Inhoud blog
  • Zelfstandige wandeling.
  • Foto's fietdag, gemaakt door meester Chris.
  • Foto's fietdag, gemaakt door meester Chris.
  • Foto's fietsdag.
  • fietsdag (deel 2)
  • fietdag (deel 3)
  • fietsdag (deel 4)
  • Wat leren we dit schooljaar over verkeer?
  • Fietsdag
  • Joepie... We gaan zwemmen.
  • Ons vierde thema in de klas was een echte herhaling.
  • Bibliotheekbezoek 9. Oversteken tussen geparkeerde auto's.
  • Onderweg met de auto.
  • Bibliotheekbezoek 8. Individueel oversteken op een zebrapad.
  • Fietsproeven.
  • Wat een weer....
  • Gedurende de maanden januari - februari leerden we ook veel bij in de klas.
  • Bibliotheekbezoek 7. 'Alweer' een herhalingsles.
  • Bibliotheekbezoek 6. Opnieuw een opfrismoment...
  • Bibliotheekbezoek 5. Even opfrissen...
  • Een overzicht van ons 2e thema...
  • Bibliotheekbezoek 4. Gevaarlijke kruispunten veilig oversteken.
  • Bibliotheekbezoek 3. Thee of koffie?
  • Fietsvaardigheden
  • Fietsvaardigheden.
  • Wat deden we in de klas?
  • Bibliotheekbezoek 2. Waar loert het gevaar???
  • In het park Vordenstein.
  • Samen in de auto...
  • Bibliotheekbezoek 1. Stappen op de stoep in groep.
    Archief per maand
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Verkeer... 3 E doet zeker mee!
    Al onze activiteiten rond verkeer kan je hier ontdekken.
    23-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In het park Vordenstein.
    In een park kan je genieten van de rust en de natuur. Daarom kiezen verschillende wandelliefhebbers er voor om te gaan wandelen in Vordenstein.
    Wanneer wij, met een klas van 20 leerlingen, een educatieve wandeling maken, moeten wij daar natuurlijk rekening mee houden.

    Hoe doen we dit?
    O We wandelen op de weggetjes per 2.
    O We wandelen hetzelfde tempo.
    O We blijven rechts van het pad.
    O We houden rekening met andere 'weggebruikers'.

    Maar wat heeft dit alles nu te maken met verkeer???
    Wel, ik vond dit een ideaal extra oefenmoment om deze belangrijke regels nog eens op te frissen. Je kon hierover reeds lezen in een voorgaand bericht, namelijk onze eerste bibliotheekwandeling.



    23-10-2012 om 00:00 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Samen in de auto...
    Vrijdag 23 oktober werden we opgewacht in het park van Vordenstein om een leerrijke wandeling te maken. Maar dit is natuurlijk niet dichtbij. We hadden deze afstand ook met onze fiets kunnen doen. Maar omdat wij nog niet voldoende geoefend hebben, kozen we voor het vervoer van auto's. Daarbij kregen we de hulp van enkele hulpvaardige ouders.

    Maar dit vervoer moet natuurlijk ook volgens enkele afspraken verlopen.

    VOOR ONZE LEERLINGEN, die rekening moeten houden met de bestuurder:
    - Wij klikken ons altijd vast.
    - Wij houden het rustig.
    - Niet spelen of roepen.
    - Heb respect voor het materiaal van anderen.

    VOOR ONZE OUDERS:

    Wanneer er kinderen incidenteel worden vervoerd over een korte afstand, maar niet door hun eigen ouders en er zijn geen of niet voldoende kinderbeveiligingssystemen aanwezig, dan geldt:

    Kinderen van 3 jaar en ouder mogen zonder kinderbeveiligingssysteem achterin de wagen vervoerd worden. Ze moeten dan wel de autogordel dragen.

    Let op: deze regel geldt dus niet voor de ouders als zij hun eigen kinderen vervoeren.

    Tips: de beste plaats om kinderen te vervoeren is achterin de auto. Als het niet anders kan, dan schuif je het best de passagierszetel voorin zoveel mogelijk naar achteren, om het kind zo ver mogelijk van de airbag te laten zitten.

    23-10-2012 om 00:00 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bibliotheekbezoek 1. Stappen op de stoep in groep.

    Op 4 oktober gingen we voor de eerste keer naar de bibliotheek. Deze aangename bezoeken koppelen we dan ook graag aan een aandachtspunt in functie van onze verkeer.

    Die dag gingen we extra letten op het 'bewegen in groep als stapper'. Hoe moeten wij ons gedragen in een groep? Wat mogen we wel en wat niet?

    In het begin moesten we geregeld een halte inlassen om enkele zaken te bespreken of af te spreken. Maar ik merkte op de terugweg dat het al zeer vlot verliep en dat iedereen knap zijn best deed. Dus een dikke bravo!

    Veilig stappen in groep doe ik zo...
    ... afstand houden.
    ... eenzelfde tempo stappen.
    ... het tempo wordt bepaald door de leerlingen vooraan.
    ... niet spelen in groep!
    ... de kleinste leerling stapt aan de kant van de huizen.

    Hoe kruis je op een veilige manier een andere voetganger?
    - Blijf van de straatkant weg!
    - Opgelet voor fietspaden.
    - Indien nodig wacht je even.

    Tips voor onze ouders.
    Stap als ouder altijd aan de kant van het verkeer. Laat je kinderen langs de kant van de huizen wandelen. Leer je kind onderweg naar de school hoe het zich als voetganger veilig gedraagt.















    04-10-2012 om 00:00 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs