Inhoud blog
  • En weeral zo lang geleden...
  • eerste schooldag!
  • Zindelijk!
  • een groot gezin!?
  • droogkast
    Zoeken in blog

    Foto
    Duvelboys!
    Het dagelijkse leven van onze duveltjes!
    19-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een groot gezin!?
    Vroeger droomde ik altijd van 3 kinderen. Glenn die droomde niet van kinderen. En kijk, we hebben 2 kinderen. Een mooie compromis dus Maar een 3de...nee, of ik zou er MINSTENS 3 à 5 jaar mee wachten.Maar wat dan? terug van 0 beginnen? Terug slapeloze nachten, tepelkloven, reflux, ed...Ik vind ons huis trouwens te klein voor een 3de kindje en onze jongens zijn actief genoeg en vragen de volle aandacht. Stilaan zullen ze hobby's willen doen of gaan sporten en dan moet je ook van hier naar daar hollen. En eerlijk? Ik verlang zo naar ME-TIME! Tijd voor bvb een goed boek te lezen ( en dan spreek ik niet van een stripverhaal of de dag allemaal),want dat is al zeker 5 jaar geleden ( ja, Yerko is al meer dan 5...), ik heb nog toekomstplannen,dromen...en daar past geen 3de kindje bij!Maar ik vind het chapeau voor mensen die dat wel zien zitten en daar nog fulltime bij werken...ik zou het niet kunnen.

    Maar waarom vertel ik dit allemaal?
    Vandaag was ik vlug om een paar boodschappen in de delhaize en ik zag een mama die ik ken van in de creche waar Yerko naartoe ging. Haar oudste zoontje is ongeveer 2 weken ouder dan Yerko. Ze heeft ook nog een zoontje van 3jaar en nog een zoontje van ongeveer 1,5jaar. Toen ik ze zag rondlopen in de Delhaize met haar man en 3 kinderen dacht ik "je moet de moed maar hebben om met 3 kinderen de supermarkt in te gaan (ok, voor ons is dat heel moeilijk met Yerko vanwege te veel prikkels). Ze heeft me niet gezien en tis nu niet dat ik ze zo goed ken, dus ben niet persoonlijk dag gaan zeggen. Maar ik stond nadien aan de kassa en zij stonden achteraf 2 kassa's verder. De oudste stond mooi bij mama en papa, de middelste was even 3 kassa's verder (ik zou al lastig zijn, maar ze lieten hem zijn gangetje gaan en eigenlijk was het kind gewoon wat aan het rondkijken) en de jongste was van zijn oren aan't maken. Ondertussen zat ze rustig haar boodschappen uit te laden en op de rolband vd kassa te zetten. Toen bekeek ik haar nog is. Mijn ogen waren plots gericht op 1 lichaamsdeel: haar buik, want jaja...er is een 4de op komst. En mijn gedachte (amai, die zien da ook goed zitten) was totaal verkeerd, want uiteindelijk wie ben ik om hun te veroordelen? Maar voor mezelf? Neen,laten we maar verder genieten van onze 2 duveltjes!

    19-03-2012 om 22:55 geschreven door Anne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:familie
    17-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.droogkast
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Donderdagavond wou ik mijn droogkast opzetten. nu, het was al een paar keer deze week dat ik had gemerkt dat deze een raar geluid maakte. Maar donderdag viel het geluid echt op...Glenn geroepen, filter eens uitgekuist beneden. Maar het is precies of er iets schuuurt achter de trommel. Mailtje verstuurd naar aeg. Vragen ze een datum om in te geven wanneer ze mogen langskomen (euh zo snel mogelijk! ik sta hopeloos achter met mijn was!!!!) had dus zaterdag 17 maart ingegeven, gisteren telefoon...ze komen op maandag 26 maart *ZUCHT*. Ik ben gisteren maar achter een grote droogrek gegaan, want ik heb hier wel een klein "kaduuk" droogrek van zeker 10 jaar oud (had ik aangekocht toen ik alleen woonde) maar daar ga ik het echt niet mee kunnen doen...

    17-03-2012 om 11:19 geschreven door Anne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:ergernissen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geen centjes

    Woensdagmiddag zat ik met mijn 2 zoons aan tafel, het zonnetje scheen en ik zei heel serieus tegen Yerko "oooh ik heb zo'n zin om op vakantie te gaan" waarop Yerko zei "ja ik ook mama" en toen zei hij "maar ja, dat gaat niet  hé, want we hebben geen GELD"
    Ik wist even niet wat zeggen...

