Bergklassen Stanzach

Naar Stanzach…aftellen maar ! – Sint-Victor Turnhout
Foto's Sneeuwklassen 2024
  • STANZACH DAG 1
  • STANZACH DAG 2
  • STANZACH DAG 2 - avond
  • STANZACH DAG 3
  • STANZACH DAG 4
  • STANZACH DAG 4 - avond
  • STANZACH DAG 5
  • STANZACH DAG 6
  • STANZACH DAG 7
  • STANZACH DAG 8
    FOTO'S SNEEUWKLASSEN VIJFDE LEERJAAR 2024
  • STANZACH DAG
    Sneeuwklaslinks
  • Lechtal
  • Het weer in Stanzach
  • Webcam op de skipiste van Stanzach
  • Het weer in Tirol
  • Burcht Ehrenberg












  • GBS 'De Hei'

    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eurosongfestival op De Hei.

    Zaterdag gaat het vijfde leerjaar voor de overwinning in ons Eurosongfestival met het liedje 'Making your mind up' van Bucks Fizz! Benieuwd? Kom dan zeker eens een kijkje nemen op ons schoolfeest.
    Hier zie je alvast de echte winnaars uit 1981!


    >> Reageer (0)
    14-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oh ... Zit dat zo! Van grondstof tot ....
    Chocola wordt gemaakt van cacaobonen. In de fabriek wordt het chocola. Kijk maar naar het filmpje.

    >> Reageer (0)
    08-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oh ...zit dat zo! Tandwielen
    Een tandwiel brengt beweging over. Dit clipje laat zien welke tandwielen er op een fiets zitten en hoe ze gebruikt worden.


    De ketting op de fiets, één en al tandwiel. Zet je je fiets in een lagere versnelling, dan kies je voor een groter tandwiel. Kijk maar, in deze clip zie dat heel duidelijk!

    >> Reageer (0)
    07-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oh ... Zit dat zo! Hefbomen.
    Met een hefboom kun je de kracht verlichten, die uitgeoefend wordt op een object. Dit kun je zelf voelen: steek je arm recht naar voren. Laat een vriendje of vriendinnetje proberen je arm naar beneden te duwen: eerst door op je schouder te duwen, dan halverwege je bovenarm, op je elleboog en uiteindelijk op je hand. Wanneer lukt dit het makkelijkst? Dit heet het hefboomprincipe. Kijk maar eens naar dit clipje!




    Een hefboom heeft een draaipunt en twee armen: een korte arm en een lange arm. Door gebruik te maken van de lange arm hoef je minder kracht te zetten.




    >> Reageer (0)
    21-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hip hip hoera! Joyce is jarig!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo,ik ben Joyce Janssens.
    Ik ben 10 jaar. Maar vandaag... word ik er 11! Ik heb 2 broers.
    Spijtig genoeg geen zussen,maar ja.
    Mijn broer heet Yoshi Van Den Branden, hij is 17 jaar.
    Mijn andere broer heet Yorne Janssens, hij is even oud als ik.
    Want we zijn een tweeling. Ik heb geen huisdieren.
    Mijn hobby is elke zondag naar de scouts gaan.
    Lezen doe ik ook heel graag. Het is allemaal heel tof. Ik ben een fan van Justin Bieber,
    omdat hij mooi kan zingen. Mijn lievenlingsliedje is ''Baby baby''! Ik vind dat een heel mooi liedje!
    Mijn lievenlingseten zijn frietjes met bitterballen!
    Maar als onze papa spaggethi klaar maakt is dat ook heel lekker! Ik ben ook echt verzot van chocomousse!


    >> Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hip hip hoera! Yorne is jarig.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo,mijn naam is Yorne Janssens en mijn verjaardag is op 21 april! Dat is dusv andaag! En ik ben 11 jaar geworden!!!
    Ik heb geen groot gezin want ik maar 1 zus en 1 broer.
    Mijn huisdier is een konijn.
    Mijn hobby is naar de scouts gaan.(Kei tof!)
    Ik ben fan van Clouseau en F.C. de kampioenen.
    Ik eet graag fritjes met mayonaise en ik ben dol op een snoeptaart.
    Mijn grootste wens is..gelukkig zijn!! Groeten de jarige van vandaag,Yorne.


