Bij overname van artikels van Digitale TV Blog dient telkens als bronvermelding Digitale TV Blog te worden vermeld en of een link naar het artikel staan. We danken u voor uw begrip.
Nieuws en info over digitale televisie en tv-zenders (2008 - 2016) Welkom bij Digitale TV Blog !
25-01-2015
Escales wordt vanaf 2 februari Trek
De Franse reiszender Escales verandert op 2 februari van naam en heet voortaan Trek. Dat meldt Escales. Met de nieuwe naam wil Trek zich meer richten op avonturen en ontdekkingsreizen. Trek zal beschikbaar zijn op hetzelfde kanaalnummer als Escales en is in Vlaanderen beschikbaar in het basisaanbod van Proximus TV.
Categorie:TV-Zenders
VIER HD en 2BE HD in maart bij TV Vlaanderen
De HD-versies van VIER en 2BE zijn in maart beschikbaar bij TV Vlaanderen. Dat heeft de operator officieel bevestigd. TV Vlaanderen biedt als enige Vlaamse digitale tv-provider deze HD-versies niet aan, maar daar komt in de loop van maart verandering in. VIJF HD zal echter voorlopig nog niet bij TV Vlaanderen beschikbaar komen.
Categorie:TV Vlaanderen
24-01-2015
Vlaamse versie TLC vanaf 30 maart bij Proximus en Telenet
Op maandag 30 maart om 17.00 uur lanceert Discovery Networks Benelux de Vlaamse versie van vrouwenzender TLC. Dat meldt Discovery Networks Benelux in een persbericht. The Learning Channel (TLC) is een zender die richt op vrouwen tussen 18 en 44 jaar en zendt programma's uit over familie, relaties, bijzondere subculturen, trouwen, food, gezondheid, beauty en lifestyle. De vrouwenzender zal beschikbaar in het basisaanbod van Proximus TV (kanaal 215) en Telenet (kanaal 17).
Alco de Jong, Country Manager Discovery Networks Benelux: Vanaf 30 maart heeft bijna elke vrouw in Vlaanderen beschikking over een hoog kwalitatieve entertainment zender met internationale allure. Na Discovery Channel in 2009 lanceren wij nu, met en dankzij Telenet en Proximus, vol trots ons andere vlaggenschip in Vlaanderen. Wederom hebben wij in SBS Belgium een goede commerciele partner gevonden. TLC onderscheidt zich door haar veelzijdigheid en de verrassende twist op alledaagse en niet-alledaagse onderwerpen. Daarin durven wij net iets verder te gaan door verhalen te brengen die vaak onbesproken blijven. Onderzoek, zoals wij ook voor Discovery Channel doen in Vlaanderen, waarbij de kijker centraal staat is cruciaal om de zender zo goed mogelijk te programmeren. De komende tijd gaan wij ons meer verdiepen in de Vlaamse vrouw en dat waar zij behoefte aan heeft als zij televisie kijkt.