zogenaamde kwaliteitskranten hier nog aan meewerken door hieraan gratis ruimte aan te bieden.
Proxmus en belgcom klanten bellen voortaan gratis naar elkaar in het weekend. Een campagne die op zijn zachts gezegd toch wel baad in de onduidelijkheid ? Want als je de voorwaarden leest kan je gratis naar ALLE vaste lijnen (via proxmus) en ALLE gsm nummer bellen (via belgcom). Wat is het nu ?
Jammer, de klant moet zelf initiatief moet nemen en zelf moet inschrijven op dit nieuw tariefplan. Waarom wordt vlug duidelijk, voor de vaste telefoon van belgcom moet je eerst 5 euro afdokken. Een op eerste zicht klein bedrag, Maar onder gratis versta ik toch wel iets anders.
Maar nu wordt het wel heel erg vreemd !! De gsm klanten van belgcom hoeven GEEN 5 euro te betalen !! Voor hen is het wel gratis. Wie kan dit verklaren !! En waarom behandelt belgcom 2 groepen van klanten op verschillende wijze ? Of is dit enkel om de aandacht af te leiden van een nieuwe tariefverhoging?
Een eerdere zoektocht naar een accu voor een draagbare spelconsole bracht mij noodgedwongen op ebay ( zie eerder artikel ). Ondertussen zijn we een weekje verder en heb ik besloten de proef op de som te nemen en heb een accu besteld bij de internetshop yagode.nl. Het dingetje kost maar 7,95 en dat is slechts half zoveel als de officiële batterij, ook de verzendingskosten zijn maar de helft. Eerst probeer ik via een echte bieding iets van de prijs af te doen, maar het lukt me niet om een aanvaardbare korting te forceren.
Dan maar met een nu kopen object. De koop zelf gaat heel vlot. Eerst wordt gevraagd het bod te bevestigen. Vervolgens krijg je een aantal automatische mails, zowel van ebay als de e-shop zelf, om je op je rechten en plichten te wijzen en om je te helpen het zaakje verder af te handelen. Onmiddellijk de overschrijving gedaan op het Belgisch rekeningnummer, en 3 dagen later ligt alles mooi in de bus. Indrukwekkend.
In principe nergens iets op aan te merken. Hoewel. In een van de mails verwijst men mij naar de website van het koeriersbedrijf indien de levering lang op zich zou laten wachten. Daar kan men ook het pakket volgen, maar dan heb ik wel een referentienummer nodig, en dat zijn ze (doelbewust?) vergeten. De accu zelf blijkt van Chinese makelij. Dat ik geen officiële Nintendo batterij zou krijgen had ik wel verwacht, maar de autonomie is nauwelijks beter dan het versleten origineel. Rommel.
De praktijk bevestigt een beetje het resultaat van mijn onderzoek. Niet alleen krijg een product van inferieure kwaliteit. Blijkbaar verwacht de winkel ook dat ik zelf in actie schiet, of tracht men aan te zetten tot, indien de levering foutloopt. Foei. Ik ben geen opdrachtgever en heb dus geen enkele band heb met het koeriersbedrijf. Dat is ook de reden waarom de verzender te allen tijde verantwoordelijk is en blijft voor de levering. Ook al is die uitbesteed. Het is dus niet mooi dat ze juist die verantwoordelijkheid trachten van zich af te schuiven.
Haal het
verzamelmapje vanaf 3 maart.Een oproep
van een schreeuwerige bladlange advertentie.Moet ik maar eens doen.Kan ie
leuk in de kast bij die De vorige special, die al een tijdje in de kast ligt in
die leuke verzamelmap.Hopend dat de nu
al groter wordende kinderen ze ooit kunnen gebruiken.Als ik het mij goed herinner had ik de vorige
keer die mapnog diezelfde dag wezen
halen.Op het bonnetje staat de
boekhandel met dezelfde naam vermeld.Logisch
want ik heb ooit bij de krantenboer staan bedelen. Uiteindelijk heeft hij het toch, maar duidelijk met tegenzin ,meegegeven aan die verdomde niet (meer)
klant.
Ik sta nu
bij de boekhandel met dezelfde naam en die map is uitgeput en zelfs niet meer
bij te bestellen. "Een bestelling eerder van de week werd beantwoord met tel laat" zij de vriendelijke vrouw. Te laat ? Hoezo ? wij nog geen
week later ?De volgende werkdag in het
kantoor van Brussel hetzelfde verhaal.De vraag blijft waarom
dan die advertentie die je aanspoort als het spul is uitgeput ? En waarom kan
je het ook niet desnoods tegen betaling - nabestellen net zaols die gemiste
bijlagen ?Oprecht Jammer, ook al is
het maar een verzamelmap nu voelt die verzameling toch een beetje
incompleet.Oei ! De Standaard laat zijn
trouwe abonnees serieus in de steek .En
foei ?Want de schriftelijke vraag of die
verdomde map nog te verkrijgen is blijft onbeantwoord.
Jammer
genoeg is de klantendienst van de standaard wel degelijk de standaard.
EDIT: Ongeveer een maand later kreeg ik het mapje alsnog thuisbezorgd. Toch wel leuk, maar jammer voor de abonnees die niet hebben geklaagd bij de klantendienst. En al bij al blijft het niet kunnen dat die mapjes een week later niet meer te krijgen zijn via de normale kanalen.