    >> Reageer (1)
    25-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hip hip hoera! Amber is jarig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo ik ben Amber.
    Ik hou van zwemmen en ik ben fan van Kesha en Kety Perry.
    Mijn sterrenbeeld is Ram en ik ben vandaag jarig.
    Ik heb één broer die heet Bjorn en we spelen meestal samen op de trampoline .
    Mijn lievelings film is Harry Potter en ook Show Perk, die is cool. Mijn lievelingsband zijn de  Bandits. Mijn lievelingsliedje is Loca people . Mijn favriete spel is monopoly en levensweg. Mijn lievelingsgerecht is pizza.


    >> Reageer (1)
    16-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dag van rouw . . .

    We hebben  op 16/03/12  een minuut stilte gehouden rond 22kaarsjes , één voor elk kindje.
    Daarna hebben we ze in een hartje gezet rond een grote kaars.
    We hebben ook tekeningen met een tekstje gemaakt.


    We zullen aan jullie denken.
    Het is heel erg wat er met jullie is gebeurd.
    Wij zijn ook op sneeuwklasen geweest. Het was er kei leuk bij jullie ook zeker.
    Maar als jullie dan naar huis komen gebeurt dat.
    VEEL STERKTE
    Aïcha

     



    Ik vind het heel erg voor jullie.
    Maar ik weet zeker dat ze in jullie harten verder leven.
    Nu stralen er heel veel mooie sterren aan de hemel.
    Die nooit vergeten zullen worden.
    Ze zullen altijd bij jullie blijven.
    wees daar maar zeker van.
    HEEL VEEL STERKTE
    Angie


    Dit verslag is van ANGIE en AÏCHA.


    >> Reageer (0)
    12-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe tijden: tijd van de volkeren: 3
    In 1914 brak de Eerste Wereldoorlog uit. Een oorlog die vier jaar lang zou duren en aan 10 miljoen soldaten het leven heeft gekost.







    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe tijden: tijd van de Volkeren: 2
    Onze eerste koning was koning Willem I, hij regeerde van 1813 tot 1840 over het grote koninkrijk Nederland. In die tijd was de hoofdstad (ook al) Brussel. 
     


    >> Reageer (0)
    07-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe tijden: tijd van de volkeren 1
    Een paar eeuwen geleden zijn er nog geen fabrieken, geen machines en al helemaal geen computers. Alles wordt met de hand gemaakt. Met behulp van eenvoudig gereedschap.



    De arbeiders in de fabrieken hebben het zwaar tijdens de Industriële Revolutie. Ze krijgen weinig betaald en het werk is saai en onveilig.

    >> Reageer (0)
    06-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe tijden: tijd van vorsten en ontdekkingen
    Karel V wordt ruim 500 jaar geleden geboren. Hij wordt de baas over een enorm groot rijk, waar ook ons land bij hoort.

    >> Reageer (0)
    04-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hip hip hoera Kaat is jarig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoi , mijn naam is Kaat Verschueren.
    Vandaag ben ik jarig! Ik word 11 jaar.
    Ik heb ook 2 hobby's, tennis en naar de scouts gaan.
    Tennis vind ik het leukste .
    Maar bij de scouts is het ook heel leuk!
    Ik ben een hele grote fan van Justin Bieber!
    The Simpsons is mijn lievelingsprogramma.
    Mijn lievelingsband is Bandits .
    En mijn lievelingsliedje is Stop! van Bandits.
    Gezelschapspelletjes vind ik ook heel leuk en mijn lievelingsspelletje is Levensweg.
    Ik heb een zus die noemt Sien .
    Mijn mama noemt Martine en mijn papa noemt Johan.
    Soms maak ik  wel eens ruzie met mijn zus maar achteraf leggen we de ruzie wel bij .
    Mijn lievelingseten is rijst met kip en curry .
    Mijn grote wens is dat ik voor mijn verjaardag een i-pad krijg .
    Ik heb ook nog een kat en die noemt Fritje . Het is een hele lieve kat .

