Maandag hebben we allemaal een extra dagje vrij om te bekomen van de kiennamiddag, om er dan dinsdag extra hard weer in te vliegen.
We gaan nog een weekje verder lezen en over boeken leren. Thuis allemaal heel veel lezen zodat we met onze klas in de prijzen vallen!!!! Ik zou dan ook willen vragen om het blaadje met de boekjes in te laten kleuren wanneer jullie een boekje gelezen hebben en het papier mee naar school te geven, zodat we op ons groot blad ook heel veel boeken kunnen kleuren.
We gaan deze week ook oefenen voor ons toneeltje. We gaan het sprookje van Assepoester naspelen.
Woensdag gaan we ook naar de bibliotheek in Bilzen. We krijgen daar een rondleiding en gaan een paar boekjes kiezen.
Verder gaan we ook in de klas nog veel boekjes lezen ...
THEMA: BOEKEN (LEESPROJECT)
UUR
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
08.45 09.10
FACULTATIEVE
VRIJE DAG
Comm.en taal:
Onthaal
WO/Wiskunde
Tutti frutti
Fruit ronddelen
Comm. en taal:
onthaal
Comm. en taal:
onthaal
09.10 09.35
Sketch voor het
leesproject
(in de turnzaal)
Sketch voor het
leesproject
(in de turnzaal)
Toneeltje van Assepoester voor de klas van juf Annemie
09.35 10.00
Wiskunde
*aantallen nemen
tot 7 en koppelen aan getalbeeld
*getallen leggen
volgens getalbeeld
* WB 6 en 7
schrijven
BIBLIOTHEEK BEZOEK
De Kimpel
LO
Wiskunde
*aantallen nemen
tot 7 en koppelen aan getalbeeld
*getallen leggen
volgens getalbeeld
* WB 6 en 7
schrijven
10.00 10.25
Inoefenen van
toneeltje Assepoester voor de klas van juf Annemie
Het thema 'Huisdieren' zit erop. Het bezoek aan de dierenarts namiddag was heel interessant en we hebben veel bijgeleerd over hoe een dierenarts werkt en wat zijn taken zijn. Nu zijn we klaar voor een nieuw thema ...
En dat thema zal het thema 'Boeken' zijn. In heel de school gaat iedereen rond lezen en boeken werken ... en dan doen wij natuurlijk mee. In het weekschema zie je dat er vanalles door elkaar gegooid is. Er zijn heel wat activiteiten georganiseerd.
We gaan zoveel mogelijk boeken te lezen/voor te lezen, zo kunnen we meedoen met de wedstrijd. We vragen dus aan mama en/of papa om elke avond een boekje te lezen en dan mogen we in school een boekje kleuren. En we willen zeker winnen he ;-)
We gaan ook heel wat foto's trekken en hier op de blog proberen we wat vaker wat te schrijven over ons project.
Nu nog even een weekendje rusten ...
En dan vliegen we erin voor 2 weken leesplezier!!!
THEMA: BOEKEN (LEESPROJECT)
UUR
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
08.45 09.10
Zwemmen
Comm.en taal:
Onthaal
WO/Wiskunde
Tutti frutti
Fruit ronddelen
Comm. en taal:
onthaal
Comm. en taal:
onthaal
09.10 09.35
Wiskunde
*getal 7 leggen
*aantallen nemen tot 7 en koppelen aan getalbeeld
* WB 7 schrijven
Communicatie en taal
Prentenverhaal en spelletje
Fundels
Sketch voor het leesproject
(in de turnzaal)
09.35 10.00
LO
LO
Wiskunde
*patronen verder zetten
*getal 7 leggen
*aantallen nemen tot 7 en koppelen aan getalbeeld
10.00 10.25
Communicatie en taal
Vertelronde: de bibliotheek
Communicatie en taal
Prentenverhaal en spelletje
Fundels
10.40 11.05
Comm en Taal: Onthaal W.O./huish. Act.:
koekje eten
Nederlands
Functioneel lezen
Pluk van de Petteflet
*auditieve synthese en analyse
*trainen auditief geheugen
W.O./Huish. Act.:
winkelen
Huish. Act.
koken uit een kookboek
Spinaziebuisjes
(Canneloni met spinazie en ricotta)
Godsdienst
De 40-dagentijd: Mensen helpen die het minder goed hebben
Vandaag hebben de jongens en meisjes met heel veel enthousiasme verteld over hun huisdieren. Ze hebben dat super-goed gedaan. Nog niet iedereen is aan de beurt gekomen, dus daar gaan we volgende week nog even mee verder. Maar ik ben al blij om Hanny, Zita, Nina, Sofie, Minoesh, Tika, Jessie, Flip en de andere dieren te mogen leren kennen.
We gaan nog een weekje verder over huisdieren. We gaan rijmen, vertellen, naar een verhaal luisteren ... en als er geen Averbode-boekjes zijn, gaan we ook knutselen over huisdieren. Vrijdag gaan we ook nog op bezoek bij een dierenarts. We hebben dus weer veel om naar uit te kijken.
Verder gaan we op dinsdag voor onze vastenactie een wandeling met opdrachten doen. We zullen nu elke week iets doen in het teken van de 40-dagentijd. We houden jullie via deze blog op de hoogte hiervan.
Hieronder het volledige weekschema voor volgende week.