    Edit:2 maand geleden ongeveer, waren er 2 kindjes uit zijn klas op reis gegaan naar het buitenland, hij zei toen dat hij dat ook wou en toen hebben we hem gezegd dat dat veel geld kost en dat we nog centjes moeten houden voor mooie kamers te maken

    17-03-2012 om 10:46 geschreven door Anne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:kinderpraat
    16-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keuzes maken...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals ik al eerder vermeldde had Yerko in december testen gedaan op ADHD...
    en ons vermoeden was er al heel lang, maar nu kregen we het ook op papier.
    Qua IQ scoort hij hoger dan gemiddeld, in de categorie waar hij zich toen nog net bevond 125 en in de categorie boven hem 117.Maar de test toonde ook duidelijk aan dat concentratie een probleem is + het speelse in hem, als het hem niet boeit wil hij gaan spelen.
    Hij is ook zeer snel afgeleid. Maar nu moet ik een keuze maken voor september, laat ik hem in zijn huidige school,vertrouwde omgeving, vriendjes (heel belangrijk want niet makkelijk voor kindjes met adhd om vriendschapsbanden te doen groeien) maar met als nadeel dat het een grote school is en grote klasgroepen. Op dit moment zijn ze met 28 kinderen in de klas en daardoor is hij idd heel snel afgeleid. In het lager zijn het iets kleinere klassen, de zoon van mijn vriendin zat vorig jaar met 24 kinderen in het 1e leerjaar en nu met in het 2e met 22.
    Of veranderen naar een andere school? Veel mogelijkheden hebben we niet binnen Ninove, blijkbaar hebben bijna alle scholen zo'n grote klasgroepen. 1 dorpsschooltje zou kleine klasjes hebben, maar dat is helaas niet haalbaar, en een andere school moet ik nog nachecken. Want voor 2 leerlingen minder ga ik hem niet veranderen...
    Het advies vd psychologe: als het nog zo een grote klasgroep is VERANDEREN, advies juf/zorgjuf: hij is zeer gevoelig voor verandering, heeft vriendjes, hou hem in de vertrouwde omgeving (maar gaat hij verder goed worden opgevolgd? zal de leerkracht wat rekening kunnen houden met zijn problematiek?) CLB: check die ene school en de keuze blijft bij de ouders...
    Ik breek er mijn hoofd over. Yerko heeft ook zijn beste vriend: Gilles
    Ik vrees dat zijn wereld instort als hij wegmoet uit school, en wil hem ook geen verdriet aandoen. Maar zijn schoolresultaten moeten toch nog positief gehaald worden...Ze zeggen dat kinderen flexibel zijn, maar Yerko zit zo verknocht aan structuur,houvast...
    Afwachten dus...

    16-03-2012 om 09:35 geschreven door Anne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Yerko
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eindelijk nog eens een berichtje...
    Ik weet het, het is weeral een eeuwigheid geleden dat ik hier nog iets schreef.
    Elke keer denk ik, ja ik ga dat posten en dat posten en toch slaag ik er maar niet in.Zelf vind ik het ongeloofelijk leuk om naar anderen hun blog te surfen en leuke dingen te lezen en foto's te bekijken.
    Ik denk dat ik me ga verplichten om elke week of toch 1x om de 2 weken iets te posten, ach ja, we zien wel...

    16-03-2012 om 09:08 geschreven door Anne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Sint!
    Vorig weekend was het zover...zondag was de Sint bij ons thuis langsgeweest, hij bracht voor Yerko playmobil en eenMcDonalds speelset,voor Ylian een hotwheelsgarage en plasticine van Cars. Op maandag gingen we bij papy en Sonia langs en daar bracht hij het Leeuwenriderkasteel voor Yerko, voor Ylian moon dough,werktafel van cars, thomas de treinspeelset...Op dinsdag kwam mamy langs want ook bij haar was hij langsgeweest, voor Yerko een puzzel van cars, ^plasticine voor hamburgers te maken, voor Ylian stempels van Kaatje en een 5 in 1 spel van Uki. En dan woensdag gingen we bij mémé en ook daar was hij geweest...voor Yerko het zwembad van playmobil, het smurfenspel en een soort van minimozaiekjes en voor Ylian een vileda-kuiskar en een camion met auto's...us ja, twas er dik over!!!
    Maar dekindjes waren wel blij...en ohja, veel te veel chocolade en als ik zeg te veel dan is dat echt wel lichtjes uitgedrukt!