    >> Reageer (3)
    28-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De middeleeuwen: tijd van steden
    Rond 1 000 was het weer rustig en veilig in Europa. De mensen begonnen weer handel te drijven. Goederen werden vervoerd via het water. Handelaars vestigden zich in steden. Ze bouwden hun stad langs een rivier of op een kruispunt van wegen.
     

    >> Reageer (0)
    26-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De middeleeuwen: tijd van burchten
    Met de val van het Romeinse Rijk verdwijnt het eerste Christendom. Vele Franken bekeerden zich later weer tot het Christendom. Zo ontstaan er verschillende kloosters.


    In de Middeleeuwen werden de eerste kastelen gebouwd. Het was een onrustige tijd. De mensen voelden zich niet veilig.

    >> Reageer (0)
    13-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tijd van Grieken en Romeinen
    De Romeinen.







    >> Reageer (1)
    08-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tijd van Grieken en Romeinen
    De Grieken.

    >> Reageer (0)
    07-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hip hip hoera ! Lore is jarig !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo,mijn naam is Lore Moortgat.
    Ik verjaar vandaag 7/2/'12 .
    Vandaag word ik 11 jaar !
    Thuis zijn we met een gezin van 5 .
    Ik heb 2 zussen dat zijn Joke en Lina .
    Als huisdier heb ik een hond die noemt Molly .
    Mijn hobby is dansen , dat dansen noemt Studdyo dance.
    Ik ben fan van rockmuziek en van Harry Potter.
    Mijn lievelingsdessert is zelfgemaakte koekjestaart !
    En mijn wens is dat ik mijn beste vriendinnen niet kwijt speel .


    >> Reageer (4)
    06-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De oudste tijden: de oudheid

    De steentijd heeft lang geduurd, wel een miljoen jaar. De mensen leefden toen van de jacht.



    Ongeveer 7000 jaar geleden kregen we de eerste boeren in ons land. Ze woonden op een vaste plaats en verbouwden gewassen op hun akkers. Voor die tijd trokken de mensen van plaats naar plaats en leefden van jagen en verzamelen.

    >> Reageer (0)
    01-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug thuis ...

    Jammer, maar helaas ... de sneeuwklassen van 2012 zijn nu echt voorbij.
    10 dagen hebben we genoten van de vele sneeuw, het skiën, de vele uitstappen, de taart, de ijsjes, de pizza's, de Almdudlers en van nog zovéél meer. Het fijnst was toch om al die dagen als echte vrienden bij elkaar te zijn.
    Voor alle sneeuwklassers een dikke duim: jullie waren een geweldig fijne groep.
     
    Nog een laatste verslag en de laatste foto's op onze blog. Ongetwijfeld hebben de kinderen, buiten de vuile was, ook wel heel wat verhalen en mooie herinneringen meegebracht.

    Dat we nog lang en met veel vreugde mogen terugdenken aan onze mooie tijd in Stanzach.


    >> Reageer (4)






    Leuke links
  • Meer over het verkeer
  • leuke, leerrijke opdrachten
  • yeti
  • Nicoland
  • karrewiet
  • Frans: En action
  • infoweb voor kinderen
  • verkeersborden
  • schooltv.: Leuke en leerrijke filmpjes.

    Leuke blogs
  • vierde leerjaar
  • zesde leerjaar
  • Wereldgodsdiensten





  • Startpagina !

    Blog als favoriet !

    Inhoud blog
  • Stanzach dag 7
  • Stanzach dag 6
  • Stanzach dag 5
  • Stanzach dag 4
  • Stanzach dag 3
  • Stanzach dag 2
  • Stanzach dag 1
  • Joepie! De sneeuwklassen komen eraan!
  • Joepie! De sneeuwklassen komen eraan!
  • Stanzach vijfde leerjaar dag 8

    Archief per jaar
  • 2023
  • 2022
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011

    Laatste commentaren
  • joepie een nieuw schooljaar (Nicky Liv Van Nuffelen)
        op Terug naar school!
  • Hip hip hoera! (Karin Verstraeten)
        op Hoera! Matteo is jarig!
  • jammer (ferre)
        op Sneeuwklassen dag 7
  • Stanzach (meester Eddy)
        op Sneeuwklassen dag 7
  • Kampioenen (Juf Katrien)
        op Sneeuwklassen dag 7
  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs