Ik ben Dani, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Danimieghem.
Ik ben een man en woon in Aalst (België) en mijn beroep is IT manager.
Ik ben geboren op 12/03/1967 en ben nu dus 58 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Aircooled VW, Computers, Muziek, Moto.
Als je zoekt naar een prettig gestoorde en druk bezette gast, dan ben je bij mij aan het goeie adres. Ik loop mezelf 3
DA BUZZ
Make-over van een VW T2ab busje
06-03-2007
nieuwe remmerij achteraan
Achteraan zitten de nieuwe remmekes er al op. Alles is vervangen : remschoenen, rempompjes, bevestiginssetje en flexibels.
06-03-2007 om 23:36
geschreven door danimieghem
hij moest en zou laswerk hebben....
Mijn buddy Furby ging meteen aan het slijpen, om de plekjes bloot te maken waar moest worden gelast. HEEL MINIEM voor een bus van 35 jaar oud !
06-03-2007 om 23:35
geschreven door danimieghem
aangekomen op "de kapel"
Veilig aangekomen en meteen binnen gezet, vlak voor een T3 Westfalia camper-busje...
06-03-2007 om 23:34
geschreven door danimieghem
de verhuis
Vandaag is de bus verhuis van Koewacht naar Kapellebrug (van The VW Barn naar The VW CHapel) en daar zijn de serieuze werken begonnen...
Verhuis in de regen , een "trailerqueen"
06-03-2007 om 23:33
geschreven door danimieghem
04-03-2007
de bank ik proper !
Het resultaat : als NIEUW !!!
04-03-2007 om 23:42
geschreven door danimieghem
de zeteltjes kuisen !
Passagiersbank er uit gehaald. Leek op het eerste zicht vrij netjes donkergrijs met hier en daar een plekje. Blijkt na grondige kuisbeurt toch muizegrijs te zijn ! Proper, al zeg ik het zelf. NU de rest nog.
04-03-2007 om 23:41
geschreven door danimieghem
interieurtje effe bekijken
De cockpit ... is nog wat werk aan met al die losse draadjes en extra schakelaars, maar voor de rest nog redelijk netjes !
04-03-2007 om 23:40
geschreven door danimieghem
de Barn Poes keek toe ....
... en ze zag dat het goed was !
04-03-2007 om 23:39
geschreven door danimieghem
de champignon
Dan ook de "champignon" terug op het dak gemonteerd . Dat is een verluchtingstoestel waardoor je achterin frisse lucht krijgt en toch geen regen binnen lekt .;; Handig in de zomermaanden !
04-03-2007 om 23:38
geschreven door danimieghem
deurtje er in...
Vervolgens de passagiersdeur er weer in gemonteerd en netjes gepast, zodat die ook lekker sluit. En verder de spiegels gemonteerd, slotmechanismes geregeld, cockpit wat netjes gemaakt en de deurklinken er weer op.
04-03-2007 om 23:37
geschreven door danimieghem
zo, die zit er alvast netjes weer in !
Met dank aan Christophe "Furby", Alain "ALainkeverke", Mario "Masty" voor het werk en Kristien "Krism" voor de leuke actiefotootjes !
04-03-2007 om 23:35
geschreven door danimieghem
3 maart 2007 : eerste dag van de werken
3 maart 07 zijn we begonnen aan de bus werken....
Eerst en vooral de voorruit er terug in getrokken met wat makkers
04-03-2007 om 23:34
geschreven door danimieghem
27-02-2007
more ice in the bus
Dank zij een vriendelijke collega op het werk met een "ICE-verleden", heb ik nog wat extraatjes voor de muziek installatie er bij gekregen vandaag : 2 stuks 3-weg speakers van Pioneer, een 4 kanaals bridgeable versterker van Pioneer en een Open Air subwoofer van Caliber. Een paar jaartjes oud, maar zeker niet eo oud als de bus
DIKKE MERCI aan RONNY !!!!
27-02-2007 om 19:33
geschreven door danimieghem
en de versterker
en om de woofer te sturen, ook meteen een versterkertje op ebay kunnen kopen voor een prikje.
27-02-2007 om 09:39
geschreven door danimieghem
begin van ICE
Begin van de ICE (In Car Entertainment) is ook gelegd... de eerste subwoofer is aangekocht, een speciaal modelleke in de vorm van een brandblusser ! Wooferke van 8 inch, dus niet spectaculair, maar toch al een goed begin.
27-02-2007 om 09:38
geschreven door danimieghem
23-02-2007
niet de eerste natuurlijk
Zoals te verwachten was ben ik dus niet de eerste die het gaat over de Pixar boeg gooien....
Deze mannen doen het dan nog met een heuse SPLITBUS !!!!
Het is vast gelegd, 3 maart 2007 gaan "Furby" en ik ons normaal gezien eens met volle overgave een dagje aan de bus bezig houden om te zorgen dat hij technisch in orde komt voor de oldtimer keuring :
- Volledig nieuwe remmerij : remschoenen achteraan, blokken vooraan, leidingen, flexibels, nieuwe remklauwen vooraan, pompjes achteraan, noem maar op... Kunnen stoppen op elk moment is cruciaal ! - De motor gaat er even uit, wordt op de testbank gemonteerd, krijgt een groot onderhoud (bougies, kleppen stellen, contactpuntjes, delco, condensator, olie, bouiekabels...;etc) - De voorruit wordt van een nieuwe rubber voorzien en in geplaatst - De passagiersdeur wordt gemonteerd (die was er uit gehaald) - Kleine laswerkjes worden gedaan - Verluchting in het dak wordt weer gemonteerd - Er komt een nieuw cilindertje in het contactslot - Elektriciteit wordt nagekeken en het overbodige weg gehaald - .... en nog wat zaken. We zullen ons niet vervelen !
23-02-2007 om 14:21
geschreven door danimieghem
21-02-2007
en dan nog een leuke surprise
Nog een leuke surprise gevonden, zoals het een ambu betaamt heeft hij dus een opstapje aan de schuifdeur dat automatisch uitklapt als de deur open gaat en weer voor 75% onder de bus verdwijnt als je de deur sluit. Kwestie van oma en opa makkelijker in te laten stappen zeker ? Leuk detailke toch !
21-02-2007 om 23:12
geschreven door danimieghem
laswerkje
toch een plekje waar laswerk gaat nodig zijn om hem helemaal strak te krijgen, maar dit is echt miniem.... De achterflank een de bestuurderszijde heeft een stukje plaatwerk nodig en ook achteraan op de "laadklep" zijn 4 bouten gezet om iets op te bevestigen. Die gaan er af en dat wordt weer strak gezet om een gave klep te hebben.
21-02-2007 om 23:11
geschreven door danimieghem
paint job
het lijkt wel allemaal perfect te zijn, maar er zijn ook minpuntjes, en dat had ik verwacht bij een bus van 35 jaar oud ! Al bij al vallen deze nog mee. De paint-job van de vorige eigenaar is proper, maar slechts de helft van de bus is herspoten en dan nog met kleuren die ik wslk niet ga terug vinden, dus het wordt een volledige spuitjob.
Heel jammer, want in het onderste anthracietgrijze gedeelte is "metalflake" lak gebruikt met blauwe glitters in, en dat is een mega cool effect, maar wel heeel dure verf