Bij overname van artikels van Digitale TV Blog dient telkens als bronvermelding Digitale TV Blog te worden vermeld en of een link naar het artikel staan. We danken u voor uw begrip.
Nieuws en info over digitale televisie en tv-zenders (2008 - 2016) Welkom bij Digitale TV Blog !
15-09-2015
Medialaan start op 19 december nieuwe kinderzender
Op 19 december lanceert Medialaan, de groep achter vtm, 2BE en Vitaya, een nieuwe kinderzender die zich richt op jongens tussen 8 en 12 jaar. Op de nieuwe kinderzender, die nog geen naam heeft, zal actie, avontuur, humor en vriendschap centraal staan. Naast internationale animatie- en live action-reeksen zullen ook eigen Vlaamse programma's te zien zijn. vtmKzoom blijft bestaan en richt zich op alle kinderen tussen 4 en 9 jaar.
Ricus Jansegers, programmadirecteur van Medialaan: "De nieuwe kinderzender richt zich op een doelgroep die op dit moment niet goed bediend wordt in het kinderzenderlandschap. Wij willen vanaf de kerstvakantie programmas brengen die vooral jongens tussen 8 en 12 jaar aanspreken: de beste internationale animatiereeksen, aangevuld met enkele lokale producties die aansluiten bij de themas die in hun leefwereld passen."
Jongerenzender Jim stopt op 18 december met uitzenden
De jongerenzender Jim stopt na veertien jaar op 18 december met uitzenden. Dat heeft eigenaar Medialaan vandaag bekendgemaakt in een persbericht. Medialaan wil de jongeren voortaan bereiken via online platformen en door hen zelf content te laten maken in een nieuw productiehuis. Volgens Medialaan kijken jongeren tegenwoordig eerder naar volwassenenzenders en online content in plaats van naar jongerenzenders.
Erwin Deckers, CCO van Medialaan: "Het tijdperk van de lineaire jongerenzenders loopt op zijn einde, dat zien we aan het kijkgedrag van jongeren. We willen vanuit Medialaan dan ook futureproof blijven en hebben daarom beslist om te stoppen met Jim. We gaan nu voluit voor een totaal nieuwe aanpak naar jongeren. Deze doelgroep wil immers op een andere manier bediend worden, dus wij volgen hen daarin."
Medialaan richt ook een nieuw intern productiehuis op "waar jong creatief talent een plaats krijgt" dat vooral videocontent zal maken voor alle merken van de zendergroep.
Op 19 december start er op het kanaal van Jim een nieuwe kinderzender. Meer info kan u vinden in dit artikel.
Categorie:TV-Zenders
11-09-2015
Bel RTL en Radiovision vanaf 14 september bij Proximus TV
Vanaf maandag 14 september lanceert de Waalse radiozender Bel RTL zijn eigen tv-kanaal: Bel RTL en Radiovision. Dat heeft de radiozender vandaag bekendgemaakt. Zoals bij Qmusic, Radio Contact en PureFM, zal Bel RTL ook livebeelden vanuit de radiostudio uitzenden met daarnaast info en videoclips. De nieuwe zender is inHD voorlopig enkel via Proximus TV in het basisaanbod te bekijken, maar er zijn ook onderhandelingen met Telenet en VOO bezig. De uitzendingen van Bel RTL op RTL-TVI in de ochtend tussen 4.30 en 9 uur blijven bestaan. Daarnaast is Bel RTL en Radiovision ook online te bekijken op belrtl.be.
M7 Group, de groep achter TV Vlaanderen en de Waalse tegenhanger TéléSAT, heeft vandaag TV Vlaanderen Live TV en TéléSAT Live TV gelanceerd. Hiermee kunnen de abonnees van TV Vlaanderen en TéléSAT live tv kijken op een pc, tablet en smartphone. Afhankelijk van het tv-abonnement, Basic Light, Basic of Basic+, kan men tot 24 zenders live bekijken. TV Vlaanderen Live TV is gratis in het All-in-One-pakket. Abonnees met enkel digitale tv betalen voor de nieuwe dienst 3,95 euro per maand.
TV Vlaanderen Live TV is beschikbaar op livetv.tv-vlaanderen.be en in de iTunes App Store vanaf iOS 7.0 en op Google Play vanaf Android 4.0 en later voor alle klanten met enkel digitale tv van TV Vlaanderen. Meer info kan u vinden op deze link.
Categorie:TV Vlaanderen
Meer HD-zenders sinds deze week bij Telenet
Sinds deze week zijn er vier nieuwe HD-zenders in het basisaanbod van Telenet gekomen. Het gaat om de HD-versies van sportzender Eurosport 2, kinderzenders Disney Channel en Nickelodeon en vrouwenzender TLC. Zoals eerder bekend zal vanaf 1 oktober ook de nieuwe zender FOX in HD in het basisaanbod beschikbaar zijn, terwijl FOXLifeHD geschrapt wordt uit het zenderaanbod. Of er weldra nog HD-zenders bij Telenet komen is niet bekend.
Categorie:Telenet Digital TV
08-09-2015
Mannenzender Spike vanaf 1 oktober op kanaal Nickelodeon
Viacom International Media Networks, eigenaar van onder andere MTV, TMF en Nickelodeon, lanceert op 1 oktober de nieuwe mannenzender Spike in Vlaanderen. Spike richt zich vooral op mannen tussen 18 en 44 jaar en zal entertainment brengen "met een scherp randje". Onder meer realityshows zoals "Catch a Contractor" zullen te zien zijn op Spike. De nieuwe mannenzender zendt vanaf oktober tussen 21 en 2 uur uit op het kanaal van kinderzender Nickelodeon. De programma's van TeenNick, die nu op het tijdslot te zien zijn, zullen verspreid op Nickelodeon uitgezonden worden.
Categorie:TV-Zenders
06-09-2015
Zenderwijzigingen vanaf 1 oktober bij Telenet
Vanaf 1 oktober zijn er enkele zenderwijzigingen bij Telenet. Dat heeft de operator bekendgemaakt. Zo komt Nat Geo Wild in het betaalpakket Play More bij Telenet, terwijl FOX Life HD verdwijnt uit het zenderaanbod. Verder komt, zoals eerder aangekondigd, de Vlaamse versie van FOX in HD in het basisaanbod van Telenet op kanaal 13.
Categorie:Telenet Digital TV
01-09-2015
FOX komt vanaf 1 oktober naar Vlaanderen
De entertainmentzender FOX is vanaf 1 oktober ook in Vlaanderen te bekijken. Dat maakte FOX International Channels vandaag bekend in een persbericht. FOX zal onder meer het nieuwste seizoen van The Walking Dead uitzenden en te bekijken zijn in het basisaanbod van Telenet op kanaal 13. Daarnaast zijn alle seizoenen van The Walking Dead beschikbaar in het betaalpakket Play More van Telenet. Of ook andere digitale tv-providers de nieuwe zender gaan aanbieden is nog niet bekend. Op 17 september zal FOX zijn volledige programmatie voorstellen.
Marco de Ruiter, Managing Director Duitsland, Frankrijk en België: 'Wij zijn enorm trots en enthousiast om FOX te laten verwelkomen in België. Onze eerste focus is een attractief kanaal op te bouwen en onze content op een eigentijdse manier aan te bieden aan de Vlaamse consument. Het partnership met Telenet stelt ons in staat om onze content zowel via TV als via het entertainment pakket Play More aan te bieden.'