Maandag hebben we Bernard al gevierd, maar vandaag hebben we nog pasta carbonara gegeten voor zijn verjaardag! En wat hebben we gesmuld!!! Dat was zeker een goede keuze van Bernard!
Hieronder staat weer het recept.
Verder morgen geen foto vergeten van je huisdier om erover te vertellen aan de rest van de klas.
Via deze blog wil ik ook elke week het stappenplan van onze kookactiviteit met jullie delen.
Zo zien jullie hoe we in de klas werken tijdens het koken en kunnen jullie als jullie dat willen op dezelfde manier de kookactiviteit thuis nog eens over doen net zoals in de klas.
Het is telkens een powerpointvoorstelling waarin elk stapje zowel met woorden als met foto's wordt voorgesteld.
Deze week staat er heel wat op het programma waardoor de normale planning een beetje zal veranderen.
Dinsdag verjaart Sabreen. We gaan voormiddag een feestje houden en gaan allemaal samen pannenkoeken bakken om dan als middagmaal in de klas op te eten. Het gaat in ieder geval heel gezellig worden.
Dinsdagnamiddag heb ik de eindevaluatie van juf Iris met haar begeleidster. Juf Liesbet zal dan in de klas zijn tot ik terug ben.
Woensdag is het klassenraad en zal ik de hele dag niet in de klas zijn. Juf Nicole, juf Josiane en juf Jolien komen dan in de klas de lessen geven.
Juf Iris zal woensdag ook de laatste dag in de klas zijn. We zullen haar allemaal missen.
We werken deze week nog rond ziek zijn en tanden poetsen en proberen dit thema in alle lessen toch aan bod te laten komen.
Ik hoop dat alle jongens en meisjes gewend zijn aan de nieuwe klas-situatie. Ik moet in ieder geval zeggen dat ikzelf met heel veel plezier en met heel veel energie kom werken en dat het stuk voor stuk schatjes zijn om in de klas te hebben.
We vliegen er deze week weer in.
Juf Iris, de stagiaire orthopedagogie, zal deze week enkele activiteiten voor haar rekening nemen.
Als jullie nog vragen hebben, mogen jullie die altijd in het rode schriftje schrijven of me bellen of mailen.
smouchaers@hotmail.com of 0495/84.49.63.
Groetjes en voor iedereen een fijne werkweek/schoolweek gewenst!
Stefanie
UUR
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
08.45 09.10
Comm en taal: onthaal
Comm.en taal:
Onthaal
WO/Wiskunde
(Tutti frutti):
Fruit tellen en
ronddelen
Comm. en taal:
onthaal
Comm. en taal:
onthaal
09.10 09.35
WO/Arbeidstraining
Stappenplannen
volgen
Wiskunde:
*Tellen en
terugtellen
*Hoeveelheden nemen
en koppelen aan cijfer
*Getallen schrijven
W.O. - Rel.
Vorming:
Hoe veranderen
meisjes/jongens?
Wiskunde:
*Vormen herkennen
in de klas: cirkel, driehoek, vierkant
*Rechthoek voorstellen
en zoeken in de klas
*Werkblad vormen
09.35 10.00
LO
LO
10.00 10.25
Communicatie en
taal:
Praatplaat
Winter/sneeuw
LO
LO
Communicatie en
taal: telefoongesprek afspraak maken bij de tandarts
Beste ouders, Ik zou willen beginnen met jullie de allerbeste wensen toe te
turen voor het nieuwe jaar. Dat het een deugddoend jaar wordt voor de hele
klas!
Juf Gudrun zal niet meer in de klas zijn en tot het einde van het
schooljaar zal ikzelf, juf Stefanie, de juf van jullie jongens en meisjes
zijn. We gaan er het beste van maken. De juf zal anders zijn en het zal even
wennen zijn, maar de manier van werken wordt gewoon verder gezet zoals
voorheen.
Hieronder vinden jullie al het weekschema voor deze eerste
schoolweek van het nieuwe jaar.
Groetjes, Stefanie
UUR
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
08.45 09.10
Comm en taal: onthaal
Comm.en taal:
onthaal
W.O. (Tutti
frutti):
Fruit tellen en
ronddelen
Comm. en taal:
onthaal
Comm. en taal:
onthaal
09.10 09.35
Zwemmen
Wiskunde:
* getal koppelen
aan hoeveelheid en andersom
* tellen en
terugtellen
* eenvoudige vraagstukjes met concreet materiaal + visueel voorgesteld
W.O. (Tutti
frutti):
Fruit ronddelen
W.O. - Rel.
Vorming:
* Wij zijn echte
meisjes/jongens
Wiskunde:
* Vormen herkennen in de klas: cirkel,
driehoek, vierkant
* Rechthoek
voorstellen en zoeken in de klas
* Werkblad vormen
09.35 10.00
Zwemmen
Wiskunde:
idem
LO
LO
Wiskunde:
idem
10.00 10.25
zwemmen
Communicatie en
taal:
Praatplaat
Nieuwjaar
LO
LO
Communicatie en
taal:
Woordenkettingen
maken
Woordvelden maken
10.40 11.05
Comm en Taal:
Onthaal W.O./huish. Act.:
koekje eten
Nederlands - Functioneel
lezen (herhalen):
* letter v en i automatiseren
+ werkbladen
* mkm-woorden lezen en vormen + werkblad