Vandaag leerden we wat er allemaal op de kaft van een boek staat: de auteur, de tekenaar, de titel, de uitgeverij en de inhoud. Nadien onderzochten we in kleine groepjes een aantal boeken en gingen op zoek naar deze gegevens.
Vandaag kwam onze gids naar school. Samen met haar maakten we een huisje voor Pimpampoentje, luisterden we naar een verhaaltje over de bijen, knutselden een insectenhotel en speelden een bijenspel. Een creatieve en leerrijke namiddag!
Vandaag gingen we naar de 'Paddenbroek' in Gooik. Samen met Piep, de muis en zijn vriendjes gingen we op zoek naar Pimpampoentje. We leerden een heleboel bij over de natuur en speelden enkele leuke spelletjes. Bij elke opdracht die we goed vervulden, kregen we een puzzelstuk. Op het einde puzzelden we met deze stukjes een kaart waar een rood kruisje opstond. Daar zat Pimpampoentje! Zijn jullie ook benieuwd naar ons avontuur? Kijk dan gauw naar de foto's hieronder!
Groot was onze vreugde toen we deze ochtend zagen dat de Paashaas was langs geweest in de klas. We startten de dag dan ook met een heuse zoektocht naar de eitjes!
Om ons thema 'Zuchtje lucht' af te sluiten, maakten we vandaag een windvaan naar een Japans voorbeeld. Aangezien er die middag genoeg wind stond, konden we onze windvanen ook al eventjes uittesten!
Vorige week knutselden we met een leeg plastic flesje, behangerslijm en een heleboel krantenpapier een tuinkabouter. Later schilderden we hem wit en vandaag mochten we hem dan eindelijk afwerken. Er zaten echte pareltjes tussen!
Eerder deze week namen we van elkaar een foto waarbij we op een stoel stonden in het midden van de speelplaats met een penseel in de hand. Zo leek het net of we aan het schilderen waren in de lucht. Uiteraard was die lucht nogal grijs, dus besloten we om er nadien met waterverf een kleurrijke regenboog op te schilderen. Net echt, he?
Vandaag kregen we allerlei opdrachtjes waarbij we een standbeeld moest zijn. Eerst speelden we '1 2 3 piano'. We moesten ook eens een voorwerp betrekken bij ons standbeeld (nl. een stoel) en voor de laatste opdracht moesten we per twee werken. Een leerling was de artiest en de andere leerling was een blok klei waarvan de artiest een standbeeld moest boetseren.
Om ons thema 'Gestrikt' af te sluiten werden we vandaag even een echte modeontwerper. We brachten oude kledij mee en kregen de opdracht om er per 2 of 3 een 'nieuwe' outfit van te maken. We mochten in de kledij knippen, erop tekenen, beschilderen enzovoort. Het werd een creatieve namiddag die leidde tot een prachtige modeshow. Hieronder zien jullie onze resultaten!