    11-12-2011 om 21:02 geschreven door Anne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ADHD testen
    Sinds enige tijd wordt Yerko opgevolgd door een kinderpsychologe (al van in de 1ste kleuterklas), het is altijd wel een hevig ventje geweest, niet echt stout, maar ondeugend en ongeloofelijk druk...
    Het is niet alle dagen gemakkelijk met hem en vooral niet als we zelfs moe zijn of prikkelbaar...Maar we doen ons best.
    Onlangs moesten we teruggaan om het 1 en ander te bespreken, ook vanuit school kwamen er een aantal punten naar voor, dit alles heeft ervoor gezorgd dat Yerko mocht getest worden op ADHD...
    Een antwoord hebben we nog niet, het is goed verlopen, dat wel, maar nu moeten we terug een afspraak nemen bij de kinderpsychologe en dan zien we weer verder...

    11-12-2011 om 21:01 geschreven door Anne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Yerko
    16-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de ban van...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorige vrijdag wou ik een filmpje kijken, Glenn liet me kiezen, hoewel ik wel zeker wist dat hij in slaap ging vallen.
    En zo besliste ik dat ik eens naar Twilight ging kijken. Het was eigenlijk al van in maart geleden dat we deze hadden opgenomen via onze digicorder.En zo begon ik deze film te kijken en oooh wat vond ik hem mooi maar ook was ik onder de indruk van de specials effects.
    Op zaterdag had ik dus al zin om de 2de te bekijken en dus reed Glenn richting videotheek. Helaas kwam hij juist aan als de videotheek gesloten was...Maar dinsdag mochten we bij Jan, de neef van Glenn, achter de 2 vervolgverhalen en ja, u hoort het al...ik ben dus benieuwd naar de nieuwe Twilight hé.Maar eerst tijd nemen voor de vorige 2 verhalen.

    16-11-2011 om 19:37 geschreven door Anne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:film
    04-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.countryside
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaterdag had ik met mijn goede vriendin Inge afgesproken, de kindjes waren met mijn nichtje naar Walibi, papa had de late en ik had dus ME-TIME!!!We hadden dus afgesproken om naar de countrybeurs in Flanders Expo te gaan en heb er van genoten.
    Het is een beurs rond lanelijk chique wonen, maar ook het culinaire aspect komt er in voor. Zo waren er enkele tvkoks aanwezig.
    Ik ging vooral uit interesse voor cupcakes, hoewel ik wat van die bepaalde stand wat teleurgesteld was, was er een andere die wel interessant was!

    http://www.yamiemamie.be/index.php

    04-11-2011 om 14:48 geschreven door Anne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardagsfeestje thuis
    Aangezien Yerko het weekend van zijn verjaardag naar de Efteling ging met papy ( waar hij nog steeds onder de indruk van is) hebben we gisteren zijn verjaardag gevierd. Ik had een taart laten maken van grote smurf die supermooi was en er was een lekkere fruittaart. Het werd een geslaagde namiddag met zijn lieve marraine, pépé,tatie pascale en Marie, mémé en Raphaël,Allyson en Bryan en onze toffe buren Chris, Isa, Juna en Yunis. Hij kreeg zeer mooie cadeautjes (vooral lego) en van zijn pépé een mooie rode fiets! (nu nog leren fietsen!!!)






    17-10-2011 om 22:26 geschreven door Anne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Yerko
    15-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 oktober: Yerko 5 jaar!
    Vorige week vrijdag werd onze oudste duvel 5 jaar! Ongeloofelijk hoe snel de tijd voorbij vliegt...
    Van hulpeloos wezentje naar een leuk,pienter kleuterjongen met onwaarschijnlijk veel fantasie!
    Om het even aan te tonen:
    anno 2006

    anno 2011

    15-10-2011 om 00:00 geschreven door Anne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Yerko
    14-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hier zijn we weer!
    Door 1 of ander probleem geraakte ik niet meer op onze vorige blog. Aangezien het al meer dan een jaar gelden was dat ik er iets schreef, laat ik de vorige blog voor wat het was en zal ik mijn best doen om deze wat te verzorgen en geregeld te updaten. Reacties zijn zeker welkom!

    14-10-2011 om 23:46 geschreven door Anne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Even voorstellen...

    Wij zijn Yerko (2006) en Ylian (2009), Anne en Glenn..
    Een leuk gezinnetje die de dagdagelijkse dingen met jou willen delen.De supertoffe momenten, de grappige momenten of de minder leuke aspecten van het ouderchap.Glenn is Chef Beenhouwer, Anne werkt in een dokterspraktijk

    Archief per week
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/12-11/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Categorieën
  • ergernissen (1)
  • familie (3)
  • huisje (0)
  • kinderpraat (1)
  • Yerko (4)
  • Ylian (1)

  • Favoriete blogs & sites
  • Pepijn en Floris!
  • Léon
  • babyforum
  • yunomi
  • sarah & co
  • kim